Kansi remontti edessäkö?
Kansi remontti edessäkö?
(Samaa kyselin myös tuolla toisella mb foorumilla)
Sprintteri 312 -99 210 tkm.
Alkanut viemään jäähdytinnestettä tässä talven aikana.
Ensin luulin sen johtuva vuotavasta letkusta.(lämppärin kennolle menevä)
Viikko sitten korjasin letkuvuodot, mutta vedet häviää edelleen.
Ns. paisuntasäiliön kun täyttää niin 600-700 km kuluttua
vilkuttaa merkkilamppua että lisääppäs nestettä.
Alan ammattilaiset ja muut kokenee auto expertit,
neuvoja ja kommentteja tarvisin.
Tuntuu vain oudolta kilometreihin nähden (takuu kilsat).
-i-
Sprintteri 312 -99 210 tkm.
Alkanut viemään jäähdytinnestettä tässä talven aikana.
Ensin luulin sen johtuva vuotavasta letkusta.(lämppärin kennolle menevä)
Viikko sitten korjasin letkuvuodot, mutta vedet häviää edelleen.
Ns. paisuntasäiliön kun täyttää niin 600-700 km kuluttua
vilkuttaa merkkilamppua että lisääppäs nestettä.
Alan ammattilaiset ja muut kokenee auto expertit,
neuvoja ja kommentteja tarvisin.
Tuntuu vain oudolta kilometreihin nähden (takuu kilsat).
-i-
Tervetuloa Meselle !
Tyypillisesti kannentiiviste voisi vuotaa ulospäin kannen takapäästä.
Olet tarkkaillut tiputtaako alleen ?
Lumella vuodot näkyvät, katsele ajon jälkeen ja käyttele paikallaan lämpimäksi, näet vuotaako.
Paras olisi tietysti jos saat järjestelmään painetta pumpulla, silloin vuodot paikallistuvat varmuudella.
Tyypillisesti kannentiiviste voisi vuotaa ulospäin kannen takapäästä.
Olet tarkkaillut tiputtaako alleen ?
Lumella vuodot näkyvät, katsele ajon jälkeen ja käyttele paikallaan lämpimäksi, näet vuotaako.
Paras olisi tietysti jos saat järjestelmään painetta pumpulla, silloin vuodot paikallistuvat varmuudella.
Ulkoisia vuotoja ei ole ainakaan siinä määrin, että
lumelle asti sitä tippuisi.
Viikonloppuna teki mielestäni erikoisen asian kun
lämpimällä konella (takana yli 400km) saavuin
asemalle tankkaamaan.
Jätin koneen käyntiin tankkauksen ajaksi (niinhän ei olisi saannut tehdä).
Tankkauksen jälkeen nousin kyytiin niin lämmityslaitteesta tuli kylmää
vaikka säädöt olivat melkein lämpimillään.
Siirsin autoa muutamia metrejä jolloin alkoi taas tulemaan lämmintä.
Ei ole aiemmin tehnyt tuollaista temppua.
Olisiko yhteyttä neste hävikkiin??
lumelle asti sitä tippuisi.
Viikonloppuna teki mielestäni erikoisen asian kun
lämpimällä konella (takana yli 400km) saavuin
asemalle tankkaamaan.
Jätin koneen käyntiin tankkauksen ajaksi (niinhän ei olisi saannut tehdä).
Tankkauksen jälkeen nousin kyytiin niin lämmityslaitteesta tuli kylmää
vaikka säädöt olivat melkein lämpimillään.
Siirsin autoa muutamia metrejä jolloin alkoi taas tulemaan lämmintä.
Ei ole aiemmin tehnyt tuollaista temppua.
Olisiko yhteyttä neste hävikkiin??
Sepä siihen melko varmasti oli syynä, nesteen vähyys siis.i5mq kirjoitti:Siirsin autoa muutamia metrejä jolloin alkoi taas tulemaan lämmintä.
Ei ole aiemmin tehnyt tuollaista temppua.
Olisiko yhteyttä neste hävikkiin??
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
sprinteri 312-99
itselläni on 97 412 siinä oli sama vika tyhjäkäynnillä kylmää lämppäristä ja hävitti nestettä ajoin n 100 tuhatta vielä ja vaihdatin kansipahvin nyt pelaa eikä hävitä nestettä
mul on kyl ollut samaa jutta että tyhjäkäynnillä tulee viileämpää ilmaa mutta oon aina ajatellut sen olleen tyypillistä autolle. Vettäkin on kulunut aikansa, litran verran parin kuukauden välein (noin 3000km), mutta nyt vesipumpunvaihdon jälkeen se loppui. Pitääkö se sun autos mitä sellasii ääniä että siin ei olis se vesipumppu väljä? Mulla toi kitisi ja tihuutti vettä stefan välistä, näin väittelisin.