Peugeot 405 -luotettavaa autoilua!
Peugeot 405 -luotettavaa autoilua!
Aika provosoiva otsikko, mutta appiukon tapauksessa 93-mallinen 405 pösö on ollut ajossa jo 5 vuotta ja erittäin pienillä korjauksilla on päässyt.
Autolla hän on ajellut välin 80-180 tkm. No toki nuo ovat matalia lukemia, mutta tekniikka on kuitenkin pelannut hyvin. Moottorina on 1.8 ruisku.
Korjaukset 5 vuoden ajalta:
-pakoputken takaosia on mennyt kaksi ja yksi väliosa
-huohotin letku vaihdettu sähkölämmitteiseen malliin, että pysyy öljyt sisällä
-oikea takajarrusylinteri.
-jarrupalat
-oikea etualapallonivel
Eli auto on yllättänyt positiivisesti. Alusta on kestänyt hyvin(vain alapallo vaihdettu) ja tuskin mikään auto tuon pienemmillä korjauksilla 5 vuotta kasassa pysyy. Ei ole mikään rapea ranskalainen. Taisi ostohetkellä pitää kilometrit hyvin kutinsa.
Taka-akseliston laakerit on voideltu rasvanippojen kautta.
Eli auto on ollut luotettava, ei edes surullisenkuuluisa taka-akselisto ole pettänyt. No tässä vaiheessa autolla ei ole enää mitään arvoa, mutta suuremmat rempat voivat tietysti kolkuttaa oven takana.
Kori on erittäin hyvä-ei missään ruostetta vaikka ei ole pesty tai vahailtu ylenpalttisesti. Eli pitää näin vähän kehua pösöjäkin vaikka eivät mitään mersuja olekkaan. 405 saa vielä erittäin taloudellisella ja ihan pirteällä dieselkoneellakin. Ainakin 1,9 vapaastihengittävä moottori on erittäin luotettava kone. Turbomoottoria en tunnekkaan sen paremmin.
Kyllä 405 on selvästi laaduttomampi auto kuin esim W124, mutta kyllä silläkin pääsee ja maantielläkin menee suoraan!
Autolla hän on ajellut välin 80-180 tkm. No toki nuo ovat matalia lukemia, mutta tekniikka on kuitenkin pelannut hyvin. Moottorina on 1.8 ruisku.
Korjaukset 5 vuoden ajalta:
-pakoputken takaosia on mennyt kaksi ja yksi väliosa
-huohotin letku vaihdettu sähkölämmitteiseen malliin, että pysyy öljyt sisällä
-oikea takajarrusylinteri.
-jarrupalat
-oikea etualapallonivel
Eli auto on yllättänyt positiivisesti. Alusta on kestänyt hyvin(vain alapallo vaihdettu) ja tuskin mikään auto tuon pienemmillä korjauksilla 5 vuotta kasassa pysyy. Ei ole mikään rapea ranskalainen. Taisi ostohetkellä pitää kilometrit hyvin kutinsa.
Taka-akseliston laakerit on voideltu rasvanippojen kautta.
Eli auto on ollut luotettava, ei edes surullisenkuuluisa taka-akselisto ole pettänyt. No tässä vaiheessa autolla ei ole enää mitään arvoa, mutta suuremmat rempat voivat tietysti kolkuttaa oven takana.
Kori on erittäin hyvä-ei missään ruostetta vaikka ei ole pesty tai vahailtu ylenpalttisesti. Eli pitää näin vähän kehua pösöjäkin vaikka eivät mitään mersuja olekkaan. 405 saa vielä erittäin taloudellisella ja ihan pirteällä dieselkoneellakin. Ainakin 1,9 vapaastihengittävä moottori on erittäin luotettava kone. Turbomoottoria en tunnekkaan sen paremmin.
Kyllä 405 on selvästi laaduttomampi auto kuin esim W124, mutta kyllä silläkin pääsee ja maantielläkin menee suoraan!
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Meillä oli taannoin -88 mallinen 405 kakkosautona kolmisen vuotta. Korjaukset:
- ryypyn vahapatruuna
- jarrupalat eteen
- takaäänenvaimennin
- ulko-oven kahva kuskin puolelle eteen
Noin 35tkm ajeltiin mukavaa matkantekoa. En pidä ollenkaan huonona autona tuota pösön mallia. Eihän se ruostukaan millään...
Todella hintansa arvoinen auto.
- ryypyn vahapatruuna
- jarrupalat eteen
- takaäänenvaimennin
- ulko-oven kahva kuskin puolelle eteen
Noin 35tkm ajeltiin mukavaa matkantekoa. En pidä ollenkaan huonona autona tuota pösön mallia. Eihän se ruostukaan millään...
Todella hintansa arvoinen auto.
Tekniikaltaan lujia pirssejä, sähkövikoja ja pirusti öljyvuotoja oikeita mehumaijoja. Tuo 1,8 koneista löysin kun sen väkisin 1,6 koneesta tekivät. Männät on niin lyhyet että kalisevat vaikkeivat ole vielä edes väljiä. Pari etupalkkia oon joutunut vaihtaan kun ruostuu alatukivarren kiinityskorvat kokonaan irti palkista.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Täällä oli juuri ja juuri korkattu 405 Break vuonna jotain -90. Patana klassinen 1.6 wannabe-perhemoottori, tottakai. Laiska kun ite p*rse kuitupäivinä, mutta happane ne ei. Ei ole mätää siinä autossa vieläkään. Joo, omille kylille hullu möin.
Vikoja:
- Ovet ei pysy kiinni pakkasella ilman kymmenmetristä hinausköyttä ympäri auton. Ei auta voiteet eikä lukkojen huolto/kuivaus. Vaatii siis rusetin katolle.
-Taka-akselista ei tarvinne aloittaa tilittää?
-Napit jää käteen.
Lopuksi: Jos minulle tulee lähimmän vuoden aikana mieleen laittaa vuosiansioni pueukeuttiin, niin minut saa luvan kanssa päästää päiviltä.
Vikoja:
- Ovet ei pysy kiinni pakkasella ilman kymmenmetristä hinausköyttä ympäri auton. Ei auta voiteet eikä lukkojen huolto/kuivaus. Vaatii siis rusetin katolle.
-Taka-akselista ei tarvinne aloittaa tilittää?
-Napit jää käteen.
Lopuksi: Jos minulle tulee lähimmän vuoden aikana mieleen laittaa vuosiansioni pueukeuttiin, niin minut saa luvan kanssa päästää päiviltä.
Vanhemmilla oli 98-04 aikana '89 405 1.6GR. Isoin remppa tais olla taka-akselin vaihto ja sekin meni liikkeen piikkiin. Muuta isompaa ei 100tkm aikana tehty, öljyähän se tuntu vähän syövän mutta mikä biili sitä ny ei tekis Luja käyttöpeli, ei edes ruostetta löytynyt!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Kaverilla oli tuossa 90-luvun alussa semmoinen pirun kallis 405 Mi16 4X4-nelivetomalli.Löylyä oli kivasti mutta sähkölaitteistoa riivasi joku eikä se oikein koskaan tuntunut kuntoon tulevan.Älys hävittää ajoissa niin sai jopa rahaakin siitä myydessään.Myöhemmin ollaan pohdittu että sangen harvinainen peli oli lienee kyseessä?
Nämä olivat herkkiä myös palamaan.. :patteri:Daimler kirjoitti:Kaverilla oli tuossa 90-luvun alussa semmoinen pirun kallis 405 Mi16 4X4-nelivetomalli.Löylyä oli kivasti mutta sähkölaitteistoa riivasi joku eikä se oikein koskaan tuntunut kuntoon tulevan.Älys hävittää ajoissa niin sai jopa rahaakin siitä myydessään.Myöhemmin ollaan pohdittu että sangen harvinainen peli oli lienee kyseessä?
MI16:n mittaristo sekoilee vielä enemmän kuin mersun, uskokaa pois. Ja ne vetoakselit...romu kirjoitti:Nämä olivat herkkiä myös palamaan.. :patteri:Daimler kirjoitti:Kaverilla oli tuossa 90-luvun alussa semmoinen pirun kallis 405 Mi16 4X4-nelivetomalli.Löylyä oli kivasti mutta sähkölaitteistoa riivasi joku eikä se oikein koskaan tuntunut kuntoon tulevan.Älys hävittää ajoissa niin sai jopa rahaakin siitä myydessään.Myöhemmin ollaan pohdittu että sangen harvinainen peli oli lienee kyseessä?
Mikä lie muuten, suunnilleen aina kun meikku on autopaloon törmännyt, kyseessä on ollut 405-pösö tai Fiat Uno....bensalle haisee moni nelnollaviis kyllä.
Eikä mitä, en kyllä suoriltaan tyrmäisi tuommoista. Simpsakan näköinen pirssi, pesee maantiellä saman kokoluokan japsikikottimet 7-0 ja etenkin 1,9 litrainen dieseli on aivan ikuinen teos.
Eikä mitä, en kyllä suoriltaan tyrmäisi tuommoista. Simpsakan näköinen pirssi, pesee maantiellä saman kokoluokan japsikikottimet 7-0 ja etenkin 1,9 litrainen dieseli on aivan ikuinen teos.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Nyt en oo ihan satavarma,mutta muistan yhdestä autokirjasta lukeneeni 8 kpl.rekisteröity suomeen.Daimler kirjoitti:Kaverilla oli tuossa 90-luvun alussa semmoinen pirun kallis 405 Mi16 4X4-nelivetomalli.Löylyä oli kivasti mutta sähkölaitteistoa riivasi joku eikä se oikein koskaan tuntunut kuntoon tulevan.Älys hävittää ajoissa niin sai jopa rahaakin siitä myydessään.Myöhemmin ollaan pohdittu että sangen harvinainen peli oli lienee kyseessä?
Pitää tarkistaa.
Tarkistin,ja väärin meni .
Jorma Laakson kirjasta:Niin ajat kuin elät
Peugeot 405 T16 4WD (1993-95).4-syl.,1998cm3,196 hv.230 km/h,0-100 km/h:7,1 s.Ei tule ihan joka päivä vastaan.Suomesta löytynee kymmenkunta tällaista.
Tosin tilannehan (kirja vuodelta 1999)on voinut muuttua suuntaan,tai toiseen.Ulkomaantuonnin tai palamisten takia..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Niin on. Mi16 löytyi ennen joka niemestä ja notkosta. Nyt ne on paalattu, kukaan ei jaksa tapella niitten sähköjen kanssa. Tavallisen 405:n kanssa vielä pärjää - jos ostaa vanhan kaasarikoneisen.dealer kirjoitti:Daimlerin mainitsema Mi16 4x4 on eri malli kuin T16 4x4 josta Kilander kirjoittaa.
Noita Mi16 nelivetoja on käynyt ainakin pari yksilöä tuossa korjaamolla, T16 en lie nähnyt.
Totta. No, on ollu 405:kin, eli kaikupohjaa ongelmista löytyy vähän joka lähtöön.Arto M kirjoitti:Sanoo mies, jolla on ässämersusta kipinä hukasaHVM kirjoitti:
Niin on. Mi16 löytyi ennen joka niemestä ja notkosta. Nyt ne on paalattu, kukaan ei jaksa tapella niitten sähköjen kanssa.
Sori oli pakko...
Onneks ässään on helppo löytää osia, ja halvalla, toisin kuin pösöön. Vrt. ässä syttypoksi 2500/Veho, liekkö Maan autolla(?) pösöön 200?
Ei oo heleppoo olla hullu mersumies. Pakko lohduttaa itseään pösömiesten olemattomilla ongelmilla.
Yksi nelivetoinen kävi tutkittavana kun olin vielä merkkihuollossa töissä (-99), siinä laatikko pissi kuin pikkupoika ja kaveri toi yhden T-16:n Saksasta pari vuotta sitten... Ei kyllä pitänyt itellään kauaa... Miksiköhän???:nocando:PK kirjoitti:Mutta ei nelivetoisena. On niitä enemmän kuin noita turbo T16 malleja, mutta ei kovinkaan yleisiä. Muutamia kymmeniä ehkä?HVM kirjoitti:Mi16 löytyi ennen joka niemestä ja notkosta.
Sama jätkä, eri verkkarit...
Tuolta nuo tuontimäärät löytyvätkin:
http://pug.valittu.net/members.surfeu.f ... liveto.htm
Noita Mi16x4 (oikea mallinimi) on itse asiassa yksi vähemmän tuotu kuin T16.
Ei noita kyllä ihan luotettavina tuolla pösöfoorumilla pidetty, tiie sitten.
http://pug.valittu.net/members.surfeu.f ... liveto.htm
Noita Mi16x4 (oikea mallinimi) on itse asiassa yksi vähemmän tuotu kuin T16.
Ei noita kyllä ihan luotettavina tuolla pösöfoorumilla pidetty, tiie sitten.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Duunikaverilla oli aikoinaan tollanen MI16, voi voi sitä sähkövikojen ja öljyvuotojen ja savutuksen määrää
Mitä AVK:lla käyneenä monta kertaa joskus päivittäin (duunipaikan vieressä ) tulin huomanneksi niin montakohan konehuoneesta palanutta MI16 pösöö näin...varmasti useita.
Nythän moisia kapistuksia ei enää paljoo näe, kai ne ovat palaneet pois
Kyllä varmasti tavallinen 405 on huolettomampi kun tollanen MI16.
Mitä AVK:lla käyneenä monta kertaa joskus päivittäin (duunipaikan vieressä ) tulin huomanneksi niin montakohan konehuoneesta palanutta MI16 pösöö näin...varmasti useita.
Nythän moisia kapistuksia ei enää paljoo näe, kai ne ovat palaneet pois
Kyllä varmasti tavallinen 405 on huolettomampi kun tollanen MI16.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Kolmella kaverilla tuollanen 405 ollu ja ei niistä kukaan sitä pahemmin haukkunut vähän taka-akselia, mitä nyt viimenen ei uslaltanu 50 km kauemmaks lähteä kun oli ykspisteruisku todella pahaks päässy, ja aina joku mutka petti.
Itselläkin oli joskus 309 pösö ja helvetin paskahan se oli, mutta todellla huono ruostumaan, no onneks tyttöystävä heitti sen ojaan katolleen, ja kellekkään ei sattunut mitään, niin pääs siirtymään mersuihin.
Itselläkin oli joskus 309 pösö ja helvetin paskahan se oli, mutta todellla huono ruostumaan, no onneks tyttöystävä heitti sen ojaan katolleen, ja kellekkään ei sattunut mitään, niin pääs siirtymään mersuihin.
jopas
Itse olen ollut 2 eri 405 viitosen SRIin omistaja, ja voin kertoa että, ei niissä hirveästi ollut ongelmia. Tässä "pieni" lista remonteista
Ensimmainen oli vm -88 ajettu noin 300tkm itse ajoin noin 60tkm
Jarrupalat etee ja taakse kahteen kertaan jumittavien jarrusatuloiden takia.
Kaikki etupään nivelet
Lukuisat määrät johtoja ja liittimiä piti uusia
Kone remontti
Mittaristo lakkasi toimimasta.
uusi pakoputki
Lopulta kun oli tullut noin 30tkm rempan jälkeen nokka-akseli sanoi sopimuksen irti. Auto paaliin, muutama osa talteen.
Toinen oli vm -89 hieman vähemmän kilometrejä.
Sähkökattoluukku rikki
kauko keskuslukituksen liitin pinnit ruostunut poikki. "ei hapettunut"
Etupään kaikki nivelet jotka olivat tallella edellisestä pommista.
Lukuisat määrät johtoja ja liittimiä piti uusia
Jarrupalat ja levyt, eteen ja taakse
Mittaristo lakkasi toimimasta.
vanhasta pakoputki
Koneremontti
Auton jätin exälleni
Ihan pieniä ongelmia oli näiden "autojen kans" mut se oli positiivista että ne ei ruostunut. kalvanoitu kori.
Ensimmainen oli vm -88 ajettu noin 300tkm itse ajoin noin 60tkm
Jarrupalat etee ja taakse kahteen kertaan jumittavien jarrusatuloiden takia.
Kaikki etupään nivelet
Lukuisat määrät johtoja ja liittimiä piti uusia
Kone remontti
Mittaristo lakkasi toimimasta.
uusi pakoputki
Lopulta kun oli tullut noin 30tkm rempan jälkeen nokka-akseli sanoi sopimuksen irti. Auto paaliin, muutama osa talteen.
Toinen oli vm -89 hieman vähemmän kilometrejä.
Sähkökattoluukku rikki
kauko keskuslukituksen liitin pinnit ruostunut poikki. "ei hapettunut"
Etupään kaikki nivelet jotka olivat tallella edellisestä pommista.
Lukuisat määrät johtoja ja liittimiä piti uusia
Jarrupalat ja levyt, eteen ja taakse
Mittaristo lakkasi toimimasta.
vanhasta pakoputki
Koneremontti
Auton jätin exälleni
Ihan pieniä ongelmia oli näiden "autojen kans" mut se oli positiivista että ne ei ruostunut. kalvanoitu kori.
Korjatkaa olenko aivan hakoteillä mutta käsittääkseni vielä Iranissa tehdään tuota 405-mallia ainakin näiden sivujen mukaan:
http://www.ikco.com/products/405.aspx
mese.fi-voisi järjestääkkin pösön hakureissun tuonne;olisko lähtijöitä mukaan? Joko tilataan charter-bussi matkaoppaana Ari66
edit:on muuten viimeinen peugeot malli tämä 405 jota on myyty usassa.
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_11315909
Ja näytti että Zimbawessa sekä Egyptissä on myöskin kasattu ko. autoa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_405
http://www.ikco.com/products/405.aspx
mese.fi-voisi järjestääkkin pösön hakureissun tuonne;olisko lähtijöitä mukaan? Joko tilataan charter-bussi matkaoppaana Ari66
edit:on muuten viimeinen peugeot malli tämä 405 jota on myyty usassa.
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_11315909
Ja näytti että Zimbawessa sekä Egyptissä on myöskin kasattu ko. autoa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_405
Viimeksi muokannut Daimler, 25.12.2006 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peugeot 405
+ ei ruostu
+ jouset ja iskarit kestää
+ ajettavuus
+ halvat nivelet
- huohottimen jäätyminen
- taka-akselin laakerointi
- etujoustintukien yläpään laakerit
- kaasarikoneen kaasari
- dieselin venttiilinsäätö TYÖLÄS
- takajarrut jos levyt
- jakohihnan vaihto aika työläs
- takavalojen kosketushäiriöt
- lukot ja saranat
- pakoputken etupään kiinnitys
- sytytysyksikköjä menee bensavehkeistä
- öljyvuotoja
+ ei ruostu
+ jouset ja iskarit kestää
+ ajettavuus
+ halvat nivelet
- huohottimen jäätyminen
- taka-akselin laakerointi
- etujoustintukien yläpään laakerit
- kaasarikoneen kaasari
- dieselin venttiilinsäätö TYÖLÄS
- takajarrut jos levyt
- jakohihnan vaihto aika työläs
- takavalojen kosketushäiriöt
- lukot ja saranat
- pakoputken etupään kiinnitys
- sytytysyksikköjä menee bensavehkeistä
- öljyvuotoja
wiimax.fi
Elämä on joskus pösön kanssa vaikeeaa, itsekin muistan kun "jumiin" välillä pösöllä jäin.., Ja pösöstä puuttuu täysin se hieno, ja retee tunnelma mikä mersussa on,
vaikka vaikeuksia on saman verran joskus mersussakin.
Tulimuuten nyt mieleen että olihan siinä omassakin pösössä aika vakiieita sähökäviköjä, mitkä ei selvinnyt kuin kolvilla, kuin mersussa ne selvis napakalla vasaran iskulla (aluksi ((Kuiva Pierburg)))))
vaikka vaikeuksia on saman verran joskus mersussakin.
Tulimuuten nyt mieleen että olihan siinä omassakin pösössä aika vakiieita sähökäviköjä, mitkä ei selvinnyt kuin kolvilla, kuin mersussa ne selvis napakalla vasaran iskulla (aluksi ((Kuiva Pierburg)))))
Jaa että noin vähänkö noita nelivetoja on tuotu Luulin kyllä että yleisempiäkin kun noita on kuitenkin liikenteessäkin näkynyt,ja varsinkin myynnissä
Eipä nuo 405:set ole vakuuttaneet,kai nuo perusmallit jotenkin kestää, mutta nuo MI16 sun muut mallit...tuossa lähistöllä sellainen oli uudesta lähtien ja kolmas kone vaihdettiin keulille kun mittarissa 180tkm Oikein ruosteisia en ole kyllä ikinä nähnyt,mitähän niille on syötetty?kannattas mersun tehtaallakin tehdä soitto ranskan suuntaan...
Eipä nuo 405:set ole vakuuttaneet,kai nuo perusmallit jotenkin kestää, mutta nuo MI16 sun muut mallit...tuossa lähistöllä sellainen oli uudesta lähtien ja kolmas kone vaihdettiin keulille kun mittarissa 180tkm Oikein ruosteisia en ole kyllä ikinä nähnyt,mitähän niille on syötetty?kannattas mersun tehtaallakin tehdä soitto ranskan suuntaan...
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 29.12.2006 11:40
Joo meiän perheellä nuita on neljä ollu yks 1.9 kaasari = gr yks mii16 on muutenvieläkin ja kaks gliitä on muuten toinen vieläkin....
Nuot romut tunnen melkeen ku omat taskuni ja hyvin on nuo gliit sillä 1.6 1pisteruiskulla pelanneet mi on muuten hyvä mutta vetarit ja laatikko ei kestä yhtään vedätystä ihan mukavia autojahan nuo ovat ei tosin mersuja mutta hyviä
gli toinen 380tkm ja toinen 350tkm
+Kestävä
+Osat ei niin kalliita ku mersussa
+aika helppoja korjailla
-Takaovet valskaa
-Taka-akseli
-Huohotin
-hapertuneen bensiini letkut
Mi16
+Tehokas
+mukava
+paljon osia
-sähöt
-hapertuneen bensiini letkut
gr
samanlainen ku toi gli
- Bensa haisi kylmänä sisällä
Mutta kohtuu varma toiminen perhe auto ...JA ne valot pellaa ku piettää oikean kokosia polttimoita / tehosia ja välillä kiristelee sen maa johon..
Nuot romut tunnen melkeen ku omat taskuni ja hyvin on nuo gliit sillä 1.6 1pisteruiskulla pelanneet mi on muuten hyvä mutta vetarit ja laatikko ei kestä yhtään vedätystä ihan mukavia autojahan nuo ovat ei tosin mersuja mutta hyviä
gli toinen 380tkm ja toinen 350tkm
+Kestävä
+Osat ei niin kalliita ku mersussa
+aika helppoja korjailla
-Takaovet valskaa
-Taka-akseli
-Huohotin
-hapertuneen bensiini letkut
Mi16
+Tehokas
+mukava
+paljon osia
-sähöt
-hapertuneen bensiini letkut
gr
samanlainen ku toi gli
- Bensa haisi kylmänä sisällä
Mutta kohtuu varma toiminen perhe auto ...JA ne valot pellaa ku piettää oikean kokosia polttimoita / tehosia ja välillä kiristelee sen maa johon..