ML 270 (163) korkeapainepumpun venttiilit

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

ML 270 (163) korkeapainepumpun venttiilit

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Serkkupojan Mölli pitää korkeapainepumppua kosteana. Harkinnassa on tiivisteiden vaihto. Joku on suositellut myös venttiilien vaihtoa samalla kertaa. Onko tämä se venttiili:

Kuva

Löysin topikin, jossa oli räjäytysluvat ja varaosanumerot:

Kuva

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä se oikeata näyttää
osa numero 8 on jännä tapaus kun se jää joko aiihen kanteen tai pumpun runkoon kiinni
monesti oon nähny että siihen vaihdetaan tiivisteet vain toiseen päähän kun ei älytä nypätä tappia kokonaan irti, ja vuoto jatkuu vaikka kuinka kiristää kantta
en nyt tarkoita että Roistolle näin kävisi mutta jollekin muulle voi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kiitos varmistuksesta.
Roisto kirjoitti:Löysin topikin, jossa oli räjäytysluvat ja varaosanumerot:
Jaa. Näköjään vähän rajumpaa hommaa tuli suunniteltua. :D

Joku (olikohan Tapio) varoitteli, että siellä oisi jotain o-renkaita, jotka heleposti menee rikki. Onko tietoa, mikä se noista oisi? Pitääkö olla joku konsti, että välttää moisen töplömin?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jotku minimaaliset kikkareet siel ainakin oli, jotka piti saada "oikein päin"

ja kansia ei tarvinnu kiriä hulluna, toisin kuin yleisesti luultiin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

siellä on ohuen ohuet metalli renkaat saa suurennuslasin kans kattoa kuinkapäin niissä kartio on
uudet tulee sarjassa mukana kattoo vaan kuinkapäin vanhat on
mulla on sellainen käsitys että nyt on tarka asentaja kyseessä niin en epäile yhtään että mikään menisi pieleen
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

ja hhäässiä niihiin o-renkaisiin (niinku aina) että ei leikkaannu ku laittaa paikolleen. :)
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

xr kirjoitti:siellä on ohuen ohuet metalli renkaat saa suurennuslasin kans kattoa kuinkapäin niissä kartio on
uudet tulee sarjassa mukana kattoo vaan kuinkapäin vanhat on
mulla on sellainen käsitys että nyt on tarka asentaja kyseessä niin en epäile yhtään että mikään menisi pieleen

näitä juurikin tarkoitin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jupi kirjoitti:hhäässiä
Nyt tuli mulle uusi termi – mitä tämä on? Jotain lubrikanttia?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jake-71
Viestit: 14
Liittynyt: 07.1.2014 9:51
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja Jake-71 »

Täällä tilanne on se, että ML (W163) 270CDI:n pumppu kuseksii naftaa. Todennäköisin vuotopaikka useampien tarkistusten ja jo muutamien tiivisteiden vaihdon jälkeen on juuri tuon osan 8 tiivisteet. Tässä tapauksessa tuo osa jää tukevasti pumppuun kiinni, ei ainakaan sormilla tarttuen inahda mihinkään suuntaan.
Kysymykseni onkin, että tietääkö joku hyvän keinon kuinka tuo osa ongitaan pumpusta ylös? Kovin karkeilla pihdeillä siihen ei varmaan kannata tarttua...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä siihen voi karkeilla pihdeillä tarttua, kuha ei se muovirinkulan ja O-renkaan alue hajoa. Nuohan on siitä keskeltä joskus aika pahasti ruosteessakin. ite käytän Knipex Cobra pihtejä 125mm pitkiä ko. hommaan, pikkuse pyörräyttää ni irtoo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jake-71
Viestit: 14
Liittynyt: 07.1.2014 9:51
Paikkakunta: H:ki

Pumpun vuoto selätetty!

Viesti Kirjoittaja Jake-71 »

Vilpitöin kiitos vinkistä! Irtosi yllättävänkin helposti se osa 8, ja nyt näyttäisi siltä että vuoto on enää muisto vain :lol:
Vielä varmuuden vuoksi moniurahihnan vaihto niin ei tarvitse elokuussa norjalaisia vuorenrinteitä asuntovaunun kanssa kiipeillessä miettiä että saikohan hihna jo liiaksi naftakylpyä...
Kiitos myös täältä löytyneiden räjäytyskuvien jakajalle, olivat ratkaisevaksi hyödyksi homman toteuttamisessa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”