Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kuva aamulla tapahtuneen maakosketuksen mukanaan tuomista vaurioista.
http://i16.photobucket.com/albums/b17/k ... G_1356.jpg
Klikkaappa tuosta linkistä ja kokeile avatuuko. Tulipahan kestovoideltua sitten etupään niveliä.
http://i16.photobucket.com/albums/b17/k ... G_1356.jpg
Klikkaappa tuosta linkistä ja kokeile avatuuko. Tulipahan kestovoideltua sitten etupään niveliä.
Teetä siihen kunnon pohja panssari niin ei tarvii monesti öljyjä vaihtaa tuolleen
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Muahahaha sillälailla. Ei sitä ny ... eikä se mikkään paku oo.Kilander kirjoitti:Helvata...köh..köh...tarjous koski sitä siun mustaa,siis mihin plaitoit sen kuulerin tuossa joskus
---------------------------------------
Mullahan oli tarkotus käydä lähipäivinä katsomassa tuota paku-farkkua mutta aikaistin reissun alkamaan per heti kun aamusella kuulin pappin ongelmista.
Kaikki hyötyvät: pappi sai laina-auton ja minä saan toisen autoni vaivattomasti Vieremältä kotiin joskin pikku viiveellä.
Niin että oli tässä omakin lehmä ojassa, en minä ihan joulupukki ole tuskin sinnepäinkään vaan kaikki on laskelmoitu kylmäverisesti, raakaa oman edun tavoittelua.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
pop (pikaohjeet papille)
Aluan tuo näyttäis olevan---ja lovi tehty tuolle tangolle.Pappi kirjoitti:Kuva aamulla tapahtuneen maakosketuksen mukanaan tuomista vaurioista.
http://i16.photobucket.com/albums/b17/k ... G_1356.jpg
Klikkaappa tuosta linkistä ja kokeile avatuuko. Tulipahan kestovoideltua sitten etupään niveliä.
Jos ei pohjaa löydy kannattaahan sitä tig llä kokeilla palaako se yksikseen.
Jos ei ,voihan tuon kulman ottaa jostain venttiilikopan kannesta sovittaa ja hitsata.
Uuttahan siitä ei saa eikä välttämättä esteettisen kaunista mutta jos sais öljyt pysyyn sisällä.
Toinenkonsti Teet pellistä , öpohjan tiivisteellä ensin piirrät sen kransssin ja leikkaat johon sovitat sitten laatikon .Kranssi ensin vanhaan öp kiinni muttereilla ja hepaten ympäri vähin erin ettei vetele.
Nää oli viimeiset konstit jos muu ei auta.
Ja mailma pelastuu.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
L.Samarialainen kirjoitti:Toisaalta kyllä minä ymmärrän miksi minun tarjoama Volvo ei kelvannut vaan piti ottaa Dealerin mersu. Volvo olisi saattanut olla liian hyvä ajaa TDT olisi jäänyt vanhan tunkion reunaan ruostumaan öljypohja halki Pappi Avainvaunulle Volvoa ostamaan
Ei toki kyllä pitää olla senverran selkärankaa kun kerta katko on saanut,ettei mitään Nikorette volvoja markilleen haali.
Edit:
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Jos oikein lukaisin niin noilla varusteilla etujousen pitäisi olla KL numero 3123 eli jäykin "tavallinen" malli, HD-alustalla 19447 joka on ns. "pullojousi" mutta eipä tainnut olla HD-koodia 482 varusteluettelossa.
Jousenkumina on "3" jos "front spring blue" ja "4" jos "front spring red" .
Ota nuista sitte selevää... laikkajouset kuitenki rasittaa öljypohjaa, ei sillä ettäkö kyseisessä autossa semmoset ois.
Jousenkumina on "3" jos "front spring blue" ja "4" jos "front spring red" .
Ota nuista sitte selevää... laikkajouset kuitenki rasittaa öljypohjaa, ei sillä ettäkö kyseisessä autossa semmoset ois.
Omalta osaltani tulen keskustelemaan tieosuuskunnan puheenjohtajan kanssa tapahtuneesta, kunhan saan sen puhelimeen. Kyseessä on tie, joka on kyltillä ilmoitettu yksityistieksi. Itsekin olen osakas kun kyseisen tien varressa asun.
Vaan nämä on niitä juttuja, joista pitäisi selvitä keskustelemalla. Ei taijja olla heleppoa...
Vaan nämä on niitä juttuja, joista pitäisi selvitä keskustelemalla. Ei taijja olla heleppoa...
Eli tie ei oo tieliikelaitoksen kunnossa pitämä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Itse ihmettelin muutama päivä sitten samaa, minkä ihmeen vuoksi tuollaiset renkaat on laitettu autoon, johon sopisivat kunnonkin kumit. Tosin taitaa nykyään ne kunnon kumit olla useimpien mielestä sellaiset, missä on mahdollisimman vähän sitä itseään.vielä ne "alamittaiset" renkaat
Jospa se tuokin episodi saa kaikkia tyydyttävän lopun, ainakin toivon Papin puolesta niin.
Öljypohja saapui eilen. Tänään sitten soittivat korjaamolta, meillä ei ole tiivistettä, voikko hommata? Joo... Hommataan... Auto huomenna ajossa, mikäli kaikki ok. Tiivisteelle pikarahtina hintaa noin 30€.
Kumma korjaamo, varmaan kohta soittavat että tuoppa heille avaimet että saadaan vanha pohja irti. Toisaalta hyvä, että huomenna niputtavat auton.
Tieosuuskunnan edustajan kanssa keskustelin ja tuntuu olevan kovin nihkeää korvausten saanti. Ei taijja jaksaa alakaa riitelemään
Kumma korjaamo, varmaan kohta soittavat että tuoppa heille avaimet että saadaan vanha pohja irti. Toisaalta hyvä, että huomenna niputtavat auton.
Tieosuuskunnan edustajan kanssa keskustelin ja tuntuu olevan kovin nihkeää korvausten saanti. Ei taijja jaksaa alakaa riitelemään
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Alla kirjoitettu teksti on Tiekunta ja tieosakas 2007 kirjasta jossa käsitellään yksityisteiden hallinnon ja kunnossapidon perusteista, liitteenä yksityistielaki ja alkaen sivulta 87 jossa kerrotaan Tiekunnan ja tieosakkaan vastuut
"Tiekunta ei ole vastuussa yksittäisten tieosakkaiden vahingoissa, jos yhteisesti sovittua kunnossapitotasoa on noudatettu ja mitään laiminlyöntejä ei ole tapahtunut.
Tiekunnassa on esimerkiksi päätetty, että tietä hiekoitetaan vain poikkeuksellisilla kaljamakeleillä. Tavanomaisen liukkaalla ojaan luistellut tieosakas ei siten voi vaatia mitään korvauksia tiekunnalta. Muutoinkaan hän ei asiassaan pärjää. Hänhän on itse osa tiekuntaa eikä voi itseään vastaan riidellä"
"Tiekunta on tiekuntana vastuussa ulkopuolisille aiheutetuista - nimenomaan aiheutetuista, ei tapahtuneista. Vahingonkorvausvelvollisuus nimittäin edellyttää tuottamusta eli yleensä jonkin toimenpiteen laiminlyöntiä. Jos tällaista ei ole tapahtunut, saa vahingon kärsijä yleensä nuolla näppejään".
"Edellä on ollut jo puhetta siitä, että tärkeimmät yksityistiet ovat myös yleisen liikenteen käytössä. Tällainen tie saa ainakin kunnan avustusta. Tiekunnan vastuu tällaisella tiellä on suurempi kuin pelkästään tieosakkaiden käytössä olevalla tiellä".
"Vahinkotapahtuman ennalta-arvaamattomuus merkitsee yleensä tiekunnan vapautumista korvausvastuusta. Rankkasade voi syövyttää ja aivan oudosta paikasta, vaikka toimitsijamies on juuri käynyt tarkastuskäynnillä niillä todennäköisimmillä paikoilla tai puu on voinut kaatua tien päälle aivan tyynelläkin säällä. Kaikkeen ei ole voinut varautua eikä kaikesta tiellä tapahtuvasta ole vastuussa".
"Tiekunta voi olla peräti rikosoikeudellisessa vastuussa, jos se laiminlyö todetusta vaarasta varoittamisen ja antaa tilanteen jatkua ennallaan".
Jaa-a tuostapa voi jokinen itse tehdä johtopäätöksensä kenen kuuluu maksaa. Jatkoa ajatellen tuohon pitää saada virallinen tilapäinen varoitusmerkki, jos sitä rumpua kerran routa siirtelee...
Kaksi epäilemättä riitaisinta asiaa maan päällä ovat perinnönjako sekä tiehoitokunta...
"Tiekunta ei ole vastuussa yksittäisten tieosakkaiden vahingoissa, jos yhteisesti sovittua kunnossapitotasoa on noudatettu ja mitään laiminlyöntejä ei ole tapahtunut.
Tiekunnassa on esimerkiksi päätetty, että tietä hiekoitetaan vain poikkeuksellisilla kaljamakeleillä. Tavanomaisen liukkaalla ojaan luistellut tieosakas ei siten voi vaatia mitään korvauksia tiekunnalta. Muutoinkaan hän ei asiassaan pärjää. Hänhän on itse osa tiekuntaa eikä voi itseään vastaan riidellä"
"Tiekunta on tiekuntana vastuussa ulkopuolisille aiheutetuista - nimenomaan aiheutetuista, ei tapahtuneista. Vahingonkorvausvelvollisuus nimittäin edellyttää tuottamusta eli yleensä jonkin toimenpiteen laiminlyöntiä. Jos tällaista ei ole tapahtunut, saa vahingon kärsijä yleensä nuolla näppejään".
"Edellä on ollut jo puhetta siitä, että tärkeimmät yksityistiet ovat myös yleisen liikenteen käytössä. Tällainen tie saa ainakin kunnan avustusta. Tiekunnan vastuu tällaisella tiellä on suurempi kuin pelkästään tieosakkaiden käytössä olevalla tiellä".
"Vahinkotapahtuman ennalta-arvaamattomuus merkitsee yleensä tiekunnan vapautumista korvausvastuusta. Rankkasade voi syövyttää ja aivan oudosta paikasta, vaikka toimitsijamies on juuri käynyt tarkastuskäynnillä niillä todennäköisimmillä paikoilla tai puu on voinut kaatua tien päälle aivan tyynelläkin säällä. Kaikkeen ei ole voinut varautua eikä kaikesta tiellä tapahtuvasta ole vastuussa".
"Tiekunta voi olla peräti rikosoikeudellisessa vastuussa, jos se laiminlyö todetusta vaarasta varoittamisen ja antaa tilanteen jatkua ennallaan".
Jaa-a tuostapa voi jokinen itse tehdä johtopäätöksensä kenen kuuluu maksaa. Jatkoa ajatellen tuohon pitää saada virallinen tilapäinen varoitusmerkki, jos sitä rumpua kerran routa siirtelee...
Kaksi epäilemättä riitaisinta asiaa maan päällä ovat perinnönjako sekä tiehoitokunta...
Jaa, täällä jo spekuloidaan näköjään ajotottumuksilla... Auto on nyt ajossa ja käytiin eilen Haapavedellä mutka. Toimiihan tuo, tarkkaillaan tilannetta.
Jaa mitäkö maksoi? Kaikkinensa, osineen, tarvikkeineen, töineen 300€. Josta oma osuus 4 tuntia. Eihän tuolla taida saada edes öljynvaihtoa uuteen autoon.
Jaa mitäkö maksoi? Kaikkinensa, osineen, tarvikkeineen, töineen 300€. Josta oma osuus 4 tuntia. Eihän tuolla taida saada edes öljynvaihtoa uuteen autoon.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
No luotettavia kilometrejä varmasti. Ittellä meni herkku nenukkiin mersun kans kun köyhä joutu puolenkuun tilin työntää pajalle kuukausittain. Mutta kyllä se oli sen arvoista Sitten vielä sakkoja sai maksella, kun auto oli hiljainen kuin kirjasto yöaikaan eikä nopeus tuntunut enää missään ajoi sitten 110 tai 170km/h
PS. navin mukaan huiput oli samanlaisella 189km/h Mittari tosin näytti kolmatta sataa
PS. navin mukaan huiput oli samanlaisella 189km/h Mittari tosin näytti kolmatta sataa
ML 270 CDI -00
"Korjasivat" ennen ostoa lämmityslaitteen moottorin kun se sirisi 2:lla nopeudella. Eihän se kestänyt kuin pari viikkoa. Nyt meni hermot irtomoottori satasen luokkaa, joten päädyin kalleimpaan vaihtoehtoon, eli täydelliseen pakettiin siipineen päivineen, 280€
Tästäkö tämä lähti... Viimeksikin ostin ensin lämmityslaitteen moottorin ja sitten se suo alako
No, tulee tuolta osin kuntoon ja kestää toivottavasti niin kauan kuin tuolla autolla ajelen.
Tästäkö tämä lähti... Viimeksikin ostin ensin lämmityslaitteen moottorin ja sitten se suo alako
No, tulee tuolta osin kuntoon ja kestää toivottavasti niin kauan kuin tuolla autolla ajelen.
Eipä paljoa napannut ruveta itse kokeilemaan tuota lämmityslaitteen moottorin vaihtoa. Korjaamolla 45min ja 30€. Siinä samalla sai ihmetellä sivusta
Entinen moottori tallessa. Toimii muuten mutta hiilet ovat hiukan liian "isot". Pitänee tutkia, jos vaikka saisi toimimaan kunnolla. Purkaamot vonkaavat tuommosesta moottorista 50 - 100€. No, jos tuo uusi moottori menisi auton loppuiän
Nyt tarkenee
Entinen moottori tallessa. Toimii muuten mutta hiilet ovat hiukan liian "isot". Pitänee tutkia, jos vaikka saisi toimimaan kunnolla. Purkaamot vonkaavat tuommosesta moottorista 50 - 100€. No, jos tuo uusi moottori menisi auton loppuiän
Nyt tarkenee