Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tietoja

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tietoja, ainakin seuraavat asiat kiinnostavat:
- Huipputeho/millä kierroksilla
- Huippuvääntö/millä kierroksilla
- Max. kierrokset

Kaikki muukin tekninen daatta toki kiinnostaa :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tieto

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

jovihava kirjoitti:Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tietoja, ainakin seuraavat asiat kiinnostavat:
- Huipputeho/millä kierroksilla
- Huippuvääntö/millä kierroksilla
- Max. kierrokset

Kaikki muukin tekninen daatta toki kiinnostaa :idea:
Antall sylindre 5 (rekke)
Antall ventiler 10
Boring/slaglengde 89,0 / 92,4 mm
Slagvolum 2874 cm3
Kompresjon 19,5
Effekt 129 HK ved 4000 o./min.
Dreiemoment 300 Nm ved 1800-2400 o./min.
Drivstofftank 65 liter
Felger 7 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 1/2 J x 16 H 2
Dekk 205/65 R 15 94 H; med sportsunderstell: 215/55 R 16 93 H
Akselerasjon 0-100 km/t 11,5 sekunder
Topphastighet 195 km/t
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,48 liter
automat: 0,49 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,64 liter
automat: 0,65 liter
-ved bykjøring manuelt: 0,73 liter
automat: 0,72 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir

Akselavstand
283,3 cm
Sporvidde foran / bak 154,2 / 153,6 cm; Avantgarde: 154,0 / 153,1 cm
Lengde 479,5 cm
Bredde 179,9 cm
Høyde 143,8 cm; Avantgarde: 141,8 cm
Snudiameter 11,34 meter
Totalvekt 2040 kg
Egenvekt 1540 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)


Tämä siis siitä surullisenkuuluisasta väykystä.

Et ole M117 -koneesta unelmoinut? Miten ois M120 siihen kaappiin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jovihavan OM602 lienee esikammio-vapari-2,9 joka ei ole mainittavasti sukua väykyn/sprinterin suoraruutakoneelle.

Mainittua vaparikonetta on kahta eri versiota, ns. peruskone 2,9D ja 2,9PPD jossa on ihan erilaiset teho- ja vääntölukemat :tuumaus:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7122
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

OM602.940/942

98-102/4000 hp/RPM

192/2300 Nm/RPM

Väyrysen ja sprintterin 2.9:ssä suoraruutassa ei taia olla montakaan yhteistä osaa tuon esikammio 2.9:n kanssa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Kertosko joku 310D:n 2.9l OM602 moottorin teknisiä tieto

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitosta Mika :idea:
dealer kirjoitti:Mainittua vaparikonetta on kahta eri versiota, ns. peruskone 2,9D ja 2,9PPD jossa on ihan erilaiset teho- ja vääntölukemat :tuumaus:
:lol: Jaksaskohan tuo PPD-versio vetää Kaappia kaheksaakymppiä Liminganvuorta ylös kärry perässä, vakkari päällä, vaikka siellä olisi 0.796 välitteinen laatikko :?:
Juhanit kirjoitti:Et ole M117 -koneesta unelmoinut? Miten ois M120 siihen kaappiin?
Kyyllä, bensakasi olisi toki heeno, mutta samassa lykyssä pitäisi löytää maksaja polttoaineille, Kaapin ilmanvastuksella se söisi jo paikallaankäydessä 15l/100km :whistle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”