Kallista huoltoa..
Kallista huoltoa..
VW transporter -03 joku tdi,kytkinremontti 1620e merkkiliikkeessä.Tollahan olis saanu pari hiacee.Tai sitten se köyhästä vaan tuntuu kalliilta.
Re: Kallista huoltoa..
E i h e l e v e t t i ! ! !Daimler kirjoitti:1620e
Tuolla hinnalla lähtis moni auto sulattamoon. Tai sitten omistajan kannattaisi rakentaa kytkimelle Coca-Cola kitkavoitelujärjestelmä. Siinä voisi voisi tietty käyttää nyt meneillä olevan kilpailun Pepsiä. Takaa varmasti saman lopputuloksen mutta halvemmalla ja eräpäivistä ei tarvitsisi välittää.
Totta puhuen pikkasen liikaa maksaa, ovat Wolkkarilla tietty jemmanneet tuon Transportterin koneen liian hyvin. Kuulemma vanhemmissakin transuissa joutuu koko koneen irrottamaan kun vaihtaa kytkimen.
Re: Kallista huoltoa..
[quote="Dunkelblau123"][Tai sitten omistajan kannattaisi rakentaa kytkimelle Coca-Cola kitkavoitelujärjestelmä. Siinä voisi voisi tietty käyttää nyt meneillä olevan kilpailun Pepsiä. Takaa varmasti saman. quote]
Suosittelen Dr.Pepperiä, 33% enemmän sokeria=enemmän pitoa.
Heikki
Suosittelen Dr.Pepperiä, 33% enemmän sokeria=enemmän pitoa.
Heikki
Kytkinpaketti maksaa vauhtipyörän kans jotain 800 eskoa ja työsylinteri 150. Siihen päivä noitumista niin siitä se alkaa kertyä. Syncro-malliin remontti on oikein miellyttävä. Audi-puolelta tosin löytyy vielä miellyttävämpiä vaihteiston irrotuksia. Esim v6-automaatti: Turbiinin pultit avataan startin reiästä. Irrota siis startti. Vaatii laturin irrotuksen, joka taas vaatii keulan irrottamisen jne.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Joo, ei oo VAG:illa noi varaosien hinnat halvimmasta päästä. Pohjaanlyöntikumit tais olla jotain 60-70€ luokkaa molemmin puolin -95 VW Ventoon. Semmonen auto kävi n.vuosi sitten pihalla kääntymässä kun tuli perintönä. >>>Ja lähti eteenpäin samantien.
Miten vaihtipyörä liittyy kytkimen vaihtoon? Joutuuko VW tuottteissa vaihtamaan myös vauhtipyörän kytkinrempan kanssa? Vai oonks mä nyt ihan tyhmä.Ville S. kirjoitti:Kytkinpaketti maksaa vauhtipyörän kans jotain 800 eskoa ja työsylinteri 150.
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Ohhoh.
Onkohan M104:sen vesipumpun vaihto paljonkin vaikeampi operaatio verrattuna M103:seen? Siinä ohjeaika on 4 tuntia ja pumppu maksaa muistaakseni 110-130€. Tossa pihassa vaihdettiin se viiteen tuntiin, seuraavalla kerralla menee varmaan pariin tuntiin ja sitten tuntiin jne.
Onkohan M104:sen vesipumpun vaihto paljonkin vaikeampi operaatio verrattuna M103:seen? Siinä ohjeaika on 4 tuntia ja pumppu maksaa muistaakseni 110-130€. Tossa pihassa vaihdettiin se viiteen tuntiin, seuraavalla kerralla menee varmaan pariin tuntiin ja sitten tuntiin jne.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
No mutta silti! kalliitahan nuo sitte on varaosat!!!Ville S. kirjoitti:Kytkinpaketti maksaa vauhtipyörän kans jotain 800 eskoa ja työsylinteri 150. Siihen päivä noitumista niin siitä se alkaa kertyä. Syncro-malliin remontti on oikein miellyttävä. Audi-puolelta tosin löytyy vielä miellyttävämpiä vaihteiston irrotuksia. Esim v6-automaatti: Turbiinin pultit avataan startin reiästä. Irrota siis startti. Vaatii laturin irrotuksen, joka taas vaatii keulan irrottamisen jne.
Tuolla hinnalla (1620e) saa jo monta hyvää autoa!!! huh huh...
Pro-HVM
Sjtv kirjoitti:Kaverin 124 320CE:n kävin hakemassa veholta vesipumpun vaihdosta, laskua esitettiin tiskillä 2014€ aika tarkalleen muistaakseni... Että kyllähän siihen verrattuna kuullustaa kytkinremppa halvalta.
Nyt on täytyny männä nää ns.markat ja eurot iha sekasin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: Kallista huoltoa..
No eihän tuommosta kannata ruveta noitumaan kun mersun vastaavan kaltainen remontti maksaa enemmänDaimler kirjoitti:VW transporter -03 joku tdi,kytkinremontti 1620e merkkiliikkeessä.Tollahan olis saanu pari hiacee.Tai sitten se köyhästä vaan tuntuu kalliilta.
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0022.jpg
Olikohan tuohon om 603 pataan kl-hinta 57 euroa.Heikki H. kirjoitti:multa lähti jalaat alta kun kuulin oman vesipumpu hinnan tarvike liikkeessä. Kehtaavaat pyytää 80 euroa mokomasta. eikö ne vesipumput yleensä maksa jotain 20-30 euroa? Noh onneksi on lidlistä ostettu kiintoavaan satsi niin sai itte vaihtaa, ettei tarvinnu viedä merkkiliikkeeseen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Telekkarisa oli juttua ku hinnat on noussu 5 vuodesa keskimäärin 6%.
Autojen huoltohinnat on kuitenki noussu 26% !!!
"uutta tekniikkaa, koulutusta, testereitä, suodattimia on enemmän ja ne on kallimpia" selitti joku jamppa.
Itekku ku ajaa S124:llä ja peukku ei ole ihan keskellä räpylää,
niin miettii paljonko sitä oikein tienaakaan vuodessa?
Missähän ne rahat muuten on? Olisko vaimo kantanu Ikeaan?
Edit: Suuttu niin saa***sti kun tuostaki. Meinaan vaimo.
joten: ANTEEKSI RAKAS, olin tyhmä taas.
Autojen huoltohinnat on kuitenki noussu 26% !!!
"uutta tekniikkaa, koulutusta, testereitä, suodattimia on enemmän ja ne on kallimpia" selitti joku jamppa.
Itekku ku ajaa S124:llä ja peukku ei ole ihan keskellä räpylää,
niin miettii paljonko sitä oikein tienaakaan vuodessa?
Missähän ne rahat muuten on? Olisko vaimo kantanu Ikeaan?
Edit: Suuttu niin saa***sti kun tuostaki. Meinaan vaimo.
joten: ANTEEKSI RAKAS, olin tyhmä taas.
Viimeksi muokannut Rässi66, 27.11.2005 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Re: Kallista huoltoa..
Mutta on kiva tasaraha hinta laitettu,ärsyttäs varmaan jos olis 2399,59veskola kirjoitti:No eihän tuommosta kannata ruveta noitumaan kun mersun vastaavan kaltainen remontti maksaa enemmänDaimler kirjoitti:VW transporter -03 joku tdi,kytkinremontti 1620e merkkiliikkeessä.Tollahan olis saanu pari hiacee.Tai sitten se köyhästä vaan tuntuu kalliilta.
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0022.jpg
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: Kallista huoltoa..
Se tinkas siitä sen 42,19 € pois, alkuperäinen hintahan oli 2442,19 € tossa rempassa ei siis tehty muuta kun vaihdettiin kannentiiviste, ja vähän suodattimia ja öljyjä, ja samalla tietysti aiheutettiin noin neljä (4) uutta vikaa.kilander kirjoitti:[Mutta on kiva tasaraha hinta laitettu,ärsyttäs varmaan jos olis 2399,59
Valituslautakunnan avulla sentään lähti hinnasta vielä ~450 € pois, mutta se onkin toinen tarina.
Eikä se ihme ole että on kallista, sen yhdenkin viikon aikana kaveri ehti tekemään töitä noin 2 tuntia tuolle autolle, ei ihme että korjaus kesti kuukauden...ja kyllä tuolla laskulla kuukausipalkan asentajalle maksaa, ainakin melkein.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Se oli semmonen juttu, että kysyin onnistuuko pumpun irroitus helposti samalla kun kansi irrotetaan ja kuulemma onnistui. Sovin mynä-dieselin kanssa, jotta pumppu tulee silloin ja silloin (=perjantaina) laitettavaksi ja maanantai iltapäivällä sen saa takasin.kilander kirjoitti:No on kallista,on .
Miten,siinä laskussa näytti että laittoivat mynäpumpunkin,vai ymmärsinkö väärin?
Sitten alkoi sota kun pumppu ei ollutkaan irti silloin kun sovittiin, kiihkeän puhelinterrorismin jälkeen sain työkaverin hakemaan sen pumpun ja tuomaan mulle perjantaiksi, jotten mynän aikataulut kuse, kun itse olin siis jo kotona. Vein pumpun mynään ja sitten seuraavana päivänä hain takaisin ja laittoivat sitä sitten seuraavat 3 viikkoa paikoilleen.
Alkuperäinen pyyntö tästä pumpun irroituksesta ja asennuksesta oli 434,93 €, summa joka löytyy Vehon hinnastosta kun auto ajetaan paikalle ja pumppu irroitetaan/asennetaan. Tässä ei siis huomioitu, että moottori oli jo irroitettu ja maksettu sekä kansi eli ne ketjut, putket yms. oli irti. Esimerkiksi tuosta sitten tapeltiin valituslaiutakunnan avulla.
No selitin sitten viiteen kertaan miten se pumppu sinne laitetaan, tulostin kirjalliset ohjeet ja vielä kerran se soitti, jotta niinkö se ajoitus sitten laitetaan.
Lopussa kiitos seisoi eli pumppu oli laitettu ihan oikein sinne. Kaikki muu olikin sitten persiillään.
Sinne laskuun on piilotettu kaikenlaista ylimäärää, ettei edes viitsi sitä enempää lukea. Lisätyö työhin ja lisätyö lisätyöhön jne jne Kannattaa katsoa mitä maksoi karjapuskurin irroitus/asennus.
Klick
Tämän vollen AWD kihnutus tuli kalliiksi....
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php? ... 850-tuomio
Aika helmiä tuolta sivulta:
http://www.huoltokorjaamo.fi
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php? ... 850-tuomio
Aika helmiä tuolta sivulta:
http://www.huoltokorjaamo.fi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tarinan opetus: elkää hyvät ihmiset ostako ikänä vanhakorista awd volvoa..Daimler kirjoitti:Tämän vollen AWD kihnutus tuli kalliiksi....
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php? ... 850-tuomio
Aika helmiä tuolta sivulta:
http://www.huoltokorjaamo.fi
Jos ei kulje niin kromaa se.
ja miekö oon märissä unissani haaveillu, että siitä sais tehtyä takavedonJarno.V kirjoitti:Tarinan opetus: elkää hyvät ihmiset ostako ikänä vanhakorista awd volvoa..Daimler kirjoitti:Tämän vollen AWD kihnutus tuli kalliiksi....
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php? ... 850-tuomio
Aika helmiä tuolta sivulta:
http://www.huoltokorjaamo.fi
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö