Uudempien Sprintereiden moottoriongelmat
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Uudempien Sprintereiden moottoriongelmat
2010 - 2012 Sprinter tähtäimessä ja kiinnostaisi kuulla noiden moottoriongelmista. Kuulemma kampiakselin laakerivikoja ja jopa kampiakseleita katkeillut noista neloskoneista.
Paikallinen automyyjä kertoi että liittyy muuttuvatuottoiseen öljypumppuun ja ongelmaa ei enää 2011 vuosimallissa olisi. En vaan varaosakirjasta löytänyt mitään eroja ainakaan itse öljypumpusta.
Onko tietoa mikä tuon ongelman aiheuttaja oikeasti on ja onko se oikeasti korjattu jostain valmistuspäivästä alkaen (vuosimalli?)? Koskeeko ongelma vain 316 CDI:tä vaiko myös pienempitehoisia malleja?
Entäpä ne vetoketjut, kai Sprintereissä on se lyhyt jakopään ketjusysteemi korjattu samoihin aikoihin kuin henkilöautoissa?
TIPS ei yllättäen tunnu kertovan mitään noista Sprintereiden laakeriongelmista.
Paikallinen automyyjä kertoi että liittyy muuttuvatuottoiseen öljypumppuun ja ongelmaa ei enää 2011 vuosimallissa olisi. En vaan varaosakirjasta löytänyt mitään eroja ainakaan itse öljypumpusta.
Onko tietoa mikä tuon ongelman aiheuttaja oikeasti on ja onko se oikeasti korjattu jostain valmistuspäivästä alkaen (vuosimalli?)? Koskeeko ongelma vain 316 CDI:tä vaiko myös pienempitehoisia malleja?
Entäpä ne vetoketjut, kai Sprintereissä on se lyhyt jakopään ketjusysteemi korjattu samoihin aikoihin kuin henkilöautoissa?
TIPS ei yllättäen tunnu kertovan mitään noista Sprintereiden laakeriongelmista.
Eikös tuo 150 heppainen kone ole vielä om646 pohjainen?. Niistä ei ole korviin kantautunut mitään valituksia.
2010 tuli om651 kone sprinereihinkin niin oliskos noi öljypumppuongelmat ja muut lastentaudit tulleet sen jälkeen?
2010 tuli om651 kone sprinereihinkin niin oliskos noi öljypumppuongelmat ja muut lastentaudit tulleet sen jälkeen?
Viimeksi muokannut jolle, 21.3.2014 16:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Muuten olen samoilla linjoilla, mut eikö toi om642 ole v6 ?jolle kirjoitti:Eikös tuo 150 heppainen kone ole vielä om642 pohjainen?. Niistä ei ole korviin kantautunut mitään valituksia.
2010 tuli om651 kone sprinereihinkin niin oliskos noi öljypumppuongelmat ja muut lastentaudit tulleet sen jälkeen?
Käsittääkseni 150 heppasissa om om646, mitä käytetään myös pienempi tehosissa.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
Näpyttelyvirhe korjattu8848 kirjoitti:Muuten olen samoilla linjoilla, mut eikö toi om642 ole v6 ?jolle kirjoitti:Eikös tuo 150 heppainen kone ole vielä om642 pohjainen?. Niistä ei ole korviin kantautunut mitään valituksia.
2010 tuli om651 kone sprinereihinkin niin oliskos noi öljypumppuongelmat ja muut lastentaudit tulleet sen jälkeen?
Käsittääkseni 150 heppasissa om om646, mitä käytetään myös pienempi tehosissa.
x16 on tosiaan 270 moottorilla jos puhutaan vanhoista sprinteistä.kuningas kirjoitti:Eli onko 2006 tai uudemmat 316 kaikki sillä vikaherkällä om 646 konella ja vanhemmat 316 on kaikki tuttulla ja turvallisella 270 cdi?
x15 korvasi minusta sen ja nämäkin ovat ihan hyviä. 4 sylinterinen moottori joka perustuu om646 lohkoon, 2 rivisellä ketjulla ja bosch suuttimilla. Ei kylläkään yhtä vahva kuin edeltäjänsä om611.
Seuraavaksi palattiin taas mallimerkintään x16 joka meinaa om651 lohkoa, 1 rivisellä jakoketjulla ja delhpin suuttimilla jossei niitä ole jo vaihdettu...
646 tuplaturbo koneiset 315 mallitkin porsineet ihan kiitettävästi jos toisen ahtimen ohjausta ei ole ohjelmoitu vähemmäksi.
Vääntää alhaalta ja kaikkihan tietää kun harvakseltaa lyövä täysvajaa nelonen hakkaa niin on runkopukit soikiana ja akselit poikki. Kestää kyllä kohtuudella jos kuski ei kokoajan ajele alaväännöllä.
651 kone sitten siitä heikompi esitys. Eli juurikin uuskoppanen 316 ja 310 jne.. samat alkupään lastentaudit kuin henkilövehkeissäkin noin 2010 eteenpäin.
Varmaan kun mennään muutama vuosi eteenpäin niin puhutaan kun se 651 oli "viimeinen kunnon nelos moottori" varsinkin kun rellu lykkää jo markkinoille C-mallin konetta . Eli ei parane haukkua ihan suohon noita ja muutaman vuoden päästä lukea omia juttujaan tai kuunnella kun joku tulee selostaan että ku "minä netistä luin"
Vääntää alhaalta ja kaikkihan tietää kun harvakseltaa lyövä täysvajaa nelonen hakkaa niin on runkopukit soikiana ja akselit poikki. Kestää kyllä kohtuudella jos kuski ei kokoajan ajele alaväännöllä.
651 kone sitten siitä heikompi esitys. Eli juurikin uuskoppanen 316 ja 310 jne.. samat alkupään lastentaudit kuin henkilövehkeissäkin noin 2010 eteenpäin.
Varmaan kun mennään muutama vuosi eteenpäin niin puhutaan kun se 651 oli "viimeinen kunnon nelos moottori" varsinkin kun rellu lykkää jo markkinoille C-mallin konetta . Eli ei parane haukkua ihan suohon noita ja muutaman vuoden päästä lukea omia juttujaan tai kuunnella kun joku tulee selostaan että ku "minä netistä luin"
.
Vaurioita tulee, kun vauhtipyörä hakkaa pohjaan, eikä käyttäjä välitä mitään.
Noihin tuplaturbomalleihin on helppo saada liikaa alavääntöä.
Ottakaa mersut aina automaatilla, ei ole tuota ongelmaa.
Olen lastutellut runsaastikkin ajettuja Delphiläisiä, turhaan haukutaan.
Jo OM646 muuttuu käynniltään siistiksi delphin systeemeillä ja OM651 onkin jo sitten tosi kiva käynniltään.
Oikeasti
Uudempi moottorisukupolvi on ainakin tähän asti ollut aina entistä parempi.
Muistaakseni olen tehnyt jo yli 400 ajetun 651,nkin.
Uudempien mallien moottoriosioita kun kattelee ja oikeita vikoja siellä, saa mielestäni juuri oikean kuvan noista, ... siellä ei ole oikein mitään ...
Ketjuilla ja suuttimilla revitellään ... mutta tehdas hoitaa asian kuntoon ja on hoitanutkin jo.
Suurin ongelma noissa mielestäni on se, mikä on ollut varmaan joka kerta aikaisemminkin, korjaava henkilökunta ei vielä tunne oikein aihetta ja siitä seuraa tahattomia kommelluksia omistajien haitoiksi.
Vaurioita tulee, kun vauhtipyörä hakkaa pohjaan, eikä käyttäjä välitä mitään.
Noihin tuplaturbomalleihin on helppo saada liikaa alavääntöä.
Ottakaa mersut aina automaatilla, ei ole tuota ongelmaa.
Olen lastutellut runsaastikkin ajettuja Delphiläisiä, turhaan haukutaan.
Jo OM646 muuttuu käynniltään siistiksi delphin systeemeillä ja OM651 onkin jo sitten tosi kiva käynniltään.
Oikeasti
Uudempi moottorisukupolvi on ainakin tähän asti ollut aina entistä parempi.
Muistaakseni olen tehnyt jo yli 400 ajetun 651,nkin.
Uudempien mallien moottoriosioita kun kattelee ja oikeita vikoja siellä, saa mielestäni juuri oikean kuvan noista, ... siellä ei ole oikein mitään ...
Ketjuilla ja suuttimilla revitellään ... mutta tehdas hoitaa asian kuntoon ja on hoitanutkin jo.
Suurin ongelma noissa mielestäni on se, mikä on ollut varmaan joka kerta aikaisemminkin, korjaava henkilökunta ei vielä tunne oikein aihetta ja siitä seuraa tahattomia kommelluksia omistajien haitoiksi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Kyseessä 646 koneinen 315 rintteri automaattina, veholla todettu koneen pyörivän liian kankeasti kun räikällä pyörittää kampiakselin päästä, metallia x määrä löytynyt jostain öljynvaihton yhteydessä.
Auto kuitenkin ollut ajossa eikä mitään poikkeavaa havaittu kun auto on laatikkoöljyjen vaihtoon viety...
Sanokaas viisaammat että jos moottori on räikällä vääntäen liian jäykkä niin eikö se sitten löisi jumiin saman tien ajossa, jotain laakerivikaa tuon kohdalla ilmeisesti epäilevät.
Mikäs näistä tuplaturbomalleista sitten pettää 220 tkm kohdalla kun auto on vielä automaattilaatikolla? kampiakseli, kiertokangan laakerit, runkolaakerit?
Auto kuitenkin ollut ajossa eikä mitään poikkeavaa havaittu kun auto on laatikkoöljyjen vaihtoon viety...
Sanokaas viisaammat että jos moottori on räikällä vääntäen liian jäykkä niin eikö se sitten löisi jumiin saman tien ajossa, jotain laakerivikaa tuon kohdalla ilmeisesti epäilevät.
Mikäs näistä tuplaturbomalleista sitten pettää 220 tkm kohdalla kun auto on vielä automaattilaatikolla? kampiakseli, kiertokangan laakerit, runkolaakerit?
Löytykö sitä metallia öljynsuotimesta vai laatikon ö-pohjasta? Jos moottori lämpöisenä kankea pyörittää kampuran päästä niin meinaa yleensä sitä kampuran runkolaakerit on menossajolle kirjoitti:Kyseessä 646 koneinen 315 rintteri automaattina, veholla todettu koneen pyörivän liian kankeasti kun räikällä pyörittää kampiakselin päästä, metallia x määrä löytynyt jostain öljynvaihton yhteydessä.
Auto kuitenkin ollut ajossa eikä mitään poikkeavaa havaittu kun auto on laatikkoöljyjen vaihtoon viety...
Sanokaas viisaammat että jos moottori on räikällä vääntäen liian jäykkä niin eikö se sitten löisi jumiin saman tien ajossa, jotain laakerivikaa tuon kohdalla ilmeisesti epäilevät.
Mikäs näistä tuplaturbomalleista sitten pettää 220 tkm kohdalla kun auto on vielä automaattilaatikolla? kampiakseli, kiertokangan laakerit, runkolaakerit?
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"