Aaltojarven tikitiisseli, 311 CDI, leimattu
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Pala parin millin alumiinilevyä, muutama poppari ja 6mm vaijerilukko. Porakone ja pienten mutterien, isojen kankeiden sormien ja ahtaan välin kiroilua. Taas toimii säätö. Toki myös pura ja kokoa koetaulun keskiosa. En ymmärtäny kuvata, mutta on semmone tein itse ja säästin juttu 

VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Em. patentti ei pitänyt. Tai siis sen verran meni kuoren suunta persiilleen että vaijeri notkahti polvilleen. Noh, fiilasin kolon konsolin plastiikkiin ja nyt vaijeria törröttää parikytä senttiä hytän puolella. Helposti oppii säätämään lämpötilaa pelkällä vaijerilla.
Muutoin ei oo ollu autolla vaateita, joskaan se nyt mitään varsinaista nautintoakaan tarjoo...
15.6. 2016 katsastuksen jälkeen ajettu 3200km. Täyttää tuo paikkansa pakollisen kahden auton tarpeessa, eikä lie kuorma-autona kuluissakaan kalliimmasta päästä.
Muutoin ei oo ollu autolla vaateita, joskaan se nyt mitään varsinaista nautintoakaan tarjoo...
15.6. 2016 katsastuksen jälkeen ajettu 3200km. Täyttää tuo paikkansa pakollisen kahden auton tarpeessa, eikä lie kuorma-autona kuluissakaan kalliimmasta päästä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Niinpäniin, ottaa kierroksia joku 3200, on laiskempi ku vanha 207, lähtee hyvin käymään, ei savuta eikä polttele mitään valoja mittaristossa. Vika ilmaantui käytännössä yhtäkiä. Turbon akselissa on kyllä löysää molempiin suuntiin, mutta minusta siivet on ehjät. En myöskään löytäny vuotoja ahtoputkista/välijäähystä. Turbon säätövipu liikkuu, eikä sen alipainekellokaan tuntuis vuotavan.
Testeriä taas tarvittais...
Testeriä taas tarvittais...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Se purkki säätelee ahtimelle menevää alipainetta, joko hukkaportinkelloon tai sitten vnt siiville. Eli vika on varmasti puuttuva alipaine.
Vikaa kannattaa ensin haeskella lämppärin kotelon repsikannurkasta konehuoneen puolelta tai sitten juuri sieltä ilmanputsarikotelon alta. Eli alipaneletku/putki poikki jostain lämppärin ja ahtimen väliltä suurella todennäkösyydellä. Omissa vika löytynyt aina sieltä lämppärikotelon seudulta
Vikaa kannattaa ensin haeskella lämppärin kotelon repsikannurkasta konehuoneen puolelta tai sitten juuri sieltä ilmanputsarikotelon alta. Eli alipaneletku/putki poikki jostain lämppärin ja ahtimen väliltä suurella todennäkösyydellä. Omissa vika löytynyt aina sieltä lämppärikotelon seudulta
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kaivelin suodattimen kotelon pois ja alipaineletkut näkyviin. Vuotoa letkuissa/putkissa en löytänyt. Mutta kuuluko alipaineen säätimestä mennä vakuumi suoraan läpi kun imasee letkun päästä? Pärinä vaan kuuluu kun imasee, eikä mitään vastusta. Auto sammuksissa ja virta pois päältä. Turbon kello on tiivis.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
...ja letkun päässä on suodatin. Pitäiskö turbon säätövivun liikkua heti johonkin kun auton laittaa käymään? Vipu liikkuu käsin ja letkusta imemällä, mutta ei ollenkaan kun auton käynnistää. Ja kun auton sammuttaa, pöristelee turbon säätömöllikkä vacuumit kartanolle.
Tarttee muistaa huomenna kysyy joko vakioverstas on lomansa pitänyt, sais lueskella koodia.
Tarttee muistaa huomenna kysyy joko vakioverstas on lomansa pitänyt, sais lueskella koodia.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Minkälaisessa tilanteessa menee vikatilaan? Vai meneekö heti käynnistettäessä?aaltojarvi kirjoitti:Niinpäniin, ottaa kierroksia joku 3200, on laiskempi ku vanha 207, lähtee hyvin käymään, ei savuta eikä polttele mitään valoja mittaristossa. Vika ilmaantui käytännössä yhtäkiä. Turbon akselissa on kyllä löysää molempiin suuntiin, mutta minusta siivet on ehjät. En myöskään löytäny vuotoja ahtoputkista/välijäähystä. Turbon säätövipu liikkuu, eikä sen alipainekellokaan tuntuis vuotavan.
Testeriä taas tarvittais...
Voi se alipainemurkula olla rikki vaikka puhaltelemalla tuntuisikin jotenkin pitävän. Kuluva osa kuitenkin.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
On koko ajan ahto pois, eikä siis polta mitään valoja. Turbon vipu liikkuu käsin ja letkusta imemällä, ja kaikki alipainetta liikuttavat putket/letkut on ehjät. Se turbon kelloa ohjaava murkula pärisee prötisee sekä itte imemällä/puhaltamalla, että siillon kun sammuttaa auton.
Kierrokset loppuu ajossa n.3200 kuin rajoitin katkoisi, jolloin myös turbo suhisee vinkuu ikään kuin olis hukkis auki.
Kierrokset loppuu ajossa n.3200 kuin rajoitin katkoisi, jolloin myös turbo suhisee vinkuu ikään kuin olis hukkis auki.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Mittailin vastusmittarilla ja hönkäilin lämpötilalle muutoksia. Jotakin 4-6 ohmia oli varsin looginen vaihteluväli. Ohmit oli ehkä milliejä tai metrejä, mut loogisesti muuttui...Enins kirjoitti:Se hassu huohotintorven antero voisi olla vaikka sähkölämmittimen pistoke.
Ahtoilman liika lämpö blokkaa kanssa ahdot, anturi voipi olla kypsä?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
On. Mua yäköttää cdi. Tos olis kyllä yks tosi nätti -84 508 tarjolla, mutta kun talvi on tulossa. Toisaalta, rouva Aaltojarvi lupas sentään makuupussin mukaan jos semmonen meille muuttaa...et kirjoitti:Taitaa olla Cdi tekniikka syyllinen?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Äh, vikakoodi oli juurikin sinne turbon ohjaimurkulalle, ei yhteyttä. Eikä yhteyttä myöskään varmasti ehjällä ohjainmurkulalla. Sulakkeet on tutkittu ehjiksi. Sen murkulan johdot soittelin kellolla likimain moottorinohjaukselta saakka, ruskea on ehjä, valkosen liittimeen täytyy vähän vielä tutustua.
Tokikaan en suolistanut akun takaa johtosarjaa auki, että voihan ne huonolla tuurilla siltä väliltä olla yhdessäkin. Täytyypä sekin vielä kellolla soitella...
Tokikaan en suolistanut akun takaa johtosarjaa auki, että voihan ne huonolla tuurilla siltä väliltä olla yhdessäkin. Täytyypä sekin vielä kellolla soitella...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ehkä eniten näindealer kirjoitti:Kuljettajan aivolohkon sitä osaa joka tulkitsee virtapiirikaavioita ?![]()
Eikun en tiedä, oli pakko päästä viisastelemaan


Eikäkun en uskaltanu ottaa moottorinohjauksen sulakkeita pois paikaltaan, vaan tutkein taskulampulla monempaan kertaan, ehjäksi todeten. Vasta kun totesin kaapelin ehjäksi, suutuspäissäni nypin sulakkeet pois. Ja niinhän se oli että se s mallisella langalla ollut oli tietty rikki sieltä mihin aurinko ei paista...
Eli olen yhtä aikaa nolona apukoulumaisesta virheestä, tyytyväinen että auto toimii ja kummastunut että paikallinen autokorjaamo oli myös kompastunut samaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori