W461

Vastaa Viestiin
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

W461

Viesti Kirjoittaja W461 »

Mun w461 täristää pirusti kun kiihdyttää. Mikähän on vikana? Voiko vika olla laakerissa vai onko renkaat vaat epätasapainossa?
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Moi,
onko käytetty kardaaneja lähimenneisyydes irti?
kattonu ristikot,onko kunnos?
Renkaiden tasapainottomuus ei tule esiin vain kiihdytystilanteessa.
W163 400CDI
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

En ole vielä ehtinyt nosturille. Näin perstuntumalla tuntuisi että takakardaanista kyse. Pitää mennä ja tutkia. Jos ei sieltä löydy vastausta tärinään niin sitten pitää pohtia lisää.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

OK.Jos ny päädyt irroittaan,tai kukavain,kardaanit,ni merkkaa tarkkaan laippojen asennot toisiinsa nähden.on siel kohdistus nuoletkin,mut tarvii puhdistaa tosi hyvin et ne näkyy sielt,vähemmällä paaset ku merkkaat ne itse.Jos nuolet ei ole/tule kohdilleen,ni täristää takuulla kiihdyttäessä ja ajettaes neliveto päällä pitävämmällä pinnalla.
W163 400CDI
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

[/img]http://aijaa.com/mOECsP

Löytyihän vika, toivottavasti. Voimansiirron päästä ristikossa se näyttää olevan.
Tämä sieltä välistä tippui kun vähän kokeili.
[img]http://aijaa.com/hpGCLO


Kai se on ristikko vaihdettava tai ainakin purettava. [/img]
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

jep,rasvan sisällä pitävä tiiviste,se jos on tuon näköinen,voi olettaa neulojen olevan yhtä lailla kuivana,kannattaa vaihtaa,kun et tiedä kuin kauan on pyöriny kuivana ja oireet on jo pikkasta vaille tulevaa tuhoa..nyt tosiaan,jos käytät irti pooriputken,ni merkkaa kohdat..
W163 400CDI
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

No nyt on wagen taas kunnossa, tai ainakin täristys poissa. Kardaani ensin irti ja ja molempien päiden ristikot uusiksi. Uutta rasvaa akseliin ja vielä tasapainotus päälle. Kyllä taas kelpaa ajella.... kunnes tulee seuraava vika vastaan. Hyvin kyllä kestänyt kun nyt vasta alkuperäinen osa rikkoutunut. Auto kuitenkin vuodelta -87... Noh, vielä on 2kpl alkuperäisiä kardaneja autossa käytössä joiden hajoamista tässä saa sitten odotella..
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

Pakko vielä avautua aiheesta...

nyt sitten löysin kaupan Itävallasta mistä olisin saanut ristikon hintaan 69€/kpl.. Minä menin ja maksoin suomihinnan eli n.200€/kpl... Kaikkea sitä oppii..
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Juuh, kotimaisilla osamyyjillä osaa olla melko käsittämättömät katteet. Esim 202-mersun ilmastoinnin kompuran hinta oli Suomessa halvimmalla varaosamyyjällä reilut viisisataa. Tilasin mielummin Saksasta 180 eurolla.
W461
Viestit: 10
Liittynyt: 28.5.2015 17:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja W461 »

pitääkin ottaa selvää paljonko koko auton kuntoon laittaminen maksaisi tuolla autoni kotimaassa. Siinä olisikin sopiva kesälomamatka kun ajaisi sinne ja takaisin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”