Palovaurioauto ja airbag
Palovaurioauto ja airbag
Ny kelepais neuvot, että saisin itseäni vaarantamatta irrotettua palovaurioisesta 9000 saabista airbagillisen ohjauspyörän irti. Itse ohjauspyörän irrotukseen saan kyllä ohjeet muualta, mutta kuinka epäluuloisesti/vainoharhaisesti on suhtauduttava airbag:iin kun se on senverta lämpöä saanut että ohjauspyörän muovit ovat muotoaan muuttaneet?
Ja kiirehän asialla ei myöskään ole.. aamulla vaan pitäis olla aikaseen purkamassa.
Ja kiirehän asialla ei myöskään ole.. aamulla vaan pitäis olla aikaseen purkamassa.
Niin kait se normaalitilanteessa toimii sähköllä juu ja akku siitä onkin suorastaan valunut poijes konehuoneesta tulipalon tiimoilta, että sähköä siellä ei kyllä ole. Ainoa vaan mikä epäilyttää, kun se on melkoisen lämpökäsittelyn saanut.. tietty jos repäsis katon helevattaan sillä muuan kuormaajalla ja ratin saman härvelin kouralla, mut voip särkyä juuri sitä mitä sieltä kojelaudan alta haen..Rässi66 kirjoitti:No jos vaikka akun nappaat irti? Eikö se sähköllä mosahtele?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ei sen kummemmasti ku vaikka akusta +12v niihin kahteen johtoon ja kabum, tietty kannattaa miettiä missä itse on ko hetkellä ja ne peltorit.
Bagin yksikkö on yleensä siinä käsijarrun lähellä tunnelin päällä, jos siitä vaikka selvittää ne bagin johdot ja niistä ampuu sen sitten.
Bagin yksikkö on yleensä siinä käsijarrun lähellä tunnelin päällä, jos siitä vaikka selvittää ne bagin johdot ja niistä ampuu sen sitten.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Ankaran googletuksen tuloksena on, että johtoja on 4 kpl ainakin siinä rattipylvään spiraalijohdossa.Jarno.V kirjoitti:Ei sen kummemmasti ku vaikka akusta +12v niihin kahteen johtoon ja kabum, tietty kannattaa miettiä missä itse on ko hetkellä ja ne peltorit.
Bagin yksikkö on yleensä siinä käsijarrun lähellä tunnelin päällä, jos siitä vaikka selvittää ne bagin johdot ja niistä ampuu sen sitten.
Juu, bagin yksikön sijainti on tiedossa, mut on paikka johon on hankala päästä äkkiseltään olematta itse bagin tulilinjalla koskapa kys. romu on saanut kokea pillastuneen pyoräkuormaajan raivon.. eli se on runtittu melko rusinaksi palon jälkeen siirrellessä.
Pitänee repiä kuskin oven kautta rattipylvään alamuovit poijes ja ottaa sieltä bägille menevä oranssi liitin irti.. kattelee sit jaksaako arpoa piuhoja vaiko antaa herran haltuun ja alkaa purkaa vaan..
Onhan noita esimerkkejä, jossain videossa muistaakseni laitettiin joku 20l pönttö päälle ja sekin lensi vielä 10m korkeuteen.myrkky kirjoitti:Toivotaan näin.. ja jos, niin sitten testataan kuin korkealle bagi ampuu maahan ylösalaisin asetetun ohjauspyörän..Mika.T kirjoitti:Ei se ilman sähköä mihinkään posahda. Huoletta voi purkaa irti.
http://www.youtube.com/watch?v=C4sstjzE ... ed&search=
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Jaa niin.. unohdin kirjoittaa tänne lopputuloksen, rautakangella ja trukilla saatiin kuskin ovi auki, sit käsikopelolla tutkimaan kuskin jalkatilaa. Ensimmäinen kourallinen hiiltä, nokea, lasinpaloja ja sammutusvettä polvisuojan päältä sai riittää.. ei tarvinnut purkaa bagia edestä kun ei ollut mitään pelastettavaa.
***ostetaan kaukosäädin Pioneer VSX-409RDS viritinvahvistimeen***