G-Wagen projektia
G-Wagen projektia
Niin elikkä mulla on vm-81 gd300. Tarkoitus rakentaa autosta offi suunnistus/safari peli. Auto on tosiaan aika spartalainen, jos vertaa esim SL 500:een. Mutta maasto-ominaisuudet painaa tässä projektissa enemmän, kuin mukavuus.
Mulla on tarkoitus laittaa 307/309 automaatti loota, joten onko kenelläkään tietoa em. laatikon välityksistä. kuoret ovat samanlaisen alkup g-lootaan nähden, tosin öljypohja on g:ssä suurempi, eli öljyohja/imutötterö vaihdetaan. Pakun manuaalit ovatten ainakin tiuhemmalla ykkösellä..
Niin jotta ei aiheuttaisi ihmetystä, niin tallista löytyy risa?g:n automaatti, pakun automaatti(ehjä?), joista muutama palikka vaihtamalla rakentuu sopiva loota...
Loota homma on vain pieni osa näpertelyä:
pidemmät jouset/iskarit, helmapalkit, vinssi(t), huoltoauto muutokset, lukkoakseli eteen, sisusta juttuja, lisävaloja...ym
TEMÄHIK
Mulla on tarkoitus laittaa 307/309 automaatti loota, joten onko kenelläkään tietoa em. laatikon välityksistä. kuoret ovat samanlaisen alkup g-lootaan nähden, tosin öljypohja on g:ssä suurempi, eli öljyohja/imutötterö vaihdetaan. Pakun manuaalit ovatten ainakin tiuhemmalla ykkösellä..
Niin jotta ei aiheuttaisi ihmetystä, niin tallista löytyy risa?g:n automaatti, pakun automaatti(ehjä?), joista muutama palikka vaihtamalla rakentuu sopiva loota...
Loota homma on vain pieni osa näpertelyä:
pidemmät jouset/iskarit, helmapalkit, vinssi(t), huoltoauto muutokset, lukkoakseli eteen, sisusta juttuja, lisävaloja...ym
TEMÄHIK
Tervetuloa Meselle, G-mies.
Toivottavasti kuvaat projektiasi sen edistyessä ja kerrot meille toteutuksesta ja muutoksista tässä topikissa, lukijoita kiinnostaa varmasti.
Huoltoautomuutoksethan tulevat siinä sivussa tehtyä.
Riittääkö muutan pätkäGeeDeen paino vai pitääkö punnita uudelleen lisäpainojen jälkeen ?

Toivottavasti kuvaat projektiasi sen edistyessä ja kerrot meille toteutuksesta ja muutoksista tässä topikissa, lukijoita kiinnostaa varmasti.
Huoltoautomuutoksethan tulevat siinä sivussa tehtyä.
Riittääkö muutan pätkäGeeDeen paino vai pitääkö punnita uudelleen lisäpainojen jälkeen ?
wiimax.fi
Vehon vanhan esitteen mukaan ainoastaan avo- 240GD ja 230 GE mallien oma paino on alle 1875. (1850/1830kg), kaikki muut 300GD ja 280GE pitkät ja pätkät painaa vähintään 1880. Esim omani painoi joskus 2055kg, eli aikamoinen nyytti vanhalle kolmesataselle nakuttimelle. Täytyy koittaa punnita joskus valmistuva vehje safari varustein.
TEMÄHIK
TEMÄHIK
Onko nämä sivut sinulle tutut? Ihan mukavasti tietoa G-mallista.
Geländewagen sivut
Naapuri tuossa kunnosti W460 G-mallin. Oli kirkkaan punainen, no ei enää kirkas, mutta se väri kuitenkin. Hitsasi sen ja hiekkapuhalsi akselistot ja kävi kaikki läpi. Maalasi sen sitten matta vihreällä ja katsasti huoltoautoksi. OM617 vaparilla on tuo. Olen kyllä koittanut innostaa vaihtamaan koneen ahdetuksi
Geländewagen sivut
Naapuri tuossa kunnosti W460 G-mallin. Oli kirkkaan punainen, no ei enää kirkas, mutta se väri kuitenkin. Hitsasi sen ja hiekkapuhalsi akselistot ja kävi kaikki läpi. Maalasi sen sitten matta vihreällä ja katsasti huoltoautoksi. OM617 vaparilla on tuo. Olen kyllä koittanut innostaa vaihtamaan koneen ahdetuksi

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

Jepulis olen lukenut em. sivut joskus, mutta hukannut sittemmin linkin, kiitos linkistä.Heavy kirjoitti:Onko nämä sivut sinulle tutut? Ihan mukavasti tietoa G-mallista.
Geländewagen sivut
Naapuri tuossa kunnosti W460 G-mallin. Oli kirkkaan punainen, no ei enää kirkas, mutta se väri kuitenkin. Hitsasi sen ja hiekkapuhalsi akselistot ja kävi kaikki läpi. Maalasi sen sitten matta vihreällä ja katsasti huoltoautoksi. OM617 vaparilla on tuo. Olen kyllä koittanut innostaa vaihtamaan koneen ahdetuksi
Pahoin pelkään, etttä kaveri kävi eilen hakemassa kyseisen linkin mersun.. sijainti oli Luumäki. No pääs G muutaman muun mb:n seuraan.
Mä olen kanssa tota ahtamista miettinyt, mutta se tulee vasta muiden päivitysten jälkeen, vai olisko tarjota bolt on turbo pakettia.
Tuolla myyntipalstalla olis 4v automaatti tarjolla sille naapurille, loota on 280 perästä, eli sama lota kuin turbo OM617.
TEMÄHIK
näinpä kävi 
nyt kun auto on katsastettu ja moitteettomaksi todettu on aika alkaa pohtia päivitystä: kone ja laatikko pois ja tilalle 124 koppasen OM 603 mieluiten turbolla ja autom. lodju perään... saa vähän lisää henkeä ja vetovoimaa, kilpurin kiskomiseenhan tuo tulee, eli ei mitään offi monsteria

nyt kun auto on katsastettu ja moitteettomaksi todettu on aika alkaa pohtia päivitystä: kone ja laatikko pois ja tilalle 124 koppasen OM 603 mieluiten turbolla ja autom. lodju perään... saa vähän lisää henkeä ja vetovoimaa, kilpurin kiskomiseenhan tuo tulee, eli ei mitään offi monsteria

Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
G-Wagen
Morjensta.. Missä vaiheessa se offipelin rakennus rojektisi on?
Itselläni on -82 vuotinen pätkä. Hieman rakenneltu elikkä pitemmät jouset (nosto n. 10cm), vinssiä keulalle, telinettä ja valoa katolle, kaikki turha pois peräkopista ja tilalle offaukseen tarvittavaa varustetta. Reikaat on nykyään Super Swampper LBT 33*13.5*15. Lisäksi leimattu huoltoautoksi.
Takana on kaks suunnistus kisaa Lapland ja Warn. Kolhuja on tullu mutta tekniikka on kestänyt moitteeta jos ei lasketa kytkimen kärähtämistä.
Seuraavaksi olis tarkotus asentaa mutka putkeen, pakun manuaali loota, vinssi taakse ja iskareiden vaihto pitempiin.
Itselläni on -82 vuotinen pätkä. Hieman rakenneltu elikkä pitemmät jouset (nosto n. 10cm), vinssiä keulalle, telinettä ja valoa katolle, kaikki turha pois peräkopista ja tilalle offaukseen tarvittavaa varustetta. Reikaat on nykyään Super Swampper LBT 33*13.5*15. Lisäksi leimattu huoltoautoksi.
Takana on kaks suunnistus kisaa Lapland ja Warn. Kolhuja on tullu mutta tekniikka on kestänyt moitteeta jos ei lasketa kytkimen kärähtämistä.
Seuraavaksi olis tarkotus asentaa mutka putkeen, pakun manuaali loota, vinssi taakse ja iskareiden vaihto pitempiin.
Gd300
Moikka
Auto vielä vahvasti vaiheessa. Oltiin strangella warnissa pyörimässä, kunnes pakokaasu lannisti porukan.
Mulla olis W123/300D ja 280:n automaatti, jos kiinnostaa. Automaatti tuo aikakivasti mukavuutta maastoon, ei kärähdä kytkin ja ei tarvii hyppyyttää.
TEMÄHIK
0504636766
Auto vielä vahvasti vaiheessa. Oltiin strangella warnissa pyörimässä, kunnes pakokaasu lannisti porukan.
Mulla olis W123/300D ja 280:n automaatti, jos kiinnostaa. Automaatti tuo aikakivasti mukavuutta maastoon, ei kärähdä kytkin ja ei tarvii hyppyyttää.
TEMÄHIK
0504636766
G- sarjalaisia
kuvia tulee pika puolin.. Kerrohan lisää tuosta han(s)kamiitingistä vaikka privana. Mahdollisesti vois yhden tai jopa kaksi hieman rakenneltua G-wagenia tuoda..
Eihän siitä voi paljoo kertoo kun eei ole vielä pidetty sitä.
Tuossa jottain pohjia.
Kaikissa missä mie olen ollu, ja mie olen ollu kaikissa, on ollu älyttömän mukavaa.
Kattele vaikka nuita viime kesän Alajärven juttuja, saa vähän hajua hommasta.
Tuossa jottain pohjia.
Kaikissa missä mie olen ollu, ja mie olen ollu kaikissa, on ollu älyttömän mukavaa.
Kattele vaikka nuita viime kesän Alajärven juttuja, saa vähän hajua hommasta.
Pro HVM
Tervehdys!
Täällä kun on näitä G-miehiä niin on pakko kysyä että onnistuisko 240gd:hen turbon laitto vaivattomasti? Itellä sattuu olemaan semmonen ja tarkotus ois ajan mittaan rakennella siitä mukava maasto peli!
Täällä on 240D koneen turbottamisesta juttua.julibuli kirjoitti:Täällä kun on näitä G-miehiä niin on pakko kysyä että onnistuisko 240gd:hen turbon laitto vaivattomasti? Itellä sattuu olemaan semmonen ja tarkotus ois ajan mittaan rakennella siitä mukava maasto peli!
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!
