no e30 325:sesta vedot loppu heti ykkösen jälkeen.petska kirjoitti:Laittaa mersun kutoseen äreemmän nokan niin johan alkaa naukuun ne on vaan niin löysillä ajoituksilla....bemarit pieksee rajoitinta niin pirun herkästi ainakin ykkösellä ja kakkosella vetoja tuskin sen jälkeen piisaa....
BMW kutoskoneen saundit.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Puhutteko nyt tästä JM-vehkeestä vai?stanger kirjoitti:ei kai vain satu olemaan sievin suunnalta...petska kirjoitti:yksi tuttu hiotutti 750 pemariin nokat ja kannet on avarrettu ja venttiilit muotoiltu saapa nähdä miten V12 laulaa....
(eikös se korikin ole melkoisella laihdutuskuurilla )
Jos ei kulje niin kromaa se.
Ei ole jokkis vehje Eiköhän ole ihan harraste malli katuliikenteeseen ja rälläkkä on laulanut ja vingulla vingutettu... eiköhän lahnaa ole tarkoitus joskus vartilla kokeilla mut saapa nähdä ehtiikö tälle kesälle ainakin elokuulle menee....
Onhan se vähän keventynyt kun on mukavuus varusteita laitettu kiertoon ja turhia varusteita riisuttu....mitä niillä takalasin nostajilla tekee
-kampiakselin stefan vaihto vähän karkas.....meni iso töiseksi...
Onhan se vähän keventynyt kun on mukavuus varusteita laitettu kiertoon ja turhia varusteita riisuttu....mitä niillä takalasin nostajilla tekee
-kampiakselin stefan vaihto vähän karkas.....meni iso töiseksi...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Yleisesti kyllä täytyy tunnustaa että kaikki muut kuin suora neloskone kuulostavat omaan korvaan hyvältä. Tai ehkäpä vain erilaiselta mutta siihen sitten kiinnittää huomion.
Harleyn (tahika kiinalaisen kopion ) V2, jytkynjytkyn
Kolmipyttysen pikkusuparun pörinä on oikein mehevä isolla putkella (jota se ei kyllä hengittääkseen tarvi).
Saab 96 V4, ihan legendaarinen täristäjä.
Boxer-4. Kyllähän isommissakin suparuissa on mukavat äänet.
Audin turpoviitoset, vähän säksättävä hurina, joskus puhinaa ja tuhinaakin. Yleensä ihan hyvin myös kulkua.
V6 on taas vähän mitäänsanomaton, paitsi jos se on Alfa-Romeon tekemä ja saa jenkaa tarpeeksi.
Suora kutonen, hiljainen ja tasainen hurina. Ja sitten jos BMW ja vähän avarammilla putkilla niin äänimaailma avautuu ihan eri lailla 4000rpm kohdalla. Repäisevää...
Boxer-6. Porsche 911...
Suora kasi Oulun Ameriikan kaar shoun pihalla oli 50-l alun puikki suoralla kasilla. Kyllä muuten kävi nätisti ja putkesta kuului vain suhinaa... Kyllä ne osasi ennenkin. Loistoautoon loistava äänettömyys.
Jenkki-V8 ynnä muut henkilömallien kasit. Euro-edustusautoissa turhan paljon vaimennettu, jenkeissä yleensä jytinää/räpätystä ja joskus jopa voimaa . Yläkierroksilla ehkä vähän ahdistuneen kuuloinen mouruaja.
Ferrarin V8 (flat plane crank). Oikeastaan tässä on äänet kuin neloskoneessa mutta paukahtaa vaan tuplamäärän yhdellä kampiakselin kierroksella. Alarekisterissä siis mitäänsanomaton, mutta 8000 kierroksella ei enää juuri erota yksittäisten sylintereiden pakotahteja, mahtavaa sinfoniaa.
V12. Yleensä sivistynyt mutta kyllä nämäkin saa laulamaan kovaa ja korkealta, jopa puhtaasti.
Harleyn (tahika kiinalaisen kopion ) V2, jytkynjytkyn
Kolmipyttysen pikkusuparun pörinä on oikein mehevä isolla putkella (jota se ei kyllä hengittääkseen tarvi).
Saab 96 V4, ihan legendaarinen täristäjä.
Boxer-4. Kyllähän isommissakin suparuissa on mukavat äänet.
Audin turpoviitoset, vähän säksättävä hurina, joskus puhinaa ja tuhinaakin. Yleensä ihan hyvin myös kulkua.
V6 on taas vähän mitäänsanomaton, paitsi jos se on Alfa-Romeon tekemä ja saa jenkaa tarpeeksi.
Suora kutonen, hiljainen ja tasainen hurina. Ja sitten jos BMW ja vähän avarammilla putkilla niin äänimaailma avautuu ihan eri lailla 4000rpm kohdalla. Repäisevää...
Boxer-6. Porsche 911...
Suora kasi Oulun Ameriikan kaar shoun pihalla oli 50-l alun puikki suoralla kasilla. Kyllä muuten kävi nätisti ja putkesta kuului vain suhinaa... Kyllä ne osasi ennenkin. Loistoautoon loistava äänettömyys.
Jenkki-V8 ynnä muut henkilömallien kasit. Euro-edustusautoissa turhan paljon vaimennettu, jenkeissä yleensä jytinää/räpätystä ja joskus jopa voimaa . Yläkierroksilla ehkä vähän ahdistuneen kuuloinen mouruaja.
Ferrarin V8 (flat plane crank). Oikeastaan tässä on äänet kuin neloskoneessa mutta paukahtaa vaan tuplamäärän yhdellä kampiakselin kierroksella. Alarekisterissä siis mitäänsanomaton, mutta 8000 kierroksella ei enää juuri erota yksittäisten sylintereiden pakotahteja, mahtavaa sinfoniaa.
V12. Yleensä sivistynyt mutta kyllä nämäkin saa laulamaan kovaa ja korkealta, jopa puhtaasti.
I drive an Opel. What's your excuse?
Pari vuotta sitten käydessäni Monacossa, kiersin F1-radan kävellen. Se on hurja paikka, kun tuntuu että siellä ei oo muita autoja kuin Ferrareja, Lamborghineja, Rollsseja ym. Melkein kuin Heinola En nähnyt yhtään W201:stä, mistäkähän johtuu? Siinä radan tunneliosuudella kävellessäni, mikä sen nimi nyt sitten onkaan, niin ohi kiihdytti rajusti joku Lamborghini - tunnelissa raikunut soundi jäi pysyvästi mieleen! Oli muutenkin hauskaa hengailla esim. Hotel de Parisin edustalla, ja kuunnella siitä lähtevien ja tulevien urheiluautojen murinoita, kun 50-vuotiaat harmaapantterit tulivat pihaan Maseratillaan, joku nuori blondi kyydissä... Ihanan kallista! Elämä on...
Tahi reilusti yli 200:aa heppainen bmw 316 turpotettuna, autossa oli myös asianmukainen putkisto, samaten yleisilme oli hyvin "stailattu".AM kirjoitti:Melitos kirjoitti:Yleisesti kyllä täytyy tunnustaa että kaikki muut kuin suora neloskone kuulostavat omaan korvaan hyvältä.
Omaan korvaan myös neloskoneista löytyy hienoäänisiä.Joku kireä öbäut 8000 kierroksilla ajeltava nelonen tuplilla :wackit:
BMW 318d -09
petska kirjoitti:Ei ole jokkis vehje Eiköhän ole ihan harraste malli katuliikenteeseen ja rälläkkä on laulanut ja vingulla vingutettu... eiköhän lahnaa ole tarkoitus joskus vartilla kokeilla mut saapa nähdä ehtiikö tälle kesälle ainakin elokuulle menee....
Onhan se vähän keventynyt kun on mukavuus varusteita laitettu kiertoon ja turhia varusteita riisuttu....mitä niillä takalasin nostajilla tekee
-kampiakselin stefan vaihto vähän karkas.....meni iso töiseksi...
jepu jee.. eikös sieltä ole lähtenyt ilmastoinnit, takapenkit sun muuta romua..? meinaskohan tuo päästä lujaa sillä..
BMW E31 V12
Kyllä remmiahdettu kasi on omaan korvaan lähes parasta mitä polttomoottorista voi irti saada. Katsokaa ja kuunnelkaa vaikka tuo video. Oli luonnossakín tuon koneen soundit makean matalat ja hienosti muris sekä vinkui.
Plymouth Cuda 1970 383+6-71
Plymouth Cuda 1970 383+6-71
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
onhan bemarista rojua lähtenyt ja pikkuisen vinoiltu et jospa se sitten pärjäisi tuolle minun käyttöautolle
olis joskus ensi kuussa tarkoitus asentaa konetta reikään.....pitänee vaan saada kaikki valmiiksi....saa nähdä ehtiikö tälle kesälle mut hiljaa hyvä tulee....suotta hosua kun kerran tekee kunnolla.....ja ruiskun säätö on sitten vielä arvoitus....
olis joskus ensi kuussa tarkoitus asentaa konetta reikään.....pitänee vaan saada kaikki valmiiksi....saa nähdä ehtiikö tälle kesälle mut hiljaa hyvä tulee....suotta hosua kun kerran tekee kunnolla.....ja ruiskun säätö on sitten vielä arvoitus....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Aamulla tutkiskelin TDT:n pohjaa ja huomasin että Eberspächer:n valmistamaan takapönttöön oli tullut läpireikiä. Tiikerisahalla pönttö erkani muusta putkesta ja 60-asteen mutka tilalle. Mielestäni saundit on nyt Mersun tyylille sopivat arvokkaan sivistyneet kuutosen murinat vai mitä mieltä arvon raati on?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PvurgpNBIA8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PvurgpNBIA8[/youtube]
Datsuni on mun ratsuni.
Kyllä foortin cologne V6:ssa on kanssa melko nätit äänet kun enimmät vaimentimet karsii pois.
Kesällä ajelin muutaman päivän sellasella ja vasta moottoritiellä tuli laitettua ikkuna kiinni.
EDIT.kirjoitusvirheitä
Kesällä ajelin muutaman päivän sellasella ja vasta moottoritiellä tuli laitettua ikkuna kiinni.
EDIT.kirjoitusvirheitä
Viimeksi muokannut ile, 23.9.2007 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Saahan sitä meteliä Mersuunkin... 280E ränttätänttä nokilla ja peltisarjalla.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 24.9.2007 11:09
Parhaat äänet oon kuullu kanssa Monacossa, samaisessa tunnelissa. Ferrareita riitti, tunnelin suulla tuli istuttua aika tovi ja kuunneltua sitä sinfoniaa kun useampi 360 avas tunnelissa.
Bemarin isompi kutonen kisa-vireisenä on kuulostanu pornålta, jotenkin sen sammuttaminen on jääny elävänä mieleen. Virrat pois ja kone ei pyörähtäny kahta kierrosta enempää, oli ku ois kiinni leikannu.
Ja kireen (ylipäätään mikä tahansa tarpeeks kireeks viilattu) kasikoneen tyhjäkäynti, sellasta vaikeen olosta, hakevaa ja ja melkein välillä tukehtuvaa joka taas yltyy hetkeks paukkumaan.
Hienostuneimmat on ollu Packard:in lättäpää V12. Sellasta höyryjunamaista, herraskaista tsuh tsuhia, liikku ja kiihty iso auto kiltisti.
Bemarin isompi kutonen kisa-vireisenä on kuulostanu pornålta, jotenkin sen sammuttaminen on jääny elävänä mieleen. Virrat pois ja kone ei pyörähtäny kahta kierrosta enempää, oli ku ois kiinni leikannu.
Ja kireen (ylipäätään mikä tahansa tarpeeks kireeks viilattu) kasikoneen tyhjäkäynti, sellasta vaikeen olosta, hakevaa ja ja melkein välillä tukehtuvaa joka taas yltyy hetkeks paukkumaan.
Hienostuneimmat on ollu Packard:in lättäpää V12. Sellasta höyryjunamaista, herraskaista tsuh tsuhia, liikku ja kiihty iso auto kiltisti.
Slänt 6 (joko 170 tai 225) vielä alkuperäisessä kuosissaan olevalla putkistolla... Ei sitä kuule paikollaan ku se käy ja kolikkokin pysyy pystyssä kopan kannen päällä Sitte ku polokee niin on siellä olemassa se vieno jenkkiäänikin
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Heh, kyllä ainakin omaa kiihotustilaa nostaa niin prkleesti bemarin kutoskoneen se sellainen jännä "värinä"... :wackit:
Yks kaveri sano, että se johtuisi pakoputkistosta, että siellä ois joku terävä reuna tms... Mutta vaikka mokomiin vaihtaa putkistonkin, niin ääni säilyy, kyllä nyt alkaisin jo veikkaamaan sen kuuluvan kait sitte juuri tuosta dealerin viittaamasta suuresta overlapista... Jos penarin joskus ostaa, niin se on melkein pakko ostaa kutoskoneella äänien takia...
Paikallinen Volkkarin VR6 pääsi ainakin tosi lähelle bemarin kutosta, vaikkei ihan aito suora olekkaan, kuuntelinkin että nyt joku ampuu, mut se bemarin rallatus puuttuu, niin golffi...
Mutta tosiaan esim nokilekan videossa, tuo mersun tyhjäkäynnin kalkatus kuulostaa jotenkin hyvältä, vaikka ei ehkä sinänsä ole "nätti" ääni, mutta silti se sopii korvaan kuin nyrkki silmään tai... :wackit:
Mut yks, minkä auton tunnistaa käynnistysmoottorista, on Toyotan dieselit... Hiace tai Hiluxi tai Dyna tai... ku tärähtää käymään, niin startissa on ihan oma äänensä, AINA olen tunnistanu vaikken oo nähny...
Yks kaveri sano, että se johtuisi pakoputkistosta, että siellä ois joku terävä reuna tms... Mutta vaikka mokomiin vaihtaa putkistonkin, niin ääni säilyy, kyllä nyt alkaisin jo veikkaamaan sen kuuluvan kait sitte juuri tuosta dealerin viittaamasta suuresta overlapista... Jos penarin joskus ostaa, niin se on melkein pakko ostaa kutoskoneella äänien takia...
Paikallinen Volkkarin VR6 pääsi ainakin tosi lähelle bemarin kutosta, vaikkei ihan aito suora olekkaan, kuuntelinkin että nyt joku ampuu, mut se bemarin rallatus puuttuu, niin golffi...
Mutta tosiaan esim nokilekan videossa, tuo mersun tyhjäkäynnin kalkatus kuulostaa jotenkin hyvältä, vaikka ei ehkä sinänsä ole "nätti" ääni, mutta silti se sopii korvaan kuin nyrkki silmään tai... :wackit:
Mut yks, minkä auton tunnistaa käynnistysmoottorista, on Toyotan dieselit... Hiace tai Hiluxi tai Dyna tai... ku tärähtää käymään, niin startissa on ihan oma äänensä, AINA olen tunnistanu vaikken oo nähny...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Onhan kutoskoneisessa Bemarissa mahtava ääni. Itse pidän täysin originaalissa kunnossa olevan Bemarin murinoista. Jälkikäteen tehdyt pakoputkimodaukset eivät oikein iske. Semmoinen hiljainen matala murina se pitää olla. Omassani on konepellin äänieristeet karisseet pois, koneen ääni kuuluu turhankin selvästi ulos.
® Mesen Porkkana-klubi
Ajettua
Sain ajaa kymmenisen vuotta sitten Italian vierailullani Ferrari 355 Spideria, avomallia siis ja voi jukra kun oli hauskat 400 km. Ei pysähdyksiä ja suoraa baanaa. Vauhtia oli melko paljon liikaa, mutta 140 km/h ei tuntunut ollenkaan miltään...
Ja ne äänet! Voi sitä mourunaa, kalpenee M5 bemarikin...
Ja ne äänet! Voi sitä mourunaa, kalpenee M5 bemarikin...
Jotkuu kuvailee bmw:n V12 starttia, että ihan kuin startti olisi rikki...Merzedes kirjoitti:Jos haluatte kuulla hienon startti-äänen niin BMW:n eka V12 on kova. Eli M70B50, pitää todella jännän äänen kun käynnistää. Kuulostaa ihan kun akku olisi lopussa. "Viuu, viuuuu"
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sukumökillä on meillä leluna vanha ZIL 157 k 6x6. Tyhjäkäynnillä tuosta venäjäläisestä Studebaker/Hercules pohjaisesta suorasta lättäkutosesta ei kuule kuin nostajat ja korsteenin huipulla heiluvan läpän kolinat, kun jättää kipinän välistä. Kaasulla mylvii jo ihan eri malliin. Taitaa noissa hyötytojotissa olla välitetty startti, on tosiaan omanlainen ääni. Vanhan Ransiitin tai Portterin 5-dieselin tuntee kaukaa äänestä. Tuohon yhdyn kyllä, että BigMoneyWaste pitää aivan omaa ölinää vaikka Mersun kuutoseen nähden ei kun kuullen.
Varmasti!Easy Rider kirjoitti:Sukumökillä on meillä leluna vanha ZIL 157 k 6x6. Kaasulla mylvii jo ihan eri malliin.
Njoo se voi olla...Easy Rider kirjoitti:Taitaa noissa hyötytojotissa olla välitetty startti, on tosiaan omanlainen ääni. Vanhan Ransiitin tai Portterin 5-dieselin tuntee kaukaa äänestä.
Ja tosiaan, transitit kautta aikain on pitäneet kyllä sellasta ominaista suoraruiskun kolinaa että huh huh!
Portterinkin erottaa, juuri sen ylimääräisen pytyn ansiosta...
Samoten meijän sprintterin Ennen sen tunnisti "roksotuksesta", nykyään myös sitte kiihdytyksessä pakoäänistä... Simonssi...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91