No niin Pösö vai Mersu? Ei tarvii enää miettiä...!
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
No niin Pösö vai Mersu? Ei tarvii enää miettiä...!
Salmi aloitti mersumiesten härkkimisen pösöllä tuolla toisella topikilla. Pistänpä siis minäkin kysymyksen esille johon luulen ja tiedän saavani perusteltuja vastauksia.
Olen tosissani miettinyt luopumista tuosta tuulennopeasta urheilumatsastani ja hankkia sen tilalle pakettiautoksi rekisteröidyn dieselin. Tuollainen auto palvelisi nykyään parhaiten tarpeitani.
Tällä hetkellä vanhetan ykkösautona jo kuudetta mersuani joten ensimmäinen ajatus tietenkin on ollut etsiä hyvä satalankku. Mutta, mutta ... tuolla nettiautossa pyöriessäni on ollut pakko miettiä muitakin vaihtoehtoja.
Pieni vertailu:
Perusmallin 124, ei ylimääräisiä varusteita, 1985- 1989 n. 3900 €, ajettu 550 000 - 700 000 km.
Peugeot 406, Tdi, ilmastointi ym, vm.1997, alkaen 3900 €. ajettu 500 000 km. Auto kymmenen vuotta uudempi, absit ja airbagit turvavarusteina.
Kuten sanoin, mersut tunnen, mutta pösöjä en.
Ei kai se ranskalainen auto ihan p*ska voi olla. vai voiko. Mitä kokemuksia teillä noista nelinollakutosista on. Jotenkin ei ooppelit ja voortit natsaa vaikka niitä saisi vielä halvemmalla.
Sainko härkittyä?
Olen tosissani miettinyt luopumista tuosta tuulennopeasta urheilumatsastani ja hankkia sen tilalle pakettiautoksi rekisteröidyn dieselin. Tuollainen auto palvelisi nykyään parhaiten tarpeitani.
Tällä hetkellä vanhetan ykkösautona jo kuudetta mersuani joten ensimmäinen ajatus tietenkin on ollut etsiä hyvä satalankku. Mutta, mutta ... tuolla nettiautossa pyöriessäni on ollut pakko miettiä muitakin vaihtoehtoja.
Pieni vertailu:
Perusmallin 124, ei ylimääräisiä varusteita, 1985- 1989 n. 3900 €, ajettu 550 000 - 700 000 km.
Peugeot 406, Tdi, ilmastointi ym, vm.1997, alkaen 3900 €. ajettu 500 000 km. Auto kymmenen vuotta uudempi, absit ja airbagit turvavarusteina.
Kuten sanoin, mersut tunnen, mutta pösöjä en.
Ei kai se ranskalainen auto ihan p*ska voi olla. vai voiko. Mitä kokemuksia teillä noista nelinollakutosista on. Jotenkin ei ooppelit ja voortit natsaa vaikka niitä saisi vielä halvemmalla.
Sainko härkittyä?
Viimeksi muokannut jösse, 31.1.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Haikara kirjoitti:Kysyt mese.fi foorumilla tällaista Yhtä hyvin voit kysyä, notta hetero, vai h**o
Kyllä W123 vm -77 hakkaa tuollaiset 2000 luvut patongit mennen, tulle, joka suhteessa
Jos kantti kestää, saa vastata tuohonkin kysymykseen. Itse olen varma hetero.
Hyvä 123 kiinnostaisi myös, mutta alkavat olla kypsiä hedelmiä, eikä ole oikein paikkaa laittaa niitä...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Pe**eaukisen on pakko koettaa ensin varmistella, ettei konkurssi auton lauettua sitten harmita. Lisäksi emännälle pitää olla tosi hyvät perustelut, että pösön saa pihaan tuoda. On sekin mersumiehen tytär.jovihava kirjoitti:Osta poise ja kokkeile
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Ei kai noi alkupään 406:set pahoja ole. Normaali kuluvien osien lisäksi menee , koiranluut, taka akselin aurauksen säätötangot ja etu iskareiden yläpään laakerit jumii. Pari kpl tiedän 500tkm ajetttuja mistä moottori loppu, mutta eihän se kerro koko totuutta ko moottorista.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Täytyy ottaa tähän asiaan sen verran kantaa, että jos miellyttävää matka-autoa etsii, niin kannattaa 406 käydä kokeilemassa. Suht hiljainen, ja todella hyvä ajaa. 1.9 TD:llä oon muutaman tuhat kilometriä ajellu ja aivan mahtava isolla tiellä. Hyvin ehtii 90 hevosenkin voimin. 2.1:ssä vääntöä on ilmeisesti reilusti enemmän (250nm), ja molemmat koneet taitaa tosiaan olla pomminvarmoja.
Ajo on tukevaa ja samalla jotenkin herkkää. Suosittelen.
Ajo on tukevaa ja samalla jotenkin herkkää. Suosittelen.
Jos ajotuntumalla ei ole väliä tai tykkää epämääräisyydestä, niin osta pois. Itse kyllä pysyisin erossa niistä loppuunajetuista (0,5 Mkm ajetusta alkaa olla aikalailla lopussa tehtaalla ladatut kilometrit). Mutta makuasia, jos tykkää, niin hiljaista ja pehmeää on kyyti.
Se on taas eriasia, että ranskalaiset vaatii ollallaa-periaatteen. Omaa tahtia vilkkuvat varoitusvalot ja jäätyvä kampikammiontuuletus on joko hyväksyttävä tai koetettava korjata. Se viimeinen on melko lailla toivoton missio, mutta joku on kuulemma onnistunut.
Mutta makuasia. Osta pois, niin saadan raporttia, millainen se 0,5 Mkm ajettu patonki on.
Se on taas eriasia, että ranskalaiset vaatii ollallaa-periaatteen. Omaa tahtia vilkkuvat varoitusvalot ja jäätyvä kampikammiontuuletus on joko hyväksyttävä tai koetettava korjata. Se viimeinen on melko lailla toivoton missio, mutta joku on kuulemma onnistunut.
Mutta makuasia. Osta pois, niin saadan raporttia, millainen se 0,5 Mkm ajettu patonki on.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Kiitos Mersu, ei kiitos pösö. Tuttavilla on tuollainen tila-auto 2 litran bensiinikoneella. Olikohan joku -01 ja 160tkm ajettu. Alle nollan asteen lämpötilan auto ei tiedä mikä on tyhjäkäynti. Penkit on jotain aivan kauheata, jopa verratessa satalankun lössähtäneisiin soffiin. Varaosat kalliita, ja tosiaan tuo huohotin jäätyilee. Ergonomia ja vipujen sekä vipstaakien sijoittelu ihan hanurista (makuasia tosin). Eikä ole erityisen hyvä auto ajaakaan. Tila-autoksi yllättävän hiljainen. Mutta pösöjen tyyppivika (näin kuulemma väittivät liikkeessä) eli mittariston hajoaminen on häiritsevin. Ei toimi kiekka eikä nopeusmittari ja uusi maksaa 1700€.
Ja tosiaan, jos aivan bränikän auton ostaisin takuulla, niin silloin voisin edes harkita pösöä, mutta käytettyä en ikinä.
Ja tosiaan, jos aivan bränikän auton ostaisin takuulla, niin silloin voisin edes harkita pösöä, mutta käytettyä en ikinä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Sedän emännällä on tiisseli pösöö ja pari kertaa oon vähä koittanu.Hienosti vääntää,mutta tehoa ei ole kierroksilla yhtään enempää tarjolla.Huoleton värkki on ollu tähän asti...
Mutta kyllä 4000e:llä saa jo uudemman mersunkin eikä mitään vuodelta kypärä ja miekka...ei nyt justiin 1997:aa välttämättä mutta ei kymmenen vuotta vanhempaakaan...
Mutta kyllä 4000e:llä saa jo uudemman mersunkin eikä mitään vuodelta kypärä ja miekka...ei nyt justiin 1997:aa välttämättä mutta ei kymmenen vuotta vanhempaakaan...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
itse koitin 406 dieselinä viime autokauppojen yhteydessä ja musitaakseni kilometrejä vajaa 300 000. Auto sinänsä oli ok, jotain pikkuvikaa alustassa noin äkkituntumalta, mutta noin tulevaisuutta ajatellen tuntui mersu joka suhteessa tukevammin rakennetulta.
Tuskin kumpaakaan 500 tkm ajettuna pystyy pelkästään ajamaan ilman korjauksia.
Kuten enoni asian totesi, ostaa sen mistä tykkää ja korjaa sen minkä pystyy ja pajalla loput. Aina pitäis muistaa se, että uusi auto vie kk-erän+vakuutukset+veron-arvonlasku verran vaikka seisois pihalla.
Tuskin kumpaakaan 500 tkm ajettuna pystyy pelkästään ajamaan ilman korjauksia.
Kuten enoni asian totesi, ostaa sen mistä tykkää ja korjaa sen minkä pystyy ja pajalla loput. Aina pitäis muistaa se, että uusi auto vie kk-erän+vakuutukset+veron-arvonlasku verran vaikka seisois pihalla.
Nyt on pakko laukaista vähän offtopikkia tässä vaiheessa. Menin ja tein vaihtokaupan mb -03 326tkm -> Ford Mondeo -02 84tkm ja tätä kadun varmaan lopun ikääni. parin Bmw:n ja audin sekä mersun jälkeen tuo on ihan karmaiseva auto, huojuu, heiluu, pelkään että se lähtee tuulen mukaan motarilla ja loikkaa katolleen, keula vetelee ihmeellisesti sivulle kiihdyttäessä eikä sitä voi edes ohjata jos renkaat vähänkään sutii liukkaalla.
Uskon vahvasti että samanmoisia ronkeleita on kaikki edestä vetävät autot joten harkitkaa tarkoin noita pösöjä yms. tojotia...
Kiitos ja anteeksi, Menenkin tästä kiipeämään p...rse edellä puuhun!
Uskon vahvasti että samanmoisia ronkeleita on kaikki edestä vetävät autot joten harkitkaa tarkoin noita pösöjä yms. tojotia...
Kiitos ja anteeksi, Menenkin tästä kiipeämään p...rse edellä puuhun!
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Kuten alussa kirjoitin, tiedän, että asiantuntijat ovat tunnetusti voorumilla aina valppaana. Hyvää tietoa ja perusteluja on tullut molempien vaihtoehtojen puolesta, mikä ei tietenkään helpota päätöksentekoa yhtään.
Jakkeri tuossa viimeisessä vastauksessa vahvisti kuitenkin omankin mielipiteeni ooppeleista ja voorteista. Tai ehkä asia on niin, että kun jostain syystä luomme itsellemme kielteisen mielikuvan jostakin asiasta, niin siitä mielikuvasta on vaikea päästä eroon. Onhan ne autoja ooppelit ja voortitkin saati sitten viiatit, onhan?
Tietynlainen varmuus itselle on kuitenkin kasvanut näitten päivien aikana.Saapa nähdä saanko vahvistuksen asialle tässä välipäivien aikana, nimittäin ainakin yhtä ajoneuvoa on sovittu jo katseltavan. Kuumetta nostatellaan...
Merkkiä en paljasta vielä, se voi olla ranskalainen, tai saksalainen....
Joka tapauksessa, Rauhallista Joulua ja Onnellista uutta vuotta kaikille!
Kuten alussa kirjoitin, tiedän, että asiantuntijat ovat tunnetusti voorumilla aina valppaana. Hyvää tietoa ja perusteluja on tullut molempien vaihtoehtojen puolesta, mikä ei tietenkään helpota päätöksentekoa yhtään.
Jakkeri tuossa viimeisessä vastauksessa vahvisti kuitenkin omankin mielipiteeni ooppeleista ja voorteista. Tai ehkä asia on niin, että kun jostain syystä luomme itsellemme kielteisen mielikuvan jostakin asiasta, niin siitä mielikuvasta on vaikea päästä eroon. Onhan ne autoja ooppelit ja voortitkin saati sitten viiatit, onhan?
Tietynlainen varmuus itselle on kuitenkin kasvanut näitten päivien aikana.Saapa nähdä saanko vahvistuksen asialle tässä välipäivien aikana, nimittäin ainakin yhtä ajoneuvoa on sovittu jo katseltavan. Kuumetta nostatellaan...
Merkkiä en paljasta vielä, se voi olla ranskalainen, tai saksalainen....
Joka tapauksessa, Rauhallista Joulua ja Onnellista uutta vuotta kaikille!
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Isäukolla on tuommonen -96 vuojen köpötti. Ei ole isoja remontteja ollunna, viimeksi vaihtelin nuo taka-auraustangot, takapyöränlaakerin ja takajarrut. Takapömpeli mäti puhki jo alkumetreillä joskus -99-2000, mutta se on varmaan seurausta pätkäajosta. Tässä alkupään mallissa on PIN-koodi ajonesto, siitä ratin vierestä avataan pieni luukku johonka näpytellään nelinumeroinen koodi. näppiksestä lähtee kalvo/lattakaapeli joka ei kestä aukoa sitä luukkua 3-4 kertaa päivässä vuosikaudet. Tottakai se kaapeli katkeaa pahimmalla pakkasella jossakin Näkkäläjaurin takana keskellä yötä, ja siinä sitten seistään ja ootellaan hinuria. Kaapelin kunto kannattanee tarkistaa jos tuollainen ajonestolaite autossa on.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joo tuo ajonesto on surkea keksintö käytettävyydenkin kannalta, joka kerta sama näppäily ja kaikki kuitenkin tietävät että koodi on "1111".
Dieselissä on pumpun päässä sammutin joka on "sinetöity" paikalleen ja sen tilalle voi vaihtaa tavallisen sammutinventtiilin jolloin ajonestomurheista pääsee.
Vaihtaminen edellyttää pumpun irrottamista joka ei ole työlästä, sen voi tehdä jakopäätä purkamatta.
Dieselissä on pumpun päässä sammutin joka on "sinetöity" paikalleen ja sen tilalle voi vaihtaa tavallisen sammutinventtiilin jolloin ajonestomurheista pääsee.
Vaihtaminen edellyttää pumpun irrottamista joka ei ole työlästä, sen voi tehdä jakopäätä purkamatta.
Tämä on oikea paikka kysellä pösön ominaisuuksia. Jos on meseä hankkimassa ja eksyy tälle foorumille, auto jää ostamatta
Sama juttu muilla merkeillä. Osta pois järkeä käyttäen, siitä asia selviää.
Itsekin ostin eka mesen tietämättä automerkistä mitään, sitten aloin lukea tätä ja sitä toista foorumia ja totesin, että voi pee, mitä tuli ostettua. Mutta ei noitten 4:n kanssa ole ollut mitään ongelmia, eikä kaikki ongelmat, mitä foorumeilla esiin tulee, ole suinkaan yhdessä autosa. Sama juttu tuon ykyisen 530:n kanssa; ei mitään ongelmaa, vaikka btcf:n kirjoittelun mukaan auto on täys p*ska eikä sitä kenenkään pitäisi hankkia. Kaikki nykyautot ovat hyviä......jostakin kohtaa
Sama juttu muilla merkeillä. Osta pois järkeä käyttäen, siitä asia selviää.
Itsekin ostin eka mesen tietämättä automerkistä mitään, sitten aloin lukea tätä ja sitä toista foorumia ja totesin, että voi pee, mitä tuli ostettua. Mutta ei noitten 4:n kanssa ole ollut mitään ongelmia, eikä kaikki ongelmat, mitä foorumeilla esiin tulee, ole suinkaan yhdessä autosa. Sama juttu tuon ykyisen 530:n kanssa; ei mitään ongelmaa, vaikka btcf:n kirjoittelun mukaan auto on täys p*ska eikä sitä kenenkään pitäisi hankkia. Kaikki nykyautot ovat hyviä......jostakin kohtaa
Re: No niin Pösö vai Mersu?
jösse kirjoitti:Salmi aloitti mersumiesten härkkimisen pösöllä tuolla toisella topikilla. Pistänpä siis minäkin kysymyksen esille johon luulen ja tiedän saavani perusteltuja vastauksia.
Olen tosissani miettinyt luopumista tuosta tuulennopeasta urheilumatsastani ja hankkia sen tilalle pakettiautoksi rekisteröidyn dieselin. Tuollainen auto palvelisi nykyään parhaiten tarpeitani.
Tällä hetkellä vanhetan ykkösautona jo kuudetta mersuani joten ensimmäinen ajatus tietenkin on ollut etsiä hyvä satalankku. Mutta, mutta ... tuolla nettiautossa pyöriessäni on ollut pakko miettiä muitakin vaihtoehtoja.
Pieni vertailu:
Perusmallin 124, ei ylimääräisiä varusteita, 1985- 1989 n. 3900 €, ajettu 550 000 - 700 000 km.
Peugeot 406, Tdi, ilmastointi ym, vm.1997, alkaen 3900 €. ajettu 500 000 km. Auto kymmenen vuotta uudempi, absit ja airbagit turvavarusteina.
Kuten sanoin, mersut tunnen, mutta pösöjä en.
Ei kai se ranskalainen auto ihan p*ska voi olla. vai voiko. Mitä kokemuksia teillä noista nelinollakutosista on. Jotenkin ei ooppelit ja voortit natsaa vaikka niitä saisi vielä halvemmalla.
Sainko härkittyä?
Koulukaverilla on kust taitaa kyseisenlainen pögö ei ole päässy 2 kk ettei jotain sais korjata. Ekaks meni syyläri sitten alko sähköjen häröily. Totes toissapäivänä ettei tarvii jouluvaloja ku autossa palaa random järjestyksessä jokainen valo. Että Jos ihan tosissaan tuota tiedustelet pyydän harkitsemaan vakavasti Ranskalaisen auton ostamista. Saksalaisissa on sentään joku logiikka mitä tulee autoihin. Mutta eikun Loisteliasta Joulua itsekullekim säädylle!
Itsellä on tuollainen v.98 406 1.8 16v farmari pösö, vuodenverran ollut ja n.50tkm tullut ajettua, kokonais ajomäärä tällä hetkellä 190tkm.
Ja on ollut kyllä todella huoleton auto, ja mukava ajettava. Ei ole mitään vilkkuvia mittaristoja, tai muita vikoja, perus huoltoja.
Olen huomannut että pösö tykkää kun parikertaa vuodessa käy näkyvät sähköliittimet läpi, pahimmat puhdistaa ja muihin crc:tä. Näin ainakin tässä yksilössä pysyneet sähköviat poissa.
Ja on ollut kyllä todella huoleton auto, ja mukava ajettava. Ei ole mitään vilkkuvia mittaristoja, tai muita vikoja, perus huoltoja.
Olen huomannut että pösö tykkää kun parikertaa vuodessa käy näkyvät sähköliittimet läpi, pahimmat puhdistaa ja muihin crc:tä. Näin ainakin tässä yksilössä pysyneet sähköviat poissa.
Makuasioita, onhan se toiselta vuosikymmeneltä usein pökötti mikä lähtee samalla rahalla kuin vanha lintta ja voihan niitäkin vaihdella, taitaa kelvata vuosituhannen taitteen auto vaihdokiksikin mieluummin kuin vaikka 20 vuotta vanha mersunrottelo.
Järkevästä hankinnasta ei voine puhua koskaan kun autoihin puhe liittyy.
Järkevästä hankinnasta ei voine puhua koskaan kun autoihin puhe liittyy.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 10.10.2007 18:03