Liekkö Pontiac-tietäjiä talossa?
Liekkö Pontiac-tietäjiä talossa?
Nyt tulikin sitten tenkkapoo eteen joukkojenkuljetusvaunun kanssa. Piti hankkia tuossa Pontiac Transsport 2.3 16V jotta saa koko joukkueen mukaan, mutta nyt siihen tuli vika eikä äly riitä... Auton kun pistää kylmänä käyntiin, niin kierrokset alkaa huutamaan kolmen tonnin kantturoissa, eli eipä ole tarvetta vakionopeussäätimelle... Siitä kun motti pikkuhiljaa lämpenee, niin kierroksetkin laskee mutta sitten alkaa kierrosten heijaaminen 2 krpm:n kahta puolta. Oireet kaikkoaa kun moottori saavuttaa normaalin lämmön. Mistähän kannattas alkaa vikaa metsästämään? Ideoita otetaan kernaasti vastaan...
Stetson-Sleeve menetelmällä arpoen vikana on tyhjäkäynnin askelmoottori eli lisäilmaluisti eli tyhjäkäyntimoottori eli rakkaalla lapsella on monta nimeä. Tuosta lähtisin liikkeelle.
Tai sitten joku lämpöanturi.
Tuoreempiinkin Pontiacceihin luulen parhaiten avun löytyvän http://www.overdrive.fi keskustelupalstalta, joten sieltä kannattaa hakea / kysyä myös.
Tai sitten joku lämpöanturi.
Tuoreempiinkin Pontiacceihin luulen parhaiten avun löytyvän http://www.overdrive.fi keskustelupalstalta, joten sieltä kannattaa hakea / kysyä myös.
I drive an Opel. What's your excuse?
- tanarimies
- Viestit: 84
- Liittynyt: 27.12.2006 1:01
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuli mieleen myös imuilmavuoto jostain...
2.3? Onko se sitten kutoskoneella? Eipä taida näissä olla oikein tuota 80-luvun tekniikkaa?
2.3? Onko se sitten kutoskoneella? Eipä taida näissä olla oikein tuota 80-luvun tekniikkaa?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Eki on oikeilla jäljillä. Tälllainen autojen "kauko-parantaminen" on pirun vaikee laji. Korkea/ huojuva tyhjäkäynti viittaa vahvasti ilmavuotoon. Tarkista kaikki alipaineletkut -> kone käyntiin-> korva tarkkana, missä viheltää/suhisee? Jos vaikkua korvissa-> ei kuule, CRC purkki kouraaan-> suihki epäilyttäviin kohteisiin-> kierrokset nousee -> ILMAVUOTO !!!!
Meillä oli Trans sport, jossa esiintyi sama vika. Imuilman letku siellä vuoti.
2,3l on 4-sylinterinen Euroopan malli, joka on manulaalivaihteistolla.
Kilometrejä meille kertyi 290t ennen kuin se vaihdettiin.
Ihan mukava ja kestävä peli tuo oli. Plussana vielä se, että ruoste ei päässyt yllättämään kun "peltiosat" ovat muovia. (Väykky -97 on jo puhkeamassa kukkaan monesta paikasta)
Pontsolle on muuten tärkeää hoitaa huollot ajallaan. Meille auto kävi turhan isoksi kun lapset on kasvaneet eivätkä enään lähde joka paikkaan mukaan ja toisaalta kun lähdetään pitemmille reissuille lähdetään matkailuautolla.
Pontso vaihdettiin Volvon 850 farmariin ja vaimo tykkää siitä kovasti (enemmän kuin Väykystä). Itse Volvolla ajaneena on pakko todeta, että 2,5l 170hp on tosi tukeva ja mukava ajettava. Mesellä en uskalla jäisillä talviteillä laskea samalla tavoin kuin Volvolla.
E-peli.
2,3l on 4-sylinterinen Euroopan malli, joka on manulaalivaihteistolla.
Kilometrejä meille kertyi 290t ennen kuin se vaihdettiin.
Ihan mukava ja kestävä peli tuo oli. Plussana vielä se, että ruoste ei päässyt yllättämään kun "peltiosat" ovat muovia. (Väykky -97 on jo puhkeamassa kukkaan monesta paikasta)
Pontsolle on muuten tärkeää hoitaa huollot ajallaan. Meille auto kävi turhan isoksi kun lapset on kasvaneet eivätkä enään lähde joka paikkaan mukaan ja toisaalta kun lähdetään pitemmille reissuille lähdetään matkailuautolla.
Pontso vaihdettiin Volvon 850 farmariin ja vaimo tykkää siitä kovasti (enemmän kuin Väykystä). Itse Volvolla ajaneena on pakko todeta, että 2,5l 170hp on tosi tukeva ja mukava ajettava. Mesellä en uskalla jäisillä talviteillä laskea samalla tavoin kuin Volvolla.
E-peli.
Pitänee alkaa tutkailemaan sitä imuilmaletkua...
Samantyyliset on kokemukset tuosta Volvon talviajo-ominaisuuksista. Edellinen kuljetin oli V70 ja sitä edellinen S70. Mukavasti sai päästellä talviteillä, mutta kyllä noin muuten olen tykästyneempi väykkyyn... Vai liekkö vielä liian muistissa tuo etuvetoisen ajaminen, kun välillä tuntuu että auto vie miestä eikä oikeinpäin
Samantyyliset on kokemukset tuosta Volvon talviajo-ominaisuuksista. Edellinen kuljetin oli V70 ja sitä edellinen S70. Mukavasti sai päästellä talviteillä, mutta kyllä noin muuten olen tykästyneempi väykkyyn... Vai liekkö vielä liian muistissa tuo etuvetoisen ajaminen, kun välillä tuntuu että auto vie miestä eikä oikeinpäin