Vitottaako?

Vastaa Viestiin
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Vitottaako?

Viesti Kirjoittaja take »

No niin, kesä ja autokuume tulee vissiin taas yhtäaikaa vaikka kuinka hieroo lompakolla otsaa. Tässä on nyt pyörinyt ajatus siitä että laittaisi paavon tilalle isomman kulkineen, kun vähän jatkuvasti on tilanne että omalla porukalla tulee penkit täyteen ja samoille jousille pitäisi saada vielä 1-4 henkeä lisää.

Noh, looginen ratkaisu ongelmaanhan on 9 paikkainen kulkupeli. Vito vs väyry mittelössä verot ja kulutukset pyörii kutakuinkin samoilla tonteilla, tuurilla jos vielä löytää retkeilyautoksi rekisteröidyn yksilön niin verot on jopa halvemmat.

Mutta onko tuossa nyt jotain järkisyytä miksi kannattaisi vaihto jättää väliin? Verkkainen ajettava kai joku 112CDI on tuon nykyisen 270CDIpaavon tilalle, ja vetokin on väärässä päässä, mutta onko noissa nyt jotain perustavanlaatuisia tyyppivikoja minkätakia kannattaisi jättää kaupat edes haaveilematta? Naapuritopicissa on oikein kauhukertomuksia vitollisesta elämästä, mutta onko nuo vain yksittäisen yksilön pahaa onnea?

Ja toisekseen, mahtuuko noihin sitten oikeasti mitään? Mitä olen noita 9 paikkaisia henkilökuljettimia nähnyt niin kaikki penkit paikoillaan tavaratilaa jää puolen metrin siivu. Koko köörillä kun lähdetään vähänkään pidemmälle reissulle niin paavon kontin saa latoa kattoa myöten täyteen, kun mukaan lähtee lastenvaunuja myöten puoli omaisuutta.

Kommentteja, mielipiteitä, terveen järjen takomista päähän? :idiot:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hotarin konsernin pihassahan tuo olisi luottopeli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sprintterin laittaa samantien niin ei ole tuollasia tilaongelmia.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

onre kirjoitti:Sprintterin laittaa samantien niin ei ole tuollasia tilaongelmia.
Sprinter ei mene enää hallitukselle läpi, vitokin on vähän siinä kinttaalla. Ja toisekseen sprinterin käyttökulut taitaa nousta jo ihan huomattavan määrän paavoon ja/tai vitoon verraten.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Easy Rider kirjoitti:Hotarin konsernin pihassahan tuo olisi luottopeli.
Juu meillä se on vaan 110D eli ei turhia vikatiloja
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Viton ostajan opas, lyhyt editio: Älä.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Niin no, no niin.

Mutta ensinmäinen, onko noita vitoja 9-paikkaisena kuinka paljon kaupankaan? Tuo oma V220 kuten muutkin on 7-hengen vetoisia.

Jos 9-henkeä pitäisi kulkea ja vielä tavaraakin, niin uudempi Vito pitkänä tai pitkä transportteri?

Omalla V220 ajelin 1,5 vuotta ja 60tkm, eikä tuossa viaksi luettavaa oikeastaan ilmennyt.

Ilmajousituksen kanssa kerran jumpattiin ja pyörän laakerit luetaan kulutustavaraksi.

Ja tekniikkaa saa aina "helpolla" korjattua, vaikkakin tuo on sellainen lievää pahepi suunnittelun helmi, joten ihan loogisesti ja helpolla (vrt. W124) ei ihan joka asia hoidu :D

Yllättävänkin ripeästi tuo 112cdi liikkuu. Omassa on EGR poistettu, sekä alkuputki on ilman kattia, joten tukkeumat eivät pääse kiusaamaan.

Ja matkustaminen, sekä pitkät reissut ovat liki juhlaa. Eikä koon puolesta päivittäinen pyörittely millään parkkipaikalla ole tuskaa.

Nythän auto on hieman talviteloilla vielä, mutta pientä matkustus mukavuuden lisääntymistä odottelee uusista äänieristyksistä.

Se isoin mutta on ruostuminen.

Ovien listojen alta monessakin ryömii ruskea pigmentti läpi, mutta pohjassakin pieniä pesäkkeitä pesinee.

Kuva

Äkkiä katsottuna näyttää erittäin hyvältä.

Kuva

No mutta.

Kuva

Nokialainen tai kuvaaja tarkennellut vääriin paikkoihin..

Kuva


Tälläisiä samanlaisia kohtia löytyi paljon, mutta vielä ei läpi asti. Auto suojautettu kerran jälkeenpäin, mutta epäilen ettei ihan kaikkia hiekkapuhalluksia ja muita ollut suoritettu kuten olisi pitänyt.


Tuo hieno ja mahtava pinnoite on ihan ok, mutta sinne väliin kun pääsee kosteus, niin alkaa peli olla aika pitkälti selvä.

Ja noita alkavia ei näe mitenkään vain auton alla käymällä, mutta kun ensinmäisen bongaa (yleensä reunasta pinta korkannut) ja alkaa vedellä pinnoitetta irti, niin sitten noita osaa jo katsella eri tavalla.

Eli äkki vilkaisulla homma näyttää äkkiä olevan ihan ok, mutta ihan sitä se ei välttämättä ole.


Jotenkin oma villi veikkaus alkaa olla se, ettei (etuveto)vitoja taida 5-vuoden päästä enää ajossa ihan hirveästi olla :D

Vai onko tuo pinnoite nyt vain ja ainoastaan näissä V220, löytyykö samanlaista käsittelyä myös pakumalleita? Vanhemmissa 110 ei tainnut tuota olla? Vai??
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

pt kirjoitti:Mutta ensinmäinen, onko noita vitoja 9-paikkaisena kuinka paljon kaupankaan? Tuo oma V220 kuten muutkin on 7-hengen vetoisia.
Harvakseltaan, mutta on niitä jonkin verran liikkeellä. Tuurilla voisi saada jopa retkeilyauton papereilla olevan, niin verottajakin rankaisisi vähän vähemmän.
pt kirjoitti: Jos 9-henkeä pitäisi kulkea ja vielä tavaraakin, niin uudempi Vito pitkänä tai pitkä transportteri?
Noissa uudemmissa on sitten viisinumeroinen hintalappu, siihen ei minun taskunöyhtä riitä. Ransuportteri tai karamelli voisi volkkarin leiristä mennäkin, mutta noiden cdi-kamppeiden kanssa kun on nyt useamman vuoden vääntänyt niin mieluusti tietty pysyisi tuttujen ja turvallisten vikojen äärellä. Samat suutinriemut kai vitojenkin cdi-pannuissa on?
pt kirjoitti: Ja tekniikkaa saa aina "helpolla" korjattua, vaikkakin tuo on sellainen lievää pahepi suunnittelun helmi, joten ihan loogisesti ja helpolla (vrt. W124) ei ihan joka asia hoidu :D
No nyt verrokkina on paavo ja sitä ennen W202, 124sta ja muista ei-cdikoneista ei ole kokemusta kuin kabinetin puolelta, mitä nyt joskus on tullut oltua jaloissa kavereiden remontinkorjuiden kanssa. Jos suunnittelutiimin maanantaipalaverin tuotokset ei ole noita pahempaa niin niiden kanssa pärjää.
pt kirjoitti: Ja matkustaminen, sekä pitkät reissut ovat liki juhlaa. Eikä koon puolesta päivittäinen pyörittely millään parkkipaikalla ole tuskaa.
Tämä puhuu viton puolesta, sprintteriä ei ihan jokaiseen kadunvarsiparkkiin pyöritellä.
pt kirjoitti: Jotenkin oma villi veikkaus alkaa olla se, ettei (etuveto)vitoja taida 5-vuoden päästä enää ajossa ihan hirveästi olla :D
Ruostumisen kanssa pärjää, etenkin jos se on lähinnä kosmeettista. Hyvin se tuo paavokin kukkii, mutta kun ei anna sen häiritä omaa silmää niin se ei tarvi kuin kovaa ajoa.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

jovihava kirjoitti:Viton ostajan opas, lyhyt editio: Älä.
Miksen? :toks:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

take kirjoitti:
pt kirjoitti:Mutta ensinmäinen, onko noita vitoja 9-paikkaisena kuinka paljon kaupankaan? Tuo oma V220 kuten muutkin on 7-hengen vetoisia.
Harvakseltaan, mutta on niitä jonkin verran liikkeellä. Tuurilla voisi saada jopa retkeilyauton papereilla olevan, niin verottajakin rankaisisi vähän vähemmän.
take kirjoitti:
pt kirjoitti: Jos 9-henkeä pitäisi kulkea ja vielä tavaraakin, niin uudempi Vito pitkänä tai pitkä transportteri?
Noissa uudemmissa on sitten viisinumeroinen hintalappu, siihen ei minun taskunöyhtä riitä. Ransuportteri tai karamelli voisi volkkarin leiristä mennäkin, mutta noiden cdi-kamppeiden kanssa kun on nyt useamman vuoden vääntänyt niin mieluusti tietty pysyisi tuttujen ja turvallisten vikojen äärellä. Samat suutinriemut kai vitojenkin cdi-pannuissa on?
Itse en koe tuota suutin hommaa (kuten et sinäkään) miksikään maata mullistavaksi. Toki harmittaa kun joutuu tekemään, muttei mitään dramaattista.

Transporttereita tuli katseltua aikoinaan, mutta ajokilometrit olivat aivan eri luokkaa, eikä yhtä muunneltavilla penkkijärjestelmillä olevaa ollut.
take kirjoitti:
pt kirjoitti: Ja tekniikkaa saa aina "helpolla" korjattua, vaikkakin tuo on sellainen lievää pahepi suunnittelun helmi, joten ihan loogisesti ja helpolla (vrt. W124) ei ihan joka asia hoidu :D
No nyt verrokkina on paavo ja sitä ennen W202, 124sta ja muista ei-cdikoneista ei ole kokemusta kuin kabinetin puolelta, mitä nyt joskus on tullut oltua jaloissa kavereiden remontinkorjuiden kanssa. Jos suunnittelutiimin maanantaipalaverin tuotokset ei ole noita pahempaa niin niiden kanssa pärjää.
Noooo, kyllähän nuo korjattavissa on, välillä vain tuntuu kovin tuskaiselta vain se tie..
take kirjoitti:
pt kirjoitti: Ja matkustaminen, sekä pitkät reissut ovat liki juhlaa. Eikä koon puolesta päivittäinen pyörittely millään parkkipaikalla ole tuskaa.
Tämä puhuu viton puolesta, sprintteriä ei ihan jokaiseen kadunvarsiparkkiin pyöritellä.
Koska tuo konehuone puuttuu verrattuna farkkuun, niin on erittäin kompakti ajella. Eikä meillä ole naispuoleisetkaan ajajat lainkaan vierastaneet.
take kirjoitti:
pt kirjoitti: Jotenkin oma villi veikkaus alkaa olla se, ettei (etuveto)vitoja taida 5-vuoden päästä enää ajossa ihan hirveästi olla :D
Ruostumisen kanssa pärjää, etenkin jos se on lähinnä kosmeettista. Hyvin se tuo paavokin kukkii, mutta kun ei anna sen häiritä omaa silmää niin se ei tarvi kuin kovaa ajoa.
Kosmeettinen näkyy ja tuon kanssa voi elää. Tuo pohjan ruostuminen on kyllä asia erikseen..


Mutta edelleen olen itse ollut todella tyytyväinen tuohon hankintaan.

Ja menee inhimillisellä kulutuksellakin maantiellä, alle 7 pääsee, mutta budjettikulutuksena pitää tuon 7l, niin ei metsään mene.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minä en jaksa tuota ruostetta kauhistella. Mersut on ruostuneet aina, mallista riippuen nopeastikin.
Muistan kuitenkin isäukon aikanaan ajelleen 70-luvun japseilla, joita kolmivuotiaasta eteenpäin sai parsia monta kertaa vuodessa ja kymmenvuotiaana alkoivat olla paalikamaa. Vuonna -88 ukko osti neljätoistavuotiaan pystylampun ja oli kovin tyytyväinen, kun leimaa varten riitti pikku paikka vuosittain. Mulla on nyt rippi-ikäinen väykky, jotka tunnetusti ruostuu. Ovet on kerran maalattu, mutta vielä ei ole tarvinut paikkailla.Sitten kun tarvii, niin parsitaan, yksinkertaista.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Jatketaanpa vatulointia. Noita 9 paikkaisia vitoja on tosiaan melko harvassa, mutta 8 penkillä (2+3+3) noita näkyy olevan enemmänkin. Mitäs konttorisetä sanoo jos tuommoiseen vaihtaa vänkärin penkiksi (melkein) kahdenistuttavan sohvan? Kuvitelma kun ainakin on että tuollainen penkinvaihto menisi ihan pelkällä hylsysarjalla?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Niin ja lisäksi, miksi nuo kaikki mielenkiintoiset kaupanolevat yksilöt on jossain hevonkuusenjeerassa? :ää:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

take kirjoitti:Jatketaanpa vatulointia. Noita 9 paikkaisia vitoja on tosiaan melko harvassa, mutta 8 penkillä (2+3+3) noita näkyy olevan enemmänkin. Mitäs konttorisetä sanoo jos tuommoiseen vaihtaa vänkärin penkiksi (melkein) kahdenistuttavan sohvan? Kuvitelma kun ainakin on että tuollainen penkinvaihto menisi ihan pelkällä hylsysarjalla?
Voisiko olla, että kantavuus ei riitä tuohon?

Olisiko nuo 9-hengen mallit aitoja pikkubusseja, jotka vaativat bussikortin? Jos niissä menee kantavuudet eri tavalla :nocando:
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

pt kirjoitti:Voisiko olla, että kantavuus ei riitä tuohon?

Olisiko nuo 9-hengen mallit aitoja pikkubusseja, jotka vaativat bussikortin? Jos niissä menee kantavuudet eri tavalla :nocando:
Ei ole tuosta kiinni, noita on busseina ainakin 1+7, 1+8 ja 1+9 penkeillä. Bussi tuosta käsittääkseni tulee kun nakkaa kyytiin sammuttimen ja ikkunavasaran, jolloin kortista pitää löytyä D1 ja verottajalle voi näyttää kansainvälisiä käsimerkkejä.

Samaten noilla penkeillä löytyy matkailuautoja ja henkilöautoja joita saa sitten kuljettaa ihan normaalisti B-kortilla.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Jatketaas vatulointia. Muut hommat on pitäneet senverran kiireisenä ettei ole tullut paavoa kovin aktiivisesti ehtinyt muuttamaan rahaksi, mutta nettiautoa voi sentään plärätä, ja sieltä löytyi tämmöinen:
[nettiauto]5661515[/nettiauto]

Jos tuosta CDI-plakaatista ja vuosiluvusta vähän tinkii niin hintaluokka tippuu kolmanneksen, mutta olen käsityksessä että tuon kokoinen kiulu ja parin litran vaparidiesel on melko rauhallisen miehen peli ja kulutuslukematkin on pari litraa reilummat?

Kylmäkoneesta tinkimällä saisi hintalappua vielä aika paljon alaspäin, mutta semmoiseen ei lähdetä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”