BMW e36 alustasta.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

BMW e36 alustasta.

Viesti Kirjoittaja ile »

Eli asentajagurut, mikä näissä vehkeissä alustassa väsyy ensinnä, alapallot, koiranluut, puslat ( mitkä niistä) ?

Tarkoitus olisi päivittää madallus-sarjan asennuksen yhteydessä alusta kerralla muutenkin ryhdikkääseen kuosiin, tällä hetkellä tuntuma on kuin jostain 60-luvun ***ravankkurista eli moottoritien rampissa saa pelätä että koko hoito kaatuu kyljelleen. :(
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Edestä menee alapalloja ja tuon^ ongelman tekee todennäköisesti taka-akselin pitkittäistukien etupään puslien hajoaminen-> takapyörät menee haritukselle jne. :roll:
Viimeksi muokannut Jarno.V, 14.9.2007 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaa keinuvarren helat todennäköisesti ihan lopussa, toinen heikko kohta alapallot, kolmas alatukivarsien takahelat.
Takana samanlaiset "narinahelat" kuin Mersuissa, hieman eri kohdassa ... ja niitäkin menee.
wiimax.fi
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

Okei kiitokset, eli on syytä tarkistaa että kortilla löytyy riittävästi limittiä kun lähtee alusta remonttia tekemään. Eli kaiki irti lähtevä samalla kertaa uusiksi.

On nää sitten hauskoja nämä laatuautot, ei ole perseaukisten puuhaa näillä ajelu ei tod. . :D

EDIT. Osaatko Dealeri sanoa , onko monen tunnin homma asentaa tuollaseen lohkolämppärinvastus, sisähaarotuksen piuhoilla? Kohta alkaisi olemaan sillekin tarvetta.
Viimeksi muokannut ile, 16.9.2007 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lohkolämppärin ja sisähaaran laitto ei ole vaikeaa, jos on ilmastointi niin vastuksen paikka taisi olla vähän hankalasti.
Pari kolme tuntia ? En muista niin tarkkaan vaikka onhan niitä laitettu moneen bemariin.

Alustan osat ovat halpoja, esim. ne etualatukivarsien takahelat 11 euroa kappale.
Vaikka laitat kaikki uutta ei osat tule mahdottoman kalliiksi.
wiimax.fi
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

???6666¤#!#%/()kele.

Viesti Kirjoittaja ile »

Olen nyt selvitellyt "aseveljiltä" että alustan osien kestävyys on korkeintaan luokkaa 30-40tkm ja harmittavan monen osan vaihto vaatii erikoistyökalua/hydrauilipuristinta.

Herää vain kysymys, minkä pärkeleen takia jollain corollalla ajaa 250-300tkm ilman että alustaan tarvitsee vaihtaa ainuttakaan osaa ja sitten näissä sakemannin laatuvehkeissä se on jokavuotinen operaatio ennen leimalle menemistä?
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Re: ???6666¤#!#%/()kele.

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

ile kirjoitti:Olen nyt selvitellyt "aseveljiltä" että alustan osien kestävyys on korkeintaan luokkaa 30-40tkm ja harmittavan monen osan vaihto vaatii erikoistyökalua/hydrauilipuristinta.

Herää vain kysymys, minkä pärkeleen takia jollain corollalla ajaa 250-300tkm ilman että alustaan tarvitsee vaihtaa ainuttakaan osaa ja sitten näissä sakemannin laatuvehkeissä se on jokavuotinen operaatio ennen leimalle menemistä?
Ehkä corollassa panostetaan juuri komponenttien laatuun mutta jätetään kaikki muu vähemmälle :D .Esim W123 mersu on ollut joka suhteessa laadukas ja kallis karvalakki mallinakin mutta silti on tullut ylilyönti äänieristyksessä kun alustaan on pitänyt laittaa jotain perkeleen PVC massaa joka lahottaa auton katseilta piilossa :evil: .Nupit ja tekniikka kestää W123:sessa ehkä jopa paremmin kuin corollassa mutta kori lahoaa melkein yhtä ärhäkkäästi.Bemarissa taas kori kestää mutta alustan osat ei ja teknisiä murheita voi tulla useimmin kuin yksinkertaisemmissa autoissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mitä tossa ajoin työkaverin ihan uusella corollalla niin tuskin siitä huomaakaan niin hereesti pikku vikoja alustassa kuin bemarissa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”