Kuinka päästä eroon äärioikeistolaisesta suuntauksesta?

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Kuinka päästä eroon äärioikeistolaisesta suuntauksesta?

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tietenkin ottaen huomioon alkuperämaan se ei ainakaan lähihistoriallisessa kontekstissa ole mikään ihme, mutta en minä sitä silti ymmärrä miksi Kaapin kone on niin kovasti oikeistopainotteinen, suorastaan ääriainesta :amis_selittaa:

Siitä asti kun vaihdoin Kaappiin OM602 tekniikan OM617 tilalle olen ihmetellyt miksi moottori pyrkii vahvasti oikealle kiinnikkeissään. Monenmoista kikkaa on tullut yritettyä ja jos jokunenkin tovi vietettyä koneen kiinnityksiä ihmetellen, mutta ei, minen tajua mikä sen saa aikaan.

Yksi mahdollinen teoria jo asiasta Kaappitopikissa esitettiin:
xr kirjoitti:
jovihava kirjoitti:
Yks mitä edelleen ihimittelen on se että miksi kone haluaa olla apparin puolella, vetää vinoon moottorin tyynyillä. Ihan kun joku sitä puskis sinne, mutta en mitenkään tajua että mikä se voi olla :nocando:
viisas kone
haluaa pysyä kauenpana turpottajasta ja samalla saa ahtimen asennuksen näyttämään mahdottoalle :lol:
Teoreemassa on vahvuutensa, mutta toisaalta turpottamisesta en kyllä Kaapille ole hiiskunut halaistua sanaa, ennenkuin joskus männä syksyn aikaan, ja oire on ollut päällä siitä lähtien kun koneen vaihoin :nocando:

Vaikka perhetausta viittaa SKDL:n niin tarkoitus nyt ei ole tehdä tuosta vasemmistolaista tai etenkään vihreää, mutta jokin semmoinen yrittäjäystävällinen keskusta voisi olla kiikarissa.

Mutta kun ei oma äly enää riitä, niin saisinkos minä arvoisilta Oulun tekniikkatietäjiltä apuja ongelmanratkaisuun, jos tuon jonnehin saisin sisätilaan ja nosturille? Ja jos nyt epäilette että Jovi siellä tuulettaa koita karvalakkinsa, niin ehei, ihan rehellisellä mielellä tässä ollaan liikkeellä.

Niiettä missäs olis Kaapin kantava nosturi Oullun alueella illaksi käyttöön, korvausta vastaan tietennii :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ehdottaisin että vaihdat hansikaslokerossa olevan Mercedes Benz -ohjekirjan Maon pieneen punaiseen kirjaan. Loppuu se oikealle kampeaminen :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3650
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ehdotan 2-vaiheista korjausta:

Vaihe 1: Kiellä oikeistolaispyrkimysten olemassaolo ja uhkaile ankarilla rangaistuksilla, mielenosoituksilla ja jopa 'puhdistuksella' :eec: Levitä myös vasemmalle kallistumisen ilosanomaa joogatilaisuuksissa, vappumarssilla ja Oulun meseläisten autoilunvastustamistapahtumissa.

Vaihe 2: Ala syyttämään oikeistolaistaipumusta kaikesta mahdollisesta; avaimet jäi kotiin, vaimon auto on likainen, pomo v*ttuilee töissä, sopassa liikaa suolaa, lankun takarengas kuluu jne. :idea:

Nämä kaksi tapaa ovat toimivia, kysy vaikka vihervasenpiipertäjiltä. :idea:

:lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JuMu S kirjoitti:Oulun meseläisten autoilunvastustamistapahtumissa.
:eec: pssstttt.... Puhutaan hiljaa, Kaappi voi kuulla. Luulen että Kaappi on saanut kuiskittua aivopestävänsä korvaan yön hämyisinä hetkinä jotain karmaisevaa.
Kerrankin kesällä Ruskoon päin ajellessani tutun oloinen hahmo ajoi skootterilla pyörätietä karvalakin tupsut tuulessa lepattaen, sininen pilvi sitkeästi perässä seuraten. Vieno kakstahti tuoksahti sieraimiini ja hetken kuvittelin jo käveleväni Nanjingin katuja Mao-lakki päässä kunnes... Ei hemmetti, se oli vain vieno tuoksu!

Kasailin itseäni siinä juuri ajetun nurmikon reunalla lähellä oululaisten jätevuoresta kasatun Ruskotunturin risteystä määrämättömältä tuntuneen ajan, se saattoi olla vain viisi minuuttia mutta yhtä hyvin viisi tuntia.
Pyyhin hikiset kämmenet Teboilin autopesusta saatuun, yhä käyttämättä jääneeseen pyyhkeeseen ja otin merssun ratista tukevan otteen ja jatkoin kohti päämäärää joka oli jo unohtunut. Episodi teki ilmeisesti kuitenkin joko aivotoiminnalle tai puhtaasti fyysisti motoriikalle jotain koska vailla ennakkovaroitusta Eemeli vei minut Puuilon pihaan ja siitähän ei ole enään pitkä matka heräteostoksille.

Naisetkin sanovat aina että ostoksilla mieli paranee ja niinhän se tekee. Kiinalaisen säilytysöljyn tuoksu kertoi minun olevan taas silmät soikeina seikkailemassa ihanien kiinalaisten työkalujen seassa. Väistelin merkkituotteet sujuvasti.

Mitenkähän tämä taas liittyi mihinkään. Kaappi, se kuiskii Jovin korvaan. Lääkkeet. Töihin. No menehän siitä jo...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tässä nyt on saattanut tulla Xuxilla väärinkäsitys, ying-yang-periaatteen mukaisesti olen yrittänyt tasapainottaa Kaapin voimakasta oikeallevetämistä itään ts. vasemmalle viittaavilla skootteritransportaatiolla ja suurta idän karhua kunnioittavalla karvahatunkäytöllä. Ainakin tuo kaksitahdin leyhähdys lienee mennyt harhaan, nelitahtivehkeillä sitä, mutta olipa kuinka ERKki tahansa niin joskus pitää syömän hernekeittoa ja siitä tuotoksesta ei ole kaksithadin käry kaukana, eivätkä aistiharhatkaan harvinaisia :eec:
Arto N kirjoitti:Ehdottaisin että vaihdat hansikaslokerossa olevan Mercedes Benz -ohjekirjan Maon pieneen punaiseen kirjaan. Loppuu se oikealle kampeaminen :roll:
Mukana tullut Meircedes Kampf on jo aikaa sitten siirretty autotallin puolelle museoitavaksi lämpötila-, ja kosteussäädeltyyn tilaan. Mutta tosiaan, auttaisikohan jos laittaisi hanskalokeroon Guangtsou-Mao-Hondan pienen punaisen käsikirjan :idea: Olisikos kellään lainata niin testataan :?:

Vai olisiko vielä tehokkaampaa vaihtaa keulaan tähden paikalle asiallisempi merkki:
Kuva
Vastakohdathan tunnetusti vetävät toisiaan puolleensa, saisikohan tuolla kumottua moottorin oikeistotendenssin :tuumaus:
JuMu S kirjoitti:Ehdotan 2-vaiheista korjausta:

Vaihe 1: Kiellä oikeistolaispyrkimysten olemassaolo ja uhkaile ankarilla rangaistuksilla, mielenosoituksilla ja jopa 'puhdistuksella' :eec: Levitä myös vasemmalle kallistumisen ilosanomaa joogatilaisuuksissa, vappumarssilla ja Oulun meseläisten autoilunvastustamistapahtumissa.

Vaihe 2: Ala syyttämään oikeistolaistaipumusta kaikesta mahdollisesta; avaimet jäi kotiin, vaimon auto on likainen, pomo v*ttuilee töissä, sopassa liikaa suolaa, lankun takarengas kuluu jne. :idea:

Nämä kaksi tapaa ovat toimivia, kysy vaikka vihervasenpiipertäjiltä. :idea:
Siinä missä näillä resepteillä saadaan mukavasti vihervasemmistolaista yhteenkuuluvuuden tunnetta luovaa liikehdintää aikaan, niin minusta kuitenkin tuntuu että tässä tapauksessa tarvittaisiin jotain täsmällisempää kuin yleistä oppositiopuuhastelua.

Oma ajatukseni on pistää pystyyn OSOK:n geopoliittinen symposiumi jossa pohditaan ilmiön perimmäisiä syitä, mieluiten hyvin empiirisellä lähestymistavalla, etten sanoisi jopa pragmaattisesti.

Äkkiä ajatellen teknispoliittisista asiantuntijoista tulee mieleen heti ainakin SuperMeseMies Roisto, joka tunnustaa vahvasti punaista, ainakin paidanvärissään. Oikeistolaislänsisuhteiden ja kansainvälisen kaupan asiantuntijana Sergey voisi olla hyvä lisä. Unohtamatta tietenkään akateemisboheemia XUXia :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kaappi elää nyt elämänsä hankalinta aikaa ristiriitaisten tunteiden velloessa konekopan alla; ollakko turbokone vai ei?

Kaikenpäälle iski paha identiteettikriisi kaikenlaisten vaivojen ja kremppojen keskellä. Syntyperältään Mönchengladbachilainen, preussilasen identiteetin omaavana, arvonsa tuntevana jalorotuisena saksalaisena joutuu täällä pohjoisen periferiassa kuskaamaan hikistä lasketteluporukkaa mutkaisilla Syötteen pikkuteillä, puhumattakaan siitä, että joutuu alinomaan viemään teknokraattinörttiä loputtomiin palaveri-istuntoihin paikalliseen Teknopolikseen.

Eritoten preusslaista luonnetta koittelee, kun häntä yritetään vieroittaa paikallisesta exclusive-automerkkejä myyvästä ja huoltavasta merkkiliikkeestä, jonka hän tuntee henkiseksi kodikseen. Siellä hän saisi kokea hellää huolenpitoa määräaikaishuoltojen aikana. Kontrasti on valtava olla merkkiliikkeen huollettavana lasilla kuorrutetussa puhtoisessa hallissa, kuin olla Haukiputaalaisen himorassaajan käsittelyssä vetoisessa autokatoksessa.

Eikä tässä vielä kaikki! Kaiken nöyryytyksen kruunaa joka viikkoinen pakollinen kierros paikallisissa alemman luokittelun omaavissa ostosparatiiseissa. Anna mun kaikki kestää!

Ei auta kuin kestää, vaikka olen elinkaareni päässä, jo ajat sitten romutusiän ohittaneena.
Lohduttaksen itseäni, olen ajatellut: Mikä ei tapa, se vahvistaa ja lopulta piiitkän ajan kuluttua vain ruoste meidät eroittaa; Outokummun terässulaton jäädessä nuolemaan näppejään.
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

En vielä osaa sanoa toimiiko miten oma projekti, mutta jouduin siirtämään 2-3cm konetta oikealle, ennen kuin edes näytti silmään suoralta linjalta.

Noissa koneissa on törkeät HV ja NW väännöt :)
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Tähän on ihan selkeä ratkaisu ilman kaapin aivopesuakin. Casa De Jovihava pitää siirtää johonkin soveltuvaan lokaatioon, jossa ei ole kaupungin houkutuksia lähistöllä. Kaappikin alkaa hyvin nopeasti ymmärtää oman parhaansa kun lasiseinäisiin huoltoliikkeisiin on matkaa 3 tuntia suuntaansa ja tiestö kohti kaupungin vilkkuvia valoja on jotain perunapellon ja pihatien välimaastosta.

Tällöin kaappikin tajuaa että nyt ei auta nuukailla huoltojen kanssa jos ei mieli päätyä elosuojan taakse viettämään loppuja eläkepäiviä jyrsijöiden ja läpitunkemattoman pajukon seurassa. Turbolle ja 4matic-laatikollekin ilmestyy tilaa ihan itsestään, viimeistään siinäkohtaa kun joutuu todistamaan karvalakkipäisen miehen keskustelua kylän ainoan autojobbarin kanssa 4veto hiacen renkaita potkien.

Mielikuvaa tilanteesta voi hakea vaikka ameriikan maalta valokuvan muodossa:
Kuva
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Niiettä Sieviin, olikos siellä niitä halapoja maatiloja enemmältikin naapurustossa myynnissä :?:
kondivo kirjoitti:Kaappi elää nyt elämänsä hankalinta aikaa ... Outokummun terässulaton jäädessä nuolemaan näppejään.
Tämä niin kouraisi sydämestä että piti ihan käydä Kaapille halit rutistamassa, ja suukonkin moiskautin karjarautaan. Mikäs se olikaan hyvä salva huulille joista oli nahka jäänyt pakkasessa kiinni rosteriin?
jartuo kirjoitti:Noissa koneissa on törkeät HV ja NW väännöt :)
Nyt meni ohitte, ettätuotamitenkätuota? :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tuli vaan mielehen jotta kun lipputangosta kuitenkin kartaani on tehty nii eihän ois jääny muutama metri liikaa :shock: Tai otat ees pois sen minkälie lipun pois siitä kardaanin ympäriltä liputtamasta :shock:

Onko aski kuitenkin vasemmistolainen? jos sen askin laittaisit ruotuun ja kuriin niin konekin voisi vähän rauhoittua kannassaan :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossahan muuten voisi olla jotain, voisiko kardaani puskea niin että kumityynyt vetäisi sivuun, etu-takasuunnassahan ne rajoittaa enemmän, ja sivusuuntaan on suurempi vapausaste :shock:

Eli jos kartaanin hölläis niin sitten ei pitäisi enää vängätä konetta sivuun :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Koitappa jovi olla kääntymättä vasemmalle muutama päivä :shock: Eli toria kierrät vain myötäpäivään :idea: Sehän nimittäin vasemmalle käännyttäessä keskipakoisvoima väännättää lue: käännyttää moottoria oikeistolaiseksi :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

B-Asconassa SRC:n pitkät imusarjat ja tupla-Suolex kaasuttimet ei sopinu olemaan putsareineen runkoaisan päällä kolajamatta. Lokakoppaa oli jo lekalla likistetty äärioikeistolaisuuteen yllytyksen takia, mutta moottorin tukikumin väliin piti lisätä rotia, ettei atomisaattorit runkoon ota. Olipahan Getrakin hantaakikin sitten likempänä. :lol:

Tuli semmonen (peri)aatteessa neutraali kone joka ei alkanu enää mellakoimaan. Vahvasti oikeella, mutta vähän vasempaan kallellaan. Tiiä sitte johtuko siitä vasempaan kumartelusta ajoittainen lakkoilu oikealle kääntäessä vaiko Suolex-karpuraattorien polttoainepinnan huolimattomasta ajusteerauksesta... :nocando: :?: :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mie eppäilen että Kaappi on saanut jo yliotteen. Jovihava selkeesti uskoo asiaansa mutta se on Kaapin Jovin korviin kuiskuttamaa propakandaa :( Kaappi on oikeesti ihan muuta mitä se uskottelee olevansa.

Minissä on tupla-SU:t ja ne luulee olevansa sukua vaikka toinen on vasemmistolainen ja toinen oikeistolainen. Luulevat vielä olevansa synkroonissa (ajusteerauksessa) mutta p*skat - sekin on fuulaa :evil:

EDIT: Tuli sisäinen pakko muokata....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt jäi ihan vietävästi kiinnostamaan että mikä lie ollut alkuperäinen viesti :ei_tajuu: Ei osaa päätellä edes että meneekö kansallissosialismin vai Marxis-Leninismin puolelle :nocando:
745 kirjoitti:Koitappa jovi olla kääntymättä vasemmalle muutama päivä :shock: Eli toria kierrät vain myötäpäivään :idea: Sehän nimittäin vasemmalle käännyttäessä keskipakoisvoima väännättää lue: käännyttää moottoria oikeistolaiseksi :ope:
Juurikin tästä syystä olen koittanut vältää liikenneympyröissä kiertelyä ja ajanut reilusti ylitse missä vain ei satu olemaan panssariesteitä keskellä :idea:

Toriahan täällä Oulussa ei pääse kiertämään, mutta markettien kiertosuunta on toki sellainen oikealle kallistuttava, piiloaivopesua Jonneille :shock:
Easy Rider kirjoitti:Lokakoppaa oli jo lekalla likistetty äärioikeistolaisuuteen yllytyksen takia
Oivoi, äärioikeistolaisuus vetää fasistiseen väkivaltaan :biggun:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Jovin kuappi on rakastuna ranskalaiseen, vähä ihteesä vanahempaan hienostolimuun. Oisko 404. Se koittaa olla yhtä tyylikäs ja ajaton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tajuappa tuon teutoonin sielunelämää :nocando:

Seuraa järkyttävää kuvamateriaalia äärioikeistolaisuudesta :shock:

Tässäpä ongelma kuvattuna, huonosti ja rakeisesti
Kuva
Punainen nuoli osoittaa kohtaa josta ehkä selvimmiten (?) näkee kuinka oikealla puolella väli on suurempi koska kone puskee oikealle

Terhon teoria kardaanin puskevasta vaikutuksesta ei vaikuta varsin todennäköiseltä, laatikolta ensmäisen pätkän jälkeen on tuommoinen kannatinlaakeri kumilaipalla
Kuva

Ja heti sen jälkeen on kardaanin liukuosa, jonka hommana on kompensoida perän liikehdinnän aiheuttamia pituudenmuutoksia
Kuva

Moottori ei oikein heilu käsin heilutellessa, mutta en tajua mikä sitä puskee ja pitelee :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Heitä kumityynyt moottorinkorvien alta pois ja laita haitaritunkit tilalle :idea: Näin saat säädettyä moottorin kallistuksen mieleiseksi :happy:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ja tuon yllä mainitun toteutuksen jälkeen käyt veholta varaamassa ajan moottorin suuntaukseen. :D
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Eieieieieijeijeiiii... Eiollenkaan näin kun on heitelty potaskaa.

Ostat n kappaletta semmoisia "mustekaloja" elikkä koukkupäisiä tavaransitomishässäköitä. Laitat toisen pään myllyyn ja loput sopiviin kohtiin aiton konehuoneessa. Toistat mustekalojen asennusta kunnes kone on suorassa.

Mistäkö näitä saa- Puuilosta tietenkin.

Edit: Ota semmoisia missä lukee made in china tai made in PRC
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Olisikohan tässä tapauksessa mahdollista että vaihteiston alla oleva tukipalkki ei olisi aivan oikeassa kohdassaan ja sen takia se pyrkisi käännättämään koko tekniikkapakettia hieman vinoon :roll: Jotenkin muistelisin että siinä Kokkijaskan vaihteistoswapissa meinasi jotain tuollaista ongelmaa ilmetä ennenkuin äkkäs että perhana vieköön tämän palkinhan saa siirrettyä vaikka mihin :lol: Tämä on nyt vaan tälläistä mutua ja enkä varmaksi mene sanomaan että oisko tuollainen mahdollista mutta kait se kannatti ääneen nyt mutuilla :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovihava kirjoitti:Tajuappa tuon teutoonin sielunelämää :nocando:
Ei ole yksinomaan Teutoonien ajatusmaailmasta koneen kampeaminen oikealla, myös Anglosaksien mietteet on vahvasti siellä oikealla, sen näkee allaolevasta kuvasta, joka on otettu suoraan alenevassa polvessa British Leylandin jälkeläisen ohjaamosta. Ihan selvästi Range Rover Sportin vaihepaaka on reilusti oikella :ope:

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

iisiraiteri kirjoitti:B-Asconassa SRC:n pitkät imusarjat ja tupla-Suolex kaasuttimet ei sopinu olemaan putsareineen runkoaisan päällä kolajamatta. Lokakoppaa oli jo lekalla likistetty äärioikeistolaisuuteen yllytyksen takia, mutta moottorin tukikumin väliin piti lisätä rotia, ettei atomisaattorit runkoon ota. Olipahan Getrakin hantaakikin sitten likempänä.
Serkkupojan Taunukseen laitettiin joku viikonloppu (n. 27 vuotta sitten) 1.6 OHC tilalle 2,3 V6. Samassa asennuksessa kaasarin tilalle ruisku 2,8:sta.
Illalla lähettiin Pihtiputaalle (joo-o, en minä muista miksi ihmeessä :shock: ) ja poliisithan pysäytti pikku ylinopeuden takia matkalla.
Rikkeestä selvittiin nuhteilla, mutta se kylmäsi kun nykyisen tiilerin kokoinen vanhempi konstaapeli runttasi taunusparan konepeltiä kaksin käsin kiinni, se kun oli jouduttu jättämään tuulihaan varaan moottorin korvakoiden oltua hieman sopimatonta mittaa, ja laitettu ruiskun kopan päälle vanha ilmanputsari vänkäämään peltiä ylös ettei se kolisisi.

Siitä lähdettiin konepelti ärvöttäen kakkosella tyhjäkäynnillä liikkeelle, eihän pakoputkistossa yhtään vaimenninta ollut jos ei juuri putkeakaan - tarpeeksi paksua torvea kun ei ollut puoltatoistametriä enempää löytynyt sillä kertaa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

:lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jovihava kirjoitti:Tajuappa tuon teutoonin sielunelämää :nocando:

Seuraa järkyttävää kuvamateriaalia äärioikeistolaisuudesta :shock:

Tässäpä ongelma kuvattuna, huonosti ja rakeisesti
Kuva
Punainen nuoli osoittaa kohtaa josta ehkä selvimmiten (?) näkee kuinka oikealla puolella väli on suurempi koska kone puskee oikealle
Miten se näyttää että nuo kannakekummit on pruuvattu runkoon liian lähelle toisiaan. Eli liian kapealle.
Silloin siinä on kumeilla väkisinkin väännätystä sivuttain, ja se joka pettää ensiksi niin kone siirtyy sinnepäin.

Jos kumit olisi pultattu runkoon leveämmälle niin väännätystä ei olisi. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”