LLL testaa: Harley-Davidson FXSTD Softail Deuce vm.2000

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

LLL testaa: Harley-Davidson FXSTD Softail Deuce vm.2000

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jäsen eerola pörähti tuossa tontille ja siinä potan päästään saatuaan tiedusteli, josko olisin nauttinut alkoholia.
Saatuaan (harvinaisen) kieltävän vastauksen, kysyi viattomasti josko kiinnostaisi koeajaa herran häxätintä.
Tuommoisiin pyyntöihin ei tule juurikaan tule laitettua hanttiin....

Noh, nahkatakki niskaan, kypärä päähän ja kakkulat nokalle.
Vielä nopea vipujen kertaus ja eerolalta pari varoitusta mm. "hieman vanhahtavasta" jarrujen suorituskyvystä.
Totuuden hetki. Kahvoihin kiinni ja vehe pois tuelta. Uuuh, täähän painaa pikkasen.
Penkki on Corbinin tarvike ja aika mukava. Pyörässä on kokoa, 189cm wanna-be-hog-rider löytää mukavan asennon samantien.

Virta päälle, onhan se vapaalla ja starttinappulaa. Hiljaisuus jatkuu, vain oma koveneva pulssi tykyttää kypärässä.
Ai niin, se helkkarin kiertokytkin siinä tankin päällä. Asentoon "IGN" ja valoja syttyi näyttöön.
Uudestaan starttia ja 88cid pata herää henkiin. Kevyttä kokeilua kahvasta ja orastava erektio on tosiasia.
Vance&Hines 2-1-rähinäputki pitää aika jytinää.

Ei kun menoksi. Kytkin alas ja ykkönen tupaan. Silmät sekunniksi kiinni, nielaisu ja liikkeelle.
Nousu pihalta tielle on aika jyrkkä, seis, tähystelyä ja liikkeelle. Ja STUP, siihen stumppas. Saa*tana, jopas nolottaa.
eerolan aplodeeratessa takana kone äkkiä käymään ja hieman rohkeammin kahvaa tällä kertaa. Onnistui, tiellä ollaan.
Hanaa, kakkonen ja kolmonen. Oho, ompas jytinää ja vääntöä.
Hieman lisää vauhtia ja isompaa pykälää. Noin, 60km/h lasissa. Riittää taajamassa. Kiekat ovat nelosella todella maltilliset, pitkästi alle 2000RPM.

Alkujärkytysestä toivuttuani alan pystyä havainnoimaan tilannetta.
Vehes on aikaisemmin ajamiini kaksipyöräisiin verrattuna pitkä kuin nälkävuosi, käytös tuntuu rauhalliselta ja vakaalta.
Kokeilen jarruja, kyllähää tää pysähtyy ihan kahdella sormella puristamallakin.
Jaa niin, omistaja ehkä ajelee hieman reippaamminkin välissä...

Noniiin, taajamakyltti suhahti ohi ja rajoituskin nousi kahdeksaankymppiin.
Pykälää pienemmälle ja ilmaa koneelle. Papatus muuttuu paukutukseksi ja vauhti kiihtyy.
Isompaa sisään ja rauhoitetaan menoa hieman. Laskeva aurinko värjää pellot oranssiksi ja konehepo vie miestä. Jeejee.
Uljasta hommaa, alan rauhoittua ja nautin letkeästä menosta. Fiilinki on toudella korkealla.

Haa, kierrämpä kylän kautta kotiin. Miten muka tää mahtuu tuohon liikenneympyrään? Ottamalla rauhallisesti käännöksetkin onnistuvat.
Vielä viimeinen stoppi suojatien eteen ennen matkan loppua. Kylän poijat tapittavat vehestä tiiviisti fillareidensa selästä.
Ja vielä viimeinen kiihdytys. Mitä ne sanoo, hyvinhää tää lähtee? (Ainakin 200D:llä olisi todellisia vaikeuksia pysyä perässä.)

Jarrutus ja käännös kotipihalle jossa tekorauhallinen eerola istuu ulkoisesti tyynen oloisena.
Löytyi se vapaakin, kone seis ja pyörä jalalle.
Nousen vastahakoisesti pois ja irrottelen kypärän päästäni. Osasimpa!

Rakkaat lottovoittoja säätelevät tahot, nyt semmoinen 20k€ voitto olisi paikallaan.

Kiitos eerolalle yhdestä hetkestä elämässäni jonka muistan pitkään/ikuisesti.

Kuva
Pro HVM
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Olkaatten oikein hyvä vaan! Oli niin nätti ehtoo, että noloahan siitä olisi ollut ihan yksikseen nauttia. :)
-T

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Pankistahan sitä rahaa saa :roll: :roll:

Ei muuta råssi ottaa myssyn käteen ja kävelee pankinjohtajan luo...sitten vaikka tälläänen.Sopiis sulle paljon paremmin ja pääsisit vähä toteuttamahan ittiäs...ei oo vilkku määräyksiä...yms. ja poliisillekkin voi todeta että jos siinä putkessa ei olis reikää niin se olis tanko.Samalla kun jetsoni työntää harjanvartta putkeen...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Oujee! Tuossa mopossa on kaikkien pakoputkien äiti! En olekaan koskaan ennen nähnyt tuota kuin näyttelypyörissä ja mainoskuvissa.
-T

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

taitaa olla autotallissa tehnyt gatlingit....ei toimi niinku "oikeat"...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nyt on kiitos jo riittävästi velekaa.... Tartteee vähä vartoilla.
Nikon linkkaama panshoveli olis kyllä aika loihakka peli.

Tuoltahan nuita gatlingeja löytyy: http://www.tailgunnerexhaust.com/
Pro HVM
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Noh...rahnaahan se vaan on.Toisaalta pitkän siivun maksettavaahan se aina teettää :roll:

tässä vielä himoja herättämään :roll: tuohn vielä mid-apet nii kyllä kelepaas...

Kunhan mäkin tästä tuun isoommaksi niin kyllä pitää pannu talliin saada...vaikka sitten näyttely kapistukseksi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kannattaa Rässi välttää nuita koeajoja aina viimeiseen saakka, se kun tuntuu olevan se viimeinen virhe....aiheuttavat p*rkeleet unettomia öitä :twisted:
BMW E31 V12
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

eerola kirjoitti:Olkaatten oikein hyvä vaan! Oli niin nätti ehtoo, että noloahan siitä olisi ollut ihan yksikseen nauttia. :)
Vihreänä Rässille :x Olitko koelenkillä itsekin vai ostitko vallan pois kuleksimasta tämän laitteen? Näyttää kovasti tutulta tuo pyörä ja kun vanhoja maileja arkistosta plarasin, niin täällähän tämä on ikään kuin ostettavaksi aikoinaan tarjottu.
Onnea hienolle pyörälle, jos ilmoitusosa on plakkarissa :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Oooohh... nostalgia nostaa päätään. Tiedän (ja saatan erittäin hyvin kuvitella) Rässin olon ja tunteet tuon koeajon jälkeen. :D
Oi niitä aikoja...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

stanger kirjoitti:kannattaa Rässi välttää nuita koeajoja aina viimeiseen saakka, se kun tuntuu olevan se viimeinen virhe....aiheuttavat p*rkeleet unettomia öitä :twisted:
Kalliiks tulee tollaset koe-ajelut :idiot: :help: :lol:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

SamuliS kirjoitti:
stanger kirjoitti:kannattaa Rässi välttää nuita koeajoja aina viimeiseen saakka, se kun tuntuu olevan se viimeinen virhe....aiheuttavat p*rkeleet unettomia öitä :twisted:
Kalliiks tulee tollaset koe-ajelut :idiot: :help: :lol:
ei ne niin kalliiksi tule...amerikan rauta pitää huomattavasti paremmin hintaansa verrattuna japanilaiseen rautaan.Se kun on se ajattomuus näissä vehkeissä...

Ja jos haluaa todella lompakko ystävällisen laitoksen niin sijoittaisin 50-luvun amerikkalaisiin.Niissä pelkästään hinta enää nousee.Tuokin pannu on vielä suhteellisen edullinen aidoksi pannuksi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Ride
Äitee
Viestit: 494
Liittynyt: 14.1.2006 22:38
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Ride »

SamuliS kirjoitti:
stanger kirjoitti:kannattaa Rässi välttää nuita koeajoja aina viimeiseen saakka, se kun tuntuu olevan se viimeinen virhe....aiheuttavat p*rkeleet unettomia öitä :twisted:
Kalliiks tulee tollaset koe-ajelut :idiot: :help: :lol:
Meikä hetken poissa tontilta ja jo on täys vauhti päällä :evil:
Olen eerolalle ehrottanut että jos tohon jawaan sen vaihtais ja vielä muutaman tonnin maksais väliä, mutta ei :shock:

Se on tuon rässin ensin kasvatettava tarpeeks pitkä tukka, niin sit voidaan saada meidän välille asiallinen neuvotteluyhteys :!: :!: :!: ehkä :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”