Hyvin on pärjätty, tosin jos yli -10c pakkasta niin käytän suosiolla eeberiä sen 15-30min, sulaapahan lasitkin samalla. Lohkolämmitin odottaa asennusta sitä hetkeä varten kun eeberi ei haluakkaan lähteä käymään (ettei tarvitse tehdä niitä kuumailmapuhallin temppuja kp-pumpulle, antaa apuvirtaa jne aamukiireessä töihin lähtiessä

).
Uusi akku (Bosch S5, 100Ah) on auttanut myös elämää kummasti, tuolla -10c lähentelevässä kelissä saa hetken pyörittää mutta lähtee kuitenkin käymään, hehkut vissiinkin toimii, ainakin valon palamisaika/hehkutusaika pitenee pakkasen kovuuden mukaan, startin jälkeen valo syttyy hetkeksi uudestaan mutta sammuu kyllä. Autocomi herjaa ykkösen hehkua (joo, en ole vieläkään 'kerennyt' vaihtamaan niitä hehkuja).
Suurin ongelma taisi alunperin olla täysin p*ska akku joka ei jaksanut 15-20min eberin käytön jälkeen pyörittää konetta käynnistymiseen asti, saati sitten kylmää konetta ilman lämmitystä.
Starttivirran anto taisi olla aikasta olematon, jännitteet piti ok mutta eipä tuota saanut enään irtolaturillakaan ladattua täyteen, ainakaan laturin mielestä se ei ikinä täyttynyt.
Mutta pitää tuota lohkolämmitin vielä pyöräyttää paikalleen, varmuuden vuoksi. Varsinkin kun ei mikään kallis kapistus ole.
Muuten on vain tullut ajettua, huollothan tähän oli tekastu myyjäliikkeen toimesta ennen siirtymistä omistukseeni. Tai pientä hipistelyä myös, kojelaudan orkkiskaiuttimet vaihdoin Blaukkarin IC112 -versioihin (tai jotkut tommoset), soi huomattavasti puhtaammin. Samoten taakse tuli katolle laitettua lisätehoa peruutusvaloihin kahden 10W -ledtyövalon voimin.
Sisustan verhoilu jatko-ohjaamon osalta on tullut siirrettyä tuonnemmaksi, ennen leimaa tosin pitäisi saada tuon väliaikaisen penkin tilalle 4-hengen penkki rakennettua, puretut linjurinpenkit jo on (ts. siis vanerista kehikko johon pultataan noi irtonaiset istuin/selkänojat, saa vierekkäin näppärästi 'yksittäisistuimet') mutta vanerit pitäisi ostaa rungon rakentamista varten, niin ja sivulasi laittaa aluksi ainakin kuskin puollelle kun se vaaditaan, jos myöhemmin lisäisi sitten vielä liukuoveenkin kun ei ole kallis lasi+tiiviste -satsi Veholla. Niin ja tuohon Sound30:een pitäisi se AUX-sisäänmeno rakentaa ja takakaiuttimien piuhat vedellä valmiiksi tuonne jatko-osaan, ajattelin tuohon penkin jalustaan laittaa 6x9 tai jotkut 6,5" 2-tiesarjan + joku pieni aktiivisubbari ehkä.
Vaan eipä ole VW-harrastajaa kaduttanut Sprinterin osto, loistopeli kaikin puolin. Vanhahan se on joten aina jotain pientä hipistelyä on olemassa; pakoputki näytti hieman vuotavan siitä ekan haitarin kohdilta downpipen jälkeen ja moottorin/vaihteiston kumityynyt vois vaihtaa jossain välissä kun tuntuu kone heiluvan ehkä inan liian paljon, startissa huomaa varsinkin, käsijarrun se keskimekanismi jumittaa jota en ihmettele kun on niin harvinaisen pöljä rakenne suojaamattomana, toki yksinkertainen mutta nyt jumittaa jostain syystä.Niin ja korjata nuo muutama ruostepilkku pois heti kättelyssä.
Niin ja ilmastoinnissa on jotain pientä häikkää, mutta katsellaan sitä kevväämmällä.
KP-pumppu ei ole enään, jostain syystä, vuotanut ainakaan ulospäin, mutta väittäisin että mitä pidempään seisoo niin paine tippuu railikiskossa koska startti pitenee joitain sekunteja. Jos ensi kesänä entisöisi sitten tuota pa-puolta uuden pumpun muodossa ja huoltaisi / vaihdattaisi suuttimet.
Ajoauto/pitopeli tämä kyllä on ja tulee pysymään taloudessa jokusen vuoden / siihen asti kunnes on varaa siirtyä uudempaan korimalliin nelivetoisena, joten sama sitten entisöidä
