Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Jees ihan made in USSRJokke79 kirjoitti:Onko tuossa taustalla joku entinen venäläisvalmisteinen inttikuormuri ?
Kuvia autosta:
http://gaz.toimii.net
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Kiviäkin kiinnostaa, mutta tältä näyttää Accord nykyisellä H&R -50/ KoniSport -alustalla kesävantein...
KLIK
KLIKETI
No onhan siellä Norsu taustalla!
KLIK
KLIKETI
No onhan siellä Norsu taustalla!
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 18.4.2007 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
multa löytyy mummolasta semmonen Tunturi Mikro merkkinen mopo. oli joskus 70/60 luvulla tarkotettu naisten skootteriksi. automaatti ja 1.5hv moottori alkuperänenki vielä, mutta kuvaa ei nyt just ole saatavilla :S
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Tuommonen:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 0830-1.jpg
Ja tuommonen:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000013.jpg
Ja vielä pari:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000006.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000004.jpg
Siinä nuo muunmerkkiset, Mesestä en vielä ole ehtiny kuvia ottaa.
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 0830-1.jpg
Ja tuommonen:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000013.jpg
Ja vielä pari:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000006.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... 000004.jpg
Siinä nuo muunmerkkiset, Mesestä en vielä ole ehtiny kuvia ottaa.
Oli se pitkään työnallakin ja vielä siihen jäi muutamia virheitäkin. Nyt olis toinen samanlainen projekti joka pitäis saada joskus alulle. Ja sitten pitäis aloittaa pari muutakin projektia...Kun vaan olis sitä aikaaraul kirjoitti:Oikeanmerkkisiä rassejaTaktik kirjoitti:Siinä nuo muunmerkkiset, Mesestä en vielä ole ehtiny kuvia ottaa.
Etenkin tuo ensimmäinen, 145, tosi asiallisen näköinen!
Komeista esimerkeistä rohkaistuneena pistänpä itsekin tuota "harrasteajoneuvoa" näkysälle. Elikkäs en ole täysin lojaali työmatkaMersulle, seuraavassa esitelty Volvo on oikeastaan se meitän perheen varsinainen kuudes jäsen.
Alla kuvissa talvirenkaat puuilon pölykapseleilla, mutta kesäsille minulla on ehta-airot alumiiniset tykkivanteet.
Vuosimalli on 1978, mutta ensirekisteröinti Suomenmaalla on tehty 1979.
Eipähän tuo nyt mitenkään näyttelykunnossa ole, mutta kyseessä onkin päivittäiskäyttöauto.
Nonniin, sitten potentiaalisten mobilismiepäilyden karkoitus:
Tämä ajoneuvos on siis kasattu viimeksi tuossa neljä vuotta sitten, se oli mukava projekti hyvän ystäväni avustuksella.
Tuohon kasattiin silloin vm -89 360 volvon kahden litran suorasuihkukone (B200F, L-jetronic Lambdalla), mutta katalysaattori uhrattiin tehon jumalalle tuosta paketista.
Tuo ruiskukone on ollut mukava värkki. Etenkin pääkäyttäjä vaimoni on säästynyt mahdollisilta kaasutinhäiriöiltä ja kuristimenkäytöltä. Minustakin on mukava kun autoa ei tarvitse osata käynnistää, kunhan kääntää avaimesta.
Lisäksi siinnä on nappiviikosloota joka ei ole alkuperäinen, vaikka on hyvin saattanut olla alkuperäisvaruste.
Ilmastointi tuossa on ollut, mutta ongelmien pelossa en edes haaveillut sen takaisin toimintakuntoon saattamisesta. Katsantokantani lisävarusteisiin on muutenkin askeettispainotteinen.
Myönnetäköön kyllä että sen verran silti on mobilismihenkeä että vanhahtava ulkonäky passaa silmälle, ja vaikka osavaihtoehtoina olisi ollutkin uudemman mallin keula, sitä en siihen tahtonut.
Penkinpäälliset teetätin kotiseudulla Pohjois-Karjalassa, Wälly väänsi.
Vihreä on teemana, myös sisällä
Takakontin verhoilu on leikelty kivanvärisestä tarvikematosta.
Alla kuvissa talvirenkaat puuilon pölykapseleilla, mutta kesäsille minulla on ehta-airot alumiiniset tykkivanteet.
Vuosimalli on 1978, mutta ensirekisteröinti Suomenmaalla on tehty 1979.
Eipähän tuo nyt mitenkään näyttelykunnossa ole, mutta kyseessä onkin päivittäiskäyttöauto.
Nonniin, sitten potentiaalisten mobilismiepäilyden karkoitus:
Tämä ajoneuvos on siis kasattu viimeksi tuossa neljä vuotta sitten, se oli mukava projekti hyvän ystäväni avustuksella.
Tuohon kasattiin silloin vm -89 360 volvon kahden litran suorasuihkukone (B200F, L-jetronic Lambdalla), mutta katalysaattori uhrattiin tehon jumalalle tuosta paketista.
Tuo ruiskukone on ollut mukava värkki. Etenkin pääkäyttäjä vaimoni on säästynyt mahdollisilta kaasutinhäiriöiltä ja kuristimenkäytöltä. Minustakin on mukava kun autoa ei tarvitse osata käynnistää, kunhan kääntää avaimesta.
Lisäksi siinnä on nappiviikosloota joka ei ole alkuperäinen, vaikka on hyvin saattanut olla alkuperäisvaruste.
Ilmastointi tuossa on ollut, mutta ongelmien pelossa en edes haaveillut sen takaisin toimintakuntoon saattamisesta. Katsantokantani lisävarusteisiin on muutenkin askeettispainotteinen.
Myönnetäköön kyllä että sen verran silti on mobilismihenkeä että vanhahtava ulkonäky passaa silmälle, ja vaikka osavaihtoehtoina olisi ollutkin uudemman mallin keula, sitä en siihen tahtonut.
Penkinpäälliset teetätin kotiseudulla Pohjois-Karjalassa, Wälly väänsi.
Vihreä on teemana, myös sisällä
Takakontin verhoilu on leikelty kivanvärisestä tarvikematosta.
Viimeksi muokannut jovihava, 27.4.2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pestynä kotona matkaa varten
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540588
Jossain päin matkalla
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540593
Ja ACS:än Oulun ständillä.. Illalla paikalle palloilemaan
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540590
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540588
Jossain päin matkalla
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540593
Ja ACS:än Oulun ständillä.. Illalla paikalle palloilemaan
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16540590
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- opelmanta1971
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.4.2007 22:08
Kun noista volvoista oli kuvia niin pistetäänpäs tämä mun "Varasto-Volvo" kans. eli loppui tallista tila niin tuonne mahtuu tavaraa kun kaato takapenkit. Ja on muuten ajokuntoinen... ja hieno
http://i111.photobucket.com/albums/n123 ... aas024.jpg
Ja pikku arvuutus, mikäs projekti tämä? liian helppo..
http://i111.photobucket.com/albums/n123 ... oki009.jpg
http://i111.photobucket.com/albums/n123 ... aas024.jpg
Ja pikku arvuutus, mikäs projekti tämä? liian helppo..
http://i111.photobucket.com/albums/n123 ... oki009.jpg
värkkejä
laitetaan ikäjärjestyksessä omistus ajan suhteen
kupla aito 1500 -67+ varaosa kuplis
soliver mopeti automaatti ehkä 76
pappatuna 73
ooppeli sorsa versio kilpa 1,2S -88
ralliescortti "rs2000" -76 ryhymä F
pv suzuki noin 80-90
honda monkey 89
liisingissa HarmaaFerku bensapetrooli -51
Just selevis että torpan muutto ois eessä ja nää aarteet ferkua lukuun ottamatta jää puoli orvoiksi eli etsitää adoptioon sopivaa henkilöä
muodollista korvausta vastaan.
tai viellä parempaa ostakee koko vennamolais tila niin harrastus välineet on jo valmiina
kupla aito 1500 -67+ varaosa kuplis
soliver mopeti automaatti ehkä 76
pappatuna 73
ooppeli sorsa versio kilpa 1,2S -88
ralliescortti "rs2000" -76 ryhymä F
pv suzuki noin 80-90
honda monkey 89
liisingissa HarmaaFerku bensapetrooli -51
Just selevis että torpan muutto ois eessä ja nää aarteet ferkua lukuun ottamatta jää puoli orvoiksi eli etsitää adoptioon sopivaa henkilöä
muodollista korvausta vastaan.
tai viellä parempaa ostakee koko vennamolais tila niin harrastus välineet on jo valmiina
Tässä uudet päivitetyt kuvat autostani . Otettu viime perjantai-iltana 8.6.2007 Canon PowerShot A550:lläni .
http://s196.photobucket.com/albums/aa68/jokke79/Astra/
http://s196.photobucket.com/albums/aa68/jokke79/Astra/
Tämmönen perintökalleus löytyis: http://i184.photobucket.com/albums/x237 ... sun085.jpg.
http://i184.photobucket.com/albums/x237 ... sun084.jpg
http://i184.photobucket.com/albums/x237 ... sun086.jpg
Kuten kaikki varmaan tunnistaa, kyseessä on Datsun 120y, vm -75. Isäukon vanha auto, joka on ollu käytössä muistaakseni jonneki 90-luvun puoliväliin ja sen jälkeen ukko jätti sen vanhaan navettaan lahomaan.
Toissa keväänä iski sitten innostus että pittää saaha datsuni taas liikenteeseen, mutta sepä ei ollukkaan niin vain. Päällepäinhän tuo kottero näyttää suht hyväkuntoselta (kuvissahan se on tosi likanen), mutta kuten arvata saattaa, hapanta peltiä löytyy melko paljon. Helmat pitäis ainaki uusia ja eestä vähän pohjaa ja palkkia ja sitten muistaakseni muutamia pienempiä paikkoja. Ja tämähän se on just ongelman ydin ko ei hitsausvehkeet pysy ollenkaan käessä. Työkaveri vähän alotteli viime kesänä tuon laittoa mutta silläki alko sitten omat kiireet painaa. Tekniikkahan tuossa on kyllä viimisen pääle hyvässä kunnossa, että sen puoleen ei kyllä oo mitään ropleemia. Sais vain nuo peltihommat kondikseen niin ei muuta ko maali pääle ja konttorin kautta baanalle.
http://i184.photobucket.com/albums/x237 ... sun084.jpg
http://i184.photobucket.com/albums/x237 ... sun086.jpg
Kuten kaikki varmaan tunnistaa, kyseessä on Datsun 120y, vm -75. Isäukon vanha auto, joka on ollu käytössä muistaakseni jonneki 90-luvun puoliväliin ja sen jälkeen ukko jätti sen vanhaan navettaan lahomaan.
Toissa keväänä iski sitten innostus että pittää saaha datsuni taas liikenteeseen, mutta sepä ei ollukkaan niin vain. Päällepäinhän tuo kottero näyttää suht hyväkuntoselta (kuvissahan se on tosi likanen), mutta kuten arvata saattaa, hapanta peltiä löytyy melko paljon. Helmat pitäis ainaki uusia ja eestä vähän pohjaa ja palkkia ja sitten muistaakseni muutamia pienempiä paikkoja. Ja tämähän se on just ongelman ydin ko ei hitsausvehkeet pysy ollenkaan käessä. Työkaveri vähän alotteli viime kesänä tuon laittoa mutta silläki alko sitten omat kiireet painaa. Tekniikkahan tuossa on kyllä viimisen pääle hyvässä kunnossa, että sen puoleen ei kyllä oo mitään ropleemia. Sais vain nuo peltihommat kondikseen niin ei muuta ko maali pääle ja konttorin kautta baanalle.
Passat Saksasta
”Teille on saapunut lähetys”
”Milloin pääsette noutamaan?”
”Heti tänään, olen jo tulossa…”
VW Passat 4Motion 1,9 TDI 2003
Muutaman hymyssä suin ajetun mutkan jälkeen saavuin Rouvan uuden kauppakassin kanssa kotiin.
Ihan hyvältä tuntui, ainakin noin alustavasti. Renkaina vielä ajo- ja katsastuskunnossa olevat Bridgestone Turanza E300 renkaat kokoa 215/55/16.
Väri on Indigoblue perleffect. Hyvä ettei defect.
Saman tien vaatteiden vaihtoon, valkokaulusrikollisen ei sovi liata petokseen käytettäviä pukimia.
Mercedes Service – pusakkaa en tohtinut päälle laittaa; verkkarit saavat kelvata.
Koppa pois ja silmittelemään:
Ei näytä pahalta, puhdas ainakin päällepäin. Avata ja tukkia tuo täytyy jossain vaiheessa.
Muovit kiinni, thyyninkiä.
Pikaisen Saksan pölyjen puhdistamisen jälkeen muutama havainto:
konepeitossa muutamia naarmuja, ei kiven iskeymiä tai muuta pahempaa.
Sisustus on alcantraverhoiltu, sivut nappaa, oisko se keskeltä mokkaa vai mokkapetosta. Mukavan tuntuinen joka tapauksessa. Grillit toimii, ainakin kesällä.
Konsolista löytyy onneksi kasettisoitin, on minullakin asiaa. Climatronic pelasi mukavasti ainakin tänään ulkolämpömittarin näyttäessä 19°C.
Kurkistus käsinojan alle; vaimon italohitit siis tuonne:
Tuntuu tuossa voima – 130 heppaa ja väännöt - 310 nyyttonia olevan aika lailla tallessa
Noita vaihteita ainakin alustavasti tuntuu löytyvän, kuutonen kierrättää konetta mittarinopeudessa 110 2000 kierrosta.
Yleisilme aika mukava, pitää tutkia viikonlopun aikana tarkemmin.
Onhan se semmoinen – PirkkaMersu.
”Milloin pääsette noutamaan?”
”Heti tänään, olen jo tulossa…”
VW Passat 4Motion 1,9 TDI 2003
Muutaman hymyssä suin ajetun mutkan jälkeen saavuin Rouvan uuden kauppakassin kanssa kotiin.
Ihan hyvältä tuntui, ainakin noin alustavasti. Renkaina vielä ajo- ja katsastuskunnossa olevat Bridgestone Turanza E300 renkaat kokoa 215/55/16.
Väri on Indigoblue perleffect. Hyvä ettei defect.
Saman tien vaatteiden vaihtoon, valkokaulusrikollisen ei sovi liata petokseen käytettäviä pukimia.
Mercedes Service – pusakkaa en tohtinut päälle laittaa; verkkarit saavat kelvata.
Koppa pois ja silmittelemään:
Ei näytä pahalta, puhdas ainakin päällepäin. Avata ja tukkia tuo täytyy jossain vaiheessa.
Muovit kiinni, thyyninkiä.
Pikaisen Saksan pölyjen puhdistamisen jälkeen muutama havainto:
konepeitossa muutamia naarmuja, ei kiven iskeymiä tai muuta pahempaa.
Sisustus on alcantraverhoiltu, sivut nappaa, oisko se keskeltä mokkaa vai mokkapetosta. Mukavan tuntuinen joka tapauksessa. Grillit toimii, ainakin kesällä.
Konsolista löytyy onneksi kasettisoitin, on minullakin asiaa. Climatronic pelasi mukavasti ainakin tänään ulkolämpömittarin näyttäessä 19°C.
Kurkistus käsinojan alle; vaimon italohitit siis tuonne:
Tuntuu tuossa voima – 130 heppaa ja väännöt - 310 nyyttonia olevan aika lailla tallessa
Noita vaihteita ainakin alustavasti tuntuu löytyvän, kuutonen kierrättää konetta mittarinopeudessa 110 2000 kierrosta.
Yleisilme aika mukava, pitää tutkia viikonlopun aikana tarkemmin.
Onhan se semmoinen – PirkkaMersu.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Nokun tuota 4Vetoa ei ole tehty tiptronicina....manuaali...
Valitettavasti. Luulen veron olevan noin 7 tonttuaNuo 4motionit on vissiin vähän kalliimpia?
Selvitin asiaa auton ollessa laivassa: 1700 ja 750. Suurin sallittu yhdistelmämassa 3860 kg.Mitkä muuten on perävaunumassat tuossa? Jarruton & jarrullinen
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tuo 6-lovinen manuaali tdi todella on oikea automaatin vastakohta, kaupungissa saa olla toinen käsi kepissä koko ajan 1-2-3-2-1-2-3-4-3-2-3, yhdistettynä ihmeellisen pitkäliikkeiseen kytkinpedaaliin joka ottaa yleensä aivan ylhäältä.Ari66 kirjoitti:Nätti peli ja nätti väri.
Mutta...
...manuaali...
Mutta koneen käynti saa varsinkin talvella transit-kuskinkin kateelliseksi Valokuviot heiluu vaan seinää vasten
Nuita just 01-03 tdi pd malleja on tuotu niin pirusti saksasta.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jos haluaa, voi tuota noinkin ajella. Toisaalta 310 Nm hoitelee tuota koslaa niin, että sillä pärjää vähemmälläkin vekslaamisella jos ei halua koko ajan yrittää painaa kuin Kankkunen parhaina päivinä. Joskus parhaillaan tarvii koskea tuohon keppiin ihan yhtä harvoin kuin siinä automaatissa.kaupungissa saa olla toinen käsi kepissä koko ajan 1-2-3-2-1-2-3-4-3-2-3