313 CDI ei käynnisty kylmänä suutinrempan jälkeen

Vastaa Viestiin
MikkoTee
Viestit: 4
Liittynyt: 25.10.2013 14:33

313 CDI ei käynnisty kylmänä suutinrempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja MikkoTee »

Hei!
Minusta tuli muutama kuukausi sitten myös Mersun omistaja... Ja vielä kiitokset loistavasta foorumista. :D
Viime viikolla vaihdettiin Sprinteriin -04, suutinten pohjatiivisteet. Kaksi suutinta lähti helpohkosti (1 ja 2), mutta 3 ja 4 oli kantta myöten muurautunut umpeen.
Vaihdon jälkeen ilmeni seuraavanlainen ongelma. Auto ei lähde käyntiin kylmänä, ei edes lupaa, useista yrityksistä huolimatta, mutta kun pitää eberiä päällä yli 15min, lähtee auto käyntiin pienen (n.2sek) sahauksen jälkeen.
Hehkut on tarkistettu, (liitin irroitettu releeltä ja kaikki kipinöi + napaan koskettaessa) että on ehjät. Hehkun merkkivalo toimii normaalisti.
Olisiko kellään ajatuksia, mistä vikaa voisi seuraavaksi lähteä jahtaamaan? Tyhjeneekö polttoainejärjestelmä tms? :?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tietäjät viisaat itämaan tulee kohta töistä ruudun ääreen ja vastaa varmemmin mutta tuohan on ilmeisesti tyypillinen CDI-moottorin oire jos se vuotaa polttoainejärjestelmästä. Vuoto voi olla paine- tai imupuolella.
® Mesen linttaklubi
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

oliskos joku suutin ottanut kipeää remontissa?
Tai sitten et ole ennen ajanut kyseisellä autolla viileällä ilmalla, eli suuttimissa on ollut jo ennestäänkin vikaa.

Mittaappas suuttimien ohivuodot, samalla kannattaa tarkistaa ettei esim. korkeapainepumppu vuoda .
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 313 CDI ei käynnisty kylmänä suutinrempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MikkoTee kirjoitti:Hei!
Minusta tuli muutama kuukausi sitten myös Mersun omistaja... Ja vielä kiitokset loistavasta foorumista. :D
Viime viikolla vaihdettiin Sprinteriin -04, suutinten pohjatiivisteet. Kaksi suutinta lähti helpohkosti (1 ja 2), mutta 3 ja 4 oli kantta myöten muurautunut umpeen.
Vaihdon jälkeen ilmeni seuraavanlainen ongelma. Auto ei lähde käyntiin kylmänä, ei edes lupaa, useista yrityksistä huolimatta, mutta kun pitää eberiä päällä yli 15min, lähtee auto käyntiin pienen (n.2sek) sahauksen jälkeen.
Hehkut on tarkistettu, (liitin irroitettu releeltä ja kaikki kipinöi + napaan koskettaessa) että on ehjät. Hehkun merkkivalo toimii normaalisti.
Olisiko kellään ajatuksia, mistä vikaa voisi seuraavaksi lähteä jahtaamaan? Tyhjeneekö polttoainejärjestelmä tms? :?
Vikan
Suutimien paluu puolen vuoto 99% varmuudella
sen tarkistamiseen laittanut kuvaliset ohjeet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä CDI203:n kuvaa suuttimien paluupuolen vuodon tarkistamisesta.
Arto kirjoitti:Tietäjät viisaat itämaan
No nimenomaan :idea: 8)
MikkoTee
Viestit: 4
Liittynyt: 25.10.2013 14:33

Viesti Kirjoittaja MikkoTee »

Päivitystä tilanteeseen... Suuttimet irti ja testipenkkiin... Kolmessa ohivuotoa... :cry: *huokaus* prkl... no ei voi mitään... toivottavasti selviää o-renkaiden vaidolla... eikä tarvitse koko suuttimia vaihtaa...
Kiitokset kaikille vastanneille 99% oikeaan osuneista neuvoista! :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”