Kävin koeajamassa otsikon mukaista kulkinetta tuossa päivällä.
Kyllä neliveto on oiva varuste talvikeliin. Tarkoituksella piti ajella jäisellä satamantiellä, mutta ei se vaan ole liukasta. Alla oli kyllä uudet hkpl 4:set.
Audi tuntui jotensakin muuoviselta mersun jälkeen. Sisusta oli asiallinen ja siisti, mutta hallintalaitteet olivat kyllä jotenkin hankalia. Viikset rapsuu niin kuin katkeaisivat kun vilkkuakin käyttää, ja valoille on toinen viiksi vieressä...
Penkin myyjä kehui olevan recaro; "Tuntuu varmaan vähän paremmalle sen mersun penkin jälkeen!" Mutta en kyllä oikeastaan tykännyt. Säätämällä olisi varmaan saanut paremmaksi mutta jotenkin oudon tuntuinen oli.
Tekniikka vaikutti audissa toimivalta. Moottori pelasi ja veti hyvin, automaattilaatikko tuntui toimivan. Mikään ei kolissut tai rämissyt. Saksantuonti vielä ilman kilpiä, niin ulkopinta oli hyvän näköinen.
Viikonlopun ajan koeajossa oli MB E 290 TDT -97. Se oli kyllä todella hyväntuntuinen auto ajaa kaikinpuolin. Oli vaan sen verran ruosteessa, vähillä varusteilla ja paljon ajettu, ettei siitä kauppoja tullut.
Audissa neliveto houkuttelee, mutta mersu on kyllä muuten mukavampi!
Kommenttia!!
Audi A6 2.8 avant quattro -97
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Paljon ajettu? Tarkista katit ennen kuin oot ostamassa? (yli tuhat euroo)Koska vaihdettu nokka-remmi?( noin 400 euroo )
Moottori kestää tappiin asti?
vanhemmiten vikana öljyvuodot ja katalysaattorit Neliveto tekniikka kestävä! Kori audissa kestävä jos ei tuu pikkukolhuja! Pulttijako sama kuin mersussa.... Oliko talvipaketti audissa?
Kerro lisää.. Kysellään sit taas.
Moottori kestää tappiin asti?

Kerro lisää.. Kysellään sit taas.
big jopo
Ajettu oli vissiin 147tkm. Ollu yhdellä omistajalla Saksassa ja nyt tuotu Suomeen.
Mitenkäs katit tarkistetaan? Tarviiko se niitä?
Nokkahihnaa en tullu ees ajatelleeks kun on tottunu ketjun huolettomuuteen.
Nelivetoa se myyjä(varaosaliike) kanssa kehui. Väitti että ne kestää ihan ongelmitta.
Ulkopinta oli tosiaan aikas siistin näköinen. Alle en päässyt katsomaan, mutta myyjän mukkaan on uutena hyvin suojattu ja kun on Saksassa ollut niin olis vielä suojaus kunnossa.
Mitä Talvipaketti tarkottaa? Jotakin penkinlämmitintä yms? Ei ehkä ollut..
Automaatti-ilmastointi siinä oli. Sitäkin väitti varma toimiseksi. Kuulemma 5-6vuoden välein tarvii täyttää sitä ainetta.
Enpä minä sitä osannut juuri tutkia, aika vieraita pelejä nuo.
Paljonkohan lienee kulutus tuommoisella? 8-12 L ?
Mitenkäs katit tarkistetaan? Tarviiko se niitä?
Nokkahihnaa en tullu ees ajatelleeks kun on tottunu ketjun huolettomuuteen.
Nelivetoa se myyjä(varaosaliike) kanssa kehui. Väitti että ne kestää ihan ongelmitta.
Ulkopinta oli tosiaan aikas siistin näköinen. Alle en päässyt katsomaan, mutta myyjän mukkaan on uutena hyvin suojattu ja kun on Saksassa ollut niin olis vielä suojaus kunnossa.
Mitä Talvipaketti tarkottaa? Jotakin penkinlämmitintä yms? Ei ehkä ollut..
Automaatti-ilmastointi siinä oli. Sitäkin väitti varma toimiseksi. Kuulemma 5-6vuoden välein tarvii täyttää sitä ainetta.
Enpä minä sitä osannut juuri tutkia, aika vieraita pelejä nuo.
Paljonkohan lienee kulutus tuommoisella? 8-12 L ?
Juurikin sama. Ajettiin perjantaista maanantaihin sillä. Oli kyllä mukava autoOliko 290 Autotalo Hartikaisesta koeajossa?


Takapäästä oli korjattu jotakin niveliä ja vaikutti ehjältä ja kolinattomalle. Tekniikka pelasi ihan hyvin. Moottori vaikutti tehokkaammalle mitä odotin. (130 hv on kuitenkin aika vähän isoon autoon.) Turpo taitaa vaan antaa voiman tuntua..
Mietin olisikohan etuovet vaihdettu joskus.. Ainakin päällepäin näyttivät hyväkuntoisilta.
Oikean puolen takaovi oli ruosteessa ylälaidasta tiivisteen välistä. Vasen takaovi kupli kyljestä listan välistä.
Varapyörän kotelo ja vastaava toisella puolella oli ruosteessa pohjastaan.
Pohja oli kyllä huonosti suojattu. melkeinpä paljas pelti ja ruosteessa sieltä täältä.
Varusteitahan siinä ei ollut paljoa ollut ja siksi kai se on melko edullinen. Webasto on ja tuntui toimivan.
Kaikkiaan oli kyllä todella mukava ajaa. Yllättävän ketterälle ja helpolle se tuntui pyöritellä ahtaillakin parkkipaikoilla vaikka on niin iso auto.
Kaupat jäi tekemättä, mutta nousi kyllä kuume saada 300 TDT paremmilla varusteilla ja paremmassa kunnossa kuin tuo.
-Juho-