814 hankinnassa, mitä kannattaa tutkia?

Vastaa Viestiin
tttreg
Viestit: 16
Liittynyt: 10.7.2012 17:40
Paikkakunta: Rovaniemi

814 hankinnassa, mitä kannattaa tutkia?

Viesti Kirjoittaja tttreg »

814:sta kauppat työnalla. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja tarkistaa? Onko jotain mikä on halpaa korjata ja jotain mikä on sitten huomattavan tyyristä?

Nykyisen 711:n tekniikka on tuttua, mutta 814:n ei.
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Vario korisesta ilmeisesti kysymys?

711 verrattuna ainakin: järeämmät akselit ja isompi pyöräkoko, käsijarru voi olla paineilmalla (käyttöjarrukin paineilmatehosteinen?). Moottori välijäähdyttimellä.

Äkkiseltään tarkistettavaa tulee mieleen:
-Jarrujen toiminta, ottavat tasan eivätkä jää päälle (käsijarru myös), jos paineilmaa: kuinka äkkiä kerää paineet (kompuran kunto).
-Voimansiirto, synkrot ei rusahtele, eikä laatikko jurraa pienillä kierroksilla vedättäessä.
-Öljyvuodot tietysti.

Enemmän kiinnittäisin huomiota korin ruostumiseen, mutta sen jo 711 perusteella tiesitkin. :D

Itsellä ei ole 814 kokemusta sen enempää kuin sinullakaan, joten osta pois ja kerro mitä sellaisessa on huomioitavaa. :lol:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
tttreg
Viestit: 16
Liittynyt: 10.7.2012 17:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tttreg »

JTuom kirjoitti:Vario korisesta ilmeisesti kysymys?
Itsellä ei ole 814 kokemusta sen enempää kuin sinullakaan, joten osta pois ja kerro mitä sellaisessa on huomioitavaa. :lol:
Auton hinta olis kohdallaan, historiasta vaan ei oo tietoa, käyttö ollut tosin kevyttä, mutta mitäpä se sitten kertoo...

Mitähän noiden kulutus mahtaa olla? Oma 711 tuntuu menevän aika nätisti jopa liki kymppiä kevyellä kuormalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”