Niin pitäs, mutta kun...santtu kirjoitti:perskule, no nyt pitäis näkyä
Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Terve,Tarmo kirjoitti:Kiitoksia... Onhan tuo semmoinen pitkään haaveiltu kulkine. J kivaa sillä on ollut huristellakin, tosin on niitä huoliakin riittänyt... mutta se kai kuuluu asiaankin.
Täällä jotain kuvia...
Hienoja kuvia ja autoja. Tuossa yhdessä kuvassa vilahti tummansininen
DB3 . Joskus tuli kokeiltua tuollaista. Mietin että onkohan sama
auto. Sen kyseisen auton toi maahan Autohaus Neuman (Dingon Nipa)
joskus 15 vuotta sitten.
Tulipa vain mieleen.
Heikki
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Siirretään tämä kulkineen esittely HVM forumilta tänne
=======================================
Ok, '' ajelee sekä työ- että vapaa-ajanmatkat W638/2 eli V-klassen autolla. Auton vuosimalli on -97 vaikka autokauppiaan vuosimalliksi sanotaankiin -98. Tämähän on Viton koriin mersun tehtaalla, käsittääkseni Espanjassa rakennettu tila-auto, samanlainen josta Lipposen Pekalla tuli kohina kun se oli niin tyyris olevinaan. Perusversiossaan tuollaisen sai uutena ~60...65 k€ hintaan. Auto on alkuperäinen suomi auto, siitä on aina ja tullaan jatkossakin maksamaan täydet henkilöautoluokituksen mukaiset auto- ja käyttövoimaverot. Kyseessä ei ole siis mikään vitun veronkiertopaku.
Moottorina nakuttaa takuuluotettava mersun OM601 2,3 litran tilavuudella ja ahtimella ryyditettynä. Luonnollisesti varusteita on esimerkiksi: automaatti, ilmastointi, sähköpeilit ja lasit, webasto, valoilla varustetut meikkipeilit molemmin puolin, sähköpistokkeet ja taittopöytä sikaosastolla, sateenvarjo, takapenkkeihin integroidut henkarit, vetokoukku, kattokaiteet. Lisäksi 3 kierrosta aluvanteita. V-mallin ja viton erottaa henkilöautomaisista peileistä ja pyöreänmuotoisesta ns. 'V-keulasta'. Lisäksi V-mallaissa on ollut vakiovarusteena taka-akselilla ilmajousitus, josta ikävä kyllä kuvan auto on joutunut luopumaan teknisten ongelmien vuoksi. Autoa on myös jouduttu madaltamaan 45 mm. [Edit:Perkele, vakionopeudensäädin unohtui ]
Aloitetaan esittely tärkeimmistä varusteista kuvakollaasiona. Pidemmällä matkalla on mukana yleensä keitin ja eloonjäämispakkaus. Lyhyemmillä, eli työmatkoilla aamuisin olen tyytynyt mukilliseen kahveeta, joka tosiaankin pysyy läikkymättä kojelaudalla.
Auto on hankittu elvistelykäytön lisäksi lähinnä harrastepeliksi eli käytännössä A-luokan retkeilyä luonnossa ja vaihtoehtoisesti koirakatraan kanssa B-luokassa.
Kuvassa ollaan A-matkalla.
Ulkomaillakin on käyty, tämä kuva on otettu matkalla Viroon, eli päätimme huoltaa autoa Lommilan Veholla
[edit: Lopussa kuitenkin seisoo, kiitos seisoo]
Tämä kuva on otettu noin kuukausi myöhemmin kun päätin teettää sen, olikos se nyt B-huollon.
Huomatkaa, että auto on tuliterässä kunnossa, sehän on aina huollettu merkkikorjaamolla, eikä ole mikään vitun kotitarveharrastajan paukkulankavirityspommi.
Autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä, josta osoituksena tämä talvella ihan normipäivänä otettu kuva. Ajelen tuolla työmatkaa 42 km per suuntansa ns. vanhaa ykköstietä.
Sisustuksesta ei niin paljoa kuvia löydy, mutta tässä laitellaan suojamattoa alkuperäisen 'plyysi' maton suojaksi. Penkkejä löytyy siis nuo 4 kpl kahden etupenkin lisäksi. Lattiassa on penkkien asennusreikiä jokseenkin riittävä määrä, eli penkkejä saa pikalukoilla irti ja pyöriteltyä mitä hassumpiin asentoihin. Mykkäkouluasento on se kun toinen on naama menosuuntaan ja toinen paluusuuntaan, selät vastakkain.
eli lukoista kiinni ja penkki irtoaa. Penkkien mukana lähteee kolmipistevyöt ja tuo möykky painaa ihan perkeleesti.
Joskus alkaa päästä viiraamaan, eli ns. :ttämään eli vahaa ei ole säästelty. Tosin tuossa ei ole mitään järkeä, kaksi päivää kuvan jälkeen auto oli entisensä eikä aiheuttanut enää kateutta naapureissa.
=======================================
Ok, '' ajelee sekä työ- että vapaa-ajanmatkat W638/2 eli V-klassen autolla. Auton vuosimalli on -97 vaikka autokauppiaan vuosimalliksi sanotaankiin -98. Tämähän on Viton koriin mersun tehtaalla, käsittääkseni Espanjassa rakennettu tila-auto, samanlainen josta Lipposen Pekalla tuli kohina kun se oli niin tyyris olevinaan. Perusversiossaan tuollaisen sai uutena ~60...65 k€ hintaan. Auto on alkuperäinen suomi auto, siitä on aina ja tullaan jatkossakin maksamaan täydet henkilöautoluokituksen mukaiset auto- ja käyttövoimaverot. Kyseessä ei ole siis mikään vitun veronkiertopaku.
Moottorina nakuttaa takuuluotettava mersun OM601 2,3 litran tilavuudella ja ahtimella ryyditettynä. Luonnollisesti varusteita on esimerkiksi: automaatti, ilmastointi, sähköpeilit ja lasit, webasto, valoilla varustetut meikkipeilit molemmin puolin, sähköpistokkeet ja taittopöytä sikaosastolla, sateenvarjo, takapenkkeihin integroidut henkarit, vetokoukku, kattokaiteet. Lisäksi 3 kierrosta aluvanteita. V-mallin ja viton erottaa henkilöautomaisista peileistä ja pyöreänmuotoisesta ns. 'V-keulasta'. Lisäksi V-mallaissa on ollut vakiovarusteena taka-akselilla ilmajousitus, josta ikävä kyllä kuvan auto on joutunut luopumaan teknisten ongelmien vuoksi. Autoa on myös jouduttu madaltamaan 45 mm. [Edit:Perkele, vakionopeudensäädin unohtui ]
Aloitetaan esittely tärkeimmistä varusteista kuvakollaasiona. Pidemmällä matkalla on mukana yleensä keitin ja eloonjäämispakkaus. Lyhyemmillä, eli työmatkoilla aamuisin olen tyytynyt mukilliseen kahveeta, joka tosiaankin pysyy läikkymättä kojelaudalla.
Auto on hankittu elvistelykäytön lisäksi lähinnä harrastepeliksi eli käytännössä A-luokan retkeilyä luonnossa ja vaihtoehtoisesti koirakatraan kanssa B-luokassa.
Kuvassa ollaan A-matkalla.
Ulkomaillakin on käyty, tämä kuva on otettu matkalla Viroon, eli päätimme huoltaa autoa Lommilan Veholla
[edit: Lopussa kuitenkin seisoo, kiitos seisoo]
Tämä kuva on otettu noin kuukausi myöhemmin kun päätin teettää sen, olikos se nyt B-huollon.
Huomatkaa, että auto on tuliterässä kunnossa, sehän on aina huollettu merkkikorjaamolla, eikä ole mikään vitun kotitarveharrastajan paukkulankavirityspommi.
Autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä, josta osoituksena tämä talvella ihan normipäivänä otettu kuva. Ajelen tuolla työmatkaa 42 km per suuntansa ns. vanhaa ykköstietä.
Sisustuksesta ei niin paljoa kuvia löydy, mutta tässä laitellaan suojamattoa alkuperäisen 'plyysi' maton suojaksi. Penkkejä löytyy siis nuo 4 kpl kahden etupenkin lisäksi. Lattiassa on penkkien asennusreikiä jokseenkin riittävä määrä, eli penkkejä saa pikalukoilla irti ja pyöriteltyä mitä hassumpiin asentoihin. Mykkäkouluasento on se kun toinen on naama menosuuntaan ja toinen paluusuuntaan, selät vastakkain.
eli lukoista kiinni ja penkki irtoaa. Penkkien mukana lähteee kolmipistevyöt ja tuo möykky painaa ihan perkeleesti.
Joskus alkaa päästä viiraamaan, eli ns. :ttämään eli vahaa ei ole säästelty. Tosin tuossa ei ole mitään järkeä, kaksi päivää kuvan jälkeen auto oli entisensä eikä aiheuttanut enää kateutta naapureissa.
Tällä 44kw tehoisella käyntiääneltään lypsykonetta muistuttavalla hapsenkatilla on kierretty pari kesää suomea. V2 moottori 24 litraisen tankin alla, massaa tankattuna 230kg ja matkaromuineen niin paljon ettei meikä alle 80kg elopainolla enää suosta yksin ylös nosta. Penkki kilpailee mukavuudessa tasavertaisesti kakkosnelosen kanssa. Valot on hyvät, kaksi H4:sta tarjoaa valoa riittävästi yöllä ajamiseen eikä sorateilla pimeässä kauhiasti tee mieli edes kaahata. Gps, tuo jenkkien lahja suunnistustaidottomille pohjolan pyörämiehille varmistaa eksymisen sellaisiin paikkoihin minne paperikartalla ei osaisi ajaa. Magellanin vesitiivis gps imi vettä pudasjärvi - kuopio välisessä kaatosateessa myös sisälle mutta kuivuttuaan saunan lauteilla on taas pelannut moitteetta. Mersulla ajellaan reilu kymppi vuoteen, vinosilmän hondurasilla tulee lähemmäs parikymppiä vuosittaista ajua.
[url=http://xs.to/xs.php?h=xs40&d=05316 ... .jpg[/img][/url]
[url=http://xs.to/xs.php?h=xs40&d=05316 ... .jpg[/img][/url]
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Nyt kun on ollut maasturiaiheista keskustelua,niin laitetaan tuota 190 meseä edeltänyt kulkine,Toyota hilux ln110.
Laitan nokian läpi "skannattuja"kuvia,vaikka tuleekin Tajunkankaalta lunta tupaan.
Tämmöne 92-mallin hiluxi
Ostin auton vuonna-95,ajettu oli 43000km.Varusteita oli lavakaukalo ja lohkolämmitin.
Renkaita ja vanteita oli alla monenlaisia,kuvassa 35/17,5-15 Mickey Thompsonit.Etuvanteet 12x15 takana 14x15.
4"levikkeet tilasin jenkeistä,Bushwaker merkkiset.
Jousituksen 4"korotussarja myös jenkeistä,Explorer pro comp.Lisäksi koria nostettu rungosta 2"(kaks jääkiekkoa päällekkäin,yhteensä 28 kpl.
Lisäksi vääntösauvoja tiukattu,teetin Vallilan takomossa pitemmät takajouset ja ne taottu mutkalle.
Etu/takapuskurit ja astinlaudat hitsasin ite rosterista.Lavakaaret kaverin tekemät mustasta.
Lisävaloja,keulalla Cibie bi-oskarit,lavakaaren päällä Hellan jumboja.
Turbon laitoin jälkikäteen,pysty käyttämään vitosvaihdetta noilla isommillakin kumeilla.
Vähä harmittaa kun tuli 2001 mersukuumeessa luovuttua.
Jotenkin vaan kyllästy,kun oli kuusvuotta rakennellu pikkasen,ja sitten vissiin tuli rakentelukiintiö täyteen ja tilalle jotain ihan muuta.
Laitan nokian läpi "skannattuja"kuvia,vaikka tuleekin Tajunkankaalta lunta tupaan.
Tämmöne 92-mallin hiluxi
Ostin auton vuonna-95,ajettu oli 43000km.Varusteita oli lavakaukalo ja lohkolämmitin.
Renkaita ja vanteita oli alla monenlaisia,kuvassa 35/17,5-15 Mickey Thompsonit.Etuvanteet 12x15 takana 14x15.
4"levikkeet tilasin jenkeistä,Bushwaker merkkiset.
Jousituksen 4"korotussarja myös jenkeistä,Explorer pro comp.Lisäksi koria nostettu rungosta 2"(kaks jääkiekkoa päällekkäin,yhteensä 28 kpl.
Lisäksi vääntösauvoja tiukattu,teetin Vallilan takomossa pitemmät takajouset ja ne taottu mutkalle.
Etu/takapuskurit ja astinlaudat hitsasin ite rosterista.Lavakaaret kaverin tekemät mustasta.
Lisävaloja,keulalla Cibie bi-oskarit,lavakaaren päällä Hellan jumboja.
Turbon laitoin jälkikäteen,pysty käyttämään vitosvaihdetta noilla isommillakin kumeilla.
Vähä harmittaa kun tuli 2001 mersukuumeessa luovuttua.
Jotenkin vaan kyllästy,kun oli kuusvuotta rakennellu pikkasen,ja sitten vissiin tuli rakentelukiintiö täyteen ja tilalle jotain ihan muuta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo hulluahan se oli,kun ei tojotassa mitään vikaa ollut.Niin myydessä oli "jopa"vähä yli 160 000km,eli ajoin sillä n.120 000km.HVM kirjoitti:Ei tuu kilanteri lunta tupaan, tulee kehuja. Hieno peli. Ja hullu vaihto mersuun.
Mutta muuten auton varustelu nielaisi selkärepullisen setelirahhaa. Eipä ollu toyo maanteiden harmaavarpune ennää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
meikäläseltä löytyy harrastepelejä muutama.
eli tuo w123 300TDT joka palvelee käyttöpelinä ja jota samalla koitan piristellä.
sitten on Dodge Coronet stw -65, 318cid, 904-tomaatilla. kahreksalle rekisteröity laululintta joka kääntää päät tehokkaammin ku yksikään lasikuitulintulauta
noita olis kuulemma toinenkin suomessa, eipä vaan ole missään sattunut kohdalle. elikkäs vissiin suht harvinainenkin vielä.. erikoista on omistajan lisäksi mm vanerista taivutettu kattoverhoilu
Helmi vehje, ei varmaan koskaan kaupan..
Mopar on parsa!
sitten on pari volvo duettia, -66 ja -64, joista jälkimmäinen varaosa-auto.
ikuisuusprojekti. varmaan mätänevät pois ennen ku saan tehtyä..
sitten löytyy vielä IC sivuvaunupyörä.. hetken mielijohteesta osti vaikkei ole korttiakaan.. edullisesti kaupan, vie vaan tilaa eikä inspiraatiota laittamiseen löydy.
no siinä olikin taas kaljahuuruista tarinaa pureskeltavaksi.
eli tuo w123 300TDT joka palvelee käyttöpelinä ja jota samalla koitan piristellä.
sitten on Dodge Coronet stw -65, 318cid, 904-tomaatilla. kahreksalle rekisteröity laululintta joka kääntää päät tehokkaammin ku yksikään lasikuitulintulauta
noita olis kuulemma toinenkin suomessa, eipä vaan ole missään sattunut kohdalle. elikkäs vissiin suht harvinainenkin vielä.. erikoista on omistajan lisäksi mm vanerista taivutettu kattoverhoilu
Helmi vehje, ei varmaan koskaan kaupan..
Mopar on parsa!
sitten on pari volvo duettia, -66 ja -64, joista jälkimmäinen varaosa-auto.
ikuisuusprojekti. varmaan mätänevät pois ennen ku saan tehtyä..
sitten löytyy vielä IC sivuvaunupyörä.. hetken mielijohteesta osti vaikkei ole korttiakaan.. edullisesti kaupan, vie vaan tilaa eikä inspiraatiota laittamiseen löydy.
no siinä olikin taas kaljahuuruista tarinaa pureskeltavaksi.
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
Tällainen Lynx 3600 L.C. tuli ostettua vähän niinkuin itselle joululahjaksi:
Tai oikeastaan pojat nuo painostivat kelkan ostoon, ja Pappi sattui sopivasti kertomaan että hänen lynksi on myynnissä.
Tänään ajeltiin vähän poikien kanssa, täytyy sanoa että aikalailla tehokas laite tuo on - ei sitä uskalla ihan noinvain pojille antaa ajoon.
Tai oikeastaan pojat nuo painostivat kelkan ostoon, ja Pappi sattui sopivasti kertomaan että hänen lynksi on myynnissä.
Tänään ajeltiin vähän poikien kanssa, täytyy sanoa että aikalailla tehokas laite tuo on - ei sitä uskalla ihan noinvain pojille antaa ajoon.
Hieno maasturi!
Kilanderin Hiluxi oli kyllä aika mykistävän raju . Aika komia peli on sulla ollut. Tiedän muitakin tapauksia että maasturi on vaihtunut mersuun .
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
tuollahan tuo on ketä kiinnostaa. Piti laittaa S210 seitsemänpaikkaisena, mutta iski sitten rimakauhu.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Hiiva-golffi.jkvi kirjoitti:tuollahan tuo on .