Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto
Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto
Pitkä ja korkea 609D on nyt pihassa. Kuvia tulee myöhemmin. Varustettu ja leimattu huoltoautoksi. Peräkontissa pienimuotoinen verstas, jääkaappi ja 230Vac -sähköt.
Koitin selailla Trafin ym. tahojen sivuja, joissa viitattiin johonkin pykäliin, jotka olivat poistuneet ym. hassua. Eli nyt, ennen kuin menen tohkeissaan konttorille rekisteröimään tämän N2-kuokan Diesel-unelman nimiini, puntaroidaan vielä yhdessä nämä:
- Oisko tavallinen paku parempi kuin huoltoauto?
- Rekisteröinkö sen omiin yksityisnimiini vai hallussaolevalle toiminimelle? Onko väliä?
- Miten ylipäätään pääsen tämän kanssa kaikkein halvimmalla?
- Onko ohjaamon ja tavaratilan väliseinä jotenkin pyhä? Saako sitä leikellä tai peräti poistaa?
Koitin selailla Trafin ym. tahojen sivuja, joissa viitattiin johonkin pykäliin, jotka olivat poistuneet ym. hassua. Eli nyt, ennen kuin menen tohkeissaan konttorille rekisteröimään tämän N2-kuokan Diesel-unelman nimiini, puntaroidaan vielä yhdessä nämä:
- Oisko tavallinen paku parempi kuin huoltoauto?
- Rekisteröinkö sen omiin yksityisnimiini vai hallussaolevalle toiminimelle? Onko väliä?
- Miten ylipäätään pääsen tämän kanssa kaikkein halvimmalla?
- Onko ohjaamon ja tavaratilan väliseinä jotenkin pyhä? Saako sitä leikellä tai peräti poistaa?
Viimeksi muokannut Juhanit, 16.2.2013 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moro,
Juhanilla pirssien koko vaan kasvaa.
Eikös jäsen jampuusi kerran paikallismiitissä porissut, että jos se on joskus huoltoautoksi rekisteröity, niin siitä ei enää saisi kalliimman veroluokan autoa?
Toisaalta varmaan sitä verstaan kokoa voinee pienentää, jos tavaraa tarvii kuljettaa.
t.
Risto
Juhanilla pirssien koko vaan kasvaa.

Eikös jäsen jampuusi kerran paikallismiitissä porissut, että jos se on joskus huoltoautoksi rekisteröity, niin siitä ei enää saisi kalliimman veroluokan autoa?
Toisaalta varmaan sitä verstaan kokoa voinee pienentää, jos tavaraa tarvii kuljettaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Huomenta,Roisto kirjoitti: Eikös jäsen jampuusi kerran paikallismiitissä porissut, että jos se on joskus huoltoautoksi rekisteröity, niin siitä ei enää saisi kalliimman veroluokan autoa?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... oltoauto_2 sanoo jotta semmonenkin ois mahdollista. Pitäisi varmaan selvitellä onko tuosta joskus maksettu jotain tilapäistä autoveroa ja paljonko. Konttorilla osannevat sanoa.
Minä olen siinä käsityksessä että kevyt kuorma-auto ois kaikista halvinta pitää, siinä ei oo käyttömaksuja ollenkaan. Mielestäni 609D:n pitäisi saada rekisteröityä semmoiseksi. Olettaen tietenkin että Juhanilla kortti riittää.
Eikös 609D oo paripyörillä muutenkin?
viewtopic.php?t=31995
Tuola oli jotaki lyhkästä jutun tynkää aiheesta.
Eikös 609D oo paripyörillä muutenkin?
viewtopic.php?t=31995
Tuola oli jotaki lyhkästä jutun tynkää aiheesta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

Eikös kuorma-autossa tarvii olla väliseinä ainakin kuormatilan ja ohjaamon/matkustamon välissä? En sitten tiiä miten suhtautuvat sen siirtoon ja mitä tarkoittaa määrite seinä? Kun sehän voi olla puolikorkea, täysin peittävä tms. Nii ja niitä kuvia 

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
En tiedä miten tänäpäivän sanoo laki siittä väliseinästä, mutta ennen ainakaan sitä ei oo kokonaan saanu poistaa, minimikorkeus sille seinälle on ollu 30cm ja sai olla kiinni etupenkkien takareunassa, sen takia 30cm ettei roinat tuu takaa polkimien alle tai muutenkaan pyörimään kuskin jalkoihin.
Sen voi tietysti yrittää leimata 4-5 hengelle ja tehä siihe seinälle ns kova istuin jonka saa nostettua siihe seinälle, kuorma-autoissa se ei oo mikään onkelma.
Kuorma-autona siinä ei ole käyttöveroa, diisselivero kuitenki on ja jos on riittävän uus ni ne pakopäästötkin mittailaan leimalla, jarruhan ne nuista syynää ekana ja ne pitää olla sitte just eikä melkein, sama ku etuakselisto väljyyksineen, ovikotelot eli ne mihkä juhanikin sievän 58 kokoisen jalkineensa ekana laittaa ku sisään änkeää, ne pitää olla kunnossa, ja akun kiinnitys.
Riippuen tietysti katsurista ja paikasta misä käyttää näkösällä ni eipä ne oikeen muuta kattele ku yllä olevat ja pikkaseen sieltä täältä runkoa kopisuttelevat.
Halvimmalla pääsee ku omistajan muutoksen aikana kattoo että siinä otteessa lukee edelleen se huolto-auto, jos alkavat änkyttämään että sellasta nimikettä ei enää oo ni sanoo vastaan jotta: ja paaaskat, lueppa uudestaan ne määräykses, monella konttorilla ku sitä huoltoauto mahollisuutta ei oo laitettu niihe tietoteknisiin ohjelmiin ollenkaan, vaikka se siellä pitäis olla.
Täälä vaasassa joutui 1 konttuuri sen ohjelmaansa lisäämään ku ei heijän mukaansa ollu sellasta edes olemassa, siirryin seuraavalle jossa homma onnistu vajaassa vartissa, menin sitte takasin ekalle konttorille ja näytin...väittivät kivern kovaan sen rek otteen olevan laiton
Tein siittä ilmotuksen eka poliisille joka kävi vähän puhuttelemassa konttuurin päälliköä joka lopuksi sitte vaihtu...niinko suurinosa muusta henkilökunnasta, mutta kyllä tarkkana saa olla, ja toinen missä saa olla tarkkana on vakuutusyhtiöt.
Mutta kuorma-autona minä sen pitäisin.
Sen voi tietysti yrittää leimata 4-5 hengelle ja tehä siihe seinälle ns kova istuin jonka saa nostettua siihe seinälle, kuorma-autoissa se ei oo mikään onkelma.
Kuorma-autona siinä ei ole käyttöveroa, diisselivero kuitenki on ja jos on riittävän uus ni ne pakopäästötkin mittailaan leimalla, jarruhan ne nuista syynää ekana ja ne pitää olla sitte just eikä melkein, sama ku etuakselisto väljyyksineen, ovikotelot eli ne mihkä juhanikin sievän 58 kokoisen jalkineensa ekana laittaa ku sisään änkeää, ne pitää olla kunnossa, ja akun kiinnitys.
Riippuen tietysti katsurista ja paikasta misä käyttää näkösällä ni eipä ne oikeen muuta kattele ku yllä olevat ja pikkaseen sieltä täältä runkoa kopisuttelevat.
Halvimmalla pääsee ku omistajan muutoksen aikana kattoo että siinä otteessa lukee edelleen se huolto-auto, jos alkavat änkyttämään että sellasta nimikettä ei enää oo ni sanoo vastaan jotta: ja paaaskat, lueppa uudestaan ne määräykses, monella konttorilla ku sitä huoltoauto mahollisuutta ei oo laitettu niihe tietoteknisiin ohjelmiin ollenkaan, vaikka se siellä pitäis olla.
Täälä vaasassa joutui 1 konttuuri sen ohjelmaansa lisäämään ku ei heijän mukaansa ollu sellasta edes olemassa, siirryin seuraavalle jossa homma onnistu vajaassa vartissa, menin sitte takasin ekalle konttorille ja näytin...väittivät kivern kovaan sen rek otteen olevan laiton

Tein siittä ilmotuksen eka poliisille joka kävi vähän puhuttelemassa konttuurin päälliköä joka lopuksi sitte vaihtu...niinko suurinosa muusta henkilökunnasta, mutta kyllä tarkkana saa olla, ja toinen missä saa olla tarkkana on vakuutusyhtiöt.
Mutta kuorma-autona minä sen pitäisin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Huolto-/Kuorma-autona toki pidän. Käyttöönotto on 22.6.2013, jos sillä nyt on mitään väliä. Kone on ilmeisesti OM364, eli erittäin korkeatehoinen ja kovaa kiertävä nelipyttyinen diesel. Joskus olen tainnut ääneen ajatella että en osta dieseliä, enkä varsinkaan nelipyttyistä. Tämä nyt oli semmonen puolivahinko...
Se ensimmäinen asia on tässä nyt tuo rekisteröinti. Edellinen omistaja on yksityinen henkilö. Aiemmat Valtra ja ILP-firma. Rekisteriotteessa lukee näin: "Pöytä, oik. + vas. laatikostot ja hyllyt, ruuvipenkki. Saadaan käyttää ainoastaan huoltotehtäviin liittyvien varusteiden kuljetukseen"
Tarkoittaako tuo siis sitä että periaatteessa yksityinen huviajelu voisi aiheuttaa maksullista neuvontaa virkavallan suunnalta? Hyödynkö jollain tavalla siitä jos rekisteröisin tämän toiminimen nimelle?
Se ensimmäinen asia on tässä nyt tuo rekisteröinti. Edellinen omistaja on yksityinen henkilö. Aiemmat Valtra ja ILP-firma. Rekisteriotteessa lukee näin: "Pöytä, oik. + vas. laatikostot ja hyllyt, ruuvipenkki. Saadaan käyttää ainoastaan huoltotehtäviin liittyvien varusteiden kuljetukseen"
Tarkoittaako tuo siis sitä että periaatteessa yksityinen huviajelu voisi aiheuttaa maksullista neuvontaa virkavallan suunnalta? Hyödynkö jollain tavalla siitä jos rekisteröisin tämän toiminimen nimelle?
minä ainakin olen siinä uskossa että se kellekkään kuulu minkämoinen väliseinä yms ratkasut mun variossa on.. eli vapaata rakentelua vaan,, olen määkin muuttanut tuota väliseinää sitten viime leiman ja en aatellut pitää suurta meteliä siitä konttorilla kun käyn seuraavaksi sitä näyttämässä(joskus, oliko heinäkuussa)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Enpä osaa ottaa kantaa oikein mihinkään mutta onnittelen auton hankinnasta
Sen verran kuitenkin kommentoin että aikoinaan verottaja sanoi että aivan sama onko auto luonnollisen henkilön vai henkilöyhtiön omistuksessa. Se, miten se kirjanpidossa käsitellään, ratkaisee kumman se on. Tuo siis verottajan sanomaa toiminimen ja henkilöauton kohtelusta.

Sen verran kuitenkin kommentoin että aikoinaan verottaja sanoi että aivan sama onko auto luonnollisen henkilön vai henkilöyhtiön omistuksessa. Se, miten se kirjanpidossa käsitellään, ratkaisee kumman se on. Tuo siis verottajan sanomaa toiminimen ja henkilöauton kohtelusta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Näemmä ei saa samanlaista varusteluetteloa näistä kun henkilömalleista, mutta: https://dl.dropbox.com/u/10906111/Juhanin%20Kaappi.pdf
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
epäilenpä, että tuo maininta juontaa siitä, että kuorma-autolla pitää aina olla joku "käyttötarkoitus"
nyt kun "tavaratila" onkin verstas, ei siellä saa kuljettaa mitään, ja taas jos käyttötarkoitus on tavarankuljetus, pitäs olla tietyt edellytykset kuorman kiinnitykseen, etuseinään jne...
jututapa paikallista asiansa OSAAVAA katastushenkilöä
(HUOM TÄÄ ON MUN EPÄILYS / MIELIPIDE - EI TIETO)
nyt kun "tavaratila" onkin verstas, ei siellä saa kuljettaa mitään, ja taas jos käyttötarkoitus on tavarankuljetus, pitäs olla tietyt edellytykset kuorman kiinnitykseen, etuseinään jne...
jututapa paikallista asiansa OSAAVAA katastushenkilöä
(HUOM TÄÄ ON MUN EPÄILYS / MIELIPIDE - EI TIETO)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Agrikaatti ja TIC laulaa kun tulee uuttaa valumiiniosaa ähkeistettyyn V8:iinJuhanit kirjoitti:Oishan se muikia kun vois ajellessa samalla korjailla. Taikis rattiin ja ite peräkontin puolelle remonttihommin...XUX63 kirjoitti:Tuohon sais sisustettua aikas makeen liikkuvan mersuparantolan

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto
Komia autoJuhanit kirjoitti:- Onko ohjaamon ja tavaratilan väliseinä jotenkin pyhä? Saako sitä leikellä tai peräti poistaa?

Ohjaamon väliseinää ei saa poistaa. Aukon saa tehdä, mutta se vaatii lisävahvistuksia. Kuormatilassa olevia muita väliseiniä saa siirtää ja poistaa.
Minulta löytyy Sprinttelle maahantuojan tekemät suomenkieliset korinrakennusohjeet, jotka pätevät vanhempaankin kalustoon. Pitäisi löytyä jostakin Vehon sivuilta koko manuska (162 sivua). Jos ei löydy Vehon sivuilta, niin voin lähettää Juhanitille, kun ilmoitat yv:llä sähköpostiosoitteen.


Re: Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto
Väliseinässä on aika helposti puhkaistavat ikkunanreijät jotka näyttäisivät irtoavan napakalla nyrkiniskulla. Liekö nämä mitään vahvistuksia vaativia?Meissenkeri kirjoitti: Ohjaamon väliseinää ei saa poistaa. Aukon saa tehdä, mutta se vaatii lisävahvistuksia. Kuormatilassa olevia muita väliseiniä saa siirtää ja poistaa.
Minulta löytyy Sprinttelle maahantuojan tekemät suomenkieliset korinrakennusohjeet, jotka pätevät vanhempaankin kalustoon. Pitäisi löytyä jostakin Vehon sivuilta koko manuska (162 sivua). Jos ei löydy Vehon sivuilta, niin voin lähettää Juhanitille, kun ilmoitat yv:llä sähköpostiosoitteen.
juhani.t (ät) iki.fi saa lähettää. Kiitokset jo etukäteen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ai tää on tämä, ihailin nettiautossa jo aikasemmin...
Mitenköhän jos on K-A yrityksen nimissä käy liikennelupa / ajoaika juttujen kanssa? Puuttuvatkohan herkemmin vrt. jos auto olisi yksityisen nimissä?
Kun tuo vielä on noin siisti niin kannattaa ruiskutella massat / öljyt oviin ja koteloihin, tuntuvat ruostuvan tehokkaasti kaikkialta ja kaiken aikaa...
Katsastuksessa eniten vaivaa on ollut jarruista, ohjausniveliä ja muita voi mennä myös.
Tekniikaltaan tuo on ihan kuorma-auto, kestää.
Onnea hyvästä valinnasta!
Mitenköhän jos on K-A yrityksen nimissä käy liikennelupa / ajoaika juttujen kanssa? Puuttuvatkohan herkemmin vrt. jos auto olisi yksityisen nimissä?
Kun tuo vielä on noin siisti niin kannattaa ruiskutella massat / öljyt oviin ja koteloihin, tuntuvat ruostuvan tehokkaasti kaikkialta ja kaiken aikaa...

Katsastuksessa eniten vaivaa on ollut jarruista, ohjausniveliä ja muita voi mennä myös.
Tekniikaltaan tuo on ihan kuorma-auto, kestää.

Onnea hyvästä valinnasta!
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Niin. Tätä jo tässä koitin taivastella vaan kuuklaamalla asiaan ei ole tullut oikein kunnollista selvyyttä. Sinänsä sama kun toiminimellä toimintaa kertyy vuodessa noin sadan euron edestä, eli kyse on kallista harrastuksesta. Voi olla parempi että laitan ihan yksityisnimiin.JTuom kirjoitti:Ai tää on tämä, ihailin nettiautossa jo aikasemmin...
Mitenköhän jos on K-A yrityksen nimissä käy liikennelupa / ajoaika juttujen kanssa? Puuttuvatkohan herkemmin vrt. jos auto olisi yksityisen nimissä?
Käsijarru on jumissa nyt. Vanhoja katsastuslappuja tuli mukana ja jarruissa on ollut huomauttamista joskus. Ruostetta on vähän siellä ja täällä. Varsinaisia reikiä ei ole mutta päälyspellit on kuin väykystä. Ajoltaan tuo kulkee vakaasti ja suoraan. Ei kolise eikä alusta tunnu mitenkään väljälle. Jospa me nivelet jonkinlaisessa kunnossa on. Kesäkuussa ois katsastus joten siellä sitten katsotaan.JTuom kirjoitti: Kun tuo vielä on noin siisti niin kannattaa ruiskutella massat / öljyt oviin ja koteloihin, tuntuvat ruostuvan tehokkaasti kaikkialta ja kaiken aikaa...
Katsastuksessa eniten vaivaa on ollut jarruista, ohjausniveliä ja muita voi mennä myös.
Kiitokset. Tunnelmakin on kuin kuorma-autossa. Päättäväisesti kiihdyttämällä olen saanut auton kulkemaan jopa satasta. Makein etenemisvauhti on semmonen 85 mittarissa. Sisämelu on siedettävä ja konekin kuulostaa ihan kivalle.JTuom kirjoitti: Tekniikaltaan tuo on ihan kuorma-auto, kestää.![]()
Onnea hyvästä valinnasta!
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23.10.2010 14:02
Harvinaisen siistin 609:sin olet löytänyt, onnittelut siitä. Ruostuminenhan noissa on se suurin murhe, maalauksen laatu on suorastaan ala-arvoinen, maalipinta on kuin ohut kerros valkoista vesiväriä.... ja minkään näköistä koteloitten-, ovien-, luukkujen- jne ruostesuojaustahan noissa ei tehtaalta lähtiessä ole, niinkun ei hyötyajoneuvoissa yleensäkään. On lasketty että kyllä se sen muutaman vuoden säilyy päällepäin ruosteettomana ilman suojaustakin. Parhaiten säilyneitä näyttäis olevan ne yksilöt jotka on jo uutena ylimaalattu "firman väreihin".
Niinkuin JTuom tuossa jo mainitsikin niin kannaittais ainakin ovet ja luukut ruiskutella sisäpuolelta kotelonsuoja-aineella, ne siitä lähtee ekaks kukkimaan ja on hankalimmat sitten korjailla. Tietty toinen tyyli on ajaa vaan ja antaa raudan valittaa ja ruosteen kukkia...kukin tyylillään
Tekniikka näissä on tosissaan kestävää, mutta yks tarkka kohta näissä on kuitenkin perä josta olen tainnut paasata jo aikaisemminkin. Öljyt kannattaa vaihtaa sinne ihan vaan varulta koska öljymäärä on pieni ja vaihto on usein laiminlyöty. Paljon näitä on ollut perävikaisena myynnissä ja on puhetta jopa tyyppiviasta mutta kyse on vaan tarkkuudesta öljyn suhteen. Ja samalla kun vaihdat/vaihdatat peräöljyt niin samalla kannattaa tarkastaa perämurikan huohotusventtiili joka useimmiten on muurautunut umpeen, sille siis riittää pelkkä puhdistus.
Leppoisa menijähän tuo on maantiellä, ei muutakun vaan kruisailemaan
Niinkuin JTuom tuossa jo mainitsikin niin kannaittais ainakin ovet ja luukut ruiskutella sisäpuolelta kotelonsuoja-aineella, ne siitä lähtee ekaks kukkimaan ja on hankalimmat sitten korjailla. Tietty toinen tyyli on ajaa vaan ja antaa raudan valittaa ja ruosteen kukkia...kukin tyylillään

Tekniikka näissä on tosissaan kestävää, mutta yks tarkka kohta näissä on kuitenkin perä josta olen tainnut paasata jo aikaisemminkin. Öljyt kannattaa vaihtaa sinne ihan vaan varulta koska öljymäärä on pieni ja vaihto on usein laiminlyöty. Paljon näitä on ollut perävikaisena myynnissä ja on puhetta jopa tyyppiviasta mutta kyse on vaan tarkkuudesta öljyn suhteen. Ja samalla kun vaihdat/vaihdatat peräöljyt niin samalla kannattaa tarkastaa perämurikan huohotusventtiili joka useimmiten on muurautunut umpeen, sille siis riittää pelkkä puhdistus.
Leppoisa menijähän tuo on maantiellä, ei muutakun vaan kruisailemaan

Nyt on jokunen päivä jyristelty jopa ihan hupiajoa. Erikoisen hauska vehje ajella. Varsinkin isolla tiellä se mittarin 85 km/h on oikein leppoisa ja rauhoittava ajella. Alan pikkuhiljaa ymmärtää näitä dieselimiehiäkin. Nelipyttyinen rouskutin on oikeastaan aika kivan kuuloinen ja tuo mieleen lapsuuden kokemukset linja-automatkoista
Pitäisi varmaan alkaa miettimään renkaiden/vanteiden ostoja ja jousien katkontaa, mutta ne saa nyt olla. Mukana tuli 4kpl nastarenkaita. Oliko se taka-aksilan paripyöräsysteemin kanssa joku homa että sai olla nastat vain toisissa? Entä edessä?
Jonkinlainen keskuslukitus pitää klikata jostain ja mielellään kaukosäätimellä. Hermot ei kauaa kestä värkätä niin ja näin toimivien lukkojen kanssa. Muutenkin lukitussysteemit haisee 123:lle. Avain on samannäköinen ja kahvat kuin pystäristä. Ja toimivat huonosti.

Pitäisi varmaan alkaa miettimään renkaiden/vanteiden ostoja ja jousien katkontaa, mutta ne saa nyt olla. Mukana tuli 4kpl nastarenkaita. Oliko se taka-aksilan paripyöräsysteemin kanssa joku homa että sai olla nastat vain toisissa? Entä edessä?
Jonkinlainen keskuslukitus pitää klikata jostain ja mielellään kaukosäätimellä. Hermot ei kauaa kestä värkätä niin ja näin toimivien lukkojen kanssa. Muutenkin lukitussysteemit haisee 123:lle. Avain on samannäköinen ja kahvat kuin pystäristä. Ja toimivat huonosti.
aattelin tuota keskuskukkoa hiukan varioonkin,, laita sitten kuvia kun se on ajankohtaista 

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onnittelut 609:n hankinnasta!
Meillä oli crossihuoltoautona samanlainen "puksutin". Rekisteriotteeseen oli merkitty väliseinän siirto, joten ohjaamosta oli suoraan kulku "oleskelutilaan". Väliseinän takana oli tilat crossipyörille ja työkaluille ym.
Pumppu oli meillä säädetty aika lähelle 2,5 rajaa, joten ennen katsastusta oli tarpeen vähän availla paikkoja, jotta kelvollinen tulos saatiin. Pitkin poikin Suomea ajettiin ja mainitsemasi n 85 nopeus oli hyvä marssinopeus. Kulutus pysyi auton kokoon ja painoon nähden hyvin kohtuullisena eli n 10-11 l/100km.
Ongelmana oli jo aiemmin mainittu ruoste. Kovempaa kun paiskasi ovet kiinni, niin ruosteet rapisivat maahan. Päällisin puolin meidän 609 oli siistin näköinen, mutta helmapeltien alareunojen sisäpuolella olevat kotelot ruostuivat vähitellen pois ja helmojen kiinnitys rungon päällä oleviin poikittaistukiin ruostui myös vähitellen useasta kohtaa pois. Katsastuksessa tuli viime keväänä hylkäys ko syystä ja auto myytiin meille tarpeettomana seuraavalle harrastajalle.
Talvirenkaina meillä oli edessä nastat ja takana oli tavalliset karkeahkot nastattomat renkaat.
Mukavat muistot jäivät autosta!
Meillä oli crossihuoltoautona samanlainen "puksutin". Rekisteriotteeseen oli merkitty väliseinän siirto, joten ohjaamosta oli suoraan kulku "oleskelutilaan". Väliseinän takana oli tilat crossipyörille ja työkaluille ym.
Pumppu oli meillä säädetty aika lähelle 2,5 rajaa, joten ennen katsastusta oli tarpeen vähän availla paikkoja, jotta kelvollinen tulos saatiin. Pitkin poikin Suomea ajettiin ja mainitsemasi n 85 nopeus oli hyvä marssinopeus. Kulutus pysyi auton kokoon ja painoon nähden hyvin kohtuullisena eli n 10-11 l/100km.
Ongelmana oli jo aiemmin mainittu ruoste. Kovempaa kun paiskasi ovet kiinni, niin ruosteet rapisivat maahan. Päällisin puolin meidän 609 oli siistin näköinen, mutta helmapeltien alareunojen sisäpuolella olevat kotelot ruostuivat vähitellen pois ja helmojen kiinnitys rungon päällä oleviin poikittaistukiin ruostui myös vähitellen useasta kohtaa pois. Katsastuksessa tuli viime keväänä hylkäys ko syystä ja auto myytiin meille tarpeettomana seuraavalle harrastajalle.
Talvirenkaina meillä oli edessä nastat ja takana oli tavalliset karkeahkot nastattomat renkaat.
Mukavat muistot jäivät autosta!
niin että mitä ettältm kirjoitti: Kulutus pysyi auton kokoon ja painoon nähden hyvin kohtuullisena eli n 10-11 l/100km.

Tiedän kyllä että alle70L käy helsingissä, todella hurjaa ylinopeutta koko matka..

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Jakaja(ainaski vielä,, muistaakseni)
tuo mun on pätkä ja painaa 2700kg, muistaakseni.
tuo mun on pätkä ja painaa 2700kg, muistaakseni.
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051