Vito109Cdi tehottumuus ja kakkos vaihteen rusahtelut,mikä?

Vastaa Viestiin
W124heppa
Viestit: 5
Liittynyt: 29.10.2013 16:54
Paikkakunta: Uusimaa

Vito109Cdi tehottumuus ja kakkos vaihteen rusahtelut,mikä?

Viesti Kirjoittaja W124heppa »

Moro!
Auto siis Vito 109Cdi vm.2006 ajettu n.350 tkm , kytkinremppa tehty noin vuosi sitten. Auto ajossa päivittäin ja moottoritie nopeuksilla alkanut tuntua tehottomalta kun ollaan 100km/h nopeuksissa. Enään rekkaa ei kannata lähteä ohittelemaan vaikka auto olisi kontista tyhjä, eli ilman liiempaa painoa.
Mitään erityistä epäilyttävää ääntä ei moottorin puolelta kuulu , kun painaa pedaalin pohjaan niin ei myöskään juuri mitään tapahdu...sellaista kuminauhamaista kiipeämistä korkeammalle nopeudelle. Aiemmin auto liikahti reippaasti vielä 100 km/h nopeuksissakin. Mikähän voisi olla vian lähde?

Toinen asia on kakkoselle vaihtaessa rusahtaa ilkeästi ja kolmoselta kakkoselle ei pysty yleensä vaihtamaan. Vein auton Veholle ja eipä siellä siihen vikaa löydetty, sanoivat että kunnossa on...No ei ole. Mielestäni tuo suuremmalle vaihtamisen rusahdus ei kuulu ja tunnu vaihdekepissä kaikilla kierroksilla. Nykyään on tottunut jo vaihtamaan vaihteita lähtiessä niin ettei pahemmin rusahtelisi...vaivaa vaan että onkohan laatikko menossa. Onko jollain tietoa mikä voisi olla tuon syy ?

Kiitos kommenteista etukäteen.

-Eetu-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tehonpuutteen syitä voi selvitellä parhaiten testerillä.

Vaihteiston osalta; pitäisi tarkistaa ettei siellä ole liikaa öljyä. Vaihtaminen helpoin tapa, niin tulee samalla varmistettua että öljy on oikeanlaista.
oulaistenliikenne.fi
Sprinter99
Viestit: 135
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Maksaako tuollaiseen Vitoon työsylinteri halvimmillaan noin 150€, ja pääsylinterikin aika kallis?

Ajattelin ehdottaa, liian öljyn lisäksi edellisiä, mutta aika kallista verrattuna W903 :oops:
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Terve. Itellä oli -05 109 manuaali vito, kakkonen rusahteli auttoi kun vaihtoi alhaisella kierrosluvulla.vaihtelin eri öljyjä ei muuttunut kummemaksi,ajoin n.70000 ei löysänny laatikko.Auton vaihdoin ajettu 300000km.Näin ajatellen ehkä ominaisuus.Lastutin n.260000 km ajettuna ,auton ajettavuus parani huomattavasti.109:ssä on aika tiheä vaihdelaatikko ykkönen melkein turhaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”