Jiitek kirjoitti:Tuoda ilmeisesti saa -93 ja vanhemmat ilman mitään veroja jos rekisteröi suoraan huoltoautoksi.
Joku juttu mitä en ymmärrä? Miksei saisi normaalille henkilömäärälle, maastohenkilöautoksi tai henkilöautoksi, mitä ne nyt siihen aikaan oli, kunhan vain on neliveto ja voimanulosotto. Ei sillä, että itekkään niitä veroja kiinnostaisi maksella mutta kuitenkin.
No katos ennen 6/93 rekisteröidyt maastohenkilöautot ovat ns. 50% autoveron alasia, Mutta onnistuuko se tullissa niin toinenasia.Ja uustuonnin olessa kyseessä katsoo tulli tämänhetkisen markkina-arvo. Ja paljonkohan tuommoinen 93 G-mersu kaikilla varusteilla maksaa suomessa

. Tästä määräytyy vero mitä ilmeisimmin 30% noin karkeesti ja valituksen kautta saa mahdollisesti takas jotain kipurahoja.
Jos auto kuitenkin paketti /huoltoajoneuvo , niin autoverovapaa

. Tosin henkilö määrä pienenee. Ja tämäkin jokin kuukausi vuonna 1992.
Järkevin keino tuoda semmoinen on katsastaa se jo alkuperäismaassa pakuksi/ erikoisajoneuvoksi , niin ei mee vippasena. Eli saksassa vaan lidiliin ostamaan työkaluja ja takapenkit tyyliin "West coast custom" Roskikseen ja leimalle. Tämän jälkeen auton rekisteröinti suomessa helpompaa.
