Haukutaanko Vålvå, ja Mazda 6 - MATSA VEI VOITON
Haukutaanko Vålvå, ja Mazda 6 - MATSA VEI VOITON
Työkaveri (niin EN minä, en siis käytä ´työkaveria´ tässä itseni alter egona) on autokuumeessa, ja vaihtoehtoina loppusuoralla tuntuvat olevan Vålvå V50 1.6 dieselillä tai uusi Mazda 6 farkku 2.0 bensana. Molemmat ovat kuulemma suunnilleen saman hintaisia. Mitä mieltä on raati? Kumpi parempi vai molempi huonompi...?
Mersu ei ole kuulemma vaihtoehto koska nyt ollaan ostamassa UUTTA PAKASTAVEDETTYÄ autoa ja uuden mersun ostaminen on sulaa hulluutta (suora lainaus)...
Eli kandidaatit:
HAUKKUMINEN VOI ALKAA (tai saa kehuakin - kaikki mielipiteet ja varsinkin omakohtaiset kokemukset ovat kuulemma tervetulleita)
Mersu ei ole kuulemma vaihtoehto koska nyt ollaan ostamassa UUTTA PAKASTAVEDETTYÄ autoa ja uuden mersun ostaminen on sulaa hulluutta (suora lainaus)...
Eli kandidaatit:
HAUKKUMINEN VOI ALKAA (tai saa kehuakin - kaikki mielipiteet ja varsinkin omakohtaiset kokemukset ovat kuulemma tervetulleita)
Viimeksi muokannut Eldorado, 03.6.2008 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ääni Mazda6:lle - tasaista rengasmelua ilman sen kummempia huolia Nooh, penkinlämmitin menee todennäköisesti uusiksi jos sitä ei oo päivitetty jo tehtaalla ja ainakin diisseleissä webasto saattaa ampua tykinlaukauksia mutta kaikenkaikkiaan taatusti huolettomampi kuin tuommonen pikku-volle.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No, työkaveri on muistaakseni syntynyt -66, eli ei ihan vielä pappaosastoa... (toivottavasti ei, itse olen vain vuoden nuorempi )wuokila kirjoitti:Tommosta Mazdaahan ajaa nuoret ja seksikkäät ihmiset, Volvoa ehtii huristella sitten 20-30 vuoden päästä. Kummassa vaiheessa tässä nyt sitten ollaan?
Yksi pointtihan tuossa vertailussa on myös se että bensa vai diesel? Volvo-ehdokas on siis 1.6 diesel ja Mazda-kandidaatti 2 litran bensa. Mazda dieselinä karkaa kuulemma budjetista.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ai, onko Vålvåkuskitkin mulkunmaineessa? Bemaristit lienee toinen vastaava ryhmä... Aikanaan samaa puhuttiin Saab-kuskeistakin, muistelen.Aku P kirjoitti:Ota matukka, vältyt mulkunmaineen saamiselta.
Terv. nimim. hautaanko noilla volvokuskeilla on kiire
Omat kokemukset kertovat pahimpien kaahareiden ja kiilajien olevan yleensä Toyota Avensiksen ratissa... toisaalta se voi johtua siitäkin että niitähän on tuolla liikeellä kuin muurahaisia keossa.
Vähän ot:tä, mutta ei tehdä tästä kaahaus/mulkkukuski topikkia, pliis...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Jos auton hankkivalla on perhettä niin ei kumpaakaan, kannattaa ostaa sitten jo oikeasti auton kokoinen.
Muista poiketen ostaisin kyllä volvon, auto on ihan hyvä näköinen. No jos toiselle pitää suositella niin ehkäpä sitten mazda, eipähän tarvitse kuunnella valituksia "taas se on korjaamolla" Enpä tiedä onko Volvoissakaan vikoja, mutta matstassa nyt ei ainakaan ole.
Muista poiketen ostaisin kyllä volvon, auto on ihan hyvä näköinen. No jos toiselle pitää suositella niin ehkäpä sitten mazda, eipähän tarvitse kuunnella valituksia "taas se on korjaamolla" Enpä tiedä onko Volvoissakaan vikoja, mutta matstassa nyt ei ainakaan ole.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Tiloilla ei Mazdallakaan tarvitse retostella, mutta ei siellä sentään tarvitse aikuisten istua etupenkeillä olkapäät yhdessä. Kynäniskat tietty erikseen!
Tavaratilan osalta, varsinkin Volvossa, on terveisten viemiselle jopa kätevä erillinen lokero pohjalevyssä! Tällöin ei tarvitse yrittää niiden mahduttamista siihen yhden putkikassin ja liukurin rinnalle!
Vaikka V50 otetaan enimmillä herkuilla, ja tehokkaimmalla tekniikalla AWD:n kera, ei se silti kummemmin sytytä. Ihan turhaa siis niiden perään itkeä! Voisihan toki isillä olla jonkin päivän vuodessa hauskaa?
Mitäs nuo vaihtoehdot nyt muuten maksavat?
Tavaratilan osalta, varsinkin Volvossa, on terveisten viemiselle jopa kätevä erillinen lokero pohjalevyssä! Tällöin ei tarvitse yrittää niiden mahduttamista siihen yhden putkikassin ja liukurin rinnalle!
Vaikka V50 otetaan enimmillä herkuilla, ja tehokkaimmalla tekniikalla AWD:n kera, ei se silti kummemmin sytytä. Ihan turhaa siis niiden perään itkeä! Voisihan toki isillä olla jonkin päivän vuodessa hauskaa?
Mitäs nuo vaihtoehdot nyt muuten maksavat?
Muistaakseni työkaveri puhui että kolmenkympin tienoilla tuo Mazda ja tonnin-pari päälle tuo Vålvå. Dieselinä Mazda olisikin sitten mennyt jo yli 35 tuhatta ja se menee kuulemma jo kipukynnyksen yli.Tomaatti II kirjoitti:Mitäs nuo vaihtoehdot nyt muuten maksavat?
Siellä kyseltiin onko perhettä, perheensä koostuu tällä hetkellä rouvasta ja parista kissasta, joten siinä mielessä tilaa ei nyt niin tolkuttomasti tarvitse. Farmari kuulemma on kuitenkin must jotta pystyy kuljettamaan jotain hieman isompaa kuin pelkkään sedanin takakonttiin mahtuisi. Tuntui olevan myös ulkonäkökysymys, farkut kuulemma yleensä paremman näköisiä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vaikkei nyt tähän valintaan liitykään niin tuollaisen lukeman kuuleminen herättää mielenkiinnon minkä muun auton tuollaisella rahalla saisi, siis jos tyytyisi käytettyyn No mielenkiinnosta aukaisin nettiauton, ja näköjään tuohon hintaan löytyisi e61 bemua ja S211 mersua. No ovathan nuo tietty jopa 3-4 vuotta vanhoja ja 100tkm ajettuja joten ehkä minunkin valinta kääntyisi uuteen matsta kuutoseen tai For..eikun Volvo V50:seen (tai sitten ei)Eldorado kirjoitti: yli 35 tuhatta ja se menee kuulemma jo kipukynnyksen yli.
Mutta asiaan, selvästikin työkaveri haluaa uuden auton..
Joo, kyllä minäkin ehdottelin vaikka minkäsortin käytettyjä, mutta ilmeisesti uusi auto on kuitenkin hakusessa eikä siitä tingitä. Nykyisenkin auton kaveri osti uutena. Mersupuolellakin olisi tosiaan vaikka minkälaisia mukavanoloisia vaihtoehtoja jos itsellä olisi käytettävissä autoon tuo reilu kolmekymppiä... mutta kun ei ole.AM kirjoitti:Vaikkei nyt tähän valintaan liitykään niin tuollaisen lukeman kuuleminen herättää mielenkiinnon minkä muun auton tuollaisella rahalla saisi, siis jos tyytyisi käytettyyn No mielenkiinnosta aukaisin nettiauton, ja näköjään tuohon hintaan löytyisi e61 bemua ja S211 mersua. No ovathan nuo tietty jopa 3-4 vuotta vanhoja ja 100tkm ajettuja joten ehkä minunkin valinta kääntyisi uuteen matsta kuutoseen tai For..eikun Volvo V50:seen (tai sitten ei)
Mutta asiaan, selvästikin työkaveri haluaa uuden auton..
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Pöäääng matstalle, ehdottomasti.
Itse kävin noita tuon kokoluokan autoja koeajamassa kaikenmerkkisiä (tosin vain dieseleitä) ja vulva oli ehkä suurin pettymys. Ajettavuus ei mielestäni ollut kohdillaan, minun silmään ulkonäkö eikä myöskään sisusta toimi ja kaupoista emme päässeet edes samalle seinälle. Lisävarusteet kalliita samaten huollot. Jotensakin ei minkäänlaisia fiiliksiä autosta saanut.
Mazdan farkkua ei vielä keväällä ollut koeajossa, mutta jo sen edellinen malliversio oli erittäin hyvä. Ajettavuus lähes erinomainen, hyvät perusvarusteet ja ainakin paperilla uus diesel aivan riittävä ominaisuuksiltaan. Sisätilat isommat kuin vulvassa.
Hyvä vaihtoehto on myöskin Skodillacin Octavia, esim. RS. Muutenkin Skodan hinnoittelu on hyvin mielenkiintoinen. Esim. Diesel farkku DSG automaatilla ja 140 hp dieselillä ja sport varusteisena hiukan yli 31 tonnia...
Itse kävin noita tuon kokoluokan autoja koeajamassa kaikenmerkkisiä (tosin vain dieseleitä) ja vulva oli ehkä suurin pettymys. Ajettavuus ei mielestäni ollut kohdillaan, minun silmään ulkonäkö eikä myöskään sisusta toimi ja kaupoista emme päässeet edes samalle seinälle. Lisävarusteet kalliita samaten huollot. Jotensakin ei minkäänlaisia fiiliksiä autosta saanut.
Mazdan farkkua ei vielä keväällä ollut koeajossa, mutta jo sen edellinen malliversio oli erittäin hyvä. Ajettavuus lähes erinomainen, hyvät perusvarusteet ja ainakin paperilla uus diesel aivan riittävä ominaisuuksiltaan. Sisätilat isommat kuin vulvassa.
Hyvä vaihtoehto on myöskin Skodillacin Octavia, esim. RS. Muutenkin Skodan hinnoittelu on hyvin mielenkiintoinen. Esim. Diesel farkku DSG automaatilla ja 140 hp dieselillä ja sport varusteisena hiukan yli 31 tonnia...
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Maztahan on ainakin kokoluokkaa isompi tiloiltaan mitä volvo, eikä uuden mallin rengasmeteli iso ole, vrt. vanhaan.
Volvo on hyvä ajaa, joka muuta väittää on ajanut jollain kulmavikaisella paskalla. Hyvä se on tosin mazdakin.
Volvon, eiku foortin, eiku psa:n 1.6 diesel on kyllä hyvä mutta ei mikään raketti kulkemaan. Naftaa menee noin luokkaa 5l/100km.
En tiä, volvoon ehkä kallistuisin jos tilaa ei tarvi.
Volvo on hyvä ajaa, joka muuta väittää on ajanut jollain kulmavikaisella paskalla. Hyvä se on tosin mazdakin.
Volvon, eiku foortin, eiku psa:n 1.6 diesel on kyllä hyvä mutta ei mikään raketti kulkemaan. Naftaa menee noin luokkaa 5l/100km.
En tiä, volvoon ehkä kallistuisin jos tilaa ei tarvi.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jos kerta auton pitää olla uusi ja vielä farkku ulkonäön takia, kokoluokkakin vähän hakusessa, eikä silläkään ole väliä onko bensa vai diesel muuten kuin että tulee oikea kk-erä niin miksi turhaa kysellä, ajaa molemmat ja sekä joka natsaa käteen on oikea.
En jaksa uskoa että noin 20 tkm vuodessa ajava joutuisi kumpaakaan kohtuuttomasti korjuuttaan maksuvuosien aikana eli että laatu näkyisi korjaamoaikana.
En jaksa uskoa että noin 20 tkm vuodessa ajava joutuisi kumpaakaan kohtuuttomasti korjuuttaan maksuvuosien aikana eli että laatu näkyisi korjaamoaikana.
Kaveri on nyt koeajanut Volvon ja Mazdan, molemmat dieselinä, noista vaihtoehdoista aika selkeästi vaakakuppi kallistuu kuulemma nousevan auringon suuntaan. Tosin koska alkuperäisissä suunnitelmissa (budjetin takia) realistisena vaihtoehtona oleva Mazda on bensakoneinen niin sellainenkin täytyy vielä koeajaa ennen päätösten tekoa (vain dieselmatsa oli saatavissa koeajoon kun kaveri liikkeessä kävi).
Luin jo rivien välistä että Mazda se tulee olemaan koska kuulemma rouva pitää siitä enemmän (eikös se ole silloin valinta jo tehty? ).
Luin jo rivien välistä että Mazda se tulee olemaan koska kuulemma rouva pitää siitä enemmän (eikös se ole silloin valinta jo tehty? ).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Olemukseltaan Skoda onkin jotenkin jämptimpi, ei turhaa krumeluuria ja ulkonäöltäänkin rauhallisempi.haju kirjoitti:
Hyvä vaihtoehto on myöskin Skodillacin Octavia, esim. RS. Muutenkin Skodan hinnoittelu on hyvin mielenkiintoinen. Esim. Diesel farkku DSG automaatilla ja 140 hp dieselillä ja sport varusteisena hiukan yli 31 tonnia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mazda ei oikee ole paras vaihtoehto. Onhan siinä tilaa tavaroille, mutta kuiteski. Volvo on kestävämpi, eikä happane yhtä noppeesti ku toinen vaihtoehtona ollutta merkkiä. Volvo on Mazdaa turvallisempi liikenteessä. Jos haluu hurjastella ja hämmästellä ihmeellisiä valoja kojelaudassa, sillo kannattaa valita Mazda.
Minä olen kyllä enemmän Volvon puolella. Olen koeajanut molempia merkkejä ja loppujen lopuksi meni pisteet Volvolle meitin perheessä. En omista ite autoa, mutta kuiteski ajan farmari bensa Volvoa. Meitin matkamesee en saa ajaa, koska ajokortti ei riitä siihen eikä voimat ratin kääntämiseen.
TiisseliVolvo on edullisempi ajoltaan kun bensaMazda.
Minä olen kyllä enemmän Volvon puolella. Olen koeajanut molempia merkkejä ja loppujen lopuksi meni pisteet Volvolle meitin perheessä. En omista ite autoa, mutta kuiteski ajan farmari bensa Volvoa. Meitin matkamesee en saa ajaa, koska ajokortti ei riitä siihen eikä voimat ratin kääntämiseen.
TiisseliVolvo on edullisempi ajoltaan kun bensaMazda.
Onhan se kyllä mutta sillä 500 euron diisseliverollakin saa jokusen litraa bensaa... Tällä nykysellä 11 sentin hintaerolla saa jo jonku verta ajella että kannattaa diisseliauto, ei enään piisaa se kymppitonni vuodessa mikä vielä pari vuotta sitten oli hyvä laskentamäärä...mirrimus kirjoitti:TiisseliVolvo on edullisempi ajoltaan kun bensaMazda.
Itse kallistuisin volvoon tuossa valinnassa mutta bensakäyttöiseen jos alle 60 tkm vuodessa tulee ajettua, tokikaan en ole eläissäni kumpaakaan ajanut mutta vanhempia malleja molemmilta merkeiltä on tullut ajettua ainakin volvolta 740, 760 ja 240 ja matsalta 323 ja 626 ja mieluisampiahan nuo volvot oli ajella...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Heh, samoja autojahan nuo, Voorteja...
No, riippuu mitä autolta haluaa, eli mazda. Volvo on ollu joskus Volvo, ei enää.
Ja mulla on oikeus tuohon, omistan kummankin merkkisen auton!
No, riippuu mitä autolta haluaa, eli mazda. Volvo on ollu joskus Volvo, ei enää.
Ja mulla on oikeus tuohon, omistan kummankin merkkisen auton!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mun mielestä taas niin paljo vikoja yms jne etc, etten ostais...204 kirjoitti:Jos ostaisin muuta kuin MB ,niin se olisi AUDI .
Taitaa pitää arvonsa hyvin ja käytetyt ei kauaa kaupassa pölyynny jos hinta kohillaan.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Minoon Venskun kans samoilla linjoilla mitä oon kuullu Auteista puhuttavan.Vensku_ kirjoitti:Mun mielestä taas niin paljo vikoja yms jne etc, etten ostais...204 kirjoitti:Jos ostaisin muuta kuin MB ,niin se olisi AUDI .
Taitaa pitää arvonsa hyvin ja käytetyt ei kauaa kaupassa pölyynny jos hinta kohillaan.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Tämä aihe on nyt edennyt sillä tavoin että kaveri on tilannut auton. Ja se autohan on sitten Mazda 6 farkku 2 litran bensakoneella ja automaatilla. Toimitus on vasta elokuun loppupuolella.
Hieman täytyi lähteä merta etemmäs kalaan eli oman paikkakunnan myyjän kanssa eivät päässeet yhteisymmärrykseen vaihtoauton arvosta joten kaveri pyysi tarjoukset muutaman lähipaikkakunnan vastaavan merkin myyjiltä. Kaikki ulkopuoliset tarjosivat vaihtoautosta paremmin, yksi jopa niin paljon paremmin että uusi auto kannattaa hakea nyt sitten n. 150 km päästä. Tämä nyt ei sinänsä mitään ihmeellistä nykyään ole.
Hieman täytyi lähteä merta etemmäs kalaan eli oman paikkakunnan myyjän kanssa eivät päässeet yhteisymmärrykseen vaihtoauton arvosta joten kaveri pyysi tarjoukset muutaman lähipaikkakunnan vastaavan merkin myyjiltä. Kaikki ulkopuoliset tarjosivat vaihtoautosta paremmin, yksi jopa niin paljon paremmin että uusi auto kannattaa hakea nyt sitten n. 150 km päästä. Tämä nyt ei sinänsä mitään ihmeellistä nykyään ole.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"