Eli uhri on Sprinter 313cdi maxi 2001 sprintsiftillä.
Vika autossa on se että perä on huutanut jo muutama kymmenen tkm, (ääni ei ole muuttunut mihinkään) mutta nyt on isäukko ruvennut pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle äänen poistamisesta.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla ja muuttuu kaasupolkimen mukaan. moottori jarrutuksessa ja kiihdytyksessä perä on lähes hiljaa, mutta tasanopeudella mölisee.
80km/h nopeuksissa ääni on suurimmillaan. Tai no, se pitää jonkinlaista ääntä oikeastaan aina.
Lisäksi vetarien stefat kuulemma tihkuu.
Öljyt kokeiltiin vaihtaa, mutta ei vaikutusta ääneen.
Kannattaako perän korjaamista edes harkita, vai vaihtaa suoraan purkuperä?
Tätä miettiessä tuli isän kanssa sellainen aivopieru että jos vaihtaisi hieman perävälitystä pidempään. Pitääkö sprintsift opettaa uudestaan tai jotain muuta vastaavaa mitä ei ilman erikoistyökaluja pysty tekemään?
Mistä noita purkuperiä kannattaa kysellä? (Varaosahaku.fi:stä löytyvät takuuttomat ja mahdollisesti jopa alv:ittomat perät ei oikein innosta)
Sprintsift ja perävälitys
eiköhän ne absit oo siellä ihan renkaan navan läheisyydessä, ei pitäis vaikuttaa kartaanin pyörintänopeus.jovihava kirjoitti:Mites tuommosessa ABSit jos vaihtaa perävälitystä, mänöökö sevon? Vai pittääkö aivoille softata uusi peppuvälitys


Mutta mistä sitä ikinä tietää, jokuhan tässä manaili kun ei vakkari toiminu ku pikkuhiljaa aina vaan enempi ja enempi, ku oli pyörät vaihtanu, niin mokoma oppi ite että pyörät on erikokoset ku ennen.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
ABS:ien mittaus tulokset ei muutu kun renkaat pysyy samoina.Vensku_ kirjoitti:eiköhän ne absit oo siellä ihan renkaan navan läheisyydessä, ei pitäis vaikuttaa kartaanin pyörintänopeus.jovihava kirjoitti:Mites tuommosessa ABSit jos vaihtaa perävälitystä, mänöökö sevon? Vai pittääkö aivoille softata uusi peppuvälitys![]()
![]()
Mutta mistä sitä ikinä tietää, jokuhan tässä manaili kun ei vakkari toiminu ku pikkuhiljaa aina vaan enempi ja enempi, ku oli pyörät vaihtanu, niin mokoma oppi ite että pyörät on erikokoset ku ennen.
Vakkaria ei ole, joten se ei häiritse.
Käsittääkseni vain laatikon ohjausboxi pitäisi vaihtaa, tai aivopestä.
No, kun nyt edes saisi sen auton takaisin pihaan jotta pääsisi katsomaan mikä perä siinä nyt on. (ja laskemaan kuinka mahottoman paljon se muuttuu jos vaihtaa toisen välityksen)
Periä ei suomessa ilmeisesti korjaa kukaan
