207 D vm-79 HEHKU HUKASSA ?

onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Consejero de Grava kirjoitti:Ahaaa! ja sit yks juttu viel jotta mistähän hyllyltä A 007 545 03 24 löytyy ?
Saisikohan tuo tarvikeliikkeen myyjä tuolla osanumerolla tilattua releen ettei itse tarvii koheltaa noiden ulkomaantilausten kanssa.
Voithan sä teoriassa kokeilla sitäkin vaihtoehtoa. Marmoritiski osaa tilata varmasti, mutta hinta saattaa olla sen mukainen...
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Niinpä... no .... täytyy harkita .... oikeassahan olet ... välikädet vetelee välistä .... Kiitän tästä ... yhden askeleen lähenpänä tihkuasentoa olen nyt :D

Mietin tuossa kerran sellaista vaihtoehtoa että kun tuo toimii sillä nopeimmalla ilman relettä niin jos laittais siihen piuhanväliin sellaisen portaattoman säätimen.... vaan eipä ole semmoisiakaan näkynyt.. joskus oli ..

Nyt kuitenkin ensin tuon laturin kimppuun ja vesivuodon ja ja starttimoottorin... sitten pyhkijät :D
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Kuva
Tuossakohan on se vesipumppu ?


TERMOSTAATTI ! :D
Viimeksi muokannut Consejero de Grava, 22.6.2012 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Kuva

Tuo se on se pumppu vissiin ... sieltä sitä vettä tihkuu ... tiiviste mennyt vissiin... no vissiin se selviää kun sen avaa..

Kuva

Nuo ne on vissiin aika kypsät vaihtoon

Kuva

Eikä nuo hiiletkään oo vissiin riimakunnossa


Koko laturi uusiksi vai kuinka ?
joskus noita rassattiin mutta ei vi vi vissiin nykään paljoo kannata...

AURINKOISTA JUHANNUSTA
Niin että mitä että ?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Consejero de Grava kirjoitti:Koko laturi uusiksi vai kuinka ?
joskus noita rassattiin mutta ei vi vi vissiin nykään paljoo kannata...

AURINKOISTA JUHANNUSTA
Uusi taikka kunnostettu vaihtolaturi paikoilleen, jos meinaa luotettavan tehdä.

Kollektori on pahasti urilla ja saattaa olla polttanu jo diodisillan, niin ei tuosta vanhasta tule eläjää kuin hyvällä tuurilla, ilman täysremonttia.

Vesipumpun juuresta tihkuu nestettä. Jonkin aikaa menee noin ja sen jälkeen ruikkii vauhdilla kaikki nesteet tien päällä ulos (omakohtainen kokemus tihkuvasta vesipumpusta aivan lähiajalta).

Aurinkoista juhannusta sinnekin ja toivottavsti kiesi tulee kuntoon :D
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Kuva

Vesipumppu löytyi :D
Paperitiiviste pettänyt.
Tilalle laitan silikontiivisteen joka toimi Ural-moottoripyörässä likipitäen joka paikassa loistavasti :D

Onkohan moottorilohkossa vedentyhjennystulppaa :?:

Joskus aikojenalussa oli melkein laitteeseen kuin laitteeseen saatavissa "räjäytyskuvia" joiden avulla oli helpompi ymmärtää miten jokin toimi jos oli toimiakseen.
Mutta joko selaimessani tai mikä Vtun hakukone onkaan ... se ei löydä kuin jonkin korjaamon,varaosaliikkeen ym osoitteen Kle...
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Mikä nyt ?

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Kuva

"Savun hälvettyä ..... tarkistamme kytkennät"

Ei perkeles... jos edes kerran onnistuisi ensiyrittämällä :cry:

Siis kun vanhassa generaattorissa oli semmoinen joukkoliitin johon tuli 3 johtoa 1 ohuempi (sininen ...en muista nyt kun V..tuttaa).
2 paksumpaa punaista.

Generaattorin sisällä nämä 2 punaista yhtyvät ja tuo... olkoon nyt sininen on erillinen..

NIINPÄ laitoin tähän uutukaiseen nämä 2 punaista isompaan ja sinisen pienenpään koska niin ajattelin sen toimivan.

Tuo yksi liitin tuolla hiukan ylenpänä on askarruttava kun siihen ei mennyt vanhassa piuhaa enkä uuteenkaan siihen mitään sitten laittanut koska en jaksa käsittää mitä tekemistä sillä on toiminnan kanssa kun ei alkuperäisessä kytkennässä se ole ollut käytössä.. shit!

No niin sitten laitoin kaikki paikoilleen ... ja ryhdyin akkukaapeleita akkuun kytkemään .... niin räps räps... noo kuinkaspäin nuo nyt piti laittaakkaan mietin ja yritin toisi päin vaan räps räps ... no perkele olikohan mulla tuo kiintoavain kädes niin jotta se räpsytteli...
Pistin sitten + kengän kiinni ja painoin - kengän paikalleen ... NIIN JO PENTELE RYHTY SAVUA PUKKAAMAAN JA PALAJON!!!!

Akunkenkä irti hätäseen ja pihalle autosta kun meinas happiloppuu aivan tyystin..PERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Minkä helevetin minä nyt taas kytkin päin prinkkalaa....

Sen verran alle nyt vilkasin jotta nuo kolome johtoa on kypsyneet tai ainakin niiden kuoret....

Ei ei ei... se on taas otettava syylari irti jotta saa generaattorin pois ja ennen kaikkea paikalleen inhimillisesti luulen ma..

Vaan mikä halvatun oikari se sinne nyt kehkeytyi....

eihän sillä nyt pitäisi olla vaikutusta vaikka generaattorin arvot olisivat erilaiset ??? vanha kun oli 14V/35A ja uusi ... mitäs se oli 14V/80A ...
Niin että mitä että ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paksut johdot laturin B+ liittimeen.
Ohut sininen laturin D+ liittimeen.

Katohan ettei nyt mennyt ne paksut päävirtajohdot maajohon pultin alle...

Jos se niistä B+ liittimistä säkenöipi kun niihin tarjoaa virtaa niin laturi on sökö.
Consejero de Grava kirjoitti: eihän sillä nyt pitäisi olla vaikutusta vaikka generaattorin arvot olisivat erilaiset ??? vanha kun oli 14V/35A ja uusi ... mitäs se oli 14V/80A ...
Ei ole vaikutusta ko. asiaan.
Kunhan se uusikin laturi on miinusmaadoitettu. ja 99% varmuudella on.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Consejero de Grava kirjoitti:räjäytyskuvia
Jo vain niitä löytyy kun etsii.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=exp ... 4QSWpumBDg
:happy:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

_Hämis_ kirjoitti:
Consejero de Grava kirjoitti:räjäytyskuvia
Jo vain niitä löytyy kun etsii.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=exp ... 4QSWpumBDg
:happy:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D JOO.... JUST JUST :D :D :D :D :D
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Mika.T kirjoitti:Paksut johdot laturin B+ liittimeen.
Ohut sininen laturin D+ liittimeen.

Katohan ettei nyt mennyt ne paksut päävirtajohdot maajohon pultin alle...

Jos se niistä B+ liittimistä säkenöipi kun niihin tarjoaa virtaa niin laturi on sökö.
Consejero de Grava kirjoitti: eihän sillä nyt pitäisi olla vaikutusta vaikka generaattorin arvot olisivat erilaiset ??? vanha kun oli 14V/35A ja uusi ... mitäs se oli 14V/80A ...
Ei ole vaikutusta ko. asiaan.
Kunhan se uusikin laturi on miinusmaadoitettu. ja 99% varmuudella on.
Paksut menee B+ ja sininen D+ joten laturissa vika.. eilen purinkin roippeet kun vatutus hälveni.. vesipumppukin vuotaa mös akseliltaan eikä vain paperitiivisteestä kuten olin katsovinani joten sekin irti ja syylari ynnä muut roippeet niin laturiinkin pääsi hyvin käsiksi. joo siis laturissa oikari koska johdot irti ollessaan eivät kipinöineet enää kun akkukenkää napaan työnsin... se siitä laturista vissiin... diodit varsin kärsineet tai jotain muuta mitä en osaa korjata... no ... tulipahan kokeiltua ... ja tarkoitus oli hyvä joten ei siinä mitään ... täyty hommaa uus laturi ja vesipumppu samalla jos ei sitä saa auki ja tiivistettyä(liekkö prässissä painettu paketti kasaan ja se ei sitten aukea ilman oikeita välineitä jotka sitten maksaa saman kuin vesipumppu).. no ei työt tekemällä lopu ... :twisted:
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ikävä homma, isosti anteeksi, kyllä minä sen toimivana hyvässä uskossa laitoin ja se on tullut minulle semmoiselta kaverilta joka ei myöskään rikkinäistä kauppaisi. Se on jotenkin varmaan ottanut siipeensä jossain matkan varrella :(

Olisi minulla Kaapista just irrotettu 65A laturi tuossa, ajettu ehkä 10tkm ja hyvin latasi vielä viikko sitta, mutta ko mie oon just lähössä reisuun enkä ole takas ennenko perjantaina :(

Ois siinä Kaapista irrotetussa koneessa vesipumppukin joka ainahin vielä on pitäny vetesä :idea:

Tai osta tuosta kokonainen 300D paketti siihen nykysen tilalle ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

:D Ei kaikki mene aina niin kuin pitäisi... ei edes joka kerta :D
Eikä tartte anteeks pyydellä ... se o korkeemman kädes millo minkin aika koittaa... ja ilmeisesti gentsun aika koitti nyt. :D

Ai että pumppukin! joo o... kaikki käy mitkä käy ... :D :D :D :D

oisha nuo varmaan hyvät saada kokoelmiin..kyl kyl...

djaa... koht on piha täys kaappeja :twisted:
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eläpä mittään, vesipumppu ja laturi on puolen tunnin päästä matkahuollossa, huomenna perillä :idea:

Jos ei kelepaa nii soita äkkiä 040 849 3103 nii en suotta lähettele ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Joo sano.

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Tutkin päällisin puolin minkä osaan ja mittarilla sörkin laturin B+ ja D+

B+ ja generatorin runko välillä vastusmittari värisee joten käsitin sen niin jotta läpi menee virta ja se ei vissiin ole hyvä vai onko...

mitä enemmän pähkäilee sen sekavammaks menee :roll:

Vesipumppuakin yritin saada osiin.. vesiropellista kun laitto ruustukkiin kiinni ja putkipihdeil otto ilmaropellinpäästä kiinni ja pyöritti niin pyörii vesiropellin päästä vaan ei oo kierteitä ei..
Ne on vissiin prässätty paketiksi ja irroitus työkalut maksaa varsin uuden pumpun hinnan läjään laitto välineen kanssa joten kipinkapinkauppaan.... :arrow: ei joo köyhäl rahankäyttöhuolia ei :D
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Tänkjuu !

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Kuva

No niin.. Taasen on uusia koeponnistettavia kappaleita työpöyällä.

Jotta nyt en enää lisää johtoja käryttelisi yritän toimia harkitummin.. :twisted:
Tuota en usko itsekään... poistan vanhat käryneet johdot väliltä starttimoottori - latausgeneraattori ja laitan uutta kaapelia 2,5 mm kuten sähkökaaviossa näkyy olevan.
Pistän akkukengän kiinni ja haistelen ilmaa ynnä kokeilen toimiiko akkukäyttöiset laitteet kuten valot ja vilikut.
Jos ei käryä niin akkukenkä irti ja sitten vasta laitan laturin paikoilleen..
Ensin tosin mittarilla yritän sorkkia ja todeta väriseekö viisari eritavoin mitä tuossa kärvähdyksen aiheuttaneessa laturissa..

Jos näyttää niin sitten en kyllä mene kytkemään mitään piuhoja vaan panen kiittimet ristiin ja huuan APUVAAAAAAAAAAA :twisted:
Niin että mitä että ?
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

JIPIKAIJEE !!!!

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

It a live !

Tänään laturi-syylari letkuineen piuhoineen ja vesineen paikoilleen.
Akkukengät paikoilleen ja Katso :D
EI SAVUA !!!
Vetäsimpähän akulta piuhanpätkät joihin voi yhdistää tuon yleismittarin ja ei muuta kuin kone rupsuttamaan.. tässä arvoja

12,70V akun lähtölukema.
12,02V heukuttaessa ja startatessa.
12,62V joutokäynnillä
12,38V joutokäynnillä valot ym päällä.
14,22V kierroksia annettaessa ja lukema vain nousee kierrosten kasvaessa

Todettava on siis että nyt lasturi toimii ja ajaessa sitten voi mittarista seurata miten se toimii :D :D KIITOS JOVIHAVA :D :D

Vesipumppukin pitää nyt vedet sisällä eikä ollu kovin kallis investointi mielestäni... alle 40€ :D
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hienoa että pelaa :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

OU JEE !
Niin että mitä että ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

2.5mm laturin päävirtajohto?

Aika onneton.
Laita vähintään 6mm
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

ei ... vaan kaksi 2,5mm johtoa rinnakkain.. noin se on tuohon sähkökaavioon räntätty... alan pikkuhiljaa pääsemään perille sen koukeroista..

- - - - - - - katkoviivalla olevat on vain varauksia mahdollisille lisälaitteille ja niin päin pois..

itekkin ihmettelin miks kaks ohkasempaa kun vois olla yks paksumpi?

söömännienajatuksia on vaikia ymmärtää...

ps. joo oo ilmiteerannu levottomasti ylenpänä... 2x2,5mm siis :twisted:
Niin että mitä että ?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tulikos tähän nyt sitten tehokkaampi laturi kuin alkuperäinen?

Jos tuli, niin virtapiuhankin olisi syytä olla järeämpää tavaraa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

Ei nyt sitten tullut kun se tehokkaampi oli jostain syystä oikosessa ja käräytti nuo entiset piuhat laturi startti väliltä.
Mutta hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen jos joskus joudun taasen laturinvaihtopuuhiin ja tehoja lisään :D
Niin että mitä että ?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Re: JIPIKAIJEE !!!!

Viesti Kirjoittaja potox »

Consejero de Grava kirjoitti:
12,70V akun lähtölukema.
12,02V heukuttaessa ja startatessa.
12,62V joutokäynnillä
12,38V joutokäynnillä valot ym päällä.
14,22V kierroksia annettaessa ja lukema vain nousee kierrosten kasvaessa
On kyl alhaiset lukemat :shock:
sen 14v pitäs ladata kyllä tyhmäkäynnilläkin :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

No paljonkos pitäis irrota normaalinopeutta ajettaessa konetta huudattamatta :?:
Niin että mitä että ?
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Jos kaikki on kunnossa niin tyhjäkäynnillä akulta mitattaessa pitäisi tulla 14,5v. Melkolailla samaa sen pitää näyttää myös kierroksilla. Lataussäädin väärä tai rikki. Ne 5 euron säätimet on tuommoisia että ne kestää päivän ja senjälkeen tekevät ihan mitä haluavat tai ei mitään.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuommoisia nuo tuon ajan vehkeet on aina olleet. Ei juuri tyhjäkäynnillä lataa, vasta kierroksilla alkaa kunnolla lataamaan. Jos on virtaa akussa riittänyt, niin silloinhan laturi on kunnossa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Meisseli puhuu tapasa mukkaan asiata, kaikki on kunnossa kun lähtee käyntiin ja valot pallaa 8)

Siellä on miun Kaapin entinen laturi, ajettu oisko jottain 10tkm, tuommonen se oli käytökseltään uuvesta pittäin :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Consejero de Grava
Dr. Paint & GIF
Viestit: 187
Liittynyt: 25.5.2011 17:54
Paikkakunta: Kalafornia FishRiver

Viesti Kirjoittaja Consejero de Grava »

:D eilen jo yritinkin vastata vaan kännkällä ei näy onnistuneen.

Lataa ja se on pääasia.... entinen kun oli entinen eikä ladannut laisinkaan..

Niin ja jos akku on täynnä eikä virtaa muutenkaan tarvitse lenpalttisesti niin eikös sen säätimen tehtävä ole hillitä tarjontaa :?:

Hyvin toimii laturi :D

Mutta uusi ihmettelyn aihe on ilmaantunut jota en ole joko aiemmin huomannut tai se on uusi.

Kun hehkutan... nousee jostain konepellin alta sininensavukiehkura vienosti kesätuulen kuljeteltavaksi :?:
Ite kun en ylety pihalle katsomaan missä käry käy kn olen hehkunamikassa kiinni en ole saanut paikannettua alkulähdettä.
Kun kone hyrskyttää ja menen paikkoja silmäilemään ei näy mitään mikä olisi kytenyt :?:

Startatessa tuo pentiksvehje vai mikä se oli... edelleen jättää välillä yhdistymisen väliin joten starttimoottori pitää ottaa ja katsoa mitä se on syönyt nyt kun on kunnon ajoramppi missä saa linta niin ylös jotta mahtuu suuren ekonsa kanssa Consejero de Gravakin alle ilman että ryhtyy ahistaa.

Hyvä laturi... :D
Niin että mitä että ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Äkkijäpäätä tulisi hehkutussavuista mieleen hehkurele tai sitten joku hehkujen liitoksista lämpenee :idea: Pyyät romanttisesti naapurin leskirouvan hehkuttamaan :liebe: ja menet tiirailemaan ihte konehuoneen puolelle :ei_tajuu:

Semmonen tarttikin löytys joka ei naksuttele vaan tarttaa :whistle: Tiijä vaikka olisi tuo kolomisatasen tartti muutenkin jämäkämpi :idea: Tartti on kyllä näissä semmosessa paikassa minne ei päivä paista, isot kiinnikepultit saa kyllä heleposti pois mutta takatuki on sillain että ei nää kuin sormenpäillä ja kaapeleita ei kanssa yllä irrottamaan oikein mitään kautta :( Eli vaatii rauhallista asennetta, notkeita sormia, ja mielellään alle 25 asteen pakkasta :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”