
Auto on siis -01 vuosimallia, 313cdi. Mittarissa 286 tonnia.
Oireet:
1. vaihde: menee huonoiten päälle. Pieni liike taaksepäin kepin jumitettua saattaa auttaa.
2. vaihde: Hieman pitää tähtäillä, mutta yleensä menee kohtuullisesti.
3. vaihde: H- kuvion keskeltä pitää tähtäillä ja hakea hahloa, mutta kun saa osumaan, menee vaihde silmään kevyesti.
4. vaihde: Menee aina päälle hyvin.
5. vaihde: Menee ylärivin vaihteista parhaiten.
Pakki: Menee aina päälle hyvin.
Kytkin tuntuu jämäkältä ja tuntuisi irroittavan hyvin. Vaihteet pysyvät aina päällä, kun pykälän on saanut paikalleen. Oireet ovat samanlaiset lämpimänä ja kylmänä. Kepissä tuntuu aikamoinen väljyys sivusuunnassa vaihteen ollessa päällä.
Vaihdekeppi on vaihdettu edellisen omistajan aikana pari vuotta sitten. Kepin ja laatikon välisiä vaijereita on pällistelty, ei vaikuta vaijerivialta.
Laatikon öljyjen vaihdosta en tiedä, mutta ne menee varotoimenpiteenä vaihtoon huomenna. Ilmeisesti Mersun omaa öljyä laitetaan, käyttöohjekirja käski katsomaan huoltovihkoon ja huoltovihko ei kerro.

Kokeneemmat, heittäkääs vinkkiä mistä voisi kiikastaa ja oletteko vastaavaan törmänneet. Onko loota itessään tiensä päässä vai se lootan sisälle menevä "vaihtotanko" joka sohii vaihteita päälle? Vai sittenkin joku muu, mikä?