Sprinterin 313 cdi ajonesto menee päälle

Vastaa Viestiin
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Sprinterin 313 cdi ajonesto menee päälle

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Autohan on Spinterin 313 cdi vm 2000. Starilla vilkaistiin, niin ajon esto laite on päällä. Oireethan on että, aina ei starttaa, sitten kun lähtee käyntiin, niin sammuu tai sammuu jopa täydestä laukasta.

Vikakoodeja oli tsiljoona, mutta ne nollattiin, eikä uusia tullut, mutta oireet jatkuu kaikesta huolimatta.

Jotenkin tuli semmoin olotila että CAN -väylä ja ajonesto ei synkkää.
Avain on tavallinen rauta-avain, joss lienee joku pikku siru....paristoa siinä ei ole.

Onko muita vaihtoehtoja kuin Hartikainen?
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistan pari Sprinteriä jotka sammuili milloin sattuu ja vika oli rattiakselin alla sulakerasian jossain liitoksissa.
wiimax.fi
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Pitääpä aamunkoitteessa aloittaa sieltä.
Jep putsasin ratin alapuolen sulakekeskuksen ja irroittelin kaikki liittimet, hapettumista oli, putsasin paikat. Katotaan miten äijän käy, ainakin nyt näyttäisi pelaavan. Se näkee, ken elää.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Rassailin niitä liitoksia socketteja ja sulakkeita. Puhdistelin oikein huolella, kunnon aineilla, mutta taas alkoi temppuilemaan, välillä olikin ihan kunnolla.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinterin 313 cdi ajonesto menee päälle

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

57pannu kirjoitti:Autohan on Spinterin 313 cdi vm 2000. Starilla vilkaistiin, niin ajon esto laite on päällä. Oireethan on että, aina ei starttaa, sitten kun lähtee käyntiin, niin sammuu tai sammuu jopa täydestä laukasta.

Vikakoodeja oli tsiljoona, mutta ne nollattiin, eikä uusia tullut, mutta oireet jatkuu kaikesta huolimatta.

Jotenkin tuli semmoin olotila että CAN -väylä ja ajonesto ei synkkää.
Avain on tavallinen rauta-avain, joss lienee joku pikku siru....paristoa siinä ei ole.

Onko muita vaihtoehtoja kuin Hartikainen?
On kuusenalla... ;) paljon käytetty vaihtoehto hartikaiselle ym
vehon kaltaisille

koita kolautta siihen ratti tolpassa olevaan sulke lootaan
suunillen oik alakulma
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Joo, talven pelasi kohtalaisen hyvin, mutta tänään paistoi aurinko ja ulkolämpötila nousi, taas tuli sitä tehon häviämistä ja sammuilua. Mikähän juuttaassa lienee. Ennenkuin jouku ehtii sanoa että Veholla, käytinkin Hartikaisella, vikakoodilista puhdas kuin pulmunen. Rattiaksen alta olen ottanut sulake rasia ja sen johto hässäkän irti, useita kertoja, liittimet ja johdot näyttävät oikein mainioilta. Mitähän seuraavaksi tekisi, vai antaisiko vaan olla ja tyytyä kohtaloonsa.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

57pannu kirjoitti:Joo, talven pelasi kohtalaisen hyvin, mutta tänään paistoi aurinko ja ulkolämpötila nousi, taas tuli sitä tehon häviämistä ja sammuilua. Mikähän juuttaassa lienee. Ennenkuin jouku ehtii sanoa että Veholla, käytinkin Hartikaisella, vikakoodilista puhdas kuin pulmunen. Rattiaksen alta olen ottanut sulake rasia ja sen johto hässäkän irti, useita kertoja, liittimet ja johdot näyttävät oikein mainioilta. Mitähän seuraavaksi tekisi, vai antaisiko vaan olla ja tyytyä kohtaloonsa.
Tarkista mittarin takan oleva purkki,
ECU ja niiten virransaanti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Tarkista mittarin takan oleva purkki,
ECU ja niiten virransaanti

Pittää kattoa, onko mittarin takan oleva katsottava purkki se ECU vai onko ECU jossain muualla. Kiitos nopeasta reagoinnista.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

57pannu kirjoitti:Tarkista mittarin takan oleva purkki,
ECU ja niiten virransaanti

Pittää kattoa, onko mittarin takan oleva katsottava purkki se ECU vai onko ECU jossain muualla. Kiitos nopeasta reagoinnista.
mittarin takan oleva purkki pilkku
(oikeen kirjoitus ei ole vahvin laji mutta eikös pillkku ole jonkin moinen erotin :) )
ECU ja niitteen virran saanti

Ecu on "kytkin" jalan yläpuolella
kojelaudan päässä olevan pienen lokeron alapuolella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”