Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05
Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05
Tämäkin paivä koitti, että pihassa seisoo "tahtisilmä", toki reilusti ajettu sellainen. Mutta asiaan: Akku pitäisi uusia ja netistä löytyy kommentia laidasta laitaan, että virtaa vaihdon ajaksi tai sitten ei. Kuinka lopulta kannattaa toimia? Auto on w163 270cdi -05 Limited edtion. Toinen minkä tuos huomasin, että sisävaloista ei näyttäisi mikään toimivan, että onkos mulla jääny joku katkaisija huomaamatta. Toki lukuvalotkaan ei näyttäisi syttyvän. Ja huoltopuolella öljyä suodattimineen sekä dsl suodatin ajatus vaihdella. Onkos nämä "huonossa paikassa" jos pihamaalla työskentelee?
Ja lopuksi radio tekisi mieli vaihtaa kun siinä ei usbia ole niin onnistuukohan sen vaihtaminen toiseen 2din kokoiseen helposti? Mielestäni ei bosea ainakaan missään näyttäis lukevan. Toki laitteessa on navi, mutta eipä siitä iloa ole kun ei ole karttalevykettä.
Ja lopuksi radio tekisi mieli vaihtaa kun siinä ei usbia ole niin onnistuukohan sen vaihtaminen toiseen 2din kokoiseen helposti? Mielestäni ei bosea ainakaan missään näyttäis lukevan. Toki laitteessa on navi, mutta eipä siitä iloa ole kun ei ole karttalevykettä.
Ei se virtaa kaipaa akunvaihdon ajaksi. Korkeintaan kellonajan ja jos kauan pitää akkua irti niin voi joutua jotain radiokanavia tms uudelleen tallentamaan tai saattaa jopa kysyä jotain radiokoodia. En nyt äkkiseltään radiokoodista osaa tollaseen vanhempaan sanoa, uudemmat ei ainakaan sellasia kysele.
Sisävalot, sulake? Moottoriöljyt helppo vaihtaa suodatin aina siellä yläpuolella helposti pääsee käsiksi. Joitain moottoreita toki jossa se alapuolella, no olisko yks sellane tullu vastaan tää uus amg v8 tuplaturbobensa jossa sutari alapuolella..? No mut ei koske toki tuota:D
Askiöljyt kannattaa uusia suodattimineen ja ellei turbiinissa ole proppua niin siinä tapauksessa huuhtelemalla.
Netissä joitain soittimia esim comandin tilalle jossa sit kaikki mahdolliset paikat ja pistokkeet, mut on aika kalliita jtn 1000e luokkaa ja saattaa vielä vaatia joitain johtosarjoja tms lisäksi.
Sisävalot, sulake? Moottoriöljyt helppo vaihtaa suodatin aina siellä yläpuolella helposti pääsee käsiksi. Joitain moottoreita toki jossa se alapuolella, no olisko yks sellane tullu vastaan tää uus amg v8 tuplaturbobensa jossa sutari alapuolella..? No mut ei koske toki tuota:D
Askiöljyt kannattaa uusia suodattimineen ja ellei turbiinissa ole proppua niin siinä tapauksessa huuhtelemalla.
Netissä joitain soittimia esim comandin tilalle jossa sit kaikki mahdolliset paikat ja pistokkeet, mut on aika kalliita jtn 1000e luokkaa ja saattaa vielä vaatia joitain johtosarjoja tms lisäksi.
Dealer sen kertoikin jo mitä itseltä unohtui. Tulee nykyään vaan niin automaattisesti nuo tehtyä akunvaihdon yhteydessä (korjaamolla töissä) ettei sitä tosiaan edes osaa sen kummemmin ajatella. Uudemmat eivät vaadi edes kääntökulma-anturin normitusta, lieko siellä pikkuakun kautta virrat sitten siinä järjestelmässä vai mistä johtuu. Eihän toisaalta sitä pikkuakkua uudemmissa olekaan enään ja niistäkään en oo nollaamaan joutunu. No, mene ja tiedä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05
Ei mitään virran syöttöä, avain pois lukosta-velmu- kirjoitti:Tämäkin paivä koitti, että pihassa seisoo "tahtisilmä", toki reilusti ajettu sellainen. Mutta asiaan: Akku pitäisi uusia ja netistä löytyy kommentia laidasta laitaan, että virtaa vaihdon ajaksi tai sitten ei. Kuinka lopulta kannattaa toimia? Auto on w163 270cdi -05 Limited edtion. Toinen minkä tuos huomasin, että sisävaloista ei näyttäisi mikään toimivan, että onkos mulla jääny joku katkaisija huomaamatta. Toki lukuvalotkaan ei näyttäisi syttyvän. Ja huoltopuolella öljyä suodattimineen sekä dsl suodatin ajatus vaihdella. Onkos nämä "huonossa paikassa" jos pihamaalla työskentelee?
Ja lopuksi radio tekisi mieli vaihtaa kun siinä ei usbia ole niin onnistuukohan sen vaihtaminen toiseen 2din kokoiseen helposti? Mielestäni ei bosea ainakaan missään näyttäis lukevan. Toki laitteessa on navi, mutta eipä siitä iloa ole kun ei ole karttalevykettä.
hetken päästä voi ottaa maakapelin irti sitten pulaasn
normaali akun vaihto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitoksia vinkeistä.
Mesen kanssa saatiinkin sitten hiukan harmaita hiuksia vuotavien suuttimien tähden ja merkki orkanisaatiolle täytyi luovuttaa 15,50e osista. Korjaamolle kuitenkin menee tehtäväksi, kun ei itellä kokemusta moisesta hommasta.
Mutta jatketaan kyselyjä. Dsl suodattimen meinaan vaihtaa niin saakos siihen mistään "pumpattua" naftaa, että olisi paremmat mahdollisuudet saada tulille?
Toisena et tohtiikohan tuollaiseen 330tkm ajettuun 270cdi koneeseen hankkia lisää voimaa, kun hiukan rauhallisen olosia hevosia tuntuisi konepellin alla majailevan?
edit: ja molemmat tuhkisten tup.sytkä pistokkeet pimeänä niin lieneeköhän sulake palanut, muistaako kukaan mikä nro ja mistä löytyy. Apparin jalkatilan 12v pistoke kyl toimii.
Mesen kanssa saatiinkin sitten hiukan harmaita hiuksia vuotavien suuttimien tähden ja merkki orkanisaatiolle täytyi luovuttaa 15,50e osista. Korjaamolle kuitenkin menee tehtäväksi, kun ei itellä kokemusta moisesta hommasta.
Mutta jatketaan kyselyjä. Dsl suodattimen meinaan vaihtaa niin saakos siihen mistään "pumpattua" naftaa, että olisi paremmat mahdollisuudet saada tulille?
Toisena et tohtiikohan tuollaiseen 330tkm ajettuun 270cdi koneeseen hankkia lisää voimaa, kun hiukan rauhallisen olosia hevosia tuntuisi konepellin alla majailevan?
edit: ja molemmat tuhkisten tup.sytkä pistokkeet pimeänä niin lieneeköhän sulake palanut, muistaako kukaan mikä nro ja mistä löytyy. Apparin jalkatilan 12v pistoke kyl toimii.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
w163 270cdi ?Sakari kirjoitti:Ei tarvi ilmailla, riittää et käyttää pari kertaa virrat päälle ja pois ja laittaa käyntiin. Monet lähtee ilman tuotakin toimenpidettä käyntiin samantien.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:w163 270cdi ?Sakari kirjoitti:Ei tarvi ilmailla, riittää et käyttää pari kertaa virrat päälle ja pois ja laittaa käyntiin. Monet lähtee ilman tuotakin toimenpidettä käyntiin samantien.
Eipä noita nyt oo ko muutamaan tullu vaihdettua kunnei noita vanhoja enään käy mutta tolleen mä niiden kanssa oon aina tehny ja nätisti on lähteny käymään
Sillä nyt varmaan sit väliä mihin koriin se motti on upotettu.
Ja juuri äskeisessä viestissä totesin että itse olen menetellyt ainakin 270cdi moottorissa ilmauksen suhteen juuri noin kuin selitin eli pari kertaa virrat päälle ja pois ja siitä tulille, eikä oo ongelmia ollu..... se on aivan yks lysti sit onko se moottori missä korissa samalla tavalla se toimii....... sikäli vuosimallillakaan ei ole merkitystä jos sama moottori-velmu- kirjoitti:Tuota noin, heti otsikossa lukee auton speksit w163, 2005 ja 270cdi.... Siihen liittyen tässä kysellään.
Eli kyllä ihan tän auton spekseihin viitaten vastattu on. Piste.
Ei 270cdi W163:ssa ole tankissa sähköistä siirtopumppua.
(OM611/612/613 1350bar systeemissä ei taida olla missään mallissa sähköistä siirtopumppua. Vasta OM646/647/648 1600bar systeemeissä on, eli mm. w203/209/211/220fl)
Uusi suodatin kannattaa tietysti täyttää polttoaineella, ja voi silti joutua starttaileen parikin akkua tyhjäksi.
(OM611/612/613 1350bar systeemissä ei taida olla missään mallissa sähköistä siirtopumppua. Vasta OM646/647/648 1600bar systeemeissä on, eli mm. w203/209/211/220fl)
Uusi suodatin kannattaa tietysti täyttää polttoaineella, ja voi silti joutua starttaileen parikin akkua tyhjäksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
:Sakari kirjoitti:Ja juuri äskeisessä viestissä totesin että itse olen menetellyt ainakin 270cdi moottorissa ilmauksen suhteen juuri noin kuin selitin eli pari kertaa virrat päälle ja pois ja siitä tulille, eikä oo ongelmia ollu..... se on aivan yks lysti sit onko se moottori missä korissa samalla tavalla se toimii....... sikäli vuosimallillakaan ei ole merkitystä jos sama moottori-velmu- kirjoitti:Tuota noin, heti otsikossa lukee auton speksit w163, 2005 ja 270cdi.... Siihen liittyen tässä kysellään.
Eli kyllä ihan tän auton spekseihin viitaten vastattu on. Piste.
Sillä on väliä missä se 270 0n mekaaninen siirtopumppu kun ei
pyöri jos vain avainta renksutaa,
tyhjällä sudatimella eka startti on selkeästi pitempi
varsinkin yleensä vanhemiten kun joka paikassta imee ilmaa
toisin kuin vaikkapa malissa 211 missä 270 kone
jonka kohdalla virrat päälle pois pari kertaa ja sitten pörähtää
normalisti käyntiin
(tämä vin siksi että kukaan ei yritä ko systeemillä ilmata 163 mallista ja sitten kun ei lähde käyntiin ei huomaa esitäytää"turha vaihe jos linja on kunnossa" suodatinta, tehdä pitempiä startauluja että ilam poistuu systeemistä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä