VW golf 1.5 v.82, huono käynnistys
VW golf 1.5 v.82, huono käynnistys
Avo kolffissa on ikävä käynnistys pulma, kylmänä käynnistyy hyvin mutta, kone lämpöseksi ajettuna ja auton pitää sammuneena yli 10 min, niin ei meinaa millään käynnistyä. Pitkään starttaa ja kaasua pidellen pohjassa saa parhaiten käyntiin.
Tänään alko jo jännittämään kumpi tapahtuu ensin akku loppuu vai cabri tarttaa.
Auto on ollut vuoden meijän omistuksessa, ja tämä kiusallinen vika on ollut läsnä koko ajan. Paitsi talven jälkeen pahentui.
Olen vikaa yrittänyt vähän kartottaa ja vaihtanut kaikki alipaineletkut, ja kaikki sähköhilppeet paitsi kondensaattoria ja puolaa. Ei mitään vaikutusta.
Vika ilmeisesti sitten kasarissa.
Kaikki vinkit otetaan vastaan
Tänään alko jo jännittämään kumpi tapahtuu ensin akku loppuu vai cabri tarttaa.
Auto on ollut vuoden meijän omistuksessa, ja tämä kiusallinen vika on ollut läsnä koko ajan. Paitsi talven jälkeen pahentui.
Olen vikaa yrittänyt vähän kartottaa ja vaihtanut kaikki alipaineletkut, ja kaikki sähköhilppeet paitsi kondensaattoria ja puolaa. Ei mitään vaikutusta.
Vika ilmeisesti sitten kasarissa.
Kaikki vinkit otetaan vastaan
Mistään mitään tiedä. Mutta käännyppäs volkkarifoorumin puoleen http://www.ffp.fi
Onko kulutus yli 8 sataselle?
Oma golfini juuri 1.5l kaasarikoneella, kulutteli sitä luokkaa.
Ajan takaa sitä että bensaa täytyy mennä liikaa lämpimänä, eli koho voisi jumitella tai sinnepäin.
Kesäkausiautossa epäilisin tuon tyylisiä vikoja. Bensa kun vanhenee kaasariin syksyn jälkeen, saattaa olla parafiinikökköjä liikenteessä.
Kohokammion täytön neulaventtiili ilmeisesti päästää kuitenkin bensan pinnan liian ylös.
Oma golfini juuri 1.5l kaasarikoneella, kulutteli sitä luokkaa.
Ajan takaa sitä että bensaa täytyy mennä liikaa lämpimänä, eli koho voisi jumitella tai sinnepäin.
Kesäkausiautossa epäilisin tuon tyylisiä vikoja. Bensa kun vanhenee kaasariin syksyn jälkeen, saattaa olla parafiinikökköjä liikenteessä.
Kohokammion täytön neulaventtiili ilmeisesti päästää kuitenkin bensan pinnan liian ylös.
Mulla on ollu -83 Jetta samalla tekniikalla. Teki vähä samaa, aika usein lämpösenä sahautti. Siinä oli mahtava automaattiryyppyki . Vein sitte eräälle volkkaritaitajalle, sääti seokset ja pielessä olleen sytkän kohdilleen. Sitte suhauttelin sitä kaasarinpuhditustököttiä kaasariin, ne tepsi siihen vaivaan kummasti. Ja säätöjen jälkeen auto vei 5-v laatikolla semmoset 7.6 satasella.
Kiitos vinkeistä ,kyllä se kaasari on nyt auki käytettävä.
Tänään kävin kyselemässä uutta puolaa, ja myyjä ihmetteli miten ei löydä tietokoneelta oikeita numeroita, jolloin toinen myyjä vinkkasi että älä nyt kärjettömän vehkeen puolaa myy kärjelliseen autoon. Lämpenee kuulema liika. Itse muistelisin jotta liian kuuma puola niin ei lähe mikään vehje käyntiin.
Oli kallis puola tavalline 20€ ja tämä 55€, ja viälä tilaus tavaraa.
No vaihtaa sen ja kaasarin puhdistaa / käyttää ammattikaverillä, sekä säätää sytkän. Eiköhän ala kolopallo pelittämään.
Ja kiitos vastaneille, maailmassa ei tarvitsisi olla kuin yksi foorumi, niin selviää kaikki probleemat Mese.fi
Tänään kävin kyselemässä uutta puolaa, ja myyjä ihmetteli miten ei löydä tietokoneelta oikeita numeroita, jolloin toinen myyjä vinkkasi että älä nyt kärjettömän vehkeen puolaa myy kärjelliseen autoon. Lämpenee kuulema liika. Itse muistelisin jotta liian kuuma puola niin ei lähe mikään vehje käyntiin.
Oli kallis puola tavalline 20€ ja tämä 55€, ja viälä tilaus tavaraa.
No vaihtaa sen ja kaasarin puhdistaa / käyttää ammattikaverillä, sekä säätää sytkän. Eiköhän ala kolopallo pelittämään.
Ja kiitos vastaneille, maailmassa ei tarvitsisi olla kuin yksi foorumi, niin selviää kaikki probleemat Mese.fi
Tarkistappa se kaasarin ja imusarjan välissä oleva "kumilimppu". Muistelin että niissä oli sellaista halkeamisongelmaa, joten vetelee ilmaa kaasarin jälkeen sinne sarjaan. Jos kaasari on säädelty "imuvaivaisena" niin saataa aiheuttaa erikoisia ja erilaisia ongelmia.
Tuo on kyllä helposti testattu ihan silmämääräisella tarkistuksella ja/tai käynnistinsprayta ruikkimalla sinne kaasarin alle.
Tuo on kyllä helposti testattu ihan silmämääräisella tarkistuksella ja/tai käynnistinsprayta ruikkimalla sinne kaasarin alle.