Wolksveegen golf/bora 1,9 pd 4mousson

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Wolksveegen golf/bora 1,9 pd 4mousson

Viesti Kirjoittaja Harju »

Onkos tuommoset volkkarit/vastaavat seatit, audit millään tavalla järkeviä vaihtoehtoja :?: vuosimallit n.01-04. entäs jos mylly on 2,5 :shock:

Vai löytyykö muilta merkeiltä harkinnan arvosta 4wd diesel henkilöautoa :?:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Hiluxi :idea:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Jarno.V kirjoitti:Hiluxi :idea:
Vanhemmathan tässä potevat autokuumetta, pihalta löytyy jo yksi vm-03 d4d hilux :wink:

vm-00 anjoviksen tilalle meinaavat jotain 4wd dieseliä, mutta pitäs kuulemma olla henkilöauto :shock: No isähän meinas kyllä hiacea, mutta hallitus oli vastaan :lol:

4-veto sen takia että esim. viime talvena äitee ei päässyt töihin joka päivä, kun oli niin paljon lunta tiellä :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Olenko jäävi? :wink: Kokeiles "harju" audii....
Ainut oikea neliveto!
big jopo
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 01.10.2018 6:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin. Poikittaismoottorisissa saat noin 2,2-vedon nelivedon hintaan. Viskokytkin ja Haldex ovat kirosanoja, vältä niitä. :no:

VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).

Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).

Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.

Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Melitos kirjoitti:Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin. Poikittaismoottorisissa saat noin 2,2-vedon nelivedon hintaan. Viskokytkin ja Haldex ovat kirosanoja, vältä niitä. :no:

VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).

Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).

Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.

Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
Siis torsen! :wink: Eli vanha kunnon sotaratsu! pitkittäismoottorilla , mutta passat? . Subaru on yksivaihtoehto minun mielestä. Edullinen ja kestävä tekniikka. Huonoa pellit , jotka rapeutuvat aikas nopeesti. (tosin bensa)
big jopo
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

audimies kirjoitti: Siis torsen! :wink: Eli vanha kunnon sotaratsu! pitkittäismoottorilla , mutta passat?
1998-2004 Passatit ovat samalla tekniikalla kuin Audit. Eli Torsen-nelivedolla. Nykyinen Passat taas on venytetty Golf.
Subaru on yksivaihtoehto minun mielestä. Edullinen ja kestävä tekniikka. Huonoa pellit , jotka rapeutuvat aikas nopeesti. (tosin bensa)
Joo Subarulla ei dieseleitä ole (vielä). Vaikea ostaa muiltakaan kun ei rivikoneet mahdu boxermoottorin tilalle oikein mitenkään (paitsi alfa 33:ssa).
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Joo ymmärrystä hakee toi passat? Eikös se ollut syncro ja kone poikittain?
Paitsi V6:ssa, siis oikeissa ei VR-koneissa.*Kämmi Kämmi* en lukenut vuosimallia! :cry:
big jopo
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jiitek kirjoitti:
Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?
Juu. Säännön vahvistava poikkeus on Evo-mitsu mutta niitäkään ei ole diiselinä joten en siitä maininnut mitään.

Perusrakenne noissa noin 2,2-vedoissa on kulmavaihde edessä, peukalon paksuinen kardaani menee taakse jossa on viskokytkin tai Haldex-kytkin ja nyrkin kokoinen perämurikka. Jokainen voi arvata osien mitoituksen perusteella meneekö takapyörille oikeasti ollenkaan voimaa...
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jiitek kirjoitti:
Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?
Ajappas semmoinen "haldex" neliveto jäälle siten ,että etupyörät on jäällä (peilijää) ja takapää sulalla ja koitat lähtee liikkeelle :wink: Taitaapi olla etuveto.
Mutta eipä noita oikeita nelivetoja ole kovinkaan kauan enään? :cry: Rupee olemaan trendi toi melitoksen mainitsema vajaavetoinen. Mitenkähän toi volvo ?
big jopo
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Nyt täytyy tunnustaa oma tietämättömyyteni Matikin nelivedosta; mitäs laatua/tekniikkaa se edustaa? :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.
Varsinkin vanhemmat aivan surkeita, kulmavaihteet hajoaa, takapyörän laakerit hajoaa, murikka hajoaa ja visko.
Kyllä sen juuri huomaa ajossa että jotain vetoa on takanakin, mutta sivuluistuun sitä ei saa ei mitenkään, voimajako on jotain 80/20.
Jos ei kulje niin kromaa se.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jarno.V kirjoitti:
audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.
Varsinkin vanhemmat aivan surkeita, kulmavaihteet hajoaa, takapyörän laakerit hajoaa, murikka hajoaa ja visko.
Kyllä sen juuri huomaa ajossa että jotain vetoa on takanakin, mutta sivuluistuun sitä ei saa ei mitenkään, voimajako on jotain 80/20.
Selvä! Audissa taitaa olla vetotapa just toisin päin 25/75 ja napilla 100% lukko takaakselille nopeuteen 25km/h saakka?.Eli ajossa liukkaala voi viedä , kuin takavetoista , paitsi vauhti nousee huomattavan korkeaksi yllättävän nopeesti! Pysähtyy muuten samallalailla kuin vajaavetoinen :roll:
big jopo
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Eli siis volkkarihan ei olisi vaihtoehto jos itselleni rotteloa metsästäisin :wink:

Vaan vanhempani meinaavat uusia auton :wink: Isä soitti äsken olivat heittännet lenkin nissan rimeralla :evil: joku uuven karhia dieseli, nyt kuolasivat kumminkin hiluxia :D
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kyllä nuo uusimmat haldexit on ihan kivoja, uus golffikin tyrkkää perää sivulle mukavasti. Mielestäni jopa parempi/hauskempi ajaa kuin audin viritelmät.

Maastoauton korvikkeiksi noista ei tosiaan ole, maavaraa on ihan liian vähän. Tuskin pääsee pahempiin paikkoihin kuin etuvedollakaan ja jos pääsee niin alustamuovit jää sinne.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ajettu Wv 1999 passat 4wd, ilman ongelmia. Tosin vain 10000km. :roll: Kaikenpuolin hyvä auto, mutta hauskaksi tuskin sanottava! :no:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”