Nissanilla pitäisi talvi ajaa (smart Roadster kesärenkailla)
Nissanilla pitäisi talvi ajaa (smart Roadster kesärenkailla)
Tänään saapui vihdoinkin talvi Turkuunkin, eikä minulla mitään talvirenkaita ole. Ja pitihän sitä heti lähteä testaamaan, että mitenkäs kulkee smartti kunnon liukkailla...
Alku oli vähän heikko... parin korttelin päässä jouduin vetämään uukkarin kun jyrkkä mäki oli smartin kesärenkaille liikaa. Tosin uukkarin veti kaikki muutkin (eli tosi liukasta tänään täällä, vaikkei ees pakkasta ole).
Meno parani, kun pääsi kiertoreittiä vähän isommille teille, eikä kulkupuolella ollut mitään ongelmia. Mutta mutta... sopiva lumi/jääsohjo tien päällä tekee pysähtymisestä etenkin loivassa alamäessä ihan hirveää!!! Jäi varmaan 20cm väliä edellä olevaan sprintteriin, vaikka jarrutin toistakymmentä sekuntia talla pohjassa 40km/h:n vauhdista... siinä vaiheessa tuli jo mieleen, että kyllä ne talvirenkaat on PAKKO ostaa jo ennen kuin ne on pakko olla alla, eli 1kk päästä.
No, soittelin siinä isäpapalle, että taidanpa tilata talvirenkaat. Äijä oli samana päivänä saanut päähänsä, että eihän tommosta smarttia mun kannata talven paskakeleissä pilata ja oli käynyt katsomassa talviautoksi NISSAN SUNNYA ...ja OSTI SEN JO!
Vähän siinä kakostelin henkeä... mutta mutta. smartin talvirenkaat vanteineen -> 500-600€. Nissan Sunny kaksilla renkailla juuri katsastettuna ilman isompaa kuppaa -> 400€. smart talveksi nukkumaan ja heti kevään tullen Nissani pois ja smart liikenteeseen -> talven autoilukulut n. 0€.
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
- Mitä kaverit sanoo?
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?
- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
Odotettavissa varmaan illemmalla kuvia nisukasta. Nyt pitäisi tottua ajatukseen siitä, että mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni rumempi auto kuin suurimmalla osalla kansasta.
Alku oli vähän heikko... parin korttelin päässä jouduin vetämään uukkarin kun jyrkkä mäki oli smartin kesärenkaille liikaa. Tosin uukkarin veti kaikki muutkin (eli tosi liukasta tänään täällä, vaikkei ees pakkasta ole).
Meno parani, kun pääsi kiertoreittiä vähän isommille teille, eikä kulkupuolella ollut mitään ongelmia. Mutta mutta... sopiva lumi/jääsohjo tien päällä tekee pysähtymisestä etenkin loivassa alamäessä ihan hirveää!!! Jäi varmaan 20cm väliä edellä olevaan sprintteriin, vaikka jarrutin toistakymmentä sekuntia talla pohjassa 40km/h:n vauhdista... siinä vaiheessa tuli jo mieleen, että kyllä ne talvirenkaat on PAKKO ostaa jo ennen kuin ne on pakko olla alla, eli 1kk päästä.
No, soittelin siinä isäpapalle, että taidanpa tilata talvirenkaat. Äijä oli samana päivänä saanut päähänsä, että eihän tommosta smarttia mun kannata talven paskakeleissä pilata ja oli käynyt katsomassa talviautoksi NISSAN SUNNYA ...ja OSTI SEN JO!
Vähän siinä kakostelin henkeä... mutta mutta. smartin talvirenkaat vanteineen -> 500-600€. Nissan Sunny kaksilla renkailla juuri katsastettuna ilman isompaa kuppaa -> 400€. smart talveksi nukkumaan ja heti kevään tullen Nissani pois ja smart liikenteeseen -> talven autoilukulut n. 0€.
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
- Mitä kaverit sanoo?
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?
- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
Odotettavissa varmaan illemmalla kuvia nisukasta. Nyt pitäisi tottua ajatukseen siitä, että mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni rumempi auto kuin suurimmalla osalla kansasta.
Viimeksi muokannut tuc, 31.10.2006 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Re: Nissanilla pitäisi talvi ajaa (+smart Roadster) :shock:
Jospa minä vastaan tähän kun tuo Nissukka tuli taloon.
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
* Kestää kyllä, jos yhtään pääsee mersulla välissä ajamaan.
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
*Maltilla liikkeelle sitten vaan. Jos menee puskaan, niin jätä sinne.
- Mitä kaverit sanoo?
* Eivät paljoakaan pysty sanomaan hysteeriseltä nauramiseltaan.
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?
*Sehän tässä jännittää täälläkin.
- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
*On kyllä aikalailla.... noo, mulla on meseliising
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
*Ei tuo tunnu paljoakaan tuosta säikähtäneen.
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
* Kestää kyllä, jos yhtään pääsee mersulla välissä ajamaan.
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
*Maltilla liikkeelle sitten vaan. Jos menee puskaan, niin jätä sinne.
- Mitä kaverit sanoo?
* Eivät paljoakaan pysty sanomaan hysteeriseltä nauramiseltaan.
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?
*Sehän tässä jännittää täälläkin.
- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
*On kyllä aikalailla.... noo, mulla on meseliising
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
*Ei tuo tunnu paljoakaan tuosta säikähtäneen.
Pro HVM
Re: Nissanilla pitäisi talvi ajaa (smart Roadster kesärenkai
Jos muija jättää niin hyvä niin. Eipähän ollut miehestä kiinnostunut jos auton takia jättää..tuc kirjoitti:
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
- Mitä kaverit sanoo?
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?
- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
Kaverit ovat vaan kateelisia. Sanot vaan smartin olevan käärittynä paperiin vappua odotellessa
Tuskin sitä vielä nissanhenkilöksi muuttuu, vaikka kiellettyä hedelmää talven maistelisikin.. kunhan sitten teitten sulattua heti irtaantuu kovaäänisesti kiroillen tästä paheesta ja syyttää jotain viatonta tästä erheestä
Isilíising on mahtava voimavara, johon kannattaa takertua aina kun silmät vältää
Onnea tuc uudelle autolle, ja vilpittömästi. Tekee erittäin hyvää istua välillä muidenkin autonvalmistajien rakkineissa, kokemus on suorastaan terapeuttinen. Olen viime aikoina yrittänyt perehtyä vaihtoehtoisen autoilun filosofiaan, tästä vahvana osoituksena foorumilla parissakin topikissa pyörivät mielenvikaiset projektit.
Ei se tee meistä messulla ajavista yli-ihmisistä yhtään sen saastuneempia, jos perehdymme välillä extremen omaisesti tavallisen kansan arkeenkin, päin vastoin, se tekee meistä avarakatseisempia.
Hondalla ajaminen tekee muuten sekopäiseksi kauhusta, se on vahva poikkeus tähän avarakatseisuus-näkökantaan. Osaan arvostaa taas elämää.
Ei se tee meistä messulla ajavista yli-ihmisistä yhtään sen saastuneempia, jos perehdymme välillä extremen omaisesti tavallisen kansan arkeenkin, päin vastoin, se tekee meistä avarakatseisempia.
Hondalla ajaminen tekee muuten sekopäiseksi kauhusta, se on vahva poikkeus tähän avarakatseisuus-näkökantaan. Osaan arvostaa taas elämää.
Irkin puolella ilmaisinkin jo mielipiteeni, mutta tehdään se vielä täällä. Nissani 600 eurolla kaupaksi jonnekin ja smarttiin pyörät alle. Äijällä tallissa takamoottorinen takaveto, ja juuri kun alkaa parhaat kelit sille, niin pistetään talliin. EI näin. Muoviahan se on muutenkin, ei se edes ruostu.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kyllä kun talven silla saniaisella ajelet, niin huomaat etuvetokinnerin hyvätkin puolet...
Onhan se hauskaa tempoa kahva edellä, mutta eipä se enää niin hauskaa olekaan lumiloskajöötisessä ylämäessä taikka ohituskaistalla ohitettaessa...
Joka toista väittää, valehtelee.
Meinaan tänäänkin kun tuli ensimmäiset kunnon myräkät tänne, jumalavita kun ei mene hetkeäkään suoraan, aina pitää olla korjaamassa kun puskee kahvoja edelle... Kyllä kai siihen pidemmän ajan kuluessa tottuu mutta helevetin paljon työläämpää tulee ajamisesta.
Ja kaikenmoisilla ESP- sun muilla tietokonepilotein varustetuilla kinnereillä ajelevien ei kannata moisia edes ajatella, ei se mitään ajamista enää ole...
Onhan se hauskaa tempoa kahva edellä, mutta eipä se enää niin hauskaa olekaan lumiloskajöötisessä ylämäessä taikka ohituskaistalla ohitettaessa...
Joka toista väittää, valehtelee.
Meinaan tänäänkin kun tuli ensimmäiset kunnon myräkät tänne, jumalavita kun ei mene hetkeäkään suoraan, aina pitää olla korjaamassa kun puskee kahvoja edelle... Kyllä kai siihen pidemmän ajan kuluessa tottuu mutta helevetin paljon työläämpää tulee ajamisesta.
Ja kaikenmoisilla ESP- sun muilla tietokonepilotein varustetuilla kinnereillä ajelevien ei kannata moisia edes ajatella, ei se mitään ajamista enää ole...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Kelit vähän paranivat ja illalla pääsi vetämään smartilla erittäin mukavia hallittuja luisuja. Huomenna pitäisi Nissanin räpyskä hakea tilalle ja panna smart talviunille
smartti päästelee ääniä kuin jäpikkä viivalle.avi-videossa "viiuuuu-pspsps" ja huomenna korviin kantautuu kaunis nipponin hörötys. Saatana.
smartti päästelee ääniä kuin jäpikkä viivalle.avi-videossa "viiuuuu-pspsps" ja huomenna korviin kantautuu kaunis nipponin hörötys. Saatana.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Onhan tässä tullu ajeltua Nissanilla jo jokunen kuukausi ja ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Ihmiset kyllä kattoo aina pitkään tuota autoa mutta mahtaisko se olla sitten niin hieno vai ihmetteleväkkö vain että johan tuo jaappanin ihme pukkaa savua...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
No minäpäs pikkusen valehtelen: Tuo ylämäki juttu on ihan totta,tosin jos löytyy ASD ja kunnon renkaat niin etenemiskyky on kyllä kohtuullisen hyvä.tuolla lukottomalla 200D:llä ja huonoilla renkailla kun ei oikein pääse tasasellakaan Ohituskaistajutusta olen taas ihan erimieltä,isommassa vauhdissa takavetoinen,ainakin siis tällainen Auton kokoinen,on helppo ja hyvä ajaa.Vaikka se perä hieman hakeekin niin se ei helpolla karkaa missään vauhdissa.Etuvetoinen tuntuu rauhalliselle,mutta sitten kun perä lähtee yli satasen vauhdissa alta niiiiiin.....eki kirjoitti:
Onhan se hauskaa tempoa kahva edellä, mutta eipä se enää niin hauskaa olekaan lumiloskajöötisessä ylämäessä taikka ohituskaistalla ohitettaessa...
Joka toista väittää, valehtelee.
Ja Tucille ei voi oikein muuta sanoa kuin että sinulle tulee pitkä talvi
Näiston kiva joskus vähän purnata...AM kirjoitti:No minäpäs pikkusen valehtelen: Tuo ylämäki juttu on ihan totta,tosin jos löytyy ASD ja kunnon renkaat niin etenemiskyky on kyllä kohtuullisen hyvä.tuolla lukottomalla 200D:llä ja huonoilla renkailla kun ei oikein pääse tasasellakaan Ohituskaistajutusta olen taas ihan erimieltä,isommassa vauhdissa takavetoinen,ainakin siis tällainen Auton kokoinen,on helppo ja hyvä ajaa.Vaikka se perä hieman hakeekin niin se ei helpolla karkaa missään vauhdissa.Etuvetoinen tuntuu rauhalliselle,mutta sitten kun perä lähtee yli satasen vauhdissa alta niiiiiin.....eki kirjoitti:
Onhan se hauskaa tempoa kahva edellä, mutta eipä se enää niin hauskaa olekaan lumiloskajöötisessä ylämäessä taikka ohituskaistalla ohitettaessa...
Joka toista väittää, valehtelee.
ASD eli lukkoperä? Joo, totta. Mutta silti etuvetoisella (lukottomalla) on helpompi teuhua mäet ylös... Noh nämät ovat mielipideseikkoja, en vaan tykkää että pitää olla koko ajan rattia veivaamassa, kun pyrkii poikittain...
Kyllä uskon että yhtä helevettiä se on autolla kuin autolla jos yli satasen vauhdista lähtee takapää alta... Mutta kummalla se lähtee herkemmin? Etuvetoisella voi kenties uskalikko koittaa korjata lyömällä lämää tiskiin (vaikka se kyllä yleensä onkin näissä kikottimissa tiskissä jo siinä vaiheessa)=> vetää suoraksi...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Eilen tuli sitten koeajettua ja ostettua kyseinen p***a. Jouduin vielä loppujen lopuksi ITSE maksumieheksi (eipähän olekaan isiliising).
Auto on ihan siistissä kunnossa sekä sisältä että ulkoa. Pientä alkavaa ruostepilkkua siellä täällä ja toisessa etukaaressa pieni lommo, josta vain kosmeettista haittaa. Tuulilasissa halkeama, muttei haittaa katsastamista.
Koeajo oli yllättävän positiivinen kokemus. Alla hyvät nastarenkaat, joten pitoa oli pirun hyvin. Kone käy tosi nätisti ja käynnistyy kuin upouusi. Kyseessä "isolohko" 1.6... niin, ja vuosimalli on 1987 ja varustelutaso joku SLX (lähinnä kierroslukumittari eikä muuta). Kamalan korkealla siinä istutaan kun vertaa smarttiin, mutta eiköhän sen kestä. Oikeastaan fiilis oli kuin olisi ajanut Toyota Hiacen henkilöautoversiota. Ihan samanlainen tuntuma ja sisustanäkymä, mutta matalammalla ja keskemmällä autoa.
Auto on kasarin sininen ja ruma kuin mikä. Ei kehtaa vielä laittaa ees kuvia (kamera unohtui taskuun). Kilometrejä vajaat 350tkm ja takalasissa tarra "Nissan kestää". Taitaa se kestää. (tosin edellinen omistaja on vaihtanut 5tkm välein öljyt...)
Niin, ja olisihan se tosi kiva vedellä smartilla koko talvi, mutta tosiaan -> liian virheetön, liian paljon rahaa kiinni. Tulisi liian kalliita kilometrejä, koska tällä hetkellä smart on aivan virheetön ja talven jälkeen se ei minun käsittelyssäni enää olisi lainkaan virheetön.
Muuten... smarttiin maksaa liikennevakuutus + täyskasko vähemmän kuin Sunnyyn pelkkä liikennevakuutus
Auto on ihan siistissä kunnossa sekä sisältä että ulkoa. Pientä alkavaa ruostepilkkua siellä täällä ja toisessa etukaaressa pieni lommo, josta vain kosmeettista haittaa. Tuulilasissa halkeama, muttei haittaa katsastamista.
Koeajo oli yllättävän positiivinen kokemus. Alla hyvät nastarenkaat, joten pitoa oli pirun hyvin. Kone käy tosi nätisti ja käynnistyy kuin upouusi. Kyseessä "isolohko" 1.6... niin, ja vuosimalli on 1987 ja varustelutaso joku SLX (lähinnä kierroslukumittari eikä muuta). Kamalan korkealla siinä istutaan kun vertaa smarttiin, mutta eiköhän sen kestä. Oikeastaan fiilis oli kuin olisi ajanut Toyota Hiacen henkilöautoversiota. Ihan samanlainen tuntuma ja sisustanäkymä, mutta matalammalla ja keskemmällä autoa.
Auto on kasarin sininen ja ruma kuin mikä. Ei kehtaa vielä laittaa ees kuvia (kamera unohtui taskuun). Kilometrejä vajaat 350tkm ja takalasissa tarra "Nissan kestää". Taitaa se kestää. (tosin edellinen omistaja on vaihtanut 5tkm välein öljyt...)
Niin, ja olisihan se tosi kiva vedellä smartilla koko talvi, mutta tosiaan -> liian virheetön, liian paljon rahaa kiinni. Tulisi liian kalliita kilometrejä, koska tällä hetkellä smart on aivan virheetön ja talven jälkeen se ei minun käsittelyssäni enää olisi lainkaan virheetön.
Muuten... smarttiin maksaa liikennevakuutus + täyskasko vähemmän kuin Sunnyyn pelkkä liikennevakuutus
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Kiitos kutsusta, Tonde79. Täytyy tutustua kun kerkeää.
Nyt on otettu muutama päivä tuntumaa Nissaniin, eikä vielä kovin pahaa sanottavaa. Edelleen käy nätisti ja käynnistyy hyvin. Sellainen pikku juttu on tullut, että kolmonen ei mene silmään yhtä nätisti kuin muut, vaan saa hakea oikean asennon vaihdekepille, että menee nätisti silmään. Liekö vivusto rasvauksen tarpeessa vai mikäköhän
Tyttöystäväkin pääsi jo kyytiin. Eipä kummasti valitellut. "Ei tää mikään Mersu oo", oli kommentti, mutta muuten ei tullut napinaa kuin siitä, että kamalan turvaton olo, kun on tottunut mun kyydissä siihen, että autossa on turvatyynyjä joka suunnalla ja kunnon turvakori.
Tänään oli vieläpä varsin liukasta. Ensin kunnon vesikeli ja siihen pikku pakkanen päälle. Nissani sutii tosi helposti, mutta nastoilla pito on kyllä ihan kunnossa. Tulee ajettua aika rauhassa, kun tuppaa lähteä puskemaan saman tien. Toisaalta eipä tuo Sunny innoita yhtään urheilullisempaan ajoon, no, säästääpähän siinäkin bensaa.
Tilaa tuntuu olevan tosi ruhtinaallisesti, tai siis tilan tuntu on ihan eri luokkaa kuin smartissa, jossa ollaan kuin herran kukkarossa. Nyt on tilaa ja ikkunaa joka suuntaan vaikka kuinka. Omituinen akvaario, saman mallinenkin suunnilleen kuin isosiskon akvaario.
Lisää kuppaakin löytyi, a-pilareiden maali on aika rapautunutta ja alta pukkaa kukkaa pintaan. Tarttis varmaan tehdä jotain sille, mutta jaksanko? No en ainakaan tällä viikolla. Jos vaikka ensi vuonna
Nyt on otettu muutama päivä tuntumaa Nissaniin, eikä vielä kovin pahaa sanottavaa. Edelleen käy nätisti ja käynnistyy hyvin. Sellainen pikku juttu on tullut, että kolmonen ei mene silmään yhtä nätisti kuin muut, vaan saa hakea oikean asennon vaihdekepille, että menee nätisti silmään. Liekö vivusto rasvauksen tarpeessa vai mikäköhän
Tyttöystäväkin pääsi jo kyytiin. Eipä kummasti valitellut. "Ei tää mikään Mersu oo", oli kommentti, mutta muuten ei tullut napinaa kuin siitä, että kamalan turvaton olo, kun on tottunut mun kyydissä siihen, että autossa on turvatyynyjä joka suunnalla ja kunnon turvakori.
Tänään oli vieläpä varsin liukasta. Ensin kunnon vesikeli ja siihen pikku pakkanen päälle. Nissani sutii tosi helposti, mutta nastoilla pito on kyllä ihan kunnossa. Tulee ajettua aika rauhassa, kun tuppaa lähteä puskemaan saman tien. Toisaalta eipä tuo Sunny innoita yhtään urheilullisempaan ajoon, no, säästääpähän siinäkin bensaa.
Tilaa tuntuu olevan tosi ruhtinaallisesti, tai siis tilan tuntu on ihan eri luokkaa kuin smartissa, jossa ollaan kuin herran kukkarossa. Nyt on tilaa ja ikkunaa joka suuntaan vaikka kuinka. Omituinen akvaario, saman mallinenkin suunnilleen kuin isosiskon akvaario.
Lisää kuppaakin löytyi, a-pilareiden maali on aika rapautunutta ja alta pukkaa kukkaa pintaan. Tarttis varmaan tehdä jotain sille, mutta jaksanko? No en ainakaan tällä viikolla. Jos vaikka ensi vuonna
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Hämmästyttävän pienestä kulutuksesta (noin 6 litraa satkulla) huolimatta sydän voitti.
Eihän tuollaisella kukaan täysjärkinen aja, jos tallissa venailee kaksipaikkainen keskimoottorinen urheiluauto. Parin viikon päästä on Nissan uudella omistajalla (kaupat sovittu jo) ja sen jälkeen tulee smarttiin Saksasta vannetta (ja ehkä rengastakin) kotiovelle.
Ei siinä mitään, Nissan toimii ja kulkee, mutta ei vaan pää kestä. Tarpeeksi shokkihoitoa yhdelle elämälle ajaa moisella.
Eihän tuollaisella kukaan täysjärkinen aja, jos tallissa venailee kaksipaikkainen keskimoottorinen urheiluauto. Parin viikon päästä on Nissan uudella omistajalla (kaupat sovittu jo) ja sen jälkeen tulee smarttiin Saksasta vannetta (ja ehkä rengastakin) kotiovelle.
Ei siinä mitään, Nissan toimii ja kulkee, mutta ei vaan pää kestä. Tarpeeksi shokkihoitoa yhdelle elämälle ajaa moisella.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Onhan noissa sunnyissä hinta/laatu-suhe melko kohilhaan. Ei ne nyt mersuja ole muttei ne kyllä juuri mitään maksakkaan. Tuon kokoluokan japseista lie liki mukavimpia ajella, tiedä sitten ko en ole kokeillut kuin noin 15 sunnyä ja 1 korollaa, seuraavan kokoluokan voiton vie Tojota Kaarina Kakkonen ainaki omasta mielestä...
Se Nissan kestää teksti nuitten takalasissa on hieman valehtelua, eipä ole tullu yhtään yli miljoonan ajettua sunnyä vielä omistettua, yksikään ei ole tainnut kestää edes puolta miljoonaa kun taas en ole edes nähnyt yhtään alle puoli miljoonaa ajettua mersua... Laureli alkaa olemaan jo liki puolta milliä ko juuri tuli 480 tkm mittariin, mutta sehän kestää vertailun mersuun muutenkin niin kait se vähintään saman verran kestää ajoakin...
Se Nissan kestää teksti nuitten takalasissa on hieman valehtelua, eipä ole tullu yhtään yli miljoonan ajettua sunnyä vielä omistettua, yksikään ei ole tainnut kestää edes puolta miljoonaa kun taas en ole edes nähnyt yhtään alle puoli miljoonaa ajettua mersua... Laureli alkaa olemaan jo liki puolta milliä ko juuri tuli 480 tkm mittariin, mutta sehän kestää vertailun mersuun muutenkin niin kait se vähintään saman verran kestää ajoakin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Pakko laittaa oma kokemukseni Nissanista tänne , ei siis herneitä nenään niille jotka Nissaneistä tykkää... Mutta oma MB:ni oli Lucky dogin hoivissa kun vaihteistoa piti huoltaa , tällä välin ajoin 2 päivää Almeralla jossa olisikohan joku 1.5 l bensakone ? tässä tuntemuksia autosta . Kitinää , kolinaa , ujellusta renkaista tai jostain muualta ? kiihtyvyys ihan surkea , pieni , muovinen , joka saatanan lasi huurussa jostain päin vaikka miten sääti puhallusta laseihin , ei keskuslukkoa ? kaiken kaikkiaan ihan hirveä laite . Arvatkaapa tuntuiko oma MB HUIPPUAUTOLTA tuon jälkeen ! ja vielä kerran ei herneitä Nissanin ystävät
Lienee parhaasta päästä Nissanmalli; erittäin vähävikainen vanhemmitenkin ellei satu olemaan ruostekasa.Kyseessä "isolohko" 1.6... niin, ja vuosimalli on 1987 ja varustelutaso joku SLX
(Ruostetta on varmasti, mutta sellaisiakin löytyy jotka ovat katsastuskunnossa pelleilleen.)
Muistetaan että kyseessä on muutaman sadan euron auto.
Nämä Almerat ovat eri juttu; niiden hinnalla saisi autonkin.
Almerahan on juuri tuollainen kuten it kirjoitti:
Kitinää , kolinaa , ujellusta renkaista tai jostain muualta ? kiihtyvyys ihan surkea , pieni , muovinen
Nissan sai pari päivää sitten uuden omistajan. Anoppikokelas köröttelee nyt tuolla "huippunissanilla" eli auto lähti mutta huoltovastuu jäi
Parin päivän päästä smartin talvirenkaat kotiovella, 15" peltivanteet ja Hankook W300 -talvirenkaat (ainakin kanadalaiset kehuivat kovasti kun googlettelin) yhteensä 475€ kuljetuskustannuksineen. Pääsee sitten testaamaan, kuinka paskoja ne Saksan kitkat oikein on.
Tuskin ei kovin huonoja, eihän Günther mitään huonoa autonsa alle panisi
Parin päivän päästä smartin talvirenkaat kotiovella, 15" peltivanteet ja Hankook W300 -talvirenkaat (ainakin kanadalaiset kehuivat kovasti kun googlettelin) yhteensä 475€ kuljetuskustannuksineen. Pääsee sitten testaamaan, kuinka paskoja ne Saksan kitkat oikein on.
Tuskin ei kovin huonoja, eihän Günther mitään huonoa autonsa alle panisi
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Koska olen paska kuski, otin varmuuden vuoksi peltivanteet aluvanteiden sijaan (olihan ne kyllä halvemmatkin). Jos tulee ajettua kanttauksiin, niin vääntyy sitten ennemmin vanne kuin ripustukset (alustahan tuossa on "melko" jäykkä sporttipaketin ansiosta).
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=007
Ei paha hinta vanteista + renkaista...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=007
Ei paha hinta vanteista + renkaista...
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance