Sprinter ei lämpene, vika korjattu > termostaatti
Sprinter ei lämpene, vika korjattu > termostaatti
Tuossapa lainasin itseäni w203 keskustelusta
---No, ei kuulu ihan tälle säikeelle, mutta Sprinter ei lämpene yli 70 vaikka mitä tekisi. Termostaatti vaihettu- ei vaikutusta, keula aivan tukossa- eipä juuri vaikutusta, eberi huutaa täysillä, nousi entisestä 40 tuonne 60 -70 hujakoille. Olisko se tämä pikkutermostaatti.
Osaisiko joku sanoa missä se lymyää, jos sitä yleensäkään on?
Konehan taitaa olla sama 4 pyttyinen cdi jota käytetään 2000 luvun C 200/220 malleissa ja Väykyissä 200/220
Niin ja auto Sprinter 313 cdi , vm 2000.---
Eli löytyiskö täältä gurua, joka auttaisi miestä mäessä.
---No, ei kuulu ihan tälle säikeelle, mutta Sprinter ei lämpene yli 70 vaikka mitä tekisi. Termostaatti vaihettu- ei vaikutusta, keula aivan tukossa- eipä juuri vaikutusta, eberi huutaa täysillä, nousi entisestä 40 tuonne 60 -70 hujakoille. Olisko se tämä pikkutermostaatti.
Osaisiko joku sanoa missä se lymyää, jos sitä yleensäkään on?
Konehan taitaa olla sama 4 pyttyinen cdi jota käytetään 2000 luvun C 200/220 malleissa ja Väykyissä 200/220
Niin ja auto Sprinter 313 cdi , vm 2000.---
Eli löytyiskö täältä gurua, joka auttaisi miestä mäessä.
Viimeksi muokannut 57pannu, 13.1.2011 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Minkähän lämmön termari sinne on laitettu
Nuo taitaa tuottaa muutenkin niin vähän lämpöö käydessään

Nuo taitaa tuottaa muutenkin niin vähän lämpöö käydessään
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Vika korjattu, termostaattihan se oli
Enpä nyt muista, mutta Mersun orggis, liekö jossain 85 -90 tietämillä. Mutta kun ei kesälläkään lämmöt nouse. Eikä toisaalta tilanne kummetunut termarin vaihdon jälkeenkään.
Nyt kun sain eberin pöhisemään niin ajolämmöt nousi sen parikymmentä astetta, mutta tosiaan vieläkin on 60 /70 paikkeilla. Ylävesiletku on lämmin, mutta johtuuhan se lämpö vettä pitkin, termostaatti oliskin kiinni.
Tuolla toisessa säikeessä puhuttiin siitä pikku termostaatista, tuntui olevan jonkinlainen lämpöjen taikasana.
Nyt kun sain eberin pöhisemään niin ajolämmöt nousi sen parikymmentä astetta, mutta tosiaan vieläkin on 60 /70 paikkeilla. Ylävesiletku on lämmin, mutta johtuuhan se lämpö vettä pitkin, termostaatti oliskin kiinni.
Tuolla toisessa säikeessä puhuttiin siitä pikku termostaatista, tuntui olevan jonkinlainen lämpöjen taikasana.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Lainataanpas ketjua
Mitenkäs on, mihin lämpöihin tommosen 313CDI rintterin kuuluu lämmitä tälläsillä pikkupakkasilla?
Ajo on jatkuvaa kaupunkipyöritystä, välillä pikkuveto kuudenkympin alueella, välillä 10minuuttia tyhjäkäynnillä. Ja lämmöt parhaimmillaan 60astetta, tyhjäkäytön jälkeen 40.
Tuntuis vähän alhaselle

Mitenkäs on, mihin lämpöihin tommosen 313CDI rintterin kuuluu lämmitä tälläsillä pikkupakkasilla?
Ajo on jatkuvaa kaupunkipyöritystä, välillä pikkuveto kuudenkympin alueella, välillä 10minuuttia tyhjäkäynnillä. Ja lämmöt parhaimmillaan 60astetta, tyhjäkäytön jälkeen 40.
Tuntuis vähän alhaselle

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Terve rintteri miehet!
Löytyykö W903 sitä pikkutermostaattia? Tämä minun peli on 316 cdi -00 eikä lämmöt taho nousta kaupunki pyörityksessä yli 60c.
Ylävesiletkuun laitoin volvon 92asteisen termostaatin muttei tilanne dramaattisesti muuttunu, ehkä pikkuisen nopeammin nousee lämpö muttei kumminkaan yllä tuonne mihin termostaatti yltäis...
Löytyykö W903 sitä pikkutermostaattia? Tämä minun peli on 316 cdi -00 eikä lämmöt taho nousta kaupunki pyörityksessä yli 60c.
Ylävesiletkuun laitoin volvon 92asteisen termostaatin muttei tilanne dramaattisesti muuttunu, ehkä pikkuisen nopeammin nousee lämpö muttei kumminkaan yllä tuonne mihin termostaatti yltäis...
Onko kukaan ottanut tuota jäähdyttimen tuuletin siipeä pois kokonaan?
Ei taida tarvia näin talvisin ollenkaan. Nyt nousi lämpömittarikin viisarin verran yli 80c kun on keli lauhtunut nollaan ja vuorasin tuon keulan umpeen pahvilla.
Onko ilmastoinnin flekti kytkettynä pelkästään ilmastointiin vai toimiiko myös moottorin jäähdytyksen kans?
316 -00
Ei taida tarvia näin talvisin ollenkaan. Nyt nousi lämpömittarikin viisarin verran yli 80c kun on keli lauhtunut nollaan ja vuorasin tuon keulan umpeen pahvilla.
Onko ilmastoinnin flekti kytkettynä pelkästään ilmastointiin vai toimiiko myös moottorin jäähdytyksen kans?
316 -00
moro
mulla ei oo ropellia ollenkaan. Ilmastoinnin ropelli toimii myös jäähdytyksen kanssa, joten viskoa ei periaatteessa tarvi kesälläkään. VINK! ajomelukin väheni vähäse
mulla ei oo ropellia ollenkaan. Ilmastoinnin ropelli toimii myös jäähdytyksen kanssa, joten viskoa ei periaatteessa tarvi kesälläkään. VINK! ajomelukin väheni vähäse

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuskin mitään eroa propellin pois ottamisella talvella, mutta eipähän turhaan tuuleta rapaa syksyisin ja keväisin.
Viestiketjus oli kyse Cdi vehkeestä ja itellä suoraruiskus ollu propelli pois monta vuotta, mutta kesällä saa nopeasti lämpöä kabiiniin ettei tarvi palella suomen kesäs. (juhannuksena ja joulukuun puolesvälis sama lämpötila)
Viestiketjus oli kyse Cdi vehkeestä ja itellä suoraruiskus ollu propelli pois monta vuotta, mutta kesällä saa nopeasti lämpöä kabiiniin ettei tarvi palella suomen kesäs. (juhannuksena ja joulukuun puolesvälis sama lämpötila)