
Mikä tuossa nyt on vikana? Väljenikö kone viikossa? Tippuuko tuosta kohta kampiakseli? Vai onko se kannentiiviste joka huostaa öljykanavasta pyttyyn?

Pomminvarmoja, vai Varmoja pomm... :/
no väljeneehän se viikossa kun sinne on laitettu puumäntä,kulluuhan se metallia vastenjovihava kirjoitti:Pysähdyn liikennevaloihin ja venkslaan 1.5m pitkästä kepistä sopivan liikkeeleampaisupykälän, vaikkapa kakkosen. Kyttään liikennevaloa herpaantumatta kuin vartiokoira varastettua kinkkua. Vihreä välähtää ja sitten lähdetään malliin talkkari katolta! Mutta mitä kummaa, sivuputkesta purkaituu syystaivaansininen paksuhko upe kiihdytysvaihteen ja vielä seuraavallakin pykälällä, mutta sitten savutus hiipuu. Seuraavissa liikennevaloissa sama kuvio
Mikä tuossa nyt on vikana? Väljenikö kone viikossa? Tippuuko tuosta kohta kampiakseli? Vai onko se kannentiiviste joka huostaa öljykanavasta pyttyyn?
Pomminvarmoja, vai Varmoja pomm... :/
kyllähän se tietennii on mahollista mutta niittenhän pitäs kaikki olla lähteny kerralla irti,taitaa kallistua kannen irrotteluksijovihava kirjoitti:Onhan tuo alakanu öljäpintaki laskemaanEi savua ilman öljynkulutusta
Entäs voikos olla että jokin venttiilivarrenkumi oisi antautunu, sehän kait saattaisi oirehtia vähän vastaavasti?
Kyllä uskaltaa, kunhan hommaat kunnon keskeytysvakuutukset joiden avulla pääset hotelleihin taksikyydillä.jovihava kirjoitti:Se mikä tuossa eniten mietityttää on että uskaltaako tuolla lähtä etelän suuntaan Kiiminkiä pidemmälle, kun oli kuiten reissua suunniteltu
Semmonenhan maksaa varmasti enemmän kun koko reissu lentokoneellajusamb kirjoitti:Kyllä uskaltaa, kunhan hommaat kunnon keskeytysvakuutukset joiden avulla pääset hotelleihin taksikyydillä.
Tai sitten lähetään pottusäkillä, soon niin luotettava rukkidry kirjoitti:Tottakai uskaltaa![]()
Riittävästi öljyä mukaan tai sitten voidaan kokeilla mese.fi:n autopalvelua käytännössä
touhottaja kirjoitti:vaihoikkos sillon kun sää sitä venttiilikoppaa hinkkasit samassa rojektissa uuten ilmanputsarin (suodin)
Suotatin on uus, ja ehän se viltterin tukkosuus sinistä kaiten teetä, saatikka vihreää teetäpupetti kirjoitti:EEI ku se ILIMANSUOTATIN siittä kotelosta pois, ja uus tai ei ollenkaa tilalle ja kokkeilemmaa, ja jos vielä savuttaa on jokku säävöt pielessä, eikä missään ovenpilessä.
Mutta ku se tuollanen kaappi pittääki hiukan sauhutella, varsinni jos sille ei kenkää oo aikoihin annettu.
Ookko varma että savu tulee putkesta? Ettei kuitenkin takarenkaista?jovihava kirjoitti:Pysähdyn liikennevaloihin ja venkslaan 1.5m pitkästä kepistä sopivan liikkeeleampaisupykälän, vaikkapa kakkosen. Kyttään liikennevaloa herpaantumatta kuin vartiokoira varastettua kinkkua. Vihreä välähtää ja sitten lähdetään malliin talkkari katolta! Mutta mitä kummaa, sivuputkesta purkaituu syystaivaansininen paksuhko upe kiihdytysvaihteen ja vielä seuraavallakin pykälällä, mutta sitten savutus hiipuu. Seuraavissa liikennevaloissa sama kuvio
Mitkä öljyt laitoit siihen? Sitä vain mietiskelen että jos tuo ongelma alkoi ilmenemään öljynvaihdon jälkeen ja nythän alkaa olla aika lämpimät kelitkin, että jos ne uudet öljyt ovat liian lirut.jovihava kirjoitti:No en varsin ole ehtinyt ajjaa öliynvaihon jäläkeen kun Kiuruveden keikan ja viikon verran työmatkoja.
Nueei kaitJuhanit kirjoitti:Ookko varma että savu tulee putkesta? Ettei kuitenkin takarenkaista?
Juu, tuon huomasin kun topikkia lueskelinjari_w123 kirjoitti:OM617 moottori voi viedä jopa yli 2 litraa öljyä tuhannella venttiilin ohjurinkumien kautta.Vaihto onnistuu kantta irroittamatta mutta paineilmaa on saatava sylinteriin.Jos kumit vaihdat niin käytä vain alkuperäisiä kumeja veholta.
Teboilin HPDkohan se oli, semmonen möniä jota saapi 30l pönikässä. Satalankussa ja pottusäkissä olen tuota ihan menestyksellä käyttänyt.Meissenkeri kirjoitti:Mitkä öljyt laitoit siihen? Sitä vain mietiskelen että jos tuo ongelma alkoi ilmenemään öljynvaihdon jälkeen ja nythän alkaa olla aika lämpimät kelitkin, että jos ne uudet öljyt ovat liian lirut.
Voihan siinä moottorissa olla vähän ohivuotoa ja varmaan onkin mutta jos kokeilisi jotakin paremmin kuumaa kestävää öljyä esim. 5w-50 tunnetulta laatumerkiltä.
Kymppikuuskymppinen pyssyy sisällä tosi hyvin - sitten kun tullee ulos niin tullee paineella tai isommasta aukostaLucky-Dog kirjoitti:Monasti ne halavimmat munkipaistorasvat menee läpi ja loppupeleissä se halapuus tuleekin kalliiksi, jatkuvaa lisäilyä / tikun kyttäilyä
Woodjoystä saa sitä tiemont tiisseli 5W40 , on pikkasen halavempaa ku moppiili mutta kuitenni järympää kuin tuo 10w30. tepoili hpd:täkin on 15w40:sta.jovihava kirjoitti:Aiai SirLucky-Dog kirjoitti:30:stä kait ennenmuinoin käytettiin, mutta kokeileppa kuriittas vaikka esim. Mobiilin 5Wee50 :stä![]()
Jokohan vaihtasi ensviikolla vai odottasko vielä tovin. Saakohan tuota Puuilosta
Pittää aamulla soittaa ja kysästä
Ei voi väittää ettenkö ottaisi onkeeni, tänään taas muuan kuappi nähtiin oi niin tutussa lokaatiossa:Mika.T kirjoitti:Ei varmaan tuomosessa rovissa haittaa vaikka olis se 80 asteinen.