Millainen peli on Isuzu trooper 2,8 td noin 1990-malli.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Millainen peli on Isuzu trooper 2,8 td noin 1990-malli.

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve,
Tuollainen lievästi kolaroitu olisi tiedossa. Reilu 350 tkm. ajeltu. Katsastettu 2 kk sitten. Miten noissa kestää tekniikka? Onko osat kalliita? Meneekö paksussa lumessa hyvin. Malli on tuollainen melko pitkä (vai onko ne aina pitkiä). Webasto varusteena. Uskaltaako tuollaista ostaa? Onko moottori valurautakannella ja muutenkin kestävä? Kaikki tieto kiinnostaa, jospa tästä sais metsästysauton. Auto ei ole muutoskatsastettu huoltoautoksi mutta sen saa muutettua-kysytty katsastusasemalta.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kaverilla on tuollanen v.87 roopperi, paitsi että 2.2 turpoD, ja rekistöröity huoltoautoksi. Olen ainakin ymmärtänyt mitä kaveri on noita selvitellyt, että tekniikka olisi kestävä, pumppu vikoja joissakin ollut, ja nekin taitavat koskea tota 2.2 konetta,. Mutta ne pellit ne pellit, tuppaa ruostumaan mutta niinhän ne kaikki vanhat maasturit. Osia on hakenut ihan tavallisesta varaosa liikkeestä, hinnat ei ihan halvimmasta päästä.
Metässä menee kyllä hyvin, eli eiköhän lumessakin jos kumit kunnolliset.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kiertokanget noista tuuppaa levähtämään siinä 300tkm kohdilla ja aina jossain vaiheessa aski tykkää levitä jos ei osaa ajella sillä oikein ja ei vaihda öljyjä sinne(5-vaihteella ei saa vetää mitään eikä saa myöskään jurruttaa alle 80km/h vauhtia vaikka jaksais mennäkin ja vaihteistoöljy on helppo vaihtaa,proppu auki,vanhat litkut ulos ja proppu kiinni ja sitten vaihdekeppi neljällä 6mm pultilla pois 6litraa 10W30 Moottoriöljyä sinne sisälle vaihdekepin aukosta ja keppi paikoilleen)mutta muuten pirun kestävä auto jos pellit vaan ovat kunnossa ja menee erinomaisesti lumessa, ite pääsin vielä ajelemaan hangessa silloinkin kun etuvalojen kohdalla oli lumen pinta :o mutta kyllähän sekin kiinni jää jos ajaa sillein että lumi,yms sellainen pääsee kantamaan autoa rungosta. Tuommoisella -91 2.8TD Trooperilla tuli tuossa ajeltua 2vuotta/80tkm ilman minkäänlaista murhetta,ei tarvinnut tehdä mitään muutakuin öljyt vaihdella ja tankata. Ja tuossa 2.8TD Trooperissa on sitten valurautainen kansi ja kulkee mukavasti tuon turbon avulla pienellä ruualla(matkassa pääsee helposti 7,5l/100km ja kaupungissakaan ei saa menemään missään olosuhteissa edes nelivedolla yli 10l/100km)

Ja onhan se mukava tunne kun ahdot nousee tuonne 0.9bar kohdille niin tuntuu että koppi lähtee lentoon :wink: :lol:
Itellä oli vielä talvisin tuossa Trooperissa aurakin tehty taakse ja kyllä sillä sai pihat putsattua

Tulipas taas oikein tehtyä pieni romaani mutta eipä se haittaa :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tutulla oli tuommoinen ja juuri niin kuin edellä sanottiin. Ruostuu
ja moottori laukeaa 300.000 kohdalla. Kulkee hyvin maastossa.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Jarkko N kirjoitti:Tutulla oli tuommoinen ja juuri niin kuin edellä sanottiin. Ruostuu
ja moottori laukeaa 300.000 kohdalla. Kulkee hyvin maastossa.
siis eihän tuo moottori poksahda kokonaan jos sen jipot tietää, ennenkuin 300tkm tulee kohdille niin käyttää mosan pois keulilta ja vaihtaa alakerran kaikki laakerit ja kiertokanget parempiin kuin mitä originaalit ovat. Motin alakerran kunnostuksessa menee aikaa irroituksen ja asentamisen kanssa ammattitaidosta riippuen 2-3päivää ja tähän aikaan remppa on tehty jo ulkosallakin(kaverin autoon tehtiin tuollainen remppa 310tkm kohdilla ja kun kyseltiin kiertokankia niin niitä heikompia ei saa enää mistään vaan aina on parempaa rautaa kyseessä, rempan jälkeen kaveri on päästelyt menemään tuolla jo kohta reilut 150tkm eikä ole enää ollut ongelmia, eli voidaan sanoa että kyllä se kestää jos vaan maltetaan mieli,kaverin autolla on siis ajettu nyt jo kohta 500tkm ja edes laatikkoa ei ole tarvinnut vaihtaa) :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Omakohtaisia kokemuksia ruupperista on sen verran että kannattaa harkita, tosin kone siitä omastakin meni kaivoksessa noustessa vinotunnelissa, turbo tuli tiensä päähän->kone öljyllä käymään->leikkasi kiinni kun öljy loppui. Täydentävänä tarinana kerrottakoon että oli kytkin lopussa, ei saanut pitämään jotta olisi koneen saanut sammumaan. Lumessa meni kuin peto, huoletta uskalsi poiketa pellolla lenkin keskellä talvea ja siellä mentiin kunhan kuskilla kesti kantti ajaa. :D Pelleilleen tosin vähän heikkoja.
Omalla hankintalistalla tulevaisuudessa on myös ruupperi. ;)
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”