Lancia Ferrarin moottorilla
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Lancia Ferrarin moottorilla
Tällainen erikoisuus sattui silmiin:
http://www.nettiauto.com/1131712
Tietääkö joku kyseisestä italialaisesta ristisiitoksesta jotain lisää?
Koeajoraporttia tms.?
Tuohan olisi hauska kesälelu ja jos valmistusmäärä pitää paikkaansa, hyvin säilytetyllä voisi olla tulevaisuudessa jotain arvoakin
http://www.nettiauto.com/1131712
Tietääkö joku kyseisestä italialaisesta ristisiitoksesta jotain lisää?
Koeajoraporttia tms.?
Tuohan olisi hauska kesälelu ja jos valmistusmäärä pitää paikkaansa, hyvin säilytetyllä voisi olla tulevaisuudessa jotain arvoakin
"SVEITSIN MALLIIN EI KOVAA AUTOBAHN-AJOA (SVEITSISSÄ MAX.NOP.120km/h)"
Juu ei, mutta kun seuraa baanojen A5 ja A6 liikennettä Saksan puolella, niin kyllä ne sveitsinkilpiset ovat niitä pelejä jotka pyyhkivät 200-250 km/h ohi.
Juu ei, mutta kun seuraa baanojen A5 ja A6 liikennettä Saksan puolella, niin kyllä ne sveitsinkilpiset ovat niitä pelejä jotka pyyhkivät 200-250 km/h ohi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Ihmetyttää tuo Ferrari-soundien hehkutus. Lanciassa kun on toi Fefen motti kesytetty sedan-käyttöön ja vaihdettu tavanomainen ristikampura flat planen tilalle. Kampiakseli vaikuttaa kasikoneen ääneen radikaalisti, Ferrarin kasit (tasomaisella kampiakselilla) rääkyvät kovaa ja korkealta, kun taas muut kasit höpisevät matalalla sävelellä.
Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.
Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Miksihän tuollaista ei ole mersun superturbotetulla koneella - ei tarttis pelätä että jää jalkoihin niinkuin nuilla ferrarin peruspadoilla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Entistä italofania sulostuttaa jonkin verran tuo yhdistelmä. Mutta pari Lanciaa - olivatko ne tosiaan italianmersuja, kuten väitetään - omistaneena tulee luotettavuuspisteitä jopa vähemmän kuin Unolle.
Beta oli täysin toivoton. Auto on hieno ajettava kunnossa ollessaan. Mutta niitä päiviä ei ollut montaa. Delta Integrale oli hyvä sekin, jos vaan turbo jaksoi kestää. Ko. genren auto saakin olla meluisa ja janoinen.
Lanciat edustavat hienoja materiaaleja, tyylikästä muotoilua, runsaita varusteita, terävää tekniikkaa... mutta silti juosten kustua toteutusta . Silti sen pitäisi olla ns. premium-merkki. Lanciasta saa hyvän, kunhan sen ensin purkaa ja kokoaa uudestaan. Vaikka sitten niiden turkkilaisten toimesta, jotka valmistavat Mersuja. Italiaanot taitavat koota sitten ne Väyryset .
Moottori tuossa 8.32:ssa (= sylinterien ja venojen määrä) on tosiaan laimennettu versio 308:sta. Myös Fiat Dinon kone on samantyyppinen Pirkka-Ferrari. Mutta saatiinhan näillä ristisiitoksilla vähän "nimeä" rahvaan ajopeleille.
Beta oli täysin toivoton. Auto on hieno ajettava kunnossa ollessaan. Mutta niitä päiviä ei ollut montaa. Delta Integrale oli hyvä sekin, jos vaan turbo jaksoi kestää. Ko. genren auto saakin olla meluisa ja janoinen.
Lanciat edustavat hienoja materiaaleja, tyylikästä muotoilua, runsaita varusteita, terävää tekniikkaa... mutta silti juosten kustua toteutusta . Silti sen pitäisi olla ns. premium-merkki. Lanciasta saa hyvän, kunhan sen ensin purkaa ja kokoaa uudestaan. Vaikka sitten niiden turkkilaisten toimesta, jotka valmistavat Mersuja. Italiaanot taitavat koota sitten ne Väyryset .
Moottori tuossa 8.32:ssa (= sylinterien ja venojen määrä) on tosiaan laimennettu versio 308:sta. Myös Fiat Dinon kone on samantyyppinen Pirkka-Ferrari. Mutta saatiinhan näillä ristisiitoksilla vähän "nimeä" rahvaan ajopeleille.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Työn puolesta tuli kerran Lanciaa ajeltua. Oli tuntipalkkalaiselle hyvä työauto.
Työpäivän kulkua seuraavassa:
Aamulla Lancian avaimet käteen ja työkeikalle -> hienoistuneen Tc-moottorin käynnin tasaisuuden ja möreän äänen ihastelua -> puoli kilometriä ajelua -> käyntihäiriö -> sammuminen liikennevaloihin -> vilkaisu pellin alle -> soitto ensin pomolle -> soitto merkkiliikkeeseen -> hinurin odottelua -> lisää odottelua -> hinurin kyydissä merkkihuoltoon -> soitto pomolle -> loppupäivä merkkikorjaamolla -> klo 16 taksilla kotiin pomon laskuun.
Eli päivä kului rattoisasti, ja muut tekivät työt.
Suosittelen työsuhdeautoksi, ei suoritepalkkalaisille.
Työpäivän kulkua seuraavassa:
Aamulla Lancian avaimet käteen ja työkeikalle -> hienoistuneen Tc-moottorin käynnin tasaisuuden ja möreän äänen ihastelua -> puoli kilometriä ajelua -> käyntihäiriö -> sammuminen liikennevaloihin -> vilkaisu pellin alle -> soitto ensin pomolle -> soitto merkkiliikkeeseen -> hinurin odottelua -> lisää odottelua -> hinurin kyydissä merkkihuoltoon -> soitto pomolle -> loppupäivä merkkikorjaamolla -> klo 16 taksilla kotiin pomon laskuun.
Eli päivä kului rattoisasti, ja muut tekivät työt.
Suosittelen työsuhdeautoksi, ei suoritepalkkalaisille.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Näin on. Tuo SM on muuten yksi mieluisista suosikkiklassikoistaMarde2 kirjoitti: Muistaakseni sellaisessa SM-Citroenissakin (sadomasositikka) on Maseratin kone keulalla?
Missähän tuo Ferrarin moottori on modifioitu Melitoksen kertoman kampiakselin muutoksen osalta?
Voisi äkkiä arvata, että Ferrari ei mielellään anna muiden autotehtaiden "ranettaa" moottoreitaan
Ööh, eiköhän se ole ihan Ferrarin tehtaalta lähteny tuollaisena. Samaa konserniahan ne kait oli tuohonkin aikaan. Jos konsernijohto sanoo jotain niin ei kai siinä ole muilla nokan koputtamista. Onhan nykyään esim Maseratissa samat lohkot kuin Ferrarin veekasissa, tosin näissäkin mm. kampiakseli muutettu.Haikara kirjoitti:Missähän tuo Ferrarin moottori on modifioitu Melitoksen kertoman kampiakselin muutoksen osalta?
Voisi äkkiä arvata, että Ferrari ei mielellään anna muiden autotehtaiden "ranettaa" moottoreitaan
Nokat on toki erilaisia sitten kanssa Ferrarissa ja Lanciassa koska sytkäjärjestys eri.
I drive an Opel. What's your excuse?
Niin, otetaanpa uusiksi. Eli motti on Ferrarin tekemä käsittääkseni, mutta suoraan samanlaista konetta ei ole käytetty missään Ferrarin mallissa.PK kirjoitti:Melitos kirjoitti:Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.Eli Ferrarilta kuitenkin saisi niitä osia?Melitos kirjoitti:Ööh, eiköhän se ole ihan Ferrarin tehtaalta lähteny tuollaisena.
I drive an Opel. What's your excuse?
Autoa mainostettiin aikoinaan tehoikkampana etuvetoisena saloon tyyppisenä autona. Ferrarin ainoa yhteys tähän autoon on, että he kokosivat moottorin, mutta moottori valmistettinn Ducatilla. Lancia 8.32:n moottorissa ei ole yhtään samaa osaa kuin Ferrarin 3.2 V8:ssa, se on myös rakenteeltaan erillainen.
Ferrarin yhteys Lanciaan loppui jo 50-luvulla ja herätettiin uudestaan "eloon" 70-luvulla, jolloin Ferrari toimitti moottorin Lancia Stratokseen(=Ferrari Dino V6) ja Lancian kilpa-autoihin mm Lancia Martini, jossa on 3.0L V8, mistä puristettiin 840hp7000rpm, joka siivitti auton 0-100km/h 2.4 sekunnissa huippujen ollessa 390km/h(vaihteistosta riippuen)vuonna 1982.
Tämä muuten on"Ferrarin peruspata"
Ja ne Ferrarin Huollot, eivät ne niin kalliita ole kuin voisi kuvitella, varsinkin kuin vertaa muiden autojen huoltokuluihin ja tekniikka on erittäin kestävää, tosin Lanciasta ei ole mitään kokemusta.
minulta löytyy Ferrarin moottorit:
3.0
3.0qv
3.2qv
ja toki niissä on loppu auto ympärillä
Ferrarin yhteys Lanciaan loppui jo 50-luvulla ja herätettiin uudestaan "eloon" 70-luvulla, jolloin Ferrari toimitti moottorin Lancia Stratokseen(=Ferrari Dino V6) ja Lancian kilpa-autoihin mm Lancia Martini, jossa on 3.0L V8, mistä puristettiin 840hp7000rpm, joka siivitti auton 0-100km/h 2.4 sekunnissa huippujen ollessa 390km/h(vaihteistosta riippuen)vuonna 1982.
Tämä muuten on"Ferrarin peruspata"
Ja ne Ferrarin Huollot, eivät ne niin kalliita ole kuin voisi kuvitella, varsinkin kuin vertaa muiden autojen huoltokuluihin ja tekniikka on erittäin kestävää, tosin Lanciasta ei ole mitään kokemusta.
minulta löytyy Ferrarin moottorit:
3.0
3.0qv
3.2qv
ja toki niissä on loppu auto ympärillä
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
On muuten ollut menoa tuollaisella autolla 80-luvulla. Autoissahan ei mitä luultavammin edes käytetty mitään kuljettajaa helpottavaa tekniikkaa..? Ei ihme että ralliautojen tehoja vähän "kohtuullistettiin".unknown kirjoitti:...Ferrari toimitti moottorin Lancia Stratokseen(=Ferrari Dino V6) ja Lancian kilpa-autoihin mm Lancia Martini, jossa on 3.0L V8, mistä puristettiin 840hp7000rpm, joka siivitti auton 0-100km/h 2.4 sekunnissa huippujen ollessa 390km/h(vaihteistosta riippuen)vuonna 1982. ...
Onkohan tuo 390km/h:n huippunopeus laskennallinen, vai ihan joskus ajamalla saavutettu.
BMW 318d -09
Lancia Martini LC 2 on auto johon viittasin
Ferrari käytti samaa moottoria mm 288GTO, F40, jossa on 478bhp ja näistä on pyöräytetty ulos takarenkaalle yli 700hp auton ollessa vielä katurekisterissä ja painoa noin 1100kg
F40 LM kulkee sekin:
http://www.youtube.com/watch?v=0YPabCzxMXM
toki Ferrari on ottanut enemmän ulos samasta V8:sta
Ferrari käytti samaa moottoria mm 288GTO, F40, jossa on 478bhp ja näistä on pyöräytetty ulos takarenkaalle yli 700hp auton ollessa vielä katurekisterissä ja painoa noin 1100kg
F40 LM kulkee sekin:
http://www.youtube.com/watch?v=0YPabCzxMXM
toki Ferrari on ottanut enemmän ulos samasta V8:sta
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Noista kaksi- ja nelitasokampuroista oli aikanaan juttu TM-ssä, pyttykerho.
Normaali kasi on nelitasokampuralla. Silloin koneen käynti on jopa teoreettisesti tarkasteltun lähellä täyttä tasapainoa ja värinät siten olemattomia. Hyvin hengittävien pakosarjojen tekeminen muuttuu puolestaan taiteeksi 4:1-tyyppisten sarjojen tekeminen nelitasokampuralle ei tilanpuutteen vuoksi yleensä onnistu.
Kaksitasokampura, eli samanlainen kuin neloskoneissa, mahdollistaa samanlaisten pakosarjojen käytön kuin neloskoneissa, tuplana tietysti. Huonona puolena ovat hurjat värinät. Moottori ei ole sinnepäinkään tasapainossa, vaan jo paperilla tarkasteltuna ravistaa pahasti. Tuota ratkaisua kutsutaankin värinöinen takia lempinimellä luunmurskaaja, Bone Shaker.
Itse en ole Ferrarin V8:a ajanut, mutta voin lohduttaa itseäni sillä, että moottorityypissä on suuret värinät ja tunnelma siten tonennäköisesti huonompi kuin ford transitissa.
Normaali kasi on nelitasokampuralla. Silloin koneen käynti on jopa teoreettisesti tarkasteltun lähellä täyttä tasapainoa ja värinät siten olemattomia. Hyvin hengittävien pakosarjojen tekeminen muuttuu puolestaan taiteeksi 4:1-tyyppisten sarjojen tekeminen nelitasokampuralle ei tilanpuutteen vuoksi yleensä onnistu.
Kaksitasokampura, eli samanlainen kuin neloskoneissa, mahdollistaa samanlaisten pakosarjojen käytön kuin neloskoneissa, tuplana tietysti. Huonona puolena ovat hurjat värinät. Moottori ei ole sinnepäinkään tasapainossa, vaan jo paperilla tarkasteltuna ravistaa pahasti. Tuota ratkaisua kutsutaankin värinöinen takia lempinimellä luunmurskaaja, Bone Shaker.
Itse en ole Ferrarin V8:a ajanut, mutta voin lohduttaa itseäni sillä, että moottorityypissä on suuret värinät ja tunnelma siten tonennäköisesti huonompi kuin ford transitissa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ferraria huoltaa:
http://www.catamount.fi/
mutta lanciassa ei ole Ferrarin tekniikkaa vaan Lancia huolletaan... ...no missä niitä nyt huolletaan...Lancialla? (fiat, alfaromeo, lancia)
http://www.catamount.fi/
mutta lanciassa ei ole Ferrarin tekniikkaa vaan Lancia huolletaan... ...no missä niitä nyt huolletaan...Lancialla? (fiat, alfaromeo, lancia)
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Ei tärise, ei vatkaa, ei hölsky, moottori on erittäin tasainen käynniltään.
täytyy myöntää, että en ole asiantuntia moottoreista, mutta vääntö alue on laaja tehosta puhumattakaan. Kierros herkkyyttä tietysti on.
en ole myöskään lukenut kyseistä juttua.
ajotunnelmaa korostaa kaikenlaisen ylimääräisen puuttuminen eli ei ole nitinöitä tai natinoita tai korin elämistä, alusta poistaa kaiken tien epätasaisuuden mutta tarvittaessa on juuri sellainen millainen urheiluauton alusta on.
vaikea kuvailla, suosittelen kokeilemaan
täytyy myöntää, että en ole asiantuntia moottoreista, mutta vääntö alue on laaja tehosta puhumattakaan. Kierros herkkyyttä tietysti on.
en ole myöskään lukenut kyseistä juttua.
ajotunnelmaa korostaa kaikenlaisen ylimääräisen puuttuminen eli ei ole nitinöitä tai natinoita tai korin elämistä, alusta poistaa kaiken tien epätasaisuuden mutta tarvittaessa on juuri sellainen millainen urheiluauton alusta on.
vaikea kuvailla, suosittelen kokeilemaan