Laturia James Cook MB 309D...

Vastaa Viestiin
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Laturia James Cook MB 309D...

Viesti Kirjoittaja suzy »

Tervehdys taas pitkästä aikaa! James Cookilla tuli taas tehtyä pikku reissu Norjaan ja nyt kosahti kai laturi. Merkkivalo syttyi puolimatkan kieppeillä ja valo sammahteli välillä. Virtaa riitti kuitenkin ainakin valoihin ja muihin tärkeisiin.
Olikohan se noin kymmenisen vuotta sitten kun vaihettiin jännitteensäädin uusiksi. Hihna ei pidä ääntä, pientä vikinää kuuluu jo laakereistakin. Mittariiin napsahti just 200000 Karasjoella. Kysymys kuuluukin kannattaako tuohon korjaussarjaa laittaa vai kokonaan uusi laturi. Ja mistä niitä saa enää noin vanhuksiin. Auton vuosimallihan on 1985 ja laturi Bosch 55.
Mistä uusi laturi? Onko noista kunnostetuista mihinkään?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kunnostettu oli ihtellä satasen kotvaan, ja hyvä oli peli, ei kannata palio alakaa siihen hintaan tuusailemaan, edes minusta vaikka vähän nuukapihin vikaa onkin :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Samoilla linjalla olen Jovihavan kanssa :D Omaan Cookiin kanssa jouduin aikanaan laturin vaihtamaan ja se oli täällä päin reilun satkun paukku silloin. Toki hyllystä löytyisi tuohon autoon käypäinen käytetty laturikin mutta eipä sitä kannata alkaa ympäri suomea lähettelemään kun uuden hintakaan ei ole juuri mitään :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ihte kyllä otin sellasen laturin 31(5?)(6?) bmw:stä. laitoin ford capriin ja kesti sen kolmisen vuotta, kunnes liukurenkaat meni sököks ja annoin velipojalle. siitä sitten se vaihtoi renkaat siihe ja laittoi omaan mersuunsa w123 230E

että voihan niitä pihtailla vähän ja käy melkein mistä vaan mihin vaan :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Viesti Kirjoittaja suzy »

Tilasin Saksasta ku halvalla sain, iliman panttia.
Mutta ku rupes juonitteleen tuo mese silläaikana. Latattiin akku täyteen, niin eihän se lähe käymään... oottaako se sitä laturia. Sen pitäs tulla tällä viikolla.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Olikos se tämäkin cook automaattiaskilla? Omassa silloin joskus kanssa temppuili se vaihde osoitin ja sitä kun vähän ränkässi niin lähti käyntiin :wink: Sen jälkeen ei ollut murheita tuollaisen vian kanssa kun tein siihen sen laatikko swapin :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Viesti Kirjoittaja suzy »

Manuaaliaskilla on... käynnistettäessä hehkuttaa kyllä ja virtaa on mitattuna noin 12 v. Käynnistäessä alkaa vain naputtaa kuin se kuuluisa merkonomi. Rele on uusittu pari vuotta sitten.
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Viesti Kirjoittaja suzy »

Laturi paikallaan... eikä ollut iso homma. Taas mennään. Etupäässä raidetangon päässä väljää, vaihdon paikka?
Takajarrut tahtoo jumitella, kun ajoa on niinkin vähän vuojessa. Pitänee vaihtaa net jarrusylinterit taka.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Siellä takajarruissa kykenee jumimaan muukin kuin sylinterit, seisontajarru on kohtuu jämäkällä mekaniikalla ja pystyy ruostumaan jumiin niin ettei kunnolla irrota tai ota kiinni :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Viesti Kirjoittaja suzy »

Käsijarru kuulemma piti ja irrotti. No annahan lämpijää, katotaan tarkemmin.
Avatar
suzy
Viestit: 51
Liittynyt: 14.9.2006 13:42

Viesti Kirjoittaja suzy »

Jarrut korjattu, yleistä jumitusta vain, yksi sylinteri vaihdettiin ihan varuiksi. Rummut putsattiin ja se riitti. Raidetangon pää tuotti harmaita hiuksia. Alkuperäinen oli prässätty malli, joten koko tanko piti uusia. Nyt on päät irroitettavaa mallia.
Ja taas mennään!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”