Vito sauhuttaa sinistä?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Vito sauhuttaa sinistä?
Tuossa huomasin taajamassa ajellessani, että vapari 2.3 vitosta tuuppaa sinistä hönkää?? Mielestäni se alkoi aika nopeasti sillä aikaisemmin en moista ole huomannut. Kun pääsee isolle tielle ja jyvä lämpiää niin savutusta ei enää tapahdu, eli kylmänä ja viileänä taajamassa tupruttaa sinistä mutta lämpimänä isolla tiellä se loppuu?
Mitä mieltä arvon foorumilaiset ovat kyseisestä vaivasta, itselläni on jotain aavistuksia mikä EHKÄ voisi olla vikana, mutta en sekoita teitä omilla arvauksillani vaan annan teidän esittää epäilynne "puhtaalta pöydältä".
Olkaa hyvät, sana on vapaa
EDIT: Muuten Vito toimii normaalisti, öljyt, vedet, käynnistys, veto ym.
Mitä mieltä arvon foorumilaiset ovat kyseisestä vaivasta, itselläni on jotain aavistuksia mikä EHKÄ voisi olla vikana, mutta en sekoita teitä omilla arvauksillani vaan annan teidän esittää epäilynne "puhtaalta pöydältä".
Olkaa hyvät, sana on vapaa
EDIT: Muuten Vito toimii normaalisti, öljyt, vedet, käynnistys, veto ym.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Joopajoo! Nyt on "diaknoosi" varmistunut eli sauhua tuuppaa siinämäärin, että en ole enää kehdannut Vitolla paljoa ajella.
Kansipahvin vaihto on siis edessä, eikä ole kuulemma ihan läpihuutojuttu? Eräs korjaamokin jo kieltäytyi kunniasta eli pakko vaihtaa itse
Mistä siis löytyisi seikkaperäiset ja ohjeet ja järjestys tuon tekemiseksi, olen kyllä jonkin verran koneita aukonut eli "taitoa" ja vehkeitä löytyy mutta inspiraatio on vielä hiukan hakusessa eikä tuo rohjo mahdu talliinkaan, pitänee siis kasata paviljonki talliksi auton päälle kun kelit alkaa olemaan vähän sitä sun tätä.
Siis kertauksena vielä: Kuinka tuo operaatio kannattaa tehdä/mistä ohjeet?
Kansipahvin vaihto on siis edessä, eikä ole kuulemma ihan läpihuutojuttu? Eräs korjaamokin jo kieltäytyi kunniasta eli pakko vaihtaa itse
Mistä siis löytyisi seikkaperäiset ja ohjeet ja järjestys tuon tekemiseksi, olen kyllä jonkin verran koneita aukonut eli "taitoa" ja vehkeitä löytyy mutta inspiraatio on vielä hiukan hakusessa eikä tuo rohjo mahdu talliinkaan, pitänee siis kasata paviljonki talliksi auton päälle kun kelit alkaa olemaan vähän sitä sun tätä.
Siis kertauksena vielä: Kuinka tuo operaatio kannattaa tehdä/mistä ohjeet?
No on siinä "korjaamo"Eräs korjaamokin jo kieltäytyi kunniasta
Eihän tuo kummoinen leviteltävä ole, jonkinasteinen ahtaus tosin aiheuttaa sen että homma ei mene muutamassa tunnissa kuten vastaavaan moottoriin sen ollessa 124 keulilla.
Kannen takana oleva sen reunaa pitkin menevä nesteputki on käsikopelolla irrotettava, ja taisipa olla että putken pään joutuu irrottamaan lohkosta alakautta. Ainakin turbomallissa oli näin.
Ketjunkiristin on hieman ahtaasti, 32 mm kanta.
Tervetuloa kerhoon.
Mulla on sama homma menossa, mutta sprinteriin, ja tossa parkkipaikalla ilman sääsuojia. En osaa vitoon neuvoa, mutta kyllä täällä foorumilla porukat auttaa ja neuvoo, ja pitää inspiraation yllä.
Ja en ikinä olis ajatellu hommaan ryhtyväni, mutta kun veholle ei oo varaa viedä, ja hyvät korjaamot on niin kaukana.
Kyllä se siitä, kun alkaa vaan purkamaan.
Mulla on sama homma menossa, mutta sprinteriin, ja tossa parkkipaikalla ilman sääsuojia. En osaa vitoon neuvoa, mutta kyllä täällä foorumilla porukat auttaa ja neuvoo, ja pitää inspiraation yllä.
Ja en ikinä olis ajatellu hommaan ryhtyväni, mutta kun veholle ei oo varaa viedä, ja hyvät korjaamot on niin kaukana.
Kyllä se siitä, kun alkaa vaan purkamaan.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06.12.2012 19:15
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Nonih! Kansipahvi on vaihdettu, pihassa tietysti. Pääsin ehkä pikkuisen helpommalla kun Vitostani puuttuu turbo, ei tarvinnut esim. etupäätä purkaa.
Hommaa kyllä oli siltikin riittämiin, jakokin pysyi paikoillaan vaikka pari kertaa ketjupyörä lipsahti löysälle
Pahvi oli selvästi hajalla juuri siitä jakopään puolelta niin kuin täällä jo tiedettiinkin
Koeajo tosin pelästytti melkein huonot housuun kun kohta alkoi peilistä näkymään pelkkää sinista sauhua!?!? Meni kohtaus kumminkin kohta ohi eli luultavimmin tuli polteltua ennen remppaa jääneet öljyt pois putkesta
Olihan muuten korvaamaton apu tuosta veskolan linkkaamasta kansipahvin vaihtotarinasta, ikinä en muuten olisi ymmärtänyt poistaa niita ketjun ohjurin tappeja, luultavimmin vieläkin ihmettelisin miksi kansi ei irtoa
Hommaa kyllä oli siltikin riittämiin, jakokin pysyi paikoillaan vaikka pari kertaa ketjupyörä lipsahti löysälle
Pahvi oli selvästi hajalla juuri siitä jakopään puolelta niin kuin täällä jo tiedettiinkin
Koeajo tosin pelästytti melkein huonot housuun kun kohta alkoi peilistä näkymään pelkkää sinista sauhua!?!? Meni kohtaus kumminkin kohta ohi eli luultavimmin tuli polteltua ennen remppaa jääneet öljyt pois putkesta
Olihan muuten korvaamaton apu tuosta veskolan linkkaamasta kansipahvin vaihtotarinasta, ikinä en muuten olisi ymmärtänyt poistaa niita ketjun ohjurin tappeja, luultavimmin vieläkin ihmettelisin miksi kansi ei irtoa