Koeajossa Nissan Almera 2.0D -97
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Koeajossa Nissan Almera 2.0D -97
Tuossa rupes mersun korjaaminen vastustamaan ja joutu jättää ceen voimansiirto halvautuneena korjaamolle odottelemaan uutta osaa
Paikan omistaja kysy et millä meinaan liikku johon vastasin että varmaan taksilla? käski ottaa heidän auton ja hakee osia ja tulla sitten osien kanssa takasin...
Tässä vaiheessa hymyilytti
Sain avaimet käteen ja sininen nissani oli pihalla..
Aiemmin kävin ulkona tupakilla ja tiirailin autoa kaukaa. Puskurissa sumuvalot alhaalla ja takaspoileri kontin päällä. Siinä ne silmiin pistävät hienoudet. No ei muuta kun ovat kaukosäädöllä auki. Rompsaus ja lukot aukee, jotenkin turhan kova ääni tuo rompsaus, säikäytti ikävästi, mersun alipaine on kivempi ja vilkut lämpsyttää sekä sisävalo syttyy. Kuskin penkki tuntuu melkein aluksi mukavalle. Avain ei meinaa sattua virtalukkoon millään. Virtalukkon on piilotettu niin että pitää taittautua kaksinkerroin ja ängätä pää sivuun jotta näkee minne se avain pitää tunkea. Viimein avain virtalukkoon ja kääntelemään virrat päälle hehkutus...Tässä vaiheessa vähän mokasin. ABS merkkivalo sammu ja epähuomiossa starttasin. Lähti epätasaisesti käyntiin ja sitten vasta tajusin että hehkun merkkivalo on alempana noooh..
Käkkäri pois ja liikkeelle.
Sitten eka huomio, niin joo tämä on etuveto. Eipä sieltä ruudusta päässy pois vekslaamatta kun oli muita autoja sivuille jne. Ja kun satoi vettä ni ensin vilkuttelin oikeelle ja vasemmalle ja kirosin mielessä että miten tän saa pyyhkimään tuulilasia Sitten hokasin sen toisen 'ylimääräisen' viiksen ja pian alko kaksi viistä hullusti sutia ikkunaa..tuntui vaan jotenkin sille ettei ulos nähnyt mitään kyllä mersun yhtä isoa pyyhintä tuli ikävä.
Sitten tielle. Huomaan että puhallin on asennossa 'pyörii juuri ja juuri', käännän sen täysille samoin lämmön.Namikat tuntuvat tunnottomille. Vilkkua oikeelle ja pois korjaamon pihasta, taas oikeelle ja taas oikeelle sitten oltiin jo 6-tiellä ja 100-alueella. Rauhallisesti kiihdyttelin 80 kieppeille. Tässä vaiheessa tuli ikävä omaa autoa totaalisesti. 'Outo' vemppuaminen ratissa alkoi tuntua. Hmmm..niin joo tämä oli sitä normaalia näissä riiseissä tuli mieleen no kun tuohon epävakavuuteen tottui seuraavien 100m aikana niin uskalsin nostaa nopeuden sinne 100km/h paikkeille, ainakin mittarin mukaan.
Tietysti siihen edelle sattui pari hitaampaa ajoneuvoa ja ylämäki, keräsin mittariin 110km/h ja vilkku päälle. Mitäs helvettiä? Tuntuu että auto hyytyy 5-vaihteella totaalisesti mäkeen talla pohjaan ja nipin napin se jaksaa pitää 110km/h lasissa ja pääsen parista henkilöautosta ja rekasta ohi.
Posottelen rauhassa tyhjällä tiellä ja samalla katselen hieman ympärilleni. Kojelaudassa on vänkärillä air-bag, ihmeellisen näköinen kohouma joka pistää silmään todella ikävästi. Ja koko yleiskuva hahmottuu heveröiseksi, muoviseksi, made in hong kong vaikutteiseksi. Ikävöin mersua enemmän kuin 10min sitten poistuessa hallista.
Viimein olen 7-tien rampilla ja kurvaan motarille. Tuntuu ettei Nissan kiihdy rampilla senkään vertaa mitä oma tuttu ja turvallinen 200D Pääsen kuitenkin vaivatta liittymään moottoritielle olemattoman liikenteen takia.
Poskia alkaa jo kuumottaa, liekkö johtunu että nissani puski kuumaa ilmaa kabiiniin vai jännityksestä? Penkkikin tuntuu oudon lämpöiselle, liekkö penkinlämmitän päällä tai jotain? En kiinnitä tuohon sen kummemmin huomiota ja jatkan ajamista.
Eikös vaan motarin loputtua ole edessä 2 rekkaa Ohi vaan. Joudun jättäytymään rekkojen väliin kun vastaan tulee kaksi autoa rinnakkain (leveäkaistainen tie). Pyyhkiät sutii minkä kerkeää mutta mitään ei silti nää kun rekka pöllyttää vettä tuulilasia koht, vaikka sulat ovat ihan timmissä eivätkä jätä epämääräisiä rantuja, tässä vaiheessa ikävöin todella mersun isoa pyyhintä. Heti kun seuraava ohitusmahdollisuus avautuu talla pohjaan ja odottelemaan josko jotain tapahtuisi. Rekka vissiin hölläsi kaasua kun pääsin siitä ohi?
Kaupunki grundia en jäänyt heittämään vaan kurvailin suoraan kotiin.
Parkkipaikalla auto kuviteltuun ruutuun ja sammuksiin. Vasen jalka hapuilee seisonta jarrua. Mitäs helvettiä? Ei ku niin se on tähän jätetty viel tuohon keskelle. Käsijarru päälle, ovi auki, ulos. Ovet nappulasta lukkoon, roks ja vilkut lämpsähtää. En katso selkäni taa kun kävelen kohti ulko-ovea
Illemmalle tuli tarve lähteä käymään lähikaupassa. Katselin ikkunasta ulos, ulkona sataa edelleen vettä. Hmmm..ei viitsi lähtee kävellen Rops, vilkut välähtää, ja ovi auki. Istahdan penkille. Hehkutus, ja nyt seuraan jopa oikeaa valoa Trum Trum. Valokatkaisijaa ihmettelemään. Pyörittelen viiksen nokkaa ja valot välkkyvät. Saan etusumarit päälle ja lyhyet valot, wòlaa. Kasijarrun hölläys ja pakki silmään. Pienen vekslailun jälkeen pääsin parkkipaikalta tuohon 'pääkadulle'.
Kiihdytys (odotus ) ja vauhtia sain viimen 50 mittariin. 3.vaihteella tuo ei jaksa yksin kertaisesti kiihtyä ollenkaan tuosta 50 ylöspäin. Valot oli ihan suhteellisen hyvät. Ainakit sumarit + lyhyet yhtä aikaa kytkettyinä tuntui näkevän suhteellisen hyvin. Pitkiä valoja en päässyt testaamaan vielä, ehkä huomenna? toivottavasti huomenna tulee mersun osat ettei tarvii
Kun palasin kauppareissulta parkkipaikalle oli pakko tarkistaa hanskalokeron papereista moottorin koko ja se paljastui kaksi litraiseksi dieseliksi. Ei voi kun ihmetellä miten -97 riisikuppi dieseli on noin laiska. Vai onko tuo mersun 200D=laiska yhtälö iskostunut liikaa nuppiin että sitä on aina luullut että muun merkkiset 2.0D:t on tehokkaampia? Kilometrejä tais mittarissa olla reilut 200tkm. Tuohon en niin tarkasti kiinnittänyt huomiota
Nissanissa 55kW 75hp, eipä mersussa sen enempää, mutta silti Nissan tuntuu tehottomammalle? Mersussa enemmän vääntöä? Vai onko tää vaan semmosia 'musta tuntuu' juttuja?
Miten lie paino erot? Meneekö mersu massalla mäen helpommin ylös?
Odotukset noinkin uutta nissania kohtaa olivat suuremmat. Ajettavuus oli pettymys. Samoin moottorin tehot olivat suuri pettymys. Oletin että siinä nyt olisi 1,5 x enemmän tehoa kun omassa vanhassa mersun reuhkassa. Tästä lähtien varmaan hymy nousee kasvoille kun tulee samanlaisia nissaneita tienpäällä vastaan
Mutta ikävä mersua kohtaan kasvaa joka sekunti suuremmaksi
arvoasteikolla 4-10
yleiskunto 9pist, parkkivalo ei pala toisessa sumuvalossa.
ulkokuori 7pist, sumuvalot ja spoileri piristää kummasti samoin raikas sininen väri, mutta kori on jo aikansa elänyt.
sisusta 5pist, muovinen kuten nyt japsiautoissa yleensä on.
ajettavuus 6pist, jämäkkyys uupuu täysin, tuntuu kuin istuisi mäkiautossa jossa penkki on pultattu ohueen peltiin ja ohjaus välitetty pyörille kuten leikki-traktoreissa, suora tanko ratilta ja tangon päässä on poikittain lattarauta josta on kumilenksut vedetty ristiin raidetankojen ulompien pallonivelten kohdalle .
tehot 5pist, tasasella ei huomaa mitään mutta ylämäessä tai nopean kiihdytyksen tarpeessa jää tehoa kaipaamaan. Peräkärryä edes tyhjänä en yrittäisi tällä vehkeellä vetää. Mersussa minulla on kyllä koukku
ei tullu minusta nissan-miestä
Paikan omistaja kysy et millä meinaan liikku johon vastasin että varmaan taksilla? käski ottaa heidän auton ja hakee osia ja tulla sitten osien kanssa takasin...
Tässä vaiheessa hymyilytti
Sain avaimet käteen ja sininen nissani oli pihalla..
Aiemmin kävin ulkona tupakilla ja tiirailin autoa kaukaa. Puskurissa sumuvalot alhaalla ja takaspoileri kontin päällä. Siinä ne silmiin pistävät hienoudet. No ei muuta kun ovat kaukosäädöllä auki. Rompsaus ja lukot aukee, jotenkin turhan kova ääni tuo rompsaus, säikäytti ikävästi, mersun alipaine on kivempi ja vilkut lämpsyttää sekä sisävalo syttyy. Kuskin penkki tuntuu melkein aluksi mukavalle. Avain ei meinaa sattua virtalukkoon millään. Virtalukkon on piilotettu niin että pitää taittautua kaksinkerroin ja ängätä pää sivuun jotta näkee minne se avain pitää tunkea. Viimein avain virtalukkoon ja kääntelemään virrat päälle hehkutus...Tässä vaiheessa vähän mokasin. ABS merkkivalo sammu ja epähuomiossa starttasin. Lähti epätasaisesti käyntiin ja sitten vasta tajusin että hehkun merkkivalo on alempana noooh..
Käkkäri pois ja liikkeelle.
Sitten eka huomio, niin joo tämä on etuveto. Eipä sieltä ruudusta päässy pois vekslaamatta kun oli muita autoja sivuille jne. Ja kun satoi vettä ni ensin vilkuttelin oikeelle ja vasemmalle ja kirosin mielessä että miten tän saa pyyhkimään tuulilasia Sitten hokasin sen toisen 'ylimääräisen' viiksen ja pian alko kaksi viistä hullusti sutia ikkunaa..tuntui vaan jotenkin sille ettei ulos nähnyt mitään kyllä mersun yhtä isoa pyyhintä tuli ikävä.
Sitten tielle. Huomaan että puhallin on asennossa 'pyörii juuri ja juuri', käännän sen täysille samoin lämmön.Namikat tuntuvat tunnottomille. Vilkkua oikeelle ja pois korjaamon pihasta, taas oikeelle ja taas oikeelle sitten oltiin jo 6-tiellä ja 100-alueella. Rauhallisesti kiihdyttelin 80 kieppeille. Tässä vaiheessa tuli ikävä omaa autoa totaalisesti. 'Outo' vemppuaminen ratissa alkoi tuntua. Hmmm..niin joo tämä oli sitä normaalia näissä riiseissä tuli mieleen no kun tuohon epävakavuuteen tottui seuraavien 100m aikana niin uskalsin nostaa nopeuden sinne 100km/h paikkeille, ainakin mittarin mukaan.
Tietysti siihen edelle sattui pari hitaampaa ajoneuvoa ja ylämäki, keräsin mittariin 110km/h ja vilkku päälle. Mitäs helvettiä? Tuntuu että auto hyytyy 5-vaihteella totaalisesti mäkeen talla pohjaan ja nipin napin se jaksaa pitää 110km/h lasissa ja pääsen parista henkilöautosta ja rekasta ohi.
Posottelen rauhassa tyhjällä tiellä ja samalla katselen hieman ympärilleni. Kojelaudassa on vänkärillä air-bag, ihmeellisen näköinen kohouma joka pistää silmään todella ikävästi. Ja koko yleiskuva hahmottuu heveröiseksi, muoviseksi, made in hong kong vaikutteiseksi. Ikävöin mersua enemmän kuin 10min sitten poistuessa hallista.
Viimein olen 7-tien rampilla ja kurvaan motarille. Tuntuu ettei Nissan kiihdy rampilla senkään vertaa mitä oma tuttu ja turvallinen 200D Pääsen kuitenkin vaivatta liittymään moottoritielle olemattoman liikenteen takia.
Poskia alkaa jo kuumottaa, liekkö johtunu että nissani puski kuumaa ilmaa kabiiniin vai jännityksestä? Penkkikin tuntuu oudon lämpöiselle, liekkö penkinlämmitän päällä tai jotain? En kiinnitä tuohon sen kummemmin huomiota ja jatkan ajamista.
Eikös vaan motarin loputtua ole edessä 2 rekkaa Ohi vaan. Joudun jättäytymään rekkojen väliin kun vastaan tulee kaksi autoa rinnakkain (leveäkaistainen tie). Pyyhkiät sutii minkä kerkeää mutta mitään ei silti nää kun rekka pöllyttää vettä tuulilasia koht, vaikka sulat ovat ihan timmissä eivätkä jätä epämääräisiä rantuja, tässä vaiheessa ikävöin todella mersun isoa pyyhintä. Heti kun seuraava ohitusmahdollisuus avautuu talla pohjaan ja odottelemaan josko jotain tapahtuisi. Rekka vissiin hölläsi kaasua kun pääsin siitä ohi?
Kaupunki grundia en jäänyt heittämään vaan kurvailin suoraan kotiin.
Parkkipaikalla auto kuviteltuun ruutuun ja sammuksiin. Vasen jalka hapuilee seisonta jarrua. Mitäs helvettiä? Ei ku niin se on tähän jätetty viel tuohon keskelle. Käsijarru päälle, ovi auki, ulos. Ovet nappulasta lukkoon, roks ja vilkut lämpsähtää. En katso selkäni taa kun kävelen kohti ulko-ovea
Illemmalle tuli tarve lähteä käymään lähikaupassa. Katselin ikkunasta ulos, ulkona sataa edelleen vettä. Hmmm..ei viitsi lähtee kävellen Rops, vilkut välähtää, ja ovi auki. Istahdan penkille. Hehkutus, ja nyt seuraan jopa oikeaa valoa Trum Trum. Valokatkaisijaa ihmettelemään. Pyörittelen viiksen nokkaa ja valot välkkyvät. Saan etusumarit päälle ja lyhyet valot, wòlaa. Kasijarrun hölläys ja pakki silmään. Pienen vekslailun jälkeen pääsin parkkipaikalta tuohon 'pääkadulle'.
Kiihdytys (odotus ) ja vauhtia sain viimen 50 mittariin. 3.vaihteella tuo ei jaksa yksin kertaisesti kiihtyä ollenkaan tuosta 50 ylöspäin. Valot oli ihan suhteellisen hyvät. Ainakit sumarit + lyhyet yhtä aikaa kytkettyinä tuntui näkevän suhteellisen hyvin. Pitkiä valoja en päässyt testaamaan vielä, ehkä huomenna? toivottavasti huomenna tulee mersun osat ettei tarvii
Kun palasin kauppareissulta parkkipaikalle oli pakko tarkistaa hanskalokeron papereista moottorin koko ja se paljastui kaksi litraiseksi dieseliksi. Ei voi kun ihmetellä miten -97 riisikuppi dieseli on noin laiska. Vai onko tuo mersun 200D=laiska yhtälö iskostunut liikaa nuppiin että sitä on aina luullut että muun merkkiset 2.0D:t on tehokkaampia? Kilometrejä tais mittarissa olla reilut 200tkm. Tuohon en niin tarkasti kiinnittänyt huomiota
Nissanissa 55kW 75hp, eipä mersussa sen enempää, mutta silti Nissan tuntuu tehottomammalle? Mersussa enemmän vääntöä? Vai onko tää vaan semmosia 'musta tuntuu' juttuja?
Miten lie paino erot? Meneekö mersu massalla mäen helpommin ylös?
Odotukset noinkin uutta nissania kohtaa olivat suuremmat. Ajettavuus oli pettymys. Samoin moottorin tehot olivat suuri pettymys. Oletin että siinä nyt olisi 1,5 x enemmän tehoa kun omassa vanhassa mersun reuhkassa. Tästä lähtien varmaan hymy nousee kasvoille kun tulee samanlaisia nissaneita tienpäällä vastaan
Mutta ikävä mersua kohtaan kasvaa joka sekunti suuremmaksi
arvoasteikolla 4-10
yleiskunto 9pist, parkkivalo ei pala toisessa sumuvalossa.
ulkokuori 7pist, sumuvalot ja spoileri piristää kummasti samoin raikas sininen väri, mutta kori on jo aikansa elänyt.
sisusta 5pist, muovinen kuten nyt japsiautoissa yleensä on.
ajettavuus 6pist, jämäkkyys uupuu täysin, tuntuu kuin istuisi mäkiautossa jossa penkki on pultattu ohueen peltiin ja ohjaus välitetty pyörille kuten leikki-traktoreissa, suora tanko ratilta ja tangon päässä on poikittain lattarauta josta on kumilenksut vedetty ristiin raidetankojen ulompien pallonivelten kohdalle .
tehot 5pist, tasasella ei huomaa mitään mutta ylämäessä tai nopean kiihdytyksen tarpeessa jää tehoa kaipaamaan. Peräkärryä edes tyhjänä en yrittäisi tällä vehkeellä vetää. Mersussa minulla on kyllä koukku
ei tullu minusta nissan-miestä
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
tuollainen almera on melkein täysin sama kuin pari vuotta vanhenpi sunny nimellä liikkuva kapistus, kaverilla oli tuollainen 3,5vuotta ja se oli... oli se ... laiska tosi laiska se oli.... samanlainen diisseli moottorilla oleva se oli, ja tutulla on samanlainen almera, sunnyyn siinä ei ole paljon mitään ero, muuta ku etupuskuri ja laiska sekin on. ja ruostuu niin ku olettaa saattaa.
Joo noissa nissaneissa on muutenki lujat laatikot.Ville S. kirjoitti:Kestopuolelta mainittakoon erittäin heikot laatikon laakerit.
Todella useista hajonnut alle 20000km (Almera/Primera)
Helsingissä ku olin töissä aamuruskontiellä niin jatkuvasti oli laatikot levällään nissukoita autokeskuksen korjaamolla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Onko nissanin dieselokehitys ottanu jotaki takapakkia ko muistelisin että B11 koppanen sunny 1.7 diisselillä oli mukamas aikansa ja kokoluokkansa pirteimpiä diisseliautoja, eikä hävennyt kärryn kanssakaan yhtään... Tosin pumppuhan oli omasäätämää mallia...
Ja jostain kumman syystä tahtoo nuo Mersunki diisselit jäädä taakse kun tuolla Laurelilla polkaisee lätkän lattiaa vasten...
Ja jostain kumman syystä tahtoo nuo Mersunki diisselit jäädä taakse kun tuolla Laurelilla polkaisee lätkän lattiaa vasten...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Olihan siinä 55 hevosvoimaa...JaniH kirjoitti:Onko nissanin dieselokehitys ottanu jotaki takapakkia ko muistelisin että B11 koppanen sunny 1.7 diisselillä oli mukamas aikansa ja kokoluokkansa pirteimpiä diisseliautoja, eikä hävennyt kärryn kanssakaan yhtään...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Paitsi että Sunnyssä taitaa olla turboton diesel, joka on 45 kW eli 55 hp Sellainen mulla oli -94 mallin Primerassa, mutta kyllä silläkin vaunua veti. Tosin ylämäissä vähän hyytyimarkusm kirjoitti:tuollainen almera on melkein täysin sama kuin pari vuotta vanhenpi sunny nimellä liikkuva kapistus, kaverilla oli tuollainen 3,5vuotta ja se oli... oli se ... laiska tosi laiska se oli.... samanlainen diisseli moottorilla oleva se oli, ja tutulla on samanlainen almera, sunnyyn siinä ei ole paljon mitään ero, muuta ku etupuskuri ja laiska sekin on. ja ruostuu niin ku olettaa saattaa.
Vai muistanko nyt aivan väärin Olikohan siinä kuitenkin se 75 heppaa?
Edit: Eeei, kyllä muistin väärin 75 pollea niissä olikin Laiska se oli, mutta vähän sai potkua lisää, kun tukki EGR:n
1974 OHC 75 D 91-95
Itselle tuli Primeraan tehtyä vaikka sun mitä. Vanha taksi kun oli ja mittarissa liki 400 tuhatta, kun sen itse ostin Isoimpina mainittakoon kansiremppa, laatikon vaihto (joka tosin hajosi, kun kytkinvaijeri katkesi enkä osannut oikein vaihtaa vaihteita ), keskuslukituksen ja hälyn kanssa renklaamista, kaikki jouset & iskarit jne jne. Lista on loputon Onneksi oli silloin vielä halli, jossa tehdä ja viitseliäisyyttäkin tehdä rempat itse (lue: köyhä opiskelija)
W124 vastaan almera. Jos noita vertailee autona niin nehän on aivan erilaisia. Sivistyneen dieselin laadukkaine materiaalein teki mersu. Aivan sama onko mersu 200 D ja vaikka olisi laiskempi niin kyllä ne muut MB:n ominaisuudet(käynti,äänieristys,ajettavuus ym. ym.) nöyryttää Nissanin alemmalle tasolle ominaisuuksissa kun puhutaan nimenomaan diesel-moottorisista versioista.
90-luvun alkupuolella vielä kehityskaaren loppupäässä W124 dieselin omistajat saivat syystä olla ylpeitä autoistaan ja hymyillä muille dieselkokelaille-mersu oli tuolloin dieseleiden kunkku.
90-luvun alkupuolella vielä kehityskaaren loppupäässä W124 dieselin omistajat saivat syystä olla ylpeitä autoistaan ja hymyillä muille dieselkokelaille-mersu oli tuolloin dieseleiden kunkku.
Taitaa mersu olla edelläkävijä diisseleissä ollut aina tuolta 30 luvulta tuonne liki 2000 lukua... 2000 luvun kieppeillä on taas sitten alkaneet kilpailijat saavuttamaan tuota mersun kuninkuuspaikkaa. (Audi/bmw, olikos muita kilpailijoita?)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Muistellaas nyt hetki;Datsunissa oli dieseleitä jo silloin kun kuplavolkkarissa oli vielä 6v:n sähköjärjestelmä.70-luvulla mercedes-benz OSTI nissan-dieseliltä muutamia patentteja jotka näkyivät (kuulemma) OM60X-moottorisarjassa.Nissanin LD28 kuutoskone on kyllä hienoimpia dieselkoneita käynniltään ja etenkin kestoltaanJaniH kirjoitti:Taitaa mersu olla edelläkävijä diisseleissä ollut aina tuolta 30 luvulta tuonne liki 2000 lukua... 2000 luvun kieppeillä on taas sitten alkaneet kilpailijat saavuttamaan tuota mersun kuninkuuspaikkaa. (Audi/bmw, olikos muita kilpailijoita?)
Sitäkin parempiPappi kirjoitti:W124, Laurel ja Cedric on vissiin sitten "oikeammat" vertailuparit.
Laurel ja Cedric, joo-o. Muutaman kerran olen istunut kyydissä molemmanlaisissa, myös sillä kuuluisalla kuutosdieselillä varustetussa.
Kyllähän se on synti ja häpeä mennä vertaamaan 124:sta tuommoseen. Jos muuta väittää, ei ole hyvässä 124:ssa istunutkaan.
Tai sitten minä en ole istunut hyvissä Nissaneissa
124.023
Tässä Cedric johon voidaan verrata W123 mersua, saman aikakauden autoja.
Hieno auto tuollainen 220C , muuten ei ole mitään tietoa kyseisestä vehkeestä - nehän ovat ruostuneet pois jo aikoja sitten.
Muistaakseni taistelee tasapäin Morris Marina dieselin kanssa umpilaiskimman auton tittelistä , menikö reilu minuutti 0-100 km/h.
Laiskuushan se vaivaa tuota RD/LD28 - koneistakin Nissania, mukava auto tavallaan mutta kone ei saa aikaan muuta kuin savua.
Hieno auto tuollainen 220C , muuten ei ole mitään tietoa kyseisestä vehkeestä - nehän ovat ruostuneet pois jo aikoja sitten.
Muistaakseni taistelee tasapäin Morris Marina dieselin kanssa umpilaiskimman auton tittelistä , menikö reilu minuutti 0-100 km/h.
Laiskuushan se vaivaa tuota RD/LD28 - koneistakin Nissania, mukava auto tavallaan mutta kone ei saa aikaan muuta kuin savua.
wiimax.fi
Eihän tuo sisusta mersun miehen silmään kaksiselta näitä, vanha korolla?:shock:
Cedrikkiä verrataan vuosilukujen perusteella ennenkin W123:siin. W124 on käytännössä uudempaa vuosikertaa.
Sitten mietitään. W124:n mallivalikoima on julumasti laajempi kuin Cedricin. Varusteita saatavilla taatusti enemmän. Taatusti turvallisempi. On farkkua,nelimaticcia sun muuta. Moottorien uskallan sanoa olevan parempia. Vrt M103 bensaan ja OM603 turbo tuohon dieseliin.. Ei varmaan 200D -85 karvalakkimallina tuolle vedä kaikissa suhteissa vertoja,mutta pitää niitä köyhemmillekin olla mersuja.
Noinkin kauan sitten poistunu suomen teitä saastuttamasta tuo cedric, hyvä niin
Cedrikkiä verrataan vuosilukujen perusteella ennenkin W123:siin. W124 on käytännössä uudempaa vuosikertaa.
Sitten mietitään. W124:n mallivalikoima on julumasti laajempi kuin Cedricin. Varusteita saatavilla taatusti enemmän. Taatusti turvallisempi. On farkkua,nelimaticcia sun muuta. Moottorien uskallan sanoa olevan parempia. Vrt M103 bensaan ja OM603 turbo tuohon dieseliin.. Ei varmaan 200D -85 karvalakkimallina tuolle vedä kaikissa suhteissa vertoja,mutta pitää niitä köyhemmillekin olla mersuja.
Noinkin kauan sitten poistunu suomen teitä saastuttamasta tuo cedric, hyvä niin
430 -sarja (1979 - 1983)
430 -sarjaan kuului vain yksi malli, 280C. Moottorina 2.8-litrainen L28 OHC Rivi 6, joka sai ruiskun vuonna 1982 tai 2.8-litrainen LD28 OHC Rivi 6 diesel. Korimalleista poistui Coupé.
Y30 (1984 - 1987)
Y30 on viimeinen Suomeen tuotu Cedric, sen moottoreina toimivat 3.0-litrainen (2960 cc) VG30E V6, sekä 2.8 litrainen LD28 diesel.
124.023
No, toinen tykkää tyttärestä ja toinen äitistä... Tuossa katselin nettiauton tarjontaa laureleista. Näköjään -89 on tuorein mitä löytyy. En jaksa alkaa googlettamaan tätä asiaa...
Jos jollakulla on autolehtiä arkistoissaan, voisi olla mielenkiintoista lukea testiä näistä "vanhoista saastuttavista ruostekasoista"
EDIT; Tässä on linkki 1991 laureliin...
http://www.cars-directory.net/gallery/n ... 834_p.html
EDIT; Tässä taasen linkki 2002 mallin laureliin
http://www.cars-directory.net/specs/nis ... ture/4426/
EDIT; Niistä varusteista ja historiasta
"Nissan Laurel
The Nissan Laurel was introduced by Nissan in 1968 as the new model to slot between the 1968 Bluebird 510 & the Nissan Cedric.
The first Laurel was developed by the Prince Motor Company, consisting of both 2-door and 4-door variants. It was released as a Nissan after Prince merged with Nissan. Laurels for years shared many components and architectures with the Skyline range.
Since 1968, ten generations of Laurel have been produced in Japan. Nissan listed the Laurel for sale in only selected Asian and European markets, and then discontinued the export of this model from 1989. The C31 model, introduced in 1981, was the first model that was only available in a four-door form, either as a sedan or hardtop. The C32 was the last model to be sold outside Japan.
The Laurel is one of the few Nissan vehicles which still uses the rear wheel drive layout. Some of the later models featured sophistications such as Nissan's proprietary 4-wheel steering (HICAS) and 4-wheel drive (ATTESA) systems, which were based on the Skyline models. The last of the Nissan Laurel evolution was the C35 mode"
Nelivetoa ja nelipyörä ohjausta... hmmm. Aika karvalakki...
EDIT; Samoilta sivuilta löytyi vielä Cedric...
http://www.cars-directory.net/specs/nissan/cedric/
1960 - 2001.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cedric
Loppukaneetti; Jaksoimpas sittenkin googlettaa kun alkoi kiinnostamaan... Mikä lie lopettanut maahantuonnin aikanaan? Jenin kurssi vai mikä?
Jos jollakulla on autolehtiä arkistoissaan, voisi olla mielenkiintoista lukea testiä näistä "vanhoista saastuttavista ruostekasoista"
EDIT; Tässä on linkki 1991 laureliin...
http://www.cars-directory.net/gallery/n ... 834_p.html
EDIT; Tässä taasen linkki 2002 mallin laureliin
http://www.cars-directory.net/specs/nis ... ture/4426/
EDIT; Niistä varusteista ja historiasta
"Nissan Laurel
The Nissan Laurel was introduced by Nissan in 1968 as the new model to slot between the 1968 Bluebird 510 & the Nissan Cedric.
The first Laurel was developed by the Prince Motor Company, consisting of both 2-door and 4-door variants. It was released as a Nissan after Prince merged with Nissan. Laurels for years shared many components and architectures with the Skyline range.
Since 1968, ten generations of Laurel have been produced in Japan. Nissan listed the Laurel for sale in only selected Asian and European markets, and then discontinued the export of this model from 1989. The C31 model, introduced in 1981, was the first model that was only available in a four-door form, either as a sedan or hardtop. The C32 was the last model to be sold outside Japan.
The Laurel is one of the few Nissan vehicles which still uses the rear wheel drive layout. Some of the later models featured sophistications such as Nissan's proprietary 4-wheel steering (HICAS) and 4-wheel drive (ATTESA) systems, which were based on the Skyline models. The last of the Nissan Laurel evolution was the C35 mode"
Nelivetoa ja nelipyörä ohjausta... hmmm. Aika karvalakki...
EDIT; Samoilta sivuilta löytyi vielä Cedric...
http://www.cars-directory.net/specs/nissan/cedric/
1960 - 2001.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cedric
Loppukaneetti; Jaksoimpas sittenkin googlettaa kun alkoi kiinnostamaan... Mikä lie lopettanut maahantuonnin aikanaan? Jenin kurssi vai mikä?
Niin. Voihan sitä kaivella ulkomaisilta sivuilta malleja, joita ei edes ole suomeen tuotu, ja joita ei paikallisilta markkjoilta löydy kuin muutama.
Milloin tuo neliveto tuli markkinoille, milloin 4-pyöräohjaus?
Löytyyhän niitä erikoisia malleja, mm.500E, 400E ,cabriot ja lukemattomat AMG-versiot. Ne ovat autoja, jotka ovat varmaan tosi hyviä, mutta joilla ei liki kukaan ole ajanut. Mutta tarviiko niitä erikoisimpia malleja aina kaivaa esille? Joita ei edes suomessa liion ole?
Panee nettiautoon hakuun kakkosnelosia, löytyy ja paljon. Joukossa on myös oikeasti hienoja, varustein ja hienoilla moottoreilla. Jopa superturboja Ja suomesta.
Hienoja kuvia mersuista tänne on turha linkittää, kyllä me mersut tunnetaan
Edit. Toinen tykkää tosiaan tyttärestä,toinen äidistä, se on totta. Haaveilevathan jotkut hienosta ja pienestä kauppakassista
Milloin tuo neliveto tuli markkinoille, milloin 4-pyöräohjaus?
Löytyyhän niitä erikoisia malleja, mm.500E, 400E ,cabriot ja lukemattomat AMG-versiot. Ne ovat autoja, jotka ovat varmaan tosi hyviä, mutta joilla ei liki kukaan ole ajanut. Mutta tarviiko niitä erikoisimpia malleja aina kaivaa esille? Joita ei edes suomessa liion ole?
Panee nettiautoon hakuun kakkosnelosia, löytyy ja paljon. Joukossa on myös oikeasti hienoja, varustein ja hienoilla moottoreilla. Jopa superturboja Ja suomesta.
Hienoja kuvia mersuista tänne on turha linkittää, kyllä me mersut tunnetaan
Edit. Toinen tykkää tosiaan tyttärestä,toinen äidistä, se on totta. Haaveilevathan jotkut hienosta ja pienestä kauppakassista
124.023
Juuri tuollainen tatsuni oli siskoni perhellä kun he asuivat Kiteellä ja mä vielä Heinäveellä.Olin silloin vielä koulussa tais olla ala-aste kenties.dealer kirjoitti:Tässä Cedric johon voidaan verrata W123 mersua, saman aikakauden autoja.
Oli tosi hieno vehje ja mukaavaa oli olla kyydissä, mutta kohtalo puuttui peliin kun tuli kolari bussin kanssa Tohmajärvellä ja tatsuni meni romuks
Siskolle ja miehellensä ei kummiskaan käyny pahemmin mitä nyt ruhjeita ja sellaista, tatsunin keula oli kummiskin ihan läjässä
Nokkakolarista on kumminkin kyse bussin kanssa tuli kapeella tiellä vastaan ja törmäsi suoraan tatsunin keulaan suojelus enkeleillä oli varmasti sormensa pelissä, muuten ois käyny köpelösti.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Olen samaa mieltä dealerin kanssa,kerran kiusasin mersulla tuommosta cedricciä eikä se tuntunut kulkevan mihinkään savua sen sijaan tuli reilusti.Kuski sen sijaan oli täysillä mukana kun huomasi taustapeilistään vanhan w123 dieselin,vaan eipä cedric mies onnistunut mersua jättämään olis mersulla voinu pyyhkästä ohi mutta en tohtinu ylämäessä sitä tehä.dealer kirjoitti:
Laiskuushan se vaivaa tuota RD/LD28 - koneistakin Nissania, mukava auto tavallaan mutta kone ei saa aikaan muuta kuin savua.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Otahan happea... Totta, haaveilen kakkosautoksi näppärää kauppakassia, joka on varmatoiminen ja täyttää tarpeen.Hemingway kirjoitti:Niin. Voihan sitä kaivella ulkomaisilta sivuilta malleja, joita ei edes ole suomeen tuotu.
Hienoja kuvia mersuista tänne on turha linkittää, kyllä me mersut tunnetaan
Edit. Toinen tykkää tosiaan tyttärestä,toinen äidistä, se on totta. Haaveilevathan jotkut hienosta ja pienestä kauppakassista
Kyllä minäkin tiedän monta komiata mersua. Yksi kysymys tuossa minun edellisessä postauksessa olikin "mikä lopetti näiden isojen japsien maahantuonnin..."
Täältä löytyisi TM vuodelta -77, jossa on vertailussa kaikki suomen dieselautot!
- Datsun 220c
-Toyota crown
-Opel rekord
-volga
-peugeot 504
-Citroen cx
-chrysler diesel
Citroen voitti, kokonaispisteillä 302. Toisena MB 240d 295 pistettä.
Peränpitäjät olivat Datsun, toyota ja Volga.
Mahtavaa luettavaa, harmi kun ei ole skanneria!
- Datsun 220c
-Toyota crown
-Opel rekord
-volga
-peugeot 504
-Citroen cx
-chrysler diesel
Citroen voitti, kokonaispisteillä 302. Toisena MB 240d 295 pistettä.
Peränpitäjät olivat Datsun, toyota ja Volga.
Mahtavaa luettavaa, harmi kun ei ole skanneria!