ThaBandit^ kirjoitti:Vahva EI ainakin tuollaiselle nisunasudieselöidylle detroittilaiselle! Heti tuli mieleeni karmeat kuvat -59 avo Eldoradosta Cedricin 2,8 D:llä....
Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti.

Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään.
Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään....

Mmm... Corvette nissanin tietselillä

Nojuu, onhan se semimauton juttu, vaikka eipä silti onhan vanneja alunperinkin jo kuutoskoneella. Nimittäin sillä 4.3l bensakutvosella, joka on aikas kauhea patarauta.
5.7D kuulostaa palio paremalle käyntiääniltään kun 6.2D, ja tyypillisesti vetääkin huomattavasti paremmin jossei ole ihan pieleen säädetty. Mitään rakettejahan nämät ei näillä vapareilla tietysti ole.
5.7 kanssa kuluttaa enemmän kun 6.2, käsittääkseni tuommosen vanin 6.2l koneella pitäisi mennä aikalailla tuohon samaan kun kaverisi kapriisi.
mese300 kirjoitti:Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa

Seitensatanen ei kait ole vakuuttanut pomminvarmuudellaan. Eikös niissä öljypumppu anna periksi, jolloin paineet alkaavat tippua, ja seurauksen on looran luistoa, josta tulee ylilämpöä ja pakkojen palamista, sekä ylimääräistä töhkää laatikon sisään joka aiheuttaa taas omat ongelmansa, ja pian koko laatikko on täydellisessä remppakunnossa
Muita perusvikoja kait noissa on muunmuassa:
6.2D runkopultit tärisevät auki (nehän siksi kait kehotetaankin pistämään pitävällä lukkoliimalla)
Kansista ovat imu-ja pakoventtiilin kannakset murtuneet lähes järestään joistain pytyistä, joskaan ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä
Tai sitten kylmäkäynnistyksessä menee mäntä halaki.
Hydraulikäyttöinen jarrutehostin alkaa vuotaa
Ilmastoinnista (turha varuste) kuivuu pumpun tefa, ja kaasut poistuu talven aikaan.
Kelloseppämallin lukkoperä ei selsviä suomen talaven liikkeellelähdöistä, mekaniikka menee murusiksi, ja pahimmillaan muruset menevät lautaspyörän ja pinionin välistä, peräsireeni on valamis
Tai sitten huvittavasti laakeroidun perän stefaa ei saa pitämään öljyjä poies takarummusta
Niin ja jos onnistut sotkemaan kardaaninpätkien asennon toisiinsa nähden, niin saat ikuisen täristimen ja tarpeen uusia ristitapit 20 000 välein. Näissä eikös ollut jostain ihimeen detroitininsinöörin päähänpistona epäkeskeiset ristitapit?
Laatikon turbiininstefa kanssa kait lipo aina huostaa vähän öljyä, punainen "Olet tässä" piste jää kartalle kun johonkin parkkaat
Eturenkaiden ulkosyrjät kuluvat auttamatta ensimmäisinä
Öljyä vuotava 6.2 sulattaa koneen kumityynyt tasaisin väliajoin
Ja hännänhuippuna, joku sähköherkku ei koskaan toimi jos autossa semmosia.
Niin ja peräkärrin pistoke on usein väärinkytketty
Olikos näissä muuta?
Jäsyn näköisiä laitoksia tuolla
Enkös minä ole jo erilainen, minullahan on MB 124 200D
Kuvaja kirjoitti:190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA

oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle

No tuo kampiakselin tippuminen on kyllä ihan mahdollista 6.2:ssa

Lankomies auko kerran yhtä vanin konetta missä oli yhden veivin pultit antautunu ja kangenalapää tuli öljypohjanläpi

Muutama kiertokangen ja runkopukin pultti lähti käsin auki

Meitä lankomiehen kanssa nauratti, auton omistajaa ei

Enpä tiijä kestäisikö sellaista stressijä, nykyisin kun ajelee autohistorian luotettavimmalla tiisselipakulla työmatkojaan
Juu, kyllähän se on tosiaan tunnettu ominaisuus tuo koneen pulttienaukiravistelutaito. Tietysti se mikä mietityttää, niin onkohan niitä ehtiny jo joku aukoa ja pistää kiinni iliman ruuvilukitetta
Tuo 190deen avatar se on niin tyylikäs
pt kirjoitti:Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.
Ollenkaan en kyllä vähättele amerikantransittia, mutta tosijaan niin vähän suomeen tuotu ja etenkään tiisselillä että voipi olla huono löytää
mese300 kirjoitti:naapurien kettuillut olen kuullut että eihän jenkki paskat lähde edes pakkasessa käyntiin...

Niinpä vaan ensimmäisillä pakkasilla joutu antamaan jo virtaa tästä "jenkkipaskasta" naapuruston muutaman vuoden vanhalle Volvolle jossa webasto oli ollut käytössä ja akku tyhjentynyt

kyllä sitä aamusella oli naapurikin nöyränä kun apuvirtaa tuli pyytämään kun jenkkilotjake tärähti kerrasta tulille

Eikös se pyttyjen määrä jo siinä avita, kyllä kait niistä etes joku syttyy? Ei minullakaan ole ollut entisissä amerikantiisseleissä varsin ongelmia kylmäkäynnistyksessä