312D pumppu vuotaa
312D pumppu vuotaa
Ruiskutuspumppu vuotaa kannesta kuvassa nuolella merkitystä kohdasta. Saakohan tuohon tiivistettä mistään ja uskaltaako sitä itse ryhtyä purkamaan + löytyyköhän mistään räjäytyskuvaa, että tietäisi mitä sisältä löytyy, ettei tulisi tehtyä hölmöyksiä? Niin ja saako sitä tehtyä paikallaan vai pitääkö koko ruisku irrottaa?
Ei ole noista dieselpumpuista minkäänlaista aiempaa kokemusta.
Ei ole noista dieselpumpuista minkäänlaista aiempaa kokemusta.
Löytyy monta viestiketjua missä kerrotaan kansien tiivisteiden vaihdosta eli uskaltaa vaihtaa itse ja ainoastaan kannet irrotetaan eikä pumppua.
Olikohan nimimerkki Easy Driver ostanu tiivisteet Klaukkalan Dieselistä? Osanumero tiivistepaketille on 2467010003.
Nimarkilta edullisesti
http://www.nimark.fi/buy/BOSCH_2467010003/
Olikohan nimimerkki Easy Driver ostanu tiivisteet Klaukkalan Dieselistä? Osanumero tiivistepaketille on 2467010003.
Nimarkilta edullisesti
http://www.nimark.fi/buy/BOSCH_2467010003/
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Juu Lupon äpäräsiittiöön vaihtelin:
viewtopic.php?t=31883
Laita nööli kittiä pumpun ja kansirakennelmien (määränsäädin) saumaan ennen purkua ja anna kovehtua, sattuu palikat kohalleen takas. 19 eur makso Kalukakkalan diiselissä riivesetti, jahka asiaan vihkiytymätön nöösi löyti oikian sarjan.
Mulla kusasteli sekin nestepään O-rengas. Jos alat kantta tilkkimään menee samalla rehkillä kyllä sekin ja rinkula tulee sarjassa tykönä. En jättäs uusimatta, jos kansi jo vuotaa.
Jännä ois tietää minkä aseman aineilla tuossa omassa pumpussa alako kaks paikkaa pissimään välittömästi.
viewtopic.php?t=31883
Laita nööli kittiä pumpun ja kansirakennelmien (määränsäädin) saumaan ennen purkua ja anna kovehtua, sattuu palikat kohalleen takas. 19 eur makso Kalukakkalan diiselissä riivesetti, jahka asiaan vihkiytymätön nöösi löyti oikian sarjan.
Mulla kusasteli sekin nestepään O-rengas. Jos alat kantta tilkkimään menee samalla rehkillä kyllä sekin ja rinkula tulee sarjassa tykönä. En jättäs uusimatta, jos kansi jo vuotaa.
Jännä ois tietää minkä aseman aineilla tuossa omassa pumpussa alako kaks paikkaa pissimään välittömästi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Täytyy vielä sen verran sanoa, että en ole 290:n pumppua kopeloinut, mutta olettaisin homman toimivan samaan tyyliiin. Nestepään O-rengasta vaihtaessa pitää romujen olla tosiaan työkierrollaan tyrkylläpäin, ettei jousia jne. tipahtele pumpun sisään. 290 pumpun kohdalla en voi siis 100%:sesti sanoa että näin onnistuu, vaikka näin olettaisin. Kokeilisin kyllä silti itse, se ei mitään juuri lisää maksa, vaikka lopulta joutuisikin pumpun irti raapimaan.
Yötuubista löytyy moniaita opastavia pätkiä aihetta sivuten.
Yötuubista löytyy moniaita opastavia pätkiä aihetta sivuten.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125722
Tarkista pumpun kolme kiinnitys mutteria ettei käy kuten edellisellä kommentoijalla
Tarkista pumpun kolme kiinnitys mutteria ettei käy kuten edellisellä kommentoijalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jeh. En edes lukenut linkkiä, mutta 290 pumput tuppaavat karisemaan irtaallensa. Omassa retkuasi soppatykki rööriensä varassa kun äkkäsin pistää uuvet ruuvit. Tyhjäkäynnillä meinas vähän rököttää, mutta veti silti varveilla. Vaikka siis pumppu oli irti.
Öljyähän se muuteenki hölöväs pitkin mäkiä jo entuuvestaan, ei äkänny läikistäkään jotta pumppu on höllänä.
Öljyähän se muuteenki hölöväs pitkin mäkiä jo entuuvestaan, ei äkänny läikistäkään jotta pumppu on höllänä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tarkoitat varmaankin kohdasta 5:27 videolla näkyvää? Startilla pyörittää käyntiin..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CXghY7t0Wqg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CXghY7t0Wqg[/youtube]
Sehän lähti heti käyntiin, mutta ei reagoi kaasupolkimeen lainkaan ja videolla näkyvä irrallinen johto löytyi kun asiaa yritin selvittää. Onkohan tuolla johdolla jotain tekemistä tuon käynnin suhteen ja mihin se liitetään - en löytänyt sille paikkaa vaikka yritin etsiä.
Osasiko joku tyhmää neuvoa.
https://youtu.be/n-TMoQgqw1w
Osasiko joku tyhmää neuvoa.
https://youtu.be/n-TMoQgqw1w
Kiitoksia taas tiedoista.
Lämpöanturi on siis rikki, koska siihen ei saa mitään johtoa kiinni - ei muuta kuin varaosakauppaan sieltähän niitä saa uusia.
Jos tuo tappi vaikuttaa tuohon kaasuun, niin täytyy huomenna purkaa pumpun yläosa ja tarkistaa ja varmistaa sen kohdallaan olo. Varmaan siihenkin löytyy jokin ihmekonsti, jolla sen pystyy varmistamaan. Kyllä se kuntoon vielä tulee.
Positiivista kuitenkin on, että pumppu ei vuotanut - ainakaan tänään tyhjäkäynnillä . . .
Lämpöanturi on siis rikki, koska siihen ei saa mitään johtoa kiinni - ei muuta kuin varaosakauppaan sieltähän niitä saa uusia.
Jos tuo tappi vaikuttaa tuohon kaasuun, niin täytyy huomenna purkaa pumpun yläosa ja tarkistaa ja varmistaa sen kohdallaan olo. Varmaan siihenkin löytyy jokin ihmekonsti, jolla sen pystyy varmistamaan. Kyllä se kuntoon vielä tulee.
Positiivista kuitenkin on, että pumppu ei vuotanut - ainakaan tänään tyhjäkäynnillä . . .
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se tappi vaikuttaa nimenomaisesti siihen. Elektroniselta määränsäätimen toimilaitteelta mekaaniseen, varsinaiseen soppamäärän säätöön vaikuttava osa. Tarkka tähistettävä jotta kasatessa osuu koloseensa.
Nyt en saa päähän jotta tutkiiko se vain romujen asentoa, jota justeeraa siirtopaineella sähköhydraulisesti, saatujen informaatioiden mukaisesti, vai onko tuo itse määrää säätävä osa. Ei muista, ei.
Nyt en saa päähän jotta tutkiiko se vain romujen asentoa, jota justeeraa siirtopaineella sähköhydraulisesti, saatujen informaatioiden mukaisesti, vai onko tuo itse määrää säätävä osa. Ei muista, ei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Käy vähän omituisesti. Menikö kannet juuri samaan kohtaan kun ennen irrotusta?jazka49 kirjoitti:Sehän lähti heti käyntiin, mutta ei reagoi kaasupolkimeen lainkaan
https://youtu.be/n-TMoQgqw1w
Toivottavasti se tappi on oikeas paikas.
Kiitokset neuvoista, kommenteista ja kannustuksesta.
"Loota" on liikenteessä jälleen. Kone käy oikein nätisti eikä pumppu vuoda. Remontin hinnaksi tuli kokonaista 17,65 euroa eli tiivistesarja postikuluineen. Samalla tuli viilattua se "kolmikulmainen" pultin kanta kuusikulmaiseksi, johon somasti sopii tavallinen 7 millinen hylsy.
"Loota" on liikenteessä jälleen. Kone käy oikein nätisti eikä pumppu vuoda. Remontin hinnaksi tuli kokonaista 17,65 euroa eli tiivistesarja postikuluineen. Samalla tuli viilattua se "kolmikulmainen" pultin kanta kuusikulmaiseksi, johon somasti sopii tavallinen 7 millinen hylsy.
Eiköhän se noin mene kun katsoo yllä olevaa videota kohdasta 6:40 alkaen.
Tuos videos säätää ajoitusta tietokoneen avulla kuten naapurifoorumilla "coupemeppe" oli saanu ite tehdä Veholla omaan jakajapumpulliseen meseen.
Ei näy joutsenilta katkottuja kauloja tai heittokelloja.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hk1iLVCUWPU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wgifTfV0HJ0[/youtube]
Tuos videos säätää ajoitusta tietokoneen avulla kuten naapurifoorumilla "coupemeppe" oli saanu ite tehdä Veholla omaan jakajapumpulliseen meseen.
Ei näy joutsenilta katkottuja kauloja tai heittokelloja.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hk1iLVCUWPU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wgifTfV0HJ0[/youtube]