VW golf 1.5 v.82, huono käynnistys

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

VW golf 1.5 v.82, huono käynnistys

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Avo kolffissa on ikävä käynnistys pulma, kylmänä käynnistyy hyvin mutta, kone lämpöseksi ajettuna ja auton pitää sammuneena yli 10 min, niin ei meinaa millään käynnistyä. Pitkään starttaa ja kaasua pidellen pohjassa saa parhaiten käyntiin.
Tänään alko jo jännittämään kumpi tapahtuu ensin akku loppuu vai cabri tarttaa.

Auto on ollut vuoden meijän omistuksessa, ja tämä kiusallinen vika on ollut läsnä koko ajan. Paitsi talven jälkeen pahentui.
Olen vikaa yrittänyt vähän kartottaa ja vaihtanut kaikki alipaineletkut, ja kaikki sähköhilppeet paitsi kondensaattoria ja puolaa. Ei mitään vaikutusta.
Vika ilmeisesti sitten kasarissa.
Kaikki vinkit otetaan vastaan :D
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Mistään mitään tiedä. Mutta käännyppäs volkkarifoorumin puoleen http://www.ffp.fi :idea:
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

FFP:llä on ollut kysymys vetämässä muutaman viikon, ja ole lukenut kaikki löytämäni volkkari kaasari topikit läpi. Mutta en ole löytänyt vastaavaa pulmaa. Yleensä näissä on kylmäkäynnistys pulmia, eikä lämpimänä.
Mitä itse olen katellut, niin tässä ei ole sitä surullisen kuuluisaa pierburkkia.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Onko kulutus yli 8 sataselle?
Oma golfini juuri 1.5l kaasarikoneella, kulutteli sitä luokkaa.
Ajan takaa sitä että bensaa täytyy mennä liikaa lämpimänä, eli koho voisi jumitella tai sinnepäin.
Kesäkausiautossa epäilisin tuon tyylisiä vikoja. Bensa kun vanhenee kaasariin syksyn jälkeen, saattaa olla parafiinikökköjä liikenteessä.
Kohokammion täytön neulaventtiili ilmeisesti päästää kuitenkin bensan pinnan liian ylös. :roll:
deffa
Viestit: 40
Liittynyt: 06.10.2006 22:53
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja deffa »

Mulla on ollu -83 Jetta samalla tekniikalla. Teki vähä samaa, aika usein lämpösenä sahautti. Siinä oli mahtava automaattiryyppyki :x . Vein sitte eräälle volkkaritaitajalle, sääti seokset ja pielessä olleen sytkän kohdilleen. Sitte suhauttelin sitä kaasarinpuhditustököttiä kaasariin, ne tepsi siihen vaivaan kummasti. Ja säätöjen jälkeen auto vei 5-v laatikolla semmoset 7.6 satasella.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kiitos vinkeistä ,kyllä se kaasari on nyt auki käytettävä.
Tänään kävin kyselemässä uutta puolaa, ja myyjä ihmetteli miten ei löydä tietokoneelta oikeita numeroita, jolloin toinen myyjä vinkkasi että älä nyt kärjettömän vehkeen puolaa myy kärjelliseen autoon. Lämpenee kuulema liika. Itse muistelisin jotta liian kuuma puola niin ei lähe mikään vehje käyntiin.

Oli kallis puola tavalline 20€ ja tämä 55€, ja viälä tilaus tavaraa.
No vaihtaa sen ja kaasarin puhdistaa / käyttää ammattikaverillä, sekä säätää sytkän. Eiköhän ala kolopallo pelittämään.
Ja kiitos vastaneille, maailmassa ei tarvitsisi olla kuin yksi foorumi, niin selviää kaikki probleemat :arrow: Mese.fi :D
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tarkistappa se kaasarin ja imusarjan välissä oleva "kumilimppu". Muistelin että niissä oli sellaista halkeamisongelmaa, joten vetelee ilmaa kaasarin jälkeen sinne sarjaan. Jos kaasari on säädelty "imuvaivaisena" niin saataa aiheuttaa erikoisia ja erilaisia ongelmia.

Tuo on kyllä helposti testattu ihan silmämääräisella tarkistuksella ja/tai käynnistinsprayta ruikkimalla sinne kaasarin alle.


:D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Aivan! Hyvä vihje.

Aikoinaan minulla katkesi koko kumi, ja kaasari keikahti kyljelleen.
Matkaa oli vielä jäljellä, joten sidoin mehumaijan kengännauhalla aloilleen.
Kotiin päästiin ihan hyvin. :shock:
deffa
Viestit: 40
Liittynyt: 06.10.2006 22:53
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja deffa »

Nyt ku alko muistilokeroita kaivelemaan, ni itelläki oli se kumilimppu aika heikossa kunnossa. Sitä ei tahtonu löytyä tarvikeliikkeistä, tuurilla ja mallikappaleella jostain sitte löysin.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Itsekkin kävin kumilimppua kyselemässä, myyjän tietokone ei edes löytänyt koko konemallia :arrow: malli mukaan ensi kerralla.
Näyttää se välikumi olevan vähän vuotavan näköinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”