Kokemuksia Jeeppi jeepistä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Kokemuksia Jeeppi jeepistä?

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Onkos kellään omakohtasia tai edes läheltä nähtyjä kokemuksia Jeep Grand Cherokee mallista. Vuosimalli heittäs varmaa johonkin -96 ja -99 väliin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No ei ole, mutta 90-luvun alkupuolen 3,9 Efi - Rangeja alkaisi saada myös aika sopivasti. Hinnat kympin särvässä... :whistle:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sivosen pihassa tuommonen taitaa seistä. MIIIISAAAAAA!!!!
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ihan lupsakka peli se on ajeltavaksi. Voittaa datsunin sata-nolla. :lol:
Päihittää '93 Cherokeen kuusikymmentäkaksi-nolla.

Jos mukavaa autoa etsii, niin siinä se on. Ei oikeastaan löydy mitään pahaa sanottavaa. Laiskaksihan sitä voisi haukkua (viislitranen kasi), mutta eipä tuo sporttiauto ole, joten enpä hauku. Ei sillä toki jalkoihin jää, eikä tarvitse kaasu pohjassa kiihdyttää ihan aina.

-Tilava
-Mukava
-Sähköhilppeitä on vähintään tarpeeksi (liekö 10 vuoden päästä yhtään ehjää, en tiedä)
-Riittävästi voimaa, mutta ei ylisanoiksi asti
-Menee mehtässä ihan kohtuullisesti vrt. Honda, Volvo ja muut kiinalaiset "maasturit"
-Moottorista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä, vaikka kuinka polkee :(
-Vaihdelaatikko ei katko niskanikamia, mersumies helposti luulee sitä rikkinäiseksi

Kyseinen vehe on vm.99 5.0 Limited "kaikilla herkuilla". Uudempaa korimallia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sivosen perheellä taitaa olla enemmänkin rahaa kun on varaa ajaa tuommosilla 5,0V8 jeeppi ja 280E mersu :lol: 8) viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä 1,6 nissan sunny punainen :lol:.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo ja naapurilla on uus korolla, se on köyhä. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sivonen kirjoitti:Joo ja naapurilla on uus korolla, se on köyhä. :lol:
Näin on :ope:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

HVM kirjoitti:No ei ole, mutta 90-luvun alkupuolen 3,9 Efi - Rangeja alkaisi saada myös aika sopivasti. Hinnat kympin särvässä... :whistle:
Et kai ihan pokalla vihjaa, että toi olis jotenkin parempi :shock: Nyt muuten liikutaan niin heikoilla jäillä, ettei mitään määrää... :lol: Viimenen oikeesti hyvä brittiauto oli tähtiperä Cortina. Toisaalta hyvä ameriikanauto = ?

Tässäkään hommassa ei ole taas järjen hiventäkään! Toi V-6 bensa Runkkari (= Pajero epsanjan vai oliko se meksikon slangissa) ei vieny vielä ihan tarpeeks ainetta ja oli vielä manuaalilla. Tarvis hommata jotain kivaa tilalle :!:

Miksei sitä vois ostaa ihan vaan farkku Avensista ja karvalakkia, jonka vois kesällä vaihtaa lippikseen ja ajella huolettomia kilsoja :?:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Stuttgart kirjoitti:
Et kai ihan pokalla vihjaa, että toi olis jotenkin parempi :shock: Nyt muuten liikutaan niin heikoilla jäillä, ettei mitään määrää... :lol: Viimenen oikeesti hyvä brittiauto oli tähtiperä Cortina. Toisaalta hyvä ameriikanauto = ?
Omia kokemuksia Rangesta ei ole eikä ehkä tule, mutta ystävä johon luotan autoasioissa paljon, sanoi että Ranget on ihan oivia pelejä tällä uudemmalla 3,9 pannulla. :shock:

Miksei? Onhan Roverilla kokemusta maastureista siinä kuin Jeepilläkin. :roll:

Jos noista valita pitäisi, ottaisin Rangen. :shock:

(Ajelen mersulla niinku ennenki, lie selevintä niin, näitten kujeet alakaa tietää)
:D
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Mahtavaa!
Nyt täytyy varmaan opiskella toi Range osastokin! Kiitti v*****i :!:
Kiitti HVM :!:

erit: Mersullahan minäkin menisin, mutta 10-15 k€ ja Marsun maasturi ? Tai edes nelari farkku ?
Viimeksi muokannut Stuttgart, 25.2.2007 18:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Stuttgart kirjoitti:Mahtavaa!
Nyt täytyy varmaan opiskella toi Range osastokin! Kiitti v*****i :!:
Kiitti HVM :!:
Ole hyvä, auttamassahan täällä ollaan. :lol:
tasapaino akseli
Viestit: 35
Liittynyt: 05.1.2007 20:03
Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä

Viesti Kirjoittaja tasapaino akseli »

Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?
Jos pitää käyttää vain yhtä adjektiivia, valitsen adjektiivin "janoinen." :D Niinhän ne on kaikki wanhat (ja uudetkin) isot bensamaasturit, ostoa harkitsevat kyllä tietävät tämän.

Jotenkin vaan tuntuu, että Rangen kanssa on Suomessa pelattu enemmän :arrow: korjaaminen helpompaa ja halvempaa? :roll: Se on taas minun arvailujeni ulkopuolella oleva juttu, kummassako sitä korjattavaa on enemmän. Jenkit ja engelsmannit kun ovat kummatkin melkoisen sähkömiehen maineessa. :shock:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
Eikös tuo ole RRRrrrramplerrrin kutoskone tuttu jo 60-luvulta? Toki apulaitteet on uusittu matkan varrella. Ei sillä että sen enempi ossaisin sanoa... :roll:

:lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
tasapaino akseli
Viestit: 35
Liittynyt: 05.1.2007 20:03
Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä

Viesti Kirjoittaja tasapaino akseli »

HVM kirjoitti:
tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?
Jos pitää käyttää vain yhtä adjektiivia, valitsen adjektiivin "janoinen." :D Niinhän ne on kaikki wanhat (ja uudetkin) isot bensamaasturit, ostoa harkitsevat kyllä tietävät tämän.

Jotenkin vaan tuntuu, että Rangen kanssa on Suomessa pelattu enemmän :arrow: korjaaminen helpompaa ja halvempaa? :roll: Se on taas minun arvailujeni ulkopuolella oleva juttu, kummassako sitä korjattavaa on enemmän. Jenkit ja engelsmannit kun ovat kummatkin melkoisen sähkömiehen maineessa. :shock:
JANOINEN on tiedossa se ei haittaa.. Dieselmiehet sais kauhistella.. :lol:
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
Siitä kaupoille:
viewtopic.php?t=9317
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No ei se kyllä janoinen ole. :shock:
Saman vie mitä Mersukin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

HVM kirjoitti:Omia kokemuksia Rangesta ei ole eikä ehkä tule, mutta ystävä johon luotan autoasioissa paljon, sanoi että Ranget on ihan oivia pelejä tällä uudemmalla 3,9 pannulla. :shock:

Miksei? Onhan Roverilla kokemusta maastureista siinä kuin Jeepilläkin. :roll:

Jos noista valita pitäisi, ottaisin Rangen. :shock:
Rankea voin suositella kyllä, itellä on tosin kokemusta vain vähän vanhemmasta, eli 1987-mallisesta. Ikäisekseen hyvin varusteltu ja kulki hyvin tiellä ja ihan mukavasti metsässäkin. Vähän oli pikkuvikaa sähköjen kanssa, mutta muutoin oiva peli.
Myin sittemin vanhalle luokkakaverilleni Joensuuhun, joka teki siihen mittavan remontin ja olisi sitä nyt sattumoisin myymässä... Jos löytyy kiinnostusta, niin voin välittää yhteystiedot myyjälle.
tasapaino akseli
Viestit: 35
Liittynyt: 05.1.2007 20:03
Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä

Viesti Kirjoittaja tasapaino akseli »

ahonen v kirjoitti:
tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
Siitä kaupoille:
viewtopic.php?t=9317
Aavistuksen halvempi vaihtoehto jo kiikarissa,mutta kieltämättä tuollainen jo ajomäärien suhteen kiehtois enemmän.
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kaveri kävi esittelemässä tämän päiväistä hankintaansa, Kuva Jeep Wagoneer Limited. 1988 mallinen peli raahattu Sveitsistä, mukava äijän olonen peli, muuta kuin kesäks bling blingiä alle ja kaupungille.
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
Hep,

Syksyllä hommasin tuollaisen vm. -90 Cherokeen Limited varusteilla. Oli halpa eikä niin hyvä, mutta leima voimassa ja sisältä siisti. :) Helmat siihen piti taikoa ja vähän lattiaakin. Pyöränlaakerit piti vaihtaa taakse. Tankki vuotaa kun laittaa täyteen(o-renkaan vaihto odottaa). Ja ABS jarrut ovat surullisen kuuluisat Bendix-9 ja niitäkin sai rapata eräänkin illan että ylenpalttinen pehmeys hävisi. Ja tietenkin talviauton paras ominaisuus oli se ettei se tahtonut lämmetä sisältä. :x Kolmesti olen nyt pessyt jäähdytysjärjestelmän ja vaihtanut termarin niin alkaa jo pikkuhiljaa tarkenemaan (nollakeleillä joutuu jo pienentämään puhalluksen kuumuutta). :) Vakionopeussäädin toimii hienosti. Paitsi kun vaihtaa pitkiä/lyhyitä-> johtoja poikki viiksen juuresta? :? Ilmastointi pelaa. :) Moottori on todellakin kivikautinen työntötankokuutonen ja pelaa kuin singeri ilman ylimääräisiä ääniä vaikka mittarissa on jo 360tkm. Automaatti pelaa niin hienosti että olin unohtaa mainita asiasta. :D Koska tämä ei ole koko korttelin mittainen jenkki vaan pienen bemarin kokoinen koppi on se varsin kätevä pyöriteltävä. Matka-ajossa menee sellaiset 13l ja kaupungissa pätkäajolla 20l. Olen minä isoruokaisemmillakin ajellut. ;)

Jos ei pieni ruoste pelota niin hanki ihmeessä Cherokee 8) ja jos haastetta kaipaat niin valkkaa sellainen yksilö jossa on toimimaton ABS. ;)

-Kimmo-
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuo mitä Villekin jo kerkisi mainostaa, on tuontiauto. Eipä ole ruosteen kanssa tarvinnut kikkailla. En ole alle katsellut (ei ole minun auto), mutta ainakin leima tuli ilman valituksia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
tasapaino akseli
Viestit: 35
Liittynyt: 05.1.2007 20:03
Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä

Viesti Kirjoittaja tasapaino akseli »

kimlahti kirjoitti:
Hep,

Syksyllä hommasin tuollaisen vm. -90 Cherokeen Limited varusteilla. Oli halpa eikä niin hyvä, mutta leima voimassa ja sisältä siisti. :) Helmat siihen piti taikoa ja vähän lattiaakin. Pyöränlaakerit piti vaihtaa taakse. Tankki vuotaa kun laittaa täyteen(o-renkaan vaihto odottaa). Ja ABS jarrut ovat surullisen kuuluisat Bendix-9 ja niitäkin sai rapata eräänkin illan että ylenpalttinen pehmeys hävisi. Ja tietenkin talviauton paras ominaisuus oli se ettei se tahtonut lämmetä sisältä. :x Kolmesti olen nyt pessyt jäähdytysjärjestelmän ja vaihtanut termarin niin alkaa jo pikkuhiljaa tarkenemaan (nollakeleillä joutuu jo pienentämään puhalluksen kuumuutta). :) Vakionopeussäädin toimii hienosti. Paitsi kun vaihtaa pitkiä/lyhyitä-> johtoja poikki viiksen juuresta? :? Ilmastointi pelaa. :) Moottori on todellakin kivikautinen työntötankokuutonen ja pelaa kuin singeri ilman ylimääräisiä ääniä vaikka mittarissa on jo 360tkm. Automaatti pelaa niin hienosti että olin unohtaa mainita asiasta. :D Koska tämä ei ole koko korttelin mittainen jenkki vaan pienen bemarin kokoinen koppi on se varsin kätevä pyöriteltävä. Matka-ajossa menee sellaiset 13l ja kaupungissa pätkäajolla 20l. Olen minä isoruokaisemmillakin ajellut. ;)

Jos ei pieni ruoste pelota niin hanki ihmeessä Cherokee 8) ja jos haastetta kaipaat niin valkkaa sellainen yksilö jossa on toimimaton ABS. ;)

-Kimmo-
joo itsellä olis tuontipeli kiikarissa eikä pitäis olla kovin ruosteinen. Helmoissa pintaruostetta jossain ja konepellissä lakkaus karannut osittain. Et pitäis selvitä ihan pensselihommilla. :lol: Ja tehty maahantuonti katsastus hyväksytysti.. Sellaiset olis lähtökohdat autolla.
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
Avatar
kimlahti
Viestit: 80
Liittynyt: 28.11.2005 8:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

tasapaino akseli kirjoitti: joo itsellä olis tuontipeli kiikarissa eikä pitäis olla kovin ruosteinen. Helmoissa pintaruostetta jossain ja konepellissä lakkaus karannut osittain. Et pitäis selvitä ihan pensselihommilla. :lol: Ja tehty maahantuonti katsastus hyväksytysti.. Sellaiset olis lähtökohdat autolla.
Eihän tuo sitten pahalta kuulosta. Koteloiden suojaukset sitten kuntoon ettei käy kuin ao. linkissä. :wink:

ruostelinkki(paljon kuvia)

-Kimmo-
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

HVM:n "pyynnöstä" opiskeltuani hiukan tuota Range osastoa :evil: , huomasin seuraavaa:

1 Asiallinen yksilö (uudempi korimalli 4.6 HSE) Sakuissa tuurista riippuen 6-9 k€. Tää ei ole se Range range. (Vanha korimalli on "liian vanha" mulle :oops: )

2 Hyvinvointiyhteiskunnan virkamiehen palkkio n 8 k€

Ranke söön! Hjuva soomi! :!:

Vastaavan ikäisiä Ameriikan ihmeitä kohdellaan huomattavasti hellävaraisemmin verottajan toimesta.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Stuttgart kirjoitti:HVM:n "pyynnöstä" opiskeltuani hiukan tuota Range osastoa :evil: , huomasin seuraavaa:

1 Asiallinen yksilö (uudempi korimalli 4.6 HSE) Sakuissa tuurista riippuen 6-9 k€. Tää ei ole se Range range. (Vanha korimalli on "liian vanha" mulle :oops: )

2 Hyvinvointiyhteiskunnan virkamiehen palkkio n 8 k€

Ranke söön! Hjuva soomi! :!:

Vastaavan ikäisiä Ameriikan ihmeitä kohdellaan huomattavasti hellävaraisemmin verottajan toimesta.
Kaikilla kartanonisännillä on ranget? Ajatellapa onko heillä varaa? Ihan sama paljon maksaa , kunhan pääsee pellonlaitaan hirvimetälle ja sanoa essonbaarissa toi tumma on mun range :wink: vetäistä ruutukuvionen miestenhattu päähän ja ajaa taas passipaikalle. :wink:
big jopo
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Britit on mänttejä! :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Stuttgart kirjoitti:Britit on mänttejä! :lol:
On, mutta pieruhuumorin ja paljaiden miespyllyjen päälle ne ymmärtää. 8)
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Lähiaikoina pääsen tutustuun Jeeppi jeeppiin tarkemmin. Kaverin liikkeeseen tulee myyntiin 2000 mallin Ränt Serokee 4.7 kasilla. Pääsee koppuloimaan ja kokeileen ihan rauhassa, kun kaveri tietää, etten sitä kuitenkaan häneltä osta :lol: Jäis meinaan taas yks reipas Saksanmatka tekemättä :beerhug:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ai tämmöiseen grand cherokee->
Kuva

Tuo kyseinen malli vm-2006 varustus laredo eli suomeksi " nee**ri-malli". Auto miellyttävä ja mukava tosin hieman syöppö isolla kuormalla. Jousituksen voi noissa grandeissa säätää napilla , tosin ero ei hevillä huomaa.
Suomessa ajaisin 100-varmasti jeepillä , jos polttoaine hieman edullisempaa.
Jopa vanhemmat cherokee mallit ovat miellyttäviä ajaa. Tosin se 60-luvulla suunniteltu työntötankokone a'la rambler ei ole taloudellisin :roll: Osia saa helposti ja eivät ole keskiverto perheautoo kalliimpia. Jos riittää 1+1 kuljetuskapasiteetti niin diiselinä saa pakuksi ihan kivan grandin.

Hakemaan vaan saksasta cdr-koneinen jeep ja heti pakuksi, paitsi tosimiehet ajaa bensalla :lol:

Tuossa muuten vieressä meidän toinen vuokrapeli Jeep command. mm. rekisteröity 7-hengelle ja takaosassa oma ilmastointi 8) , Negatiivista oli pieni 3,6l V6 moottori. Muuten kyllä grandia mukavampi.
Kuva
Kuva
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”