Erään Renaultin elämäntarina

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Aiheesta bussi.

Viesti Kirjoittaja veppe »

fantasos kirjoitti: Taas pakko todeta että viisi tähteä Euro-NCAP:ista näkyy ja tuntuu.
Muuten, se oli kai Laguna II joka sai 5 tähteä (ensimmäisenä luokassaan) :!: Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: Aiheesta bussi.

Viesti Kirjoittaja Harju »

veppe kirjoitti:
fantasos kirjoitti: Taas pakko todeta että viisi tähteä Euro-NCAP:ista näkyy ja tuntuu.
Muuten, se oli kai Laguna II joka sai 5 tähteä (ensimmäisenä luokassaan) :!: Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?
Jep vanhempi koppa sai 2 tähteä :wink:

http://www.ajovalo.net/Mallit/Renault_Laguna_94.htm
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Laguna II oliski antanu vain rentouttavaa niskahierontaa, sekä vyöhyketerapiaa jonkun onnettoman yrittäessä takapuskinta naarmuille... :ope:

Tuolla Rellulla tuntuu olevan aika huono karma fantasos! :shock:
Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.

Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa :shock:
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?

Hyvä pelihän tuo on.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jarno.V kirjoitti:Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.

Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa :shock:
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?

Hyvä pelihän tuo on.
Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja :D .
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
vito 110D
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

vito500tkm kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti:Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.

Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa :shock:
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?

Hyvä pelihän tuo on.
Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja :D .
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
Rohkaisevia sanoja Fantasokselle :lol: Ja just kun tuli uudet aluvanteetkin hommattua. Kohta sillä on Mersu alla vuoden etukenossa :twisted:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

vito500tkm kirjoitti:Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja :D .
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
No toki tuommosia hetkellisiä häiriöitä, ei kaikkea voi muistaa.
Mutta sentään tuommoset viat pystyy 1 koppasessa etsimään/korjaamaan kohtuu loogisesti ilman kristallipalloja tai manaajaa, :shock:
eikä varsinkaan kytkis-ceedeitä :eec:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Aiheesta bussi.

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Harju kirjoitti:
veppe kirjoitti:Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?
Jep vanhempi koppa sai 2 tähteä :wink:
Juu, mutta täällä todetaan että:

"Yksityiskohtaisia parannuksia tehtiin sivutörmäyssuojaan ja kuljettajan polven suojaukseen toukokuussa 1997. Tämä arvostelu pätee autoihin jotka on valmistettu ennen sitä päivämäärää."

Meitän auto on vm. 1999!

No, ei se ole varmaan silti 5:ttä tähteä saanut, ei.

-Fantasos
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kannattaa kysyä myös tarjouksia ammattilaisilta niistä ikkunan tummennuksista... ei välttämättä ihan kauhean hintainen prosessi ja yleensä jälki on noin sata kertaa parempi kuin itse tehtynä.
Tosin saa niistä itsekkin ihan hyvät kun harjoittelee :D
BMW E31 V12
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Renaultin kasvojenkohotus alkaa...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Nyt on uudet vanteet alla. Pako kyllä myöntää että auto nuortui viisi vuotta ja ajomukavuuskin parani kummasti. Ei olisi uskonut patongilla ajavansa. Lähdin läheiselle tielle ja painoin kaasua tunnustellen onko tärinää tms. merkkiä huonosta renkaasta. Sitten tulin katsoneeksi mittaria ja nopeutta oli 100km/h! :shock: Luulin ajavani kuuttakymppiä. Auto oli muuttunut sikäli hiljaisemmaksi ja kyytikin oli niin tasaista että jos olisi sulkenut silmänsä niin olisi kuvitellut olevansa yhä parkkiruudussa. 8) Seuraavana voisi pohtia niitä tummennuksia...

Laitan kuvan tännekin sitten kun auto on saanut ehjät pellit ja olen pessyt sen. ;-)

-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: Renaultin kasvojenkohotus alkaa...

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

fantasos kirjoitti:kyytikin oli niin tasaista että jos olisi sulkenut silmänsä niin olisi kuvitellut olevansa yhä parkkiruudussa. 8)
Elä sulje, käypi kolmannen kerran se bussikohtaus... Sitten kun auto on lopultakin oikein hyvässä kunnossa - niin myy se. Ja osta merssu. ;)

Eipä vaineskaan, on mukava lukea välillä tarina jolla on vastoin kaikkia odotuksia onnellinen loppu. :D Hyvännäköinen patonki.
Tää on ihan kohta valmis.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Olikos tämä joku provo? Kaveri ajelee ranskanpullalla miljoona kertaa bussin alle eikä käy mitään ja autokin mukamas toiminnu noin moitteetta muutenkin, uskoo ken tahtoo :jerkit:

No eipä sentään, näitä juttuja on aina mukava lueskella :wink:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista. :D

5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun. :lol:

Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä :arrow: Auto sammuilee koko ajan.
® Mesen linttaklubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Arto N kirjoitti:Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista. :D

5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun. :lol:

Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä :arrow: Auto sammuilee koko ajan.
Ootteko kokeillu laittaa puhistuslitkuja tankkiin :idea:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Eiku lähinnä dieselöinti ja mottorin tilavuuden kaksinkertaistaminen auttaisi siihen :lol:

Moottorin käyntiääni on noiss pikkukinnereissä tyhjäkäynnillä aivan olematon. Monesti sitä ajattelee että onkohan se edes käynnissä :roll:

Mutta kun jo heti seuraavissa liikennevaloissa käy TÖKS ja latauksen merkkivalo syttyy niin sitä huomaa että se OLI käynnissä :lol:
® Mesen linttaklubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ai siinä oli semmonen ongelma....no kolmesatanen turpotiisseli nokalle, jossei mahdu niin keskimoottoriseksi :wink:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Arto N kirjoitti:Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista. :D

5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun. :lol:

Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä :arrow: Auto sammuilee koko ajan.
Kyllä nuo ranskalaiset on lopultakin mainettaan parempia, itse ajoin Perhelingolla neljä vuotta ja sata tuhatta, ilman isompia murheita. No, noita niveliä ja raidetangon päitä kuluu ja jarrupaloja, mutta eivä toisaalta paljon maksakkaan. Käyntiin lähti aina ja perille päästiin. Eikä tartte pelätä ruostumisra. Nytkin on kakkos autona ranskatar.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kylhän renaultin osat on jotain ihan muuta kuin halpoja :shock:
Pösöön ja citikkaan huom. halvempia.
Nämä siis merkkiliikkeiden kautta.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jarno.V kirjoitti:Kylhän renaultin osat on jotain ihan muuta kuin halpoja :shock:
Pösöön ja citikkaan huom. halvempia.
Nämä siis merkkiliikkeiden kautta.
Rellun osat kuitenkin montakertaa halvempia kuin viton osat vehon tiskillä :D .
Mielestäni 2000 luvun rellut on ihan hyviä käyttöautoja.
Saa nähdä miten jatkossa renaultit ja varaosat hinnotellaan kun maahantuoja vaihtuu. Luultavasti hinnat laskee kun pari välikättä jää pois.
vito 110D
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Tarina jatkuu...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Menipäs pieni hetki ja ehdin jo hankkia vanteet ja maalia (josta enemmän täällä) ja sitten:

Kolarin jäljiltä auto oli pellin oikomisessa ja sitten se näytti jo näin hyvältä:
Kuva
Oi että nuo 16-tuumaiset teki autosta kivan näköisen. Kyllä sitä voi ihminen ollakin tyytyväinen omaan autoonsa. (Kuvassa mannekiinina toimii pian 2 vuotta täyttävä tyttäremme)
Mutta sitten: Vaimo ajaa autoa pois tallista ja kun kerrankin en ole auton ratissa sen käydessä niin huomaan että auton alta kuuluu pahaenteistä räminää. Kurkistan autona alle ja etsin äänelle sopivaa lähdettä. Kokeilen pakoputkea, ei. Etummainen lämpöpelti? Ei. Takimmainen?
Taaempi lämpöpelti heiluu ihan niin paljon kuin viitsin liikutella koska se on hapettunut puhki kaikkien ruuvien kohdalta! Sweet. No, tilanne on varmaan ollut kehkeytymässä jo ennen kolaria, mutta isku teki loput työstä. Ja sitten selvittämään asiaa.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Käytin auton kolarikorjaamolla, totesivat että irti ropisevat ruosteiset osat eivät kuulu kolarivaurioiden kategoriaan. Eli sitten tuttuun lähikorjaamoon, jossa auto nostetaan ilmaan ja kurkistetaan alle.

Pakoputki on katista eteenpäin ruosteessa niin pahasti että menee vaihtoon. ja itseasiassa lähes poikki liitoksesta joka edeltää taaempaa äänenvaimentajaa. Ei ihme että auto tuntuu äänekkäältä. :oops:

Hinta-arvio on tuskallinen ja lisäksi vielä kotiin ajaessa huomaan että yli 100km/h nopeudessa ratti alkaa tärisemään, eli ilmeisesti renkaiden tasapainotuksetkin ovat pielessä. Pitääkin aina kaikki kasautua samalle päivälle! :ttu:

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Tuollaista se oli minunkin elämä kun Lagunalla ajelin :wink: Yhden paikan ku sai laitettua, niin hetken päästä olikin jo uusi vaiva odottamassa korjausta. Hankkiuduin autosta kyllästyksissäni eroon ja laitoin tilalle vanhan Mersun :) Ja Laguna oli aikalailla huippu tikissä kun sen möin. Sainpas tehtyä jollekin hyvän kulkineen :lol:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Aivan peruskamaa tuommoiset lämpöpellit, pakoputket ja tärinät. Näitä tulee kaikkiin autoihin aina kun ajetaan.
Normaalia autoilijan peruselämää, eikä riipu merkistä.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Eipä ole tullutkaan tänne päivitettyä pitkään aikaan. Tasapainotushan siellä eturenkaassa oli pielessä, se tuli hoidatettua kuntoon samalla ajelulla kun käytin pakoputken vaihdossa. Nyt auto kulkee taas niin nätisti että emäntäkin ehti jo kehumaan. :pusuposkelle:

Seuraavaa ylläriä odotellessa pitänee vaan sanoa että

Jatkuu....

-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Auto paranee...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Matkamittarin valo pimeni. :ttu: Pitää viedä huoltoon ja sanoa että vaihtavat pari muutakin lamppua sieltä kojelaudan takaa. (rukkaisivatkohan samalla mittaria 50tkm taaksepäin ja kirjoittaisivat huoltokirjan uusiksi? :roll:)

Mutta sain lopultakin ne takajarrut kuntoon. Kuvia ja seloste löytyy täältä.

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Sähköongelmat jatkuvat...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Kävin kesällä isäukon mökillä. Tämä totesi siellä että Lagunan takavalo on pimeänä. En noteerannut asiaa sen enmpää, mutta nyt viikonloppuna päätin korjata asian ja otin sitten kaupasta uudet polttimot ja kaivoin takavalon auki. Vanha polttimo pois ja uutta tilalle -> Ei valoa?

No, mikäs tässä nyt (*prkl*) onko sulake palanut? :shock:
Onhan se. Onko varasulakkeita? On. 8)
Hetko... Oliko sevanha lamppu edes palanut? :oops:
Olihan se. Hmmm... Ei ole yleismittaria / koetuskynää, viitsinkö vaihtaa sulakkeen sokkona? :roll:
Joo, viitsin minä. Uusi paikalleen ja valot päälle -> Sulake palaa taasen. Ja nyt on varasulakkeet loppu. :ttu:
Sitten pengotaan auton perää vähäsen...

...jatkuu...

-Fantasos
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Tongin aikani takakonttia:
Johtojen eristeet -> ehjät.
Lampun kannassa roskaa tms. -> Ei.
Liittimet -> kunnossa.

...ja mikäs tämä oikein on, johdot on haarautettu jonnekin toisaalle... Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä! :protest:

Aloitetaanpas peräköukun luota (sen uuden joka vaihdettiin kolarin jälkeen), seurataan johtoa (sitä samaa vanhaa johtoa, muuten)... Vienti korin läpi teräväsärmäisestä reiästä, ei läpivientikumia ja ainoana suojana johdoilla on teippi jolla johdot on niputettu yhteen! Annas kun kerron miten tämä on mennyt pieleen :ope: ja kuinka se olisi ennen vanhaan tehty... :pappa:

No, ruksin Bilteman kuvastosta sitten johdot, yleismittarin, kuorintapihdit, koetuskynän, sulakkeita, sulakkeen kantoja (kyllä, lisään sulakkeet noihin *tun johtoihin niin ei tarvi tätä kestää toiste) ja satunnaista muuta sähköpuolen sälää jota on puuttunut autotallista. Jos joku tietää mistä löytää läpivientikumeja (härskit vihjailut kaupan kassasta voi jättää pois jo nyt :jerkit:) niin kertokaa PIAN!

-Fantasos, aloittaa sähkötyöt.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

:shock: No kyllä on ollut aikamoinen taival Lagunan kanssa. Itselläni oli vastaava vekotin pari vuotta ja täytyy sanoa, että oli ensimmäinen ja viimeinen rellu meikäläisellä. Mitään muuta ei ollut, kuin vikaa ja vikaa. Pyörän laakerit ei kestä, kuin muutaman kympin, jonka jälkeeen ovat vaihtokunnossa. Erityisesti takapyöränlaakerit. Kummallisia sähkövikoja jatkuvasti-->toimii, ei toimi, toimii, ei toimi :evil: . Etujouset katkeilee helposti. Takapäässä ei ole mitään säätöjä pyörän kulmille=kun kulmat ovat metsässä, niin säätö tehdään vaihtamalla taakse kaikki puslat :shock: . Ohjauksessa on väljää tehdasasetuksena(ei saa säädettyä välyksettömöksi) Ainoa hyvä sanottava Lagunassa oli hiton hyvä ajettavuus(kun kaikki laakerit, nivelet ja puslat ovat kunnossa) ja isot sisätilat. En muuta voi, kuin toivottaa menestystä(ja hyviä hermoja) valitsemasi kulkineen kanssa 8)

Ps. joko on ilmaantunut hemmetinmoista nykimistä(kone ei ota edes kunnolla kierroksia) kostealla kelillä ja kylmällä koneella :?:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

fantasos kirjoitti: Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä! :protest:
Tuossa ei ole kyllä mitään ranskalaista vaan ihan normaali suomipojan viritys.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ville S. kirjoitti:
fantasos kirjoitti: Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä! :protest:
Tuossa ei ole kyllä mitään ranskalaista vaan ihan normaali suomipojan viritys.
Niinno orkkis koukussa ei siinäkään erillisiä sulakkeita ole, liittimet kytketään suoraan niihin ranskalaisen hyväksi havaitsemiin takavalojen liittimiin.. :roll:
Suomessa ne kaikki koukut niihin on laitettu/laitetaan vieläkin ja ilman erillisiä sulakkeita.
Onhan autossa kuiten sulakkeet valoille, ongelmia aiheuttaa lähinnä päin per****ä olevat sähköt kärryssä, jotka aiheuttaa noin 99% kaikista valovioista autossa. Muissakin kuin relluissa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”