Moro
Mulla on Vito F -99 (tehdastekonen pikkubussi) 110 TD
Käyttöohjekirjan (sekä alkuperäsen saksalaisen, että kaverin CDI:n suomalaisen) mukaan sulakekoteloita pitäisi löytyä
Akkukotelosta (isoja pääsulakkeita)
Ohjauspylväästä (vilkkuja, valoja, yms.)
ja sitten vielä
Repsikan jalkatilasta (kauko-ohjaus, takasivuikkuvat, kattoluukut, keskuslukitus yms.)
Mutta kun ei löydy (tai sitten vaan se on naamioitu niin näkymättömäksi)
Sellanen relekotelo sieltä kyllä löytyy, mutta ei sulakekoteloa...
Olisiko vihjeitä mistä lähden juhannuksen ratoksi ko. koteloa etsiskelemään?
Kiitos jo etukäteen!
Jari K
Vito F -99 sulakekotelo hukassa
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Vänkärin jalkatilassa on pieni sulakerasia jossa mm. yksi keskuslukon toimintaan vaikuttava sulake.
En tiedä onko kaikissa vuosimalleissa mutta joissain on varmasti.
Jos keskuslukko jättää lukot kiinni vasta toisella painalluksella jostain on luultavasti johto poikki, yleisimmin oven "välistä" jolloin kannattaa purkaa oviverhoilu irti ja jatkaa johtoja puolisen metriä, saa kunnolla korjattua.
Tai sitten sivuliukuoven sisältä oven takapäästä, tyypillinen vikapaikka.
En tiedä onko kaikissa vuosimalleissa mutta joissain on varmasti.

Jos keskuslukko jättää lukot kiinni vasta toisella painalluksella jostain on luultavasti johto poikki, yleisimmin oven "välistä" jolloin kannattaa purkaa oviverhoilu irti ja jatkaa johtoja puolisen metriä, saa kunnolla korjattua.
Tai sitten sivuliukuoven sisältä oven takapäästä, tyypillinen vikapaikka.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
vito500tkm
Sittenhän meitä on kaksi
eli en ole jatkuvista etsiskelyistä huolimatta sitä koteloa sieltä repsikan jalkatilasta löytänyt, vaikka kirja (suomi ja saksa) sekä Vehon "asiantuntija" niin väittävät...
Toki ongelmasta (ehkä) isoin osa ratkeaa kun saan ne katkenneet johdot kolvattua yhteen, mutta noin periaatteessa olisi kiva tietää missä autossa on kaikki yksinkertaista huoltoa vaativat osat (kuten sulakekotelot)... niin osaisi sitten sähköongelmien ilmaantuessa aloittaa helpommasta päästä vianhaun...
Kiitos muuten tuosta johtovihjeestä.... kumin oli jo kerran avannut ja johdot tuntui aivan ehjiltä... mutta
nipussa kulkee kaikkiaan 26 johtoa, joista
- 6 oli irtipoikki
- 15 pahasti kärsineitä
- ja lopuissa oli selviä murtumia
eli eikun sivuleikkureille töitä ja kolvailemaan...
ja nyt ymmärrän tuon "lisää 50 cm johtoa väliin" kommentinkin, voisi meinaan mennä hermot liittimien pujottelussa palkkien läpi...
Jari K
Sittenhän meitä on kaksi

eli en ole jatkuvista etsiskelyistä huolimatta sitä koteloa sieltä repsikan jalkatilasta löytänyt, vaikka kirja (suomi ja saksa) sekä Vehon "asiantuntija" niin väittävät...
Toki ongelmasta (ehkä) isoin osa ratkeaa kun saan ne katkenneet johdot kolvattua yhteen, mutta noin periaatteessa olisi kiva tietää missä autossa on kaikki yksinkertaista huoltoa vaativat osat (kuten sulakekotelot)... niin osaisi sitten sähköongelmien ilmaantuessa aloittaa helpommasta päästä vianhaun...
Kiitos muuten tuosta johtovihjeestä.... kumin oli jo kerran avannut ja johdot tuntui aivan ehjiltä... mutta
nipussa kulkee kaikkiaan 26 johtoa, joista
- 6 oli irtipoikki
- 15 pahasti kärsineitä
- ja lopuissa oli selviä murtumia
eli eikun sivuleikkureille töitä ja kolvailemaan...
ja nyt ymmärrän tuon "lisää 50 cm johtoa väliin" kommentinkin, voisi meinaan mennä hermot liittimien pujottelussa palkkien läpi...
Jari K