Niin no, no niin.
Mutta ensinmäinen, onko noita vitoja 9-paikkaisena kuinka paljon kaupankaan? Tuo oma V220 kuten muutkin on 7-hengen vetoisia.
Jos 9-henkeä pitäisi kulkea ja vielä tavaraakin, niin uudempi Vito pitkänä tai pitkä transportteri?
Omalla V220 ajelin 1,5 vuotta ja 60tkm, eikä tuossa viaksi luettavaa oikeastaan ilmennyt.
Ilmajousituksen kanssa kerran jumpattiin ja pyörän laakerit luetaan kulutustavaraksi.
Ja tekniikkaa saa aina "helpolla" korjattua, vaikkakin tuo on sellainen lievää pahepi suunnittelun helmi, joten ihan loogisesti ja helpolla (vrt. W124) ei ihan joka asia hoidu
Yllättävänkin ripeästi tuo 112cdi liikkuu. Omassa on EGR poistettu, sekä alkuputki on ilman kattia, joten tukkeumat eivät pääse kiusaamaan.
Ja matkustaminen, sekä pitkät reissut ovat liki juhlaa. Eikä koon puolesta päivittäinen pyörittely millään parkkipaikalla ole tuskaa.
Nythän auto on hieman talviteloilla vielä, mutta pientä matkustus mukavuuden lisääntymistä odottelee uusista äänieristyksistä.
Se isoin mutta on ruostuminen.
Ovien listojen alta monessakin ryömii ruskea pigmentti läpi, mutta pohjassakin pieniä pesäkkeitä pesinee.
Äkkiä katsottuna näyttää erittäin hyvältä.
No mutta.
Nokialainen tai kuvaaja tarkennellut vääriin paikkoihin..
Tälläisiä samanlaisia kohtia löytyi paljon, mutta vielä ei läpi asti. Auto suojautettu kerran jälkeenpäin, mutta epäilen ettei ihan kaikkia hiekkapuhalluksia ja muita ollut suoritettu kuten olisi pitänyt.
Tuo hieno ja mahtava pinnoite on ihan ok, mutta sinne väliin kun pääsee kosteus, niin alkaa peli olla aika pitkälti selvä.
Ja noita alkavia ei näe mitenkään vain auton alla käymällä, mutta kun ensinmäisen bongaa (yleensä reunasta pinta korkannut) ja alkaa vedellä pinnoitetta irti, niin sitten noita osaa jo katsella eri tavalla.
Eli äkki vilkaisulla homma näyttää äkkiä olevan ihan ok, mutta ihan sitä se ei välttämättä ole.
Jotenkin oma villi veikkaus alkaa olla se, ettei (etuveto)vitoja taida 5-vuoden päästä enää ajossa ihan hirveästi olla
Vai onko tuo pinnoite nyt vain ja ainoastaan näissä V220, löytyykö samanlaista käsittelyä myös pakumalleita? Vanhemmissa 110 ei tainnut tuota olla? Vai??