Kokemuksia ML 430 4-matic

Vastaa Viestiin
MLMEZE
Viestit: 2
Liittynyt: 25.12.2011 23:08

Kokemuksia ML 430 4-matic

Viesti Kirjoittaja MLMEZE »

Eli jos jollain sattuis olemaan vastaavasta kulkineesta kokemuksia ja jos olis kertoa mitä pitäis katsoa kun menee koe ajolle.
Tässä alla on linkki tuon auton myynti ilmoitukseen.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/4453688

Mulla on ollut aikaisemmin vain yksi mersu W123 230TE se on varmasti täysin erinlainen kuin tämä 2000 luvun kulkine.

Kiitoksia kaikille aktiivisesti vastanneille ja muuten vaan kiinnostuneille. 8)

sähköpostii voi lähettää mulle jarnojaaskelainen@ymail.com jos ei kehtaa tänne raapustaa jos tuo on vaikka jonkun foorumilaisen entinen kulkine.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mulla ei ML:ssä ole ollut ihmeitä ongelmia, mutta kai niistä täytyy ainakin nämä asiat katsoa ennen ostamista:

- Jouset - ainakin takajousia on ollut poikki.
- Mersun bensakoneissa on kai aika yleisesti öljyvuotoja. Jos konehuone on pesty myyntiä varten (kuten aika usein on), pitäisi ajaa kunnolla lämpimäksi ja katsella sitten konehuonetta altapäin.
- Kaikkien sähkövehkeitten toiminta kannattaa tsekata ja myös, että keskuslukitus lukitsee ja avaa kaikki luukut.
- Korin muoviosat tuntuvat olevan vähän sinne päin, joten niiden ehjyys on hyvä katsoa.
- Kunnollisessa koeajossa on syytä kiinnittää huomiota laatikon toimintaan kylmänä ja lämpimänä.
- Ns täydellisestä huoltokirjasta huolimatta kannattaa varautua melko täydelliseen huoltoon heti oston jälkeen ja se ei taida olla halvimmasta päästä tuolla koneella. Autoillessa kuitenkin palaa rahaa aina.
mnuut
Viestit: 38
Liittynyt: 09.5.2007 11:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Tuossa alkaa olemaan hinta/laatusuhde kohdallaan.

Mitään valoja ei saa palaa kojelaudassa. ABS, ESP, SRS yms. valohässäkkä voi tulla kalliiksi korjata. Toisaalta niistä voi selvitä muutamalla kympilläkin. Itsellä vikana oli viimeksi hiilien loppuminen ABS-bokista. Muutama euro pajalla. Veholla olisi varmaan mennyt koko ABS-boksi tonnilla vaihtoon.

Ne takajouset kannattaa katsoa tarkkaan. Jouset on prässätty putken sisään, ja samassa osassa on kiinni iskunvaimentajat. Pahimmassa tapauksessa vain pieni kitinä takaa voi paljastaa murtunen jousen. Uudet palikat (jousi ja iskari yhdistelmä) maksaa yli 500 euroa kipale.

Katalysaattorit voivat olla jo matkansa päässä, kuten kaikkissa isomoottorisissa mersuissa 200t jälkeen. Jos ja kun ne joudut joskus vaihtamaan niin ebay.destä saa ne sitten noin neljä kertaa halvemmalla kuin Vehosta. Kuuntele pientä kilinää tai rätinää auton alta. Paremmin en osaa kuvata rikkonaisen katalysaattorin ääntä.

Ja katso siitä täydellisstä huoltokirjasta, koska tulpat tai vaihteiston öljyt on viimeksi vaihdettu. Nuo kaksi asiaa kertoo huoltojen ja ylläpidon laadusta. Tulppien vaihto liikkeessä on nimittäin aika arvokasta puhaa. Tulppia on 16 kappletta ja muutama aika pahassa paikassa. Vaihtoon menee jonkun verran aikaa.

Availe ja suje ovia keskuslukituksen kautta monta kertaa peräkkäin. Ovien lukitus ja keskuslukon toiminta ovat tyypillisimpiä vikoja vanhassa ML:ssä. Katso myös sähköikkunoiden toiminta kunnolla. Etupenkkien välissä olevat kytkimet pettävät liian helposti. Ovien lukot, sähköikkunat ja keskulukko voivat olla juuri tiensä päässä tai jo korjattuja. Itsellä nuo kaikki kolme paukahtivat edellisessä ML:ssä kahdensadantuhannen paikkeilla.

Hyvä auto se silti on. Kaikki tärkeä kuten moottori ja voimansiirto kestää kyllä. Suosittelen lämpimästi.
SLK 320 2004 Final Edition
MLMEZE
Viestit: 2
Liittynyt: 25.12.2011 23:08

Moi

Viesti Kirjoittaja MLMEZE »

Joo kävin katsastaa tuon auton, päällisin puolin autoa oli pidetty todella huonosti.
-klommoja siellä täällä
-naarmuja sisällä autossa ja ulkona.
-jalkalistoja puuttui
-tavaratilan suojapeitteen metalliosista oli lähtenyt maalit pois ja alkanut ruostumaan reippaasti.
-sisuta tosi käytetyn näköinen(nahkasisusta)
-Soitin oli joku mersun perus soitin, näytti joltai 90-luvun värkiltä
-ilmastointi oli manuaalinen, saat arvailla mitä lämpöä tulee kun vääntelet nupista.
-ajovalot sameat ku aurajoen vesi
-ulkona ovien kumilistat haalistuneet ja haperoituneet
Kaikkea en edes jaksa kirjoittaa, mutta katsotaan jos jossain vaiheessa
löytyy joku sopiva.

Ei viittiny pyytää koeajoa...riitti ku näki laitteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”